en ainakaan minä, en hiihdä, en laskettele....pilkillä kyllä käyn keväällä, kun kevät aurinko paistaa, minun puolestani ilmasto saisi lämmitä, että talvi poistuisi kokonaan.
kuka kaipaa
20
646
Vastaukset
- Justin Case
Olen ihan samaa mieltä. Ilamston saa lämpenemään nopeastikin, kun ottaa siivet alle. Itse olen rapsehtinut etelä-euroopassa talvet. Ensin Marbellassa, siittemmin täällä Provencessa.
Ilmaston lämpiämiseen en usko tippaakaan. Kylmenee se piru, talvi on ollut ankara täälläkin, välillä jopa vain kuusi astetta lämpöä. Ja kun tietää nämä kämpät...
Mutta onpa piessa kevätkin tulossa, ensi kuussa ollaan jo paraillaan suomalaisessa kesälämmössä.
Voimia ja jaksamista sinne kotokajaaniin. Rapsehtikaa!- Provencessa?
Kerro lisää, että matkakuume kasvaisi... Tekis tosiaan hyvää lähteä sulattelemaan routa luista ja ytimistä ja saada valohoitoa, kun se on täällä näköjään tiukassa piilossa lumipilvien takana.
- selkeät vuodenajat
Suosittelen muuttoa Etelä-Suomeen/Varsinais-Suomeen/Satakuntaan. Siellä et lunta näe juuri ollenkaan. Ei ole kunnon pakkasia. Lokakuusta-maaliskuulle on lähinnä pelkkää kurakeliä, vesisadetta, pimeää ja märkää. Tammikuussa voit ihastella vihreää nurmikkoa.
Että tervemenoa sinne etelään, siellä on juuri haluamasi ilmasto. Minä tulin sieltä pois juuri tuon paskan ilman takia. Kyllä Kainuussa on ihanaa, kun on kunnon talvi! Vuodenajat eroavat selkeästi toisistaan, eikä ole puolen vuoden syksyä kuten etelässä.- haasteellista elämää
Joo, sekin vielä noissa etelän talvissa on "mukavaa", että muksujen kurakamppeet kuluu puhki silmissä, kun ei ole suojaavaa lumikerrosta maassa. Koiraa joutuu pesemään joka kusetusreissun jälkeen tai muuten huusholli on täynnä kuraa ja hiekkaa.
Talvet ovat yhtä jäätikköpyöräilyä työmatkapyöräilijälle. Tänään sataa lunta, huomenna vettä. Pyörätiet ovat aina peilijäässä ja niihin kylvetään sepeliä, joka puhkoo pyöränrenkaat.
Sitten se jatkuva pimeys! Vaikka ilmasto lauhtuisikin, valoisan ajan määrä ei muutu talvella mihinkään. Esim. joulukuun muutamat valoisat tunnit saa viettää mustassa/märässä maisemassa. Lumi toisi valoisuutta maisemaan.
Että älkää kainuulaiset valittako talvesta. Te ette käsitä, että minkälainen rikkaus on, kun on selkeästi neljä eri vuodenaikaa. - Turussa................
pari kuukautta viime vuoden lopulla.....perseestä se pimeys, tarkoitin sitä että, lämpiäisi ilma täällä,taidat olla pakkasukko, kun talvea haluat....tämä keskitalvi on perseestä.....liian kylmää
- ja lopeta valittaminen
Turussa................ kirjoitti:
pari kuukautta viime vuoden lopulla.....perseestä se pimeys, tarkoitin sitä että, lämpiäisi ilma täällä,taidat olla pakkasukko, kun talvea haluat....tämä keskitalvi on perseestä.....liian kylmää
Kaikki kylmyydestä valittavat: pukeutukaa kunnolla. Loppuu palelu justiinsa siihen paikkaan. Ja sinne Turkuunhan pääsee aina takaisin, on talvella lämpöasteita tarpeeksi huonosti pukeutuvalle.
- pukeutumisesta.............
ja lopeta valittaminen kirjoitti:
Kaikki kylmyydestä valittavat: pukeutukaa kunnolla. Loppuu palelu justiinsa siihen paikkaan. Ja sinne Turkuunhan pääsee aina takaisin, on talvella lämpöasteita tarpeeksi huonosti pukeutuvalle.
kiinni, inhoan talvea, vaikka ei paleltaisikaan, on se ilma kylmä siitä huolimatta
- Turkuun halua...........
ja lopeta valittaminen kirjoitti:
pakosta piti olla siellä, työn merkeissä
- ainakin
Mikäs sen mukavampaa kuin survoa lumikengät tai mehtäsukset jalkaan ja lähteä metsään samoilemaan ja katselemaan kauniita maisemia. Ja kuuntelemaan hiljaisuutta. Ehkä mennä jonnekkin makkaran paistton ja kahven keittoon.
- myös talvesta
saan hiihdellä ja nuattia raittiista ilmasta.Keväällä sitten auringosta ja vaikkapa pilkkimisestä.Kesällä uimisesta,juhannuksesta ym.Syksyllä marjojen pominnasta,perunannostosta,sienimetsistä.Kaikissa vuodenajoissa on kaikkea ihanaa mistä esimerkiksi tykkään.Nyt hiihtämään!
- lkdfgnd
Mitä jos kävisit joskus laskemassa,hiihtämässä tai yleensäkin pihalla talvella. Nyt on kyllä ollu lumen puolesta hyvä talvi ja mukava käydä ulkona. Osta moottorikelkka ja ajele vaikka sillä niin ei varmasti aika käy pitkäksi talvella. Viime vuonna oli aivan paska rapakelitalvi.
- kova tuuli ja tuisku ei
talvi on ihan mukava
kova tuuli ja tuisku ei - Summer¤Man
Talvi on ihan perseestä. Olisipa kesä ja helle kautta vuojen
- nyt ja aina.
Talvi voisi todellakin poistua kokonaan. Lämmintä ja aurinkoista kesää vaan ympäri vuoden niin hyvä tulisi.
- paremmin kesällä
Suomen tulee ryhtyä muuttamaan ilmastoa parempaan, kesäisempään suuntaa. Eikös se ole aika rasistista pitää tällaisia talvikelejä; pakkasta, lunta, kova tuuli ja tuisku.
Nyt kaikki rahat vaan siihen että saadaan mamuille kotoinen olo säänkin puolesta.
(Sitten kun ollaan saatu ympäristö kesäiseksi niin eikös noille Afrikasta tulleille voisi jakaa viidakkoveitset ja Lähi-Idästä tulleille armeijan ylijäämävarastolta singot ja rynnäkkökiväärit (onkohan siellä Kalashnikoveja vai pitääkö ne ostaa jostain muualta. Taitaa löytyä vain Valmetteja.) - samaa
mielta !
- onneksi on.
Parasta kainuussa on kunnon talvi. Minä en pidä kesästä, mun en sitä halua muilta pois sen takia, etten siitä itse pidä. En pidä kuumasta, ampiaisista, siitepölystä, kännäävästä pussikaljanuorisosta, näitä kaikkia kesä tuo tullessaan, mutta pitäkää kesänne, koska se on juuri sopivan lyhyt. Eikä uiminenkaan saastevesissä kiinnosta. Mikään ei ole niin hyvä kuin muutama pakkasaste, aurinkoa ja hyvä hiihtolatu upeeta. Onneksi on talvi!
- Revohka L
Ristiriita et kaipaa talvea mutta käythän siltikin pilkillä. Jos ei olisi talvea niin ethän voisi käydä jäällä pilkillä.
Se on muutettava Helsinkiin siellähän ei ole lunta, musta maa.
Jotenkin niin ajattelematon aloitus kuten Levoskalla, niin mitähän siitä tulisi jos ei olisi talvea. Entä luonto ja eläimet.
Eikun tänne vain kirjoittelemaan.
Ei se nyt niin paljon lämpene olisi kuin Afrikassa, vain Etelä-Suomen kaltainen talvi. - Kunnon talvea....
Kovasti kaipaan kunnon talvea koko suomeen, vähintäänkin 35 asteen pakkaskautta joka saisi alkaa marraskuun alusta aina huhtikuun loppuun ja muun ajan sataisi kaatamalla vettä lämpötilan ollessa korkeintaan neljä astetta.
Tuo ilmaston muutos vaikutuksineen tekisi huomattavasti enemmän parannuksia suoalaisten elämään kuin se arkkadianmäki vuosikausiin. - Partajiässä
Veit jalat suustani eiku sanat suustani!niin kuka sitä kaipoo!en ainakaan minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996174
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993072Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262135Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?881053Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784