en ymmärrä

\../

en ymmärrä et miksi ihmiset kiinittävät huomionsa isoihin koirarotuihin joita ei ole joulutettu.tai puistossa oikeasti "leikkipainivat"jopa pienempien koirien kanssa.jos pienirotuinen koira häiriökäyttäytyy nii se on niin söpö ku luulee olevansa iso.tämä asia tulee selvästi esille koirapuistossa.itse olen monesti repinen pienirotusen koira lahkeesta/säärestäni irti.eikä auta sanoa omistajalle mitää.kuulema esim pelkää minua ku olen iso mies ja satun käyttämään pitkää nahkatakkia.totta on että isot rodut saavat fyysisiä vammoja aiheutettua helpommin mut ei oo kivaa ku sääret arpia täynnä.kyllähä se pieni koirakin voi tappaa mut se joutuu vaa tekemää enemmän hommia asian eteen..
Tämä asia on minua vaivanu pitkään ja toivoisin saada kuulla mielipiteitä/vastauksia asiasta.tietenki mieluusti asiallisia

3

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on!

      Se on totta että isot koirat saavat helpommin tehtyä vahinkoa, mutta eihän se oikeuta pieniä koiria käyttäytymään jotenkin rajummin. Itse olen pienen,suuren egon omaavan koiran omistaja, mutta koira ei ikinä ole liian rajusti muiden kimpussa. Ja monet pienten koirien omistajat opettavat koiransa siihen että isolle koiralle saa rähistä koska se voi muuten leikkiessä vahingossa satuttaa pientä. Tottahan se on että isot koirat voivat vahingossa satuttaa pienempää, mutta siksi ainakin minä käyn koirapuistoissa,joissa on erikseen pienten ja isojen puoli. Näin voi tarvittaessa siirtyä toiselle puolelle. Minä kyllä itse sanoisin omistajille jos heidän koiransa repisivät lahkeitani agressiivisesti!

      • \../

        On sitä välillä sanottukin.mutta ku tullu liian useasti vastaan näitä"äidin kulta" vastaa ja vastaus on ettei se pahaa tarkoita. enää ei jaksa.jättäny puistot rauhaa jos siel on muita.varsinki pieniä


    • pikkum

      Eiköhän koiranomistajat saa tätä palautetta ihan puolin ja toisin. Eli useat isojen koirien omistajat pitävät pieniä koiria ärhäkkäinä ja pienten rotujen omistajat isoja vaarallisina. Onneksi on niitäkin, jotka ymmärtävät, että sekä iso että pieni koira voi olla kiva tai tylsä. Itseäni kiinnostaa puistoon mennessä vain se, että kaikki koirat ovat kilttejä ja sosiaalisia, koolla ei väliä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe