customeissa eroja??

todellakin!!!

itselläni kawasaki mean streak 1600, putkisto ja power commandori vaihdettu. hieman on muutenkin muutettu ulkonäköä silmää miellyttävämpää suuntaa, vaikkei ruma ole vakionakaan. nyt on soundit, suorituskyky ja ulkonäkö kohallaa!! keskustelemieni ihmisten mielestä valtaosa kääntyy customeissa japanilaisen valmistajan puoleen. on varmempitoimisia, värinättömiä ja ulkonäkökin usein upeampi kuin esim. hd:ssä. tuntemani hd-kuskit kiroavat pyöriään kun hajoilevat ajokauden aikana useampaan otteeseen, kun ajaminen on kuitenkin mukavampaa. ainakin minun mielestäni...

50

3662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiroile!

"hd:ssä. tuntemani hd-kuskit kiroavat pyöriään kun hajoilevat ajokauden aikana useampaan otteeseen,"
      Eikä ne kiroile - ainakaan ääneensä. Kaiken ne nielevät kunhan vain kyse on HD;stä.
      Joku on todennut että jopa venäläisten Ural on teknisesti kehittyneempi ja luotettavampi kuin nämä vanhoilliset "leikkuupuimurit".
      Hd-väki on kuin naiset - mitäpä nainenkaan ei tekisi kauneutensa eteen? Sama on heillä; kaikki on hienoa - jopa tien poskeen jääminen - kunhan sen saa tehdä HD:llä.
      Jokainen täyspäinenhän tietää että lähes kaikilla customeilla on hd;ta paremmat ajo-ominaisuudet, tekniikka, yms.
      Ainoastaan rakentelupyöränä HD lienee helpoin ja monipuolisin

• *Puskissa*

uolle tielle.
        Haukkumaan muiden pyöriä tai joitain pyöriä yleensä.
        Olen nähnyt vuosien varrella kaiken merkkisiä pyöriä tienvarsilla, italialaisia, japanilaisia, amerikkalaisia...
        Tyyppiesimerkkinä pyöränlaakerin kosahtaminen.
        ei ole minkään merkin erityisvika. Vaan kaikkien.
        Rakentelupyöränäkin japanilaisetkin yhtä hyviä kuin amerikkalaiset.
        Ihminen joka laittaa tällaisia ehtoja harrastukselle, osoittaa vain asioita itsestään, ei mitään pyöristä...

• Chopper John
        *Puskissa* kirjoitti:

uolle tielle.
        Olen nähnyt vuosien varrella kaiken merkkisiä pyöriä tienvarsilla, italialaisia, japanilaisia, amerikkalaisia...
        Ihminen joka laittaa tällaisia ehtoja harrastukselle, osoittaa vain asioita itsestään, ei mitään pyöristä...

Täysin samaa mieltä. Uusissa voi sanoa jo, että HD:lle ei ole enää oikeastaan kilpailijoita, japanilaiset ovat aivan eri tyylisiä kuin perinteitä kunnioittavat HD:t, jos nyt V-rodia ei lasketa.

Ja toisten merkkien ja mallien tai tyylisuuntien haukkujat ovat vain epävarmoja omasta valinnastaan. Mitään järkevää perustetta ei sille löydy, miksi pitää yrittää mollata muita merkkejä, mikä itsellä sattuu olemaan. Jos oma miellyttää, niin ei sitä tarvitse muita haukkua.

• uusi nimi
        Chopper John kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Uusissa voi sanoa jo, että HD:lle ei ole enää oikeastaan kilpailijoita, japanilaiset ovat aivan eri tyylisiä kuin perinteitä kunnioittavat HD:t, jos nyt V-rodia ei lasketa.

Ja toisten merkkien ja mallien tai tyylisuuntien haukkujat ovat vain epävarmoja omasta valinnastaan. Mitään järkevää perustetta ei sille löydy, miksi pitää yrittää mollata muita merkkejä, mikä itsellä sattuu olemaan. Jos oma miellyttää, niin ei sitä tarvitse muita haukkua.

Lainaan tekstiäsi:
        "...japanilaiset ovat aivan eri tyylisiä kuin perinteitä kunnioittavat HD:t, jos nyt V-rodia ei lasketa."
        Annoit juuri kehittymättömyydelle ja paikalleen jässähtämiselle uuden nimityksen "perinteiden kunnioittaminen"!
        Melko hauskaa! Jos tekniikassa aletaan "kunnioittaa perinteitä" niin saman tien saadaan lakkauttaa suuri osa nykyistä koululaitostamme.
        Tuo sanonta "perinteiden kunnioittaminen" on ainoastaan kehno puolustelu kehityksen pyörästä putoamiselle.
        Jossain täällä luin, että joku uskoo V-Rodin olevan HD:n pelastus - itse uskon myös siihen.
        Jos järki saa vaikutta....

• kiroile!
        *Puskissa* kirjoitti:

uolle tielle.

..muiden pyöriä!
        Totuuden saa silti aina kertoa. Jos lukisitte mun kirjoitukseni uuden kerran - hieman hitaammin ja ilman fanaattisuutta.
        Mitä tulee japanilaisten rakenteluominaisuuksiin niin muutama kyllä on lähellä HD:tä osien saatavuudessa ja mielikuvituksellisuudessa mutta kyllä HD on askeleen edelle - ei sille mitään voi. Onneksi!
        En myöskään "laittanut harrastukselle" minkäänlaisia ehtoja - lieneekö tässäkin kohden peiliin katsomisen paikka! tai sitten vastasit jollekin muulle kuin minulle!

• samoilla aalloilla
        kiroile! kirjoitti:

..muiden pyöriä!
        Totuuden saa silti aina kertoa. Jos lukisitte mun kirjoitukseni uuden kerran - hieman hitaammin ja ilman fanaattisuutta.
        Mitä tulee japanilaisten rakenteluominaisuuksiin niin muutama kyllä on lähellä HD:tä osien saatavuudessa ja mielikuvituksellisuudessa mutta kyllä HD on askeleen edelle - ei sille mitään voi. Onneksi!
        En myöskään "laittanut harrastukselle" minkäänlaisia ehtoja - lieneekö tässäkin kohden peiliin katsomisen paikka! tai sitten vastasit jollekin muulle kuin minulle!

Kun tekee reilusti yli 20 vuotiaasta (27V.)Japanesesta Customia niin pääsee jo lähelle sitä HD fiilistä. meitä on siis ainakin kahteen junaan (junalla on palattu monelta kesäreissulta)
        Eiku asiaan: Jotkut herkuttelee kilometreillä ja sillä ajamisen helppoudella ja huolettomuudella ilman sitä oikeaa seikkailua. NE ON YKS KOULUKUNTA.
        Toiset, samanlaiset sankarit, ku lentäjät 1900 luvun alussa: Pärjää sillä minkä itse loi, huolsin ja korjasi, siitä vastaan ja sillä pärjään. jos putoan kelkasta niin rautaristi (IIIlk)ja heti.
        TÄÄ ON MUN KOULUKUNTA.
        Elämykset syntyy myös omista taidoista tai taitamattomuudesta. Onko parempaa fiilistä kuin se, että itse kasattu, vanha sotaratsu tuo lopulta kotiin (ontuenkin)
        Nytkin on tarjous sisällä Uralista ja BSA:sta. jos katon että pelaa nii varamman heitän pitkän keikan ens kesänä.

• Chopper John
        uusi nimi kirjoitti:

Lainaan tekstiäsi:
        "...japanilaiset ovat aivan eri tyylisiä kuin perinteitä kunnioittavat HD:t, jos nyt V-rodia ei lasketa."
        Annoit juuri kehittymättömyydelle ja paikalleen jässähtämiselle uuden nimityksen "perinteiden kunnioittaminen"!
        Melko hauskaa! Jos tekniikassa aletaan "kunnioittaa perinteitä" niin saman tien saadaan lakkauttaa suuri osa nykyistä koululaitostamme.
        Tuo sanonta "perinteiden kunnioittaminen" on ainoastaan kehno puolustelu kehityksen pyörästä putoamiselle.
        Jossain täällä luin, että joku uskoo V-Rodin olevan HD:n pelastus - itse uskon myös siihen.
        Jos järki saa vaikutta....

Tarkoitin HD:n "perinteiden kunnioittamisella" lähinnä tyyliä. Nykyiset japanilaiset eivät ole tyylillisesti yksikään perinteisten Harleytten tyylisiä. Toki tekniikkakin on HD:ssa siinä mielessä perinteistä, että moottori on ilmajäähdytteinen, työntötankoinen V2, vaikkakin teknisesti tietysti aivan eri kone kuin vuosikymmeniä sitten.

Sinä uskot, että V-rod on HD:n pelastus, minä epäilen, että se on vain kokeilu ottaa siivu myös siitä asikaskunnasta, joka ei välitä perinteisestä HD:sta. Muuten uskon, että HD:n pelastukseksi tulee nimenomaan se, että se jatkaa edelleen tyylillisesti samalla linjalla, millä se on pärjännyt sata vuotta. Jos tämä tyyli olisi kaatunut vanhanaikaisuuteen, se olisi kaatunut siihen jo viimeistään 60-70 -luvulla, jolloin tyylille uskollisia pyöriä oli tehty jo vuosikymmeniä, olivathan ne jo silloinkin "vanhanaikaisia". Vaan toisin kävi. Ja niin tulee käymään jatkossakin, HD:n perinteinen tyyli tulee saamaan kannattajia ja ostajia jatkossakin.

Jos ajatellaan sinun tavallasi, niin HD on ollut kehityksen pyörästä pudonnut jo vaikka kuinka monta kymmentä vuotta, mutta kauppa vaan käy aina vaan. Syykin on selvä, osa ihmisistä tykkää sen tyylisistä pyöristä. Sen vuoksihan esim. Suzukin Intruder 1400 on ollut ja on edelleen niin suosittu pyörä, voi olla että Suzuki ei tule koskaan saavuttamaan teknisesti huomattavasti "kehittyneemmällä" 1800 kuutioisella Intruder Cruiserillaan samanlaista suosiota, mitä vanha VS1400 saavutti. Myös tämä VS1400 on monien "asiantuntijoiden" mielestä huono ajettava, siinä on huonot jarrut ja liuta muita "järkisyitä", miksi siitä ei pitäisi kenenkään pitää. Mutta monien meidän entisten ja myös nykyisten omistajien mielestä sillä ajaminen on helvetin hauskaa. Siinä sinulla on pohtimista, kuinka tuo surkea ajettava, huonoilla jarruilla varustettu tehoton VS1400 on niin suosittu edelleen :)

Kuten olen ennenkin todennut, "hyvä" ajettava ei ole sama asia kuin hauska ajettava. Ajan itsekin mieluummin vaikka vanhalla Jawa 353:lla kuin monilla uusilla pyörillä, koska noilla vanhoilla vehkeillä päästeleminen on niin hauskaa.

Eli voit olla varma, että jo tähän asti vuosikymmeniä "vanhanaikainen" HD tulee myymään jatkossakin, koska kaikki ihmiset eivät ajattele hauskanpidossa rationaalisesti, vaan sen mukaan, mikä TUNTUU mukavalta.

Itse ajan HD:lla, mutta en ole innostunut noista uusista Harleystä, ne ovat omaan makuuni liian moderneja. Saan paremmat fiilikset, vanhasta, itse kunnostetusta ja näin ollen erittäin luotettavasta vuosikymmeniä vanhasta Harleystä. Jos joku ei voi sitä "ymmärtää", se ei minua haittaa, pääasia että oma harrastus on nautinnollista.

Ps. Olet varmaan huomannut, että monet harrastavat myös vanhoja autoja, myös niin että niillä ajetaankin paljon. Varmaan tiedät, etteivät ne ole niin moderneja ja "mukavia" ajaa kuin uudet pelit. Siinä lisää pohdittavaa elämän ihmeellisyyksistä :)

• Chopper John
        kiroile! kirjoitti:

..muiden pyöriä!

"Mitä tulee japanilaisten rakenteluominaisuuksiin niin muutama kyllä on lähellä HD:tä osien saatavuudessa ja mielikuvituksellisuudessa mutta kyllä HD on askeleen edelle - ei sille mitään voi"

Toisille osien saatavuus ei merkkaa mitään, koska kaikki eivät edes huoli "bolt-on" osia, vaan lähes kaikki tehdään itse.

Vaikka ajan itse vanhalla HD:lla, niin on pakko tunnustaa, että jonkun vanhan tai uuden japanilaisen rakentajalla on se etu, että hän erottuu massasta helpommin, jos siis oikein tosissaan rakentaa pyörän, eikä vain vaihda siihen siirtosarjoja, peilejä ja vilkkuja. Tosissaan rakennetut japsit on kuitenkin harvinaisia.

Arvostan ja kunnioitan itse kaikkia harrastajia, olipa pyörä minkä merkkinen tahansa, rakennettu tai alkuperäinen. Omaa sydäntä kumminkin lämmittää aina erityisesti, kun näkee kunnolla duunattuja pelejä, jotka ei ole vain purettu ja kasattu uusilla, valmiilla osilla...

• *Puskissa*
        Chopper John kirjoitti:

Tarkoitin HD:n "perinteiden kunnioittamisella" lähinnä tyyliä. Nykyiset japanilaiset eivät ole tyylillisesti yksikään perinteisten Harleytten tyylisiä. Toki tekniikkakin on HD:ssa siinä mielessä perinteistä, että moottori on ilmajäähdytteinen, työntötankoinen V2, vaikkakin teknisesti tietysti aivan eri kone kuin vuosikymmeniä sitten.

Sinä uskot, että V-rod on HD:n pelastus, minä epäilen, että se on vain kokeilu ottaa siivu myös siitä asikaskunnasta, joka ei välitä perinteisestä HD:sta. Muuten uskon, että HD:n pelastukseksi tulee nimenomaan se, että se jatkaa edelleen tyylillisesti samalla linjalla, millä se on pärjännyt sata vuotta. Jos tämä tyyli olisi kaatunut vanhanaikaisuuteen, se olisi kaatunut siihen jo viimeistään 60-70 -luvulla, jolloin tyylille uskollisia pyöriä oli tehty jo vuosikymmeniä, olivathan ne jo silloinkin "vanhanaikaisia". Vaan toisin kävi. Ja niin tulee käymään jatkossakin, HD:n perinteinen tyyli tulee saamaan kannattajia ja ostajia jatkossakin.

Jos ajatellaan sinun tavallasi, niin HD on ollut kehityksen pyörästä pudonnut jo vaikka kuinka monta kymmentä vuotta, mutta kauppa vaan käy aina vaan. Syykin on selvä, osa ihmisistä tykkää sen tyylisistä pyöristä. Sen vuoksihan esim. Suzukin Intruder 1400 on ollut ja on edelleen niin suosittu pyörä, voi olla että Suzuki ei tule koskaan saavuttamaan teknisesti huomattavasti "kehittyneemmällä" 1800 kuutioisella Intruder Cruiserillaan samanlaista suosiota, mitä vanha VS1400 saavutti. Myös tämä VS1400 on monien "asiantuntijoiden" mielestä huono ajettava, siinä on huonot jarrut ja liuta muita "järkisyitä", miksi siitä ei pitäisi kenenkään pitää. Mutta monien meidän entisten ja myös nykyisten omistajien mielestä sillä ajaminen on helvetin hauskaa. Siinä sinulla on pohtimista, kuinka tuo surkea ajettava, huonoilla jarruilla varustettu tehoton VS1400 on niin suosittu edelleen :)

Kuten olen ennenkin todennut, "hyvä" ajettava ei ole sama asia kuin hauska ajettava. Ajan itsekin mieluummin vaikka vanhalla Jawa 353:lla kuin monilla uusilla pyörillä, koska noilla vanhoilla vehkeillä päästeleminen on niin hauskaa.

Eli voit olla varma, että jo tähän asti vuosikymmeniä "vanhanaikainen" HD tulee myymään jatkossakin, koska kaikki ihmiset eivät ajattele hauskanpidossa rationaalisesti, vaan sen mukaan, mikä TUNTUU mukavalta.

Itse ajan HD:lla, mutta en ole innostunut noista uusista Harleystä, ne ovat omaan makuuni liian moderneja. Saan paremmat fiilikset, vanhasta, itse kunnostetusta ja näin ollen erittäin luotettavasta vuosikymmeniä vanhasta Harleystä. Jos joku ei voi sitä "ymmärtää", se ei minua haittaa, pääasia että oma harrastus on nautinnollista.

Ps. Olet varmaan huomannut, että monet harrastavat myös vanhoja autoja, myös niin että niillä ajetaankin paljon. Varmaan tiedät, etteivät ne ole niin moderneja ja "mukavia" ajaa kuin uudet pelit. Siinä lisää pohdittavaa elämän ihmeellisyyksistä :)

että olen aina ihmetellyt mihin Intikan 1400 suosio perustuu?
        Viime kesänä pääsin kokeilemaan erästä yksilöä ja täytyy sanoa, että seuraava koko, eli 1500 miellyttää minua enemmän.
        1400 on hankala pyörä käsitellä, kapea ja korkea, painopiste jotenkin outo, raskas käsitellä paikallaan...
        Vieressä 1500 Intikka (onko merkintä VT?), matala, sopiva painopiste, paljon,paljon helpompi käsitellä.

Jostain käsittämättömästä syytä 1400 tuotiin paljon, joapa harmaatuontina ja sitä myös ostettiin paljon.

Muutama kerho otti sen nimikkopyöräkseen ja kaikenlaisia muunnoksia ja rakennettuja versioita on sittemmin nähty.

Mut, miljoona kärpästä ei lie väärässä?

• Chopper John
        *Puskissa* kirjoitti:

että olen aina ihmetellyt mihin Intikan 1400 suosio perustuu?
        Viime kesänä pääsin kokeilemaan erästä yksilöä ja täytyy sanoa, että seuraava koko, eli 1500 miellyttää minua enemmän.
        1400 on hankala pyörä käsitellä, kapea ja korkea, painopiste jotenkin outo, raskas käsitellä paikallaan...
        Vieressä 1500 Intikka (onko merkintä VT?), matala, sopiva painopiste, paljon,paljon helpompi käsitellä.

Jostain käsittämättömästä syytä 1400 tuotiin paljon, joapa harmaatuontina ja sitä myös ostettiin paljon.

Muutama kerho otti sen nimikkopyöräkseen ja kaikenlaisia muunnoksia ja rakennettuja versioita on sittemmin nähty.

Mut, miljoona kärpästä ei lie väärässä?

Siinäpä se juju on. Helppo ja "hyvä" ajettava ei ole aina hauska. Eiväthän kaikki HD:n mallitkaan ole niin helppoja käsitellä.

Miten miellät 1400 kuutioisen intikan korkeaksi, istuinkorkeus vakionakin on vain 73cm ja monia madalletaan. Pyörässä ei ole outo painopiste, vaan etupään geometria on erikoinen, muistaakseni etujättö on peräti 16,4cm vakiona, mikä tekee pyörästä pienissä vauhdeissa yliohjautuvan (pyrkii kaatumaan) ja paikallaankin oudon tuntuisen, etenkin kun alkuperäinen ohjaustanko on tosi kapea, vain 73cm. Eikös tuo etujättö muutoskatsastuksissa rakennetuissa pyörissä pidä yleensä olla maksimi 15cm, ihan noin muistinvaraisesti?

Se on kieltämättä aluksi vähän outo käsitellä, mutta kun siihen tottuu ensimmäisten kymmenien kilometrien aikana, sillä on tosi hauska ajaa. Jos tuo ohjausgeometriasta johtuva paikallaan ja pienessä vauhdissa kaatumispyrkimys haittaa, se korjautuu kyllä kun pyörää vähän madaltaa, saati jos vaihtelee vähän t-kappaleita, joissa on muutama aste kallistusta lisää, jolloin etujättö pienenee. Eli summana voi sanoa, että pyörä on vakionakin monien mielestä tosi hauska ajaa, pienin muutoksin tuo kummallinen raskauskin poistuu.

Toinen tekijä, mikä pyörästä on tehnyt varmasti suositun, on sen pelkistetty, selkeälinjainen tyyli, joka hivelee monien silmää, tarjoten myös hyvän rakenteluaihion. Tosiaankin Intrudereille (kaikki kokoluokat) on olemassa oma kerhonsakin, niin Suomessa kuin useimmissa muissakin maissa. Pyörä on tosiaankin hyvin suosittu rakentelun kohde.

VL1500 Intruder, josta itse tykkäsit enemmän, ei ole saavuttanut läheskään sellaista suosiota. Veikkaan, että syy on juuri siinä, että VS1400 on oikeasti luonteikas pyörä, VL1500 ei säväytä millään lailla, ehkä liian tylsä. Niin ajoltaa kuin tyyliltäänkin. Eipä nuo leveät ja painavat cruiserit ole HD:ssakaan niin suosittuja kuin sirommat softailit ja dynat.

Tällaistahan tämä on. Omasta makuvinkkelistä ei voi "ymmärtää", miksi toisia miellyttää erilaiset vehkeet. Paitsi sitten, kun ottaa fiilisasenteen. Loppujen lopuksihan kaikki on fiiliksistä kiinni ja toinen vaan diggaa enemmän hoikkaa mimmiä, kun jotkut haluaa vantterampitekoisen :)

• Musti*
        Chopper John kirjoitti:

Siinäpä se juju on. Helppo ja "hyvä" ajettava ei ole aina hauska. Eiväthän kaikki HD:n mallitkaan ole niin helppoja käsitellä.

Miten miellät 1400 kuutioisen intikan korkeaksi, istuinkorkeus vakionakin on vain 73cm ja monia madalletaan. Pyörässä ei ole outo painopiste, vaan etupään geometria on erikoinen, muistaakseni etujättö on peräti 16,4cm vakiona, mikä tekee pyörästä pienissä vauhdeissa yliohjautuvan (pyrkii kaatumaan) ja paikallaankin oudon tuntuisen, etenkin kun alkuperäinen ohjaustanko on tosi kapea, vain 73cm. Eikös tuo etujättö muutoskatsastuksissa rakennetuissa pyörissä pidä yleensä olla maksimi 15cm, ihan noin muistinvaraisesti?

Se on kieltämättä aluksi vähän outo käsitellä, mutta kun siihen tottuu ensimmäisten kymmenien kilometrien aikana, sillä on tosi hauska ajaa. Jos tuo ohjausgeometriasta johtuva paikallaan ja pienessä vauhdissa kaatumispyrkimys haittaa, se korjautuu kyllä kun pyörää vähän madaltaa, saati jos vaihtelee vähän t-kappaleita, joissa on muutama aste kallistusta lisää, jolloin etujättö pienenee. Eli summana voi sanoa, että pyörä on vakionakin monien mielestä tosi hauska ajaa, pienin muutoksin tuo kummallinen raskauskin poistuu.

Toinen tekijä, mikä pyörästä on tehnyt varmasti suositun, on sen pelkistetty, selkeälinjainen tyyli, joka hivelee monien silmää, tarjoten myös hyvän rakenteluaihion. Tosiaankin Intrudereille (kaikki kokoluokat) on olemassa oma kerhonsakin, niin Suomessa kuin useimmissa muissakin maissa. Pyörä on tosiaankin hyvin suosittu rakentelun kohde.

VL1500 Intruder, josta itse tykkäsit enemmän, ei ole saavuttanut läheskään sellaista suosiota. Veikkaan, että syy on juuri siinä, että VS1400 on oikeasti luonteikas pyörä, VL1500 ei säväytä millään lailla, ehkä liian tylsä. Niin ajoltaa kuin tyyliltäänkin. Eipä nuo leveät ja painavat cruiserit ole HD:ssakaan niin suosittuja kuin sirommat softailit ja dynat.

Tällaistahan tämä on. Omasta makuvinkkelistä ei voi "ymmärtää", miksi toisia miellyttää erilaiset vehkeet. Paitsi sitten, kun ottaa fiilisasenteen. Loppujen lopuksihan kaikki on fiiliksistä kiinni ja toinen vaan diggaa enemmän hoikkaa mimmiä, kun jotkut haluaa vantterampitekoisen :)

makuasia, sano Musti ku muniaan nuoli!

• *Puskissa*
        Chopper John kirjoitti:

kuin minä, pyörä, jossa on painopiste matalalla, on helpompi käsitellä.
        Ehkäpä se on just toi etujättö, joka teki pyörästä hankalan oloisen.
        Noit on meilläkin porukassa muutama, mutten ole saanut siihen oiken makua, toinen josta en innostu on Virago...

Ei vain miellytä silmää, tankin kulma on liian pysty...omaa silmää miellyttää pyörä joka on pitkä ja matala, linjoiltaan kuin leopardi ;)
        Harrikoista softtail olis minun pyöräni.

Juu, voi ollaettä luonnikkuus on kivaa, itse otan mieluummin pyörän, joka etenee kuin juna, vaikkakin tylsästi ;)

Pitkää matkaa kun enimmäkseen ajan, niin pidän siitä tyylistä enemmän.

• Chopper John
        *Puskissa* kirjoitti:

kuin minä, pyörä, jossa on painopiste matalalla, on helpompi käsitellä.
        Ehkäpä se on just toi etujättö, joka teki pyörästä hankalan oloisen.
        Noit on meilläkin porukassa muutama, mutten ole saanut siihen oiken makua, toinen josta en innostu on Virago...

Ei vain miellytä silmää, tankin kulma on liian pysty...omaa silmää miellyttää pyörä joka on pitkä ja matala, linjoiltaan kuin leopardi ;)
        Harrikoista softtail olis minun pyöräni.

Juu, voi ollaettä luonnikkuus on kivaa, itse otan mieluummin pyörän, joka etenee kuin juna, vaikkakin tylsästi ;)

Pitkää matkaa kun enimmäkseen ajan, niin pidän siitä tyylistä enemmän.

Paljon ajan minäkin pitkää matkaa. Nykyään tosiaankin vanhalla HD:lla, joka on itse käyty läpi ja rakennettu mieluisaksi. Ei voi sanoa, että etenee kuin juna, tai ett on muutenkaan tehty mahdollisimman mukavaksi. Sitä varten mulla on auto, jos haluan maksimaalista matkustusmukavuutta.

Tylsyyttä vieroksun, etsin ja hamuan hyvää fiilistä. Jäykkä perä ja vanhan vehkeen mukaisesti ei ehkä se helpoin ja "mukavin" ajettava, mutta fiilikset on mahtavat. Pitkätkin matkat taittuu rauhallisesti cruisaten, reititkin sen mukaan valiten, kestovirne naamalla. Ilman plekesjä tai umpikypäriä, mahdollisimman lähellä ulkoilmaa ja luontoa.

Vaan näin se homma menee, fiilisten pohjalta. Siten se on parasta.

Se intikka on tosiaankin sellainen sielukas pyörä, joka ei yleensä jätä kylmäksi, siitä pitää hulluna tai sitten vierastaa. Joku pyörä on sellainen, että viiden kilsan jälkeen tuo kotiin, kun ei herätä mitään, korkeintaan saa uneliaaksi. Yksilöllistä tämäkin tietty.

Jos uusista HD:sta pitäisi valita, niin kyllä minkäkin softail -linjalle menisin. Siellä on yksi tosi tyylikäs tehtaan jäljiltäkin, vaikka toki niitä pitää aina ronkkia itse. Nimittäin tuo Cross Bones. Retrohenkinen.

• *Puskissa*
        Chopper John kirjoitti:

Paljon ajan minäkin pitkää matkaa. Nykyään tosiaankin vanhalla HD:lla, joka on itse käyty läpi ja rakennettu mieluisaksi. Ei voi sanoa, että etenee kuin juna, tai ett on muutenkaan tehty mahdollisimman mukavaksi. Sitä varten mulla on auto, jos haluan maksimaalista matkustusmukavuutta.

Tylsyyttä vieroksun, etsin ja hamuan hyvää fiilistä. Jäykkä perä ja vanhan vehkeen mukaisesti ei ehkä se helpoin ja "mukavin" ajettava, mutta fiilikset on mahtavat. Pitkätkin matkat taittuu rauhallisesti cruisaten, reititkin sen mukaan valiten, kestovirne naamalla. Ilman plekesjä tai umpikypäriä, mahdollisimman lähellä ulkoilmaa ja luontoa.

Vaan näin se homma menee, fiilisten pohjalta. Siten se on parasta.

Se intikka on tosiaankin sellainen sielukas pyörä, joka ei yleensä jätä kylmäksi, siitä pitää hulluna tai sitten vierastaa. Joku pyörä on sellainen, että viiden kilsan jälkeen tuo kotiin, kun ei herätä mitään, korkeintaan saa uneliaaksi. Yksilöllistä tämäkin tietty.

Jos uusista HD:sta pitäisi valita, niin kyllä minkäkin softail -linjalle menisin. Siellä on yksi tosi tyylikäs tehtaan jäljiltäkin, vaikka toki niitä pitää aina ronkkia itse. Nimittäin tuo Cross Bones. Retrohenkinen.

Minulta valmistuu kesäksi Lowrider ;)
        Vanha kawan dragstrip pyörä ;)
        Sillä voi olla melkoinen kans kruisailla.
        Saa nähdä...tuliko liiankin luonnikas ;))

Ja tosihommahan se on, ettei ihminen aja pyörällä, josta ei tykkä-paitsi muutamaa tuttua lukuunottamatta.

Eli kyllä se aina jostain löytyy se "oma pyörä".
        Olen aina sanonut aloittelijiolle, että koeistukaa mahdollisimman paljon pyöriä.
        sitten kun se oma on kohdalla...sen tietää kyllä.
        Katsomatta merkkiin tai ikään.

Mut joo, vanhat pyörät on itselle enemmän mieleen kun uudet.
        Niissä on enemmän persoonaa. JOskus tunt7uu että vanha pyörä pitää "puhua kotiin"...ei ole matkanteko tylsää ;)))

• LongbayLadybiker

tämä kirjoittelu on niin läpinäkyvää että naurattaa...

kuinka ollakaan, tulee mieleen se kuuluisin slogan Aisopoksen kettua koskevasta sadusta

• ja ajamaan-

Jos rekisteriotteessa todetaan,että kulkuneuvo on moottoripyörä,olispa se skootteri tai joku muu, asia on sillä selvä.

• silleen että,..

vaika miten vaihdat palasia japsiisi, et saa siitä tekemälläkään harrikkaa.
      Japsikuski ei oikein ymmärrä asian syvintä olemusta ja sen selittäminen on lähes mahdotonta ja niin aikaa vievää, etten ala siihen.

• bikewar

ei kai sitä riitelemään tarvi ruveta. itse ajan japsilla ja olen rakentanut itseäni miellyttävän pyörän. custom on custom, ei siitä mihkää pääse... valtaosa ihmisistä ei edes osais sanoa pyörän merkkejä jos laiteltaisiin hienoja, rakenneltuja customeita riviin, merkit poisteittuina. joku täällä kirjoitti että ajaa hd:llä, vanhemmalla sellaisella, rakentelee ja käy läpi. ajaa sitten minkä ajaa ja vaikka junalla takaisin. hieno ajattelutapa tuokin, nostan hattua! minä olen käyttövarmuuden kannalla ja mulla on alla uudehko japanilainen custom! hauskoja kilometrejä kaikille kunhan asfaltti alkaa kutsumaan..

• Se on nääs

...sillee, vaikka miten vaihdat palasia harikkaasi, et saa siitä tekemälläkään japsia.
        Harikkakuski ei oikein ymmärrä asian syvintä olemusta ja sen selittäminen on lähes mahdotonta ja niin aikaa vievää, etten ala siihen minäkään.
        Noin vaa o!

• olemusta.,
        Se on nääs kirjoitti:

...sillee, vaikka miten vaihdat palasia harikkaasi, et saa siitä tekemälläkään japsia.
        Harikkakuski ei oikein ymmärrä asian syvintä olemusta ja sen selittäminen on lähes mahdotonta ja niin aikaa vievää, etten ala siihen minäkään.
        Noin vaa o!

Kumma juttu kun ei kukaan selitä tota hd:n syvintä olemusta tälläisille tietämättömille,itse oletan sen liittyvän jotenkin tuohon hölmöyteen maksaa kovaa ylihintaa romuläjästä saadakseen kuulua johonkin epämääräiseen porukkaan joka ylistää sitten sua dollarin kuvat silmissä aidoksi motoristiksi....

• se syvin
        olemusta., kirjoitti:

Kumma juttu kun ei kukaan selitä tota hd:n syvintä olemusta tälläisille tietämättömille,itse oletan sen liittyvän jotenkin tuohon hölmöyteen maksaa kovaa ylihintaa romuläjästä saadakseen kuulua johonkin epämääräiseen porukkaan joka ylistää sitten sua dollarin kuvat silmissä aidoksi motoristiksi....

olemus löytyi.
        Hippiäisetkin kuvittelevat ainakin ajatuksissa
        olevansa korskia rikollisia.
        Japseilla ajavia ei konniksi mielletä.

• LongbayLadybiker
        se syvin kirjoitti:

olemus löytyi.
        Hippiäisetkin kuvittelevat ainakin ajatuksissa
        olevansa korskia rikollisia.
        Japseilla ajavia ei konniksi mielletä.

Mitä järkeä tuossa tollossa kränäämisessä oikein on?
        Jokainen ajaa sillä millä haluaa tai mihin on varaa.
        Traumoihin ja/tai kaunoihin ei tällaisessa asiassa kannattaa energiaansa tuhlata.
        Hoh hoijaa.
        Minä ajan sellaisella pyörällä, josta pidän eniten ja vähät välitän nurjamielisistä höpötyksistä.
        Enkä ole hippiäinen enkä konnaksi ryhdy.

• pyörällä millä haluat.
        LongbayLadybiker kirjoitti:

Traumoihin ja/tai kaunoihin ei tällaisessa asiassa kannattaa energiaansa tuhlata.
        Hoh hoijaa.
        Minä ajan sellaisella pyörällä, josta pidän eniten ja vähät välitän nurjamielisistä höpötyksistä.

Vaan sillä minkä rakas siippasi(kannattaa pitää
        kiinni)sinulle lahjaksi osti.
        Ilkeämielinen väittäisi,että ajat pyörällä jolla
        miehesi sinun haluaa ajavan.
        No minä en kuiteskaan ajattele näin.
        Etkä sinä kyllä näytäkään konnalta.

• niin, miksi?

Hoh hoijaa.

Miksi AINA kirjoitettaan tähän sävyyn silloin kun joku on kirjoittanut jotain vähänkin poikkiteloin HD;stä?
        En ole koskaan nähnyt tälläista kirjoitusta kun ainoat oikeat (=HD) on kirjoittanut rienaavasti riisimopista (=japsit)!
        LongbayLadybiker - kirjoita heille myös!
        Hoh hoijaa

• LongbayLadybiker
        niin, miksi? kirjoitti:

Miksi AINA kirjoitettaan tähän sävyyn silloin kun joku on kirjoittanut jotain vähänkin poikkiteloin HD;stä?
        En ole koskaan nähnyt tälläista kirjoitusta kun ainoat oikeat (=HD) on kirjoittanut rienaavasti riisimopista (=japsit)!
        LongbayLadybiker - kirjoita heille myös!
        Hoh hoijaa

yleisellä tasolla kränäämisestä ja se sopii yhtä hyvin Hondan yhteyteen,sitäpaitsi sain pyöräni joululahjaksi toivelistan mukaan ja ajan sillä ihan yhtä itse kuin ajoin streetbobilla läpi USAn.
        JA minulla on Honda (jo toinen) , joka on HIENO ja jolla ajan yhtä mielelläni.
        Sitäpaitsi KUKA aloitti ketjun jossa messujen komeimmaksi mopoksi ylenpalttisesti lähes yhteen ääneen kehuttiin tuutti eli HONDA. ELi lopettakaa ny herran tähren turha jankkaus : ))

• tämä vänkääminen

yleisellä tasolla kränäämisestä ja se sopii yhtä hyvin Hondan yhteyteen,sitäpaitsi sain pyöräni joululahjaksi toivelistan mukaan ja ajan sillä ihan yhtä itse kuin ajoin streetbobilla läpi USAn.
        JA minulla on Honda (jo toinen) , joka on HIENO ja jolla ajan yhtä mielelläni.
        Sitäpaitsi KUKA aloitti ketjun jossa messujen komeimmaksi mopoksi ylenpalttisesti lähes yhteen ääneen kehuttiin tuutti eli HONDA. ELi lopettakaa ny herran tähren turha jankkaus : ))

on niin hauskaa,vaikka itse asiasta ei
        olisi mitään tietoa.
        Joku jos vielä oikein suuttuu,niin se on
        kaikista hauskinta.

• oman tien kulkija
        olemusta., kirjoitti:

"harrikkaa" olakseen motoristi. Omassa tallissani seisoo kaksi "japsia" ja muillakin merkeillä on tullut ajeltua myös HD;llä.

• Taidat olla...

10 vuotta ns. puolivalmisteella ajaneena voin sanoa, että koskaan ei oo tullu merkin vaihto mieleenkään. Enpä jaksa ruveta haukkuun toisten pyöriä, enkä kehuun omaani vaan jokainen ajakoon tyylillään. "hajoilevat ajokauden aikana useampaan otteeseen" oliko nämä hd:t miltä vuosikymmeneltä, veikkaan ajalta jolloin japanissa istuttiin lattialla riisikupin kans? :)

• honda, kawa, yammu..

siitähän voit miettiä kuinka huima kehitys japanin pojilla on ollut pyörien rakentamisessa.. eka hoodee tehty ku nämä istuneet vain riisikupin äärellä. ja nyt on vuosi 2009 ja japanin pojat tekevät varmatoimisempia, hienomppia ja tehokkaampia pyöriä.... eli amerikan pojat ovat aikalailla paikalleen jämähtäneitä!! eikö ole ymmärrystä että aika kuluu ja kehitystä tapahtuu koko ajan... hajoa sä vain kesällä tien varteen hoodeesi kanssa, en taatusti pysähdy auttamaan..

• Chopper John
        honda, kawa, yammu.. kirjoitti:

siitähän voit miettiä kuinka huima kehitys japanin pojilla on ollut pyörien rakentamisessa.. eka hoodee tehty ku nämä istuneet vain riisikupin äärellä. ja nyt on vuosi 2009 ja japanin pojat tekevät varmatoimisempia, hienomppia ja tehokkaampia pyöriä.... eli amerikan pojat ovat aikalailla paikalleen jämähtäneitä!! eikö ole ymmärrystä että aika kuluu ja kehitystä tapahtuu koko ajan... hajoa sä vain kesällä tien varteen hoodeesi kanssa, en taatusti pysähdy auttamaan..

Miksi noin katkera asenne toisia motoristeja kohtaan. Sitä vartenhan näitä tehdään erilaisia markkinoille, että on joka lähtöön makujen mukaan. Kauneus on katsojan silmässä, joten sitä ei voi sanoa kuin oman maun mukaan, jotta mikä on hienompi. Toiset tykkää uusista japanin cruisereista, toiset perinteisemmän tyylisistä HD:sta. Tehokkuus...kaikki ei kaipaa tehoja, eikä niitä customeissa yleensäkään ole läheskään samaa luokkaa kuin katupyörissä. Tehot ei taida olla se customien ja chopperien viehätyksen salaisuus, ennemminkin ison moottorin laiska voima, tasainen vääntökäyrä ja ne värinätkin, fiilisjuttuja. Varmatoimisempia ovat japanin vehkeet olleet, mutta on ne HD:tkin nykyään sen verran varmatoimisia, että helposti ajetaan sata tonnia ilman koneremonttia. Ei se huono ole.

Ite tykkään japanilaisissa pyörissä vanhemmista vehkeistä. Näyttelyn tuuttiosasto oli upeaa katsottavaa, japanin tuotannon suosikkipyöränikin on jo yli 20 vuotta vanha konstruktio, nimittäin Suzukin VS1400, jonka veroista ei mielestäni sen jälkeen ole japanista tullut. Makuasioita. Fiilisjuttuja. Jokaiselle jotakin. Eikös vaan.

• LongbayLadybiker
        Chopper John kirjoitti:

Miksi noin katkera asenne toisia motoristeja kohtaan. Sitä vartenhan näitä tehdään erilaisia markkinoille, että on joka lähtöön makujen mukaan. Kauneus on katsojan silmässä, joten sitä ei voi sanoa kuin oman maun mukaan, jotta mikä on hienompi. Toiset tykkää uusista japanin cruisereista, toiset perinteisemmän tyylisistä HD:sta. Tehokkuus...kaikki ei kaipaa tehoja, eikä niitä customeissa yleensäkään ole läheskään samaa luokkaa kuin katupyörissä. Tehot ei taida olla se customien ja chopperien viehätyksen salaisuus, ennemminkin ison moottorin laiska voima, tasainen vääntökäyrä ja ne värinätkin, fiilisjuttuja. Varmatoimisempia ovat japanin vehkeet olleet, mutta on ne HD:tkin nykyään sen verran varmatoimisia, että helposti ajetaan sata tonnia ilman koneremonttia. Ei se huono ole.

Ite tykkään japanilaisissa pyörissä vanhemmista vehkeistä. Näyttelyn tuuttiosasto oli upeaa katsottavaa, japanin tuotannon suosikkipyöränikin on jo yli 20 vuotta vanha konstruktio, nimittäin Suzukin VS1400, jonka veroista ei mielestäni sen jälkeen ole japanista tullut. Makuasioita. Fiilisjuttuja. Jokaiselle jotakin. Eikös vaan.

elic Chopper John ja rouva Pusskissa

• longbayladybikeri

elic Chopper John ja rouva Pusskissa

melkoinen perseennuolija, muuta tuohon voi sanoa.

• *Puskissa*
        longbayladybikeri kirjoitti:

sillai, että kaikkee paskanjauhantaa ei voi sanoa asiasta puhumiseksi.
        Provoaminen, toisten kaluston nimittely ja haukkuminen noin muutenkaan, ei anna ihmisestä älykästä kuvaa.
        Päinvastoin.
        Vielä kun se räkyttäjäkin huomais, että julistaa vain maailmalle omaa tyhmyyttään.

Minulle ainakin on tullut tavaksi ihastella kaikkien pyöriä.
        Kymcoakin.Skootteriakin.Harrikkaakin.Suzukiakin.Hondaa, Kawaa...
        Jos joku sillä ajaa ja on omaansa tyytyväinen.Niin bueno!
        Miks pitää haukkua ja aliarvioida?
        Onko se kivaa?
        Onko kiva syytää myrkkyä.
        sekin kertoo paljon ihmisen mielentilasta ja persoonasta.
        Ja taas huudetaan maailmalle omaa huonoutta.
        mut jos joku tykkää velloo mustissa vesissä, niin siitä vaan.
        Mä olen tän elämän kuutioinut niin, että on helpompi elää -itselläkin-, jos elää positiivisesti.

• johan on....
        *Puskissa* kirjoitti:

sillai, että kaikkee paskanjauhantaa ei voi sanoa asiasta puhumiseksi.
        Provoaminen, toisten kaluston nimittely ja haukkuminen noin muutenkaan, ei anna ihmisestä älykästä kuvaa.
        Päinvastoin.
        Vielä kun se räkyttäjäkin huomais, että julistaa vain maailmalle omaa tyhmyyttään.

Minulle ainakin on tullut tavaksi ihastella kaikkien pyöriä.
        Kymcoakin.Skootteriakin.Harrikkaakin.Suzukiakin.Hondaa, Kawaa...
        Jos joku sillä ajaa ja on omaansa tyytyväinen.Niin bueno!
        Miks pitää haukkua ja aliarvioida?
        Onko se kivaa?
        Onko kiva syytää myrkkyä.
        sekin kertoo paljon ihmisen mielentilasta ja persoonasta.
        Ja taas huudetaan maailmalle omaa huonoutta.
        mut jos joku tykkää velloo mustissa vesissä, niin siitä vaan.
        Mä olen tän elämän kuutioinut niin, että on helpompi elää -itselläkin-, jos elää positiivisesti.

nytkö tääl on jo joku psykologikin arvioimassa ihmisiä?? upea sivusto!

• tuo
        johan on.... kirjoitti:

nytkö tääl on jo joku psykologikin arvioimassa ihmisiä?? upea sivusto!

*Puskissa* ihan asiaa kirjoitti. Sitä helposti sortuu kaikenlaiseen mollaamiseen saadakseen itselleen edes vähän siedettävämmän olon silloin kun omassa elämässä/itsessään asiat ei ole hyvin.

• LongbayLadybiker
        longbayladybikeri kirjoitti:

sääälittävän huonolle suoritukselle:
        minun ei tarvi enkä koskaan ole nuollut perseitä.
        Toista se on eräillä toisilla joiden on pakko lymytä piilossa.

• vastine
        honda, kawa, yammu.. kirjoitti:

Kehitys on toki ollut huimaa japanissa, kuten muuallakin maailmassa, mutta miksi ostaa kopion kopioita kun saa alkuperäisiäkin. Sulla ei taida olla kokemusta muista kuin nipponin pyöristä, koska vedit mukaan vanhan kliseen että H-D ei olisi varmatoiminen. Montakohan esim. 70 luvun japsia on suomessa liikenteessä verrattuna saman aikakauden H-D:n, varmaan muutama? "hienomppia ja tehokkaampia pyöriä.... " No kauneus on yleensä katsojan silmässä ja H-D ei kyllä ainakaan häviä tehoissa vastaavaan japani customiin.
        "hajoa sä vain kesällä tien varteen hoodeesi kanssa, en taatusti pysähdy auttamaan.." ja tässä paljastit lapsellisuutesi, henkilökohtaisesti auttaisin kanssa motoristia hädässä. Tuskin näet mua tienvarressa muutoinkuin tupakilla.

• ei jumankauta!!
        vastine kirjoitti:

Kehitys on toki ollut huimaa japanissa, kuten muuallakin maailmassa, mutta miksi ostaa kopion kopioita kun saa alkuperäisiäkin. Sulla ei taida olla kokemusta muista kuin nipponin pyöristä, koska vedit mukaan vanhan kliseen että H-D ei olisi varmatoiminen. Montakohan esim. 70 luvun japsia on suomessa liikenteessä verrattuna saman aikakauden H-D:n, varmaan muutama? "hienomppia ja tehokkaampia pyöriä.... " No kauneus on yleensä katsojan silmässä ja H-D ei kyllä ainakaan häviä tehoissa vastaavaan japani customiin.
        "hajoa sä vain kesällä tien varteen hoodeesi kanssa, en taatusti pysähdy auttamaan.." ja tässä paljastit lapsellisuutesi, henkilökohtaisesti auttaisin kanssa motoristia hädässä. Tuskin näet mua tienvarressa muutoinkuin tupakilla.

sen lisäksi että ajat huonolla pyörällä vedät myös röökiä. sähän olet aivan täysi typerys!

• tänään aikaisemmin...
        ei jumankauta!! kirjoitti:

sen lisäksi että ajat huonolla pyörällä vedät myös röökiä. sähän olet aivan täysi typerys!

syöpä nyt äkkiä välipalas, niin jaksat odottaa kun äiti tulee töistä. :)

• ==¤

sääälittävän huonolle suoritukselle:
        minun ei tarvi enkä koskaan ole nuollut perseitä.
        Toista se on eräillä toisilla joiden on pakko lymytä piilossa.

Kuules Leidi olla niinkin ikävästi,jotta tämä
        huutelia on teidän omaa joskin nyt ilman niciä
        kirjoitteleva mulkero,jaa kuka no tietenkin se suurin M...

• TODELLA RUMA

JA LAISKA. LÄHES YHTÄ RUMA KUIN WILDSTAR. KAHVINKEITINKI ON ENEMPI ROK

• LongbayLadybiker

Mean Streak on hieno peli ja oon muuten ajanut kamun eksemplaaria , hyvä mopotin, ja mukava ajaa, tosi se oli mulle liian iso kun on kustomoitu mun , iihq, komealle 190 plus pitkälle ystävälleni.

• erilainen.
        Custom? kirjoitti:

http://www.suomenidoli.com/kuva/displayimage.php?pid=34&fullsize=1

..erilainen, kyllä muttei varmaankaan jokaisen makuun. Mä tykkään tuosta mallista mutta lie liian harvinainen...

• huomaa..

Ei taida poika tietää customeista mitää ku kawa ja wille ei kelpaa vaik ihan eri näkösiä,taiat olla per...e pystyssä porukkaa...

• makee!

Mun mielestä Mean Strike on tosi makee. Sen takia mulla onkin sellainen. Mut näähän on tosiaan makuasioita ja jos se sun mielestä on tosi ruma ja laiska, niin sulla ei varmaan sit koskaan oo sellaista, eikä se toisaalta mua haittaa ollenkaan, mä ajan sillä mistä mä tykkään ja sä sillä mistä sä tykkäät, toivottavasti myös riippumatta siitä, onko se jonkun toisen mielestä ruma tai makee.

• ketjun aloittajakin
        makee! kirjoitti:

Mun mielestä Mean Strike on tosi makee. Sen takia mulla onkin sellainen. Mut näähän on tosiaan makuasioita ja jos se sun mielestä on tosi ruma ja laiska, niin sulla ei varmaan sit koskaan oo sellaista, eikä se toisaalta mua haittaa ollenkaan, mä ajan sillä mistä mä tykkään ja sä sillä mistä sä tykkäät, toivottavasti myös riippumatta siitä, onko se jonkun toisen mielestä ruma tai makee.

käy vielä ilmoittautumassa. Mäkin ajan millä tykkään, ei siinä ole mitään erikoista.

• cutomit

voi eriteellä aivan muuksi kuin kutsua niitä moottoripyöriksi! Törkeää,että jos joku kertoo omistavans amoottoripyörän ja sitten onkin joku onneton customi! Sallikaa minun nauraa!

• LongbayLadybiker

Chopper Johnin takia kannatti viitsiytyä tämän linjan seuraamiseen
      CJ jaksaa olla rauhalisen viisas ja fiksu kaikille typeryksille ja pusskissuli tietää paljon

yehna... ja vielä ehdin toivottaa teille kahdelle hyvää Ystävänpäivää!

• Chopper John

Kiitos ystävänpäivän toivotuksesta ja muustakin. Emme tunne, mutta varmaankin voimme luokitella toisemme nettiystäviksi. Kirjoittelet myös järkevästi, jopa silloinkin kun selvästi vähän kiusailet joitakin, jotka ainakin yrittävät olla keljuja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      113
      7792
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      127
      5339
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3576
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      122
      3563
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2594
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1540
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      70
      1406
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe