Tiedä sitten, pääsevätkö FTM-miehet uudistuksen jälkeen enää armeijan harmaisiin post-op miehinä.
Varusmiehet voidaan valikoida armeijaan nykyistä tarkemmin ensi vuosikymmenellä. Asiantuntijoiden mukaan vuosittain tarvittavien varusmiesten määrä voisi jopa puolittua, jos asevoimien reservi vähenisi suunnitelmien mukaisesti 250 000:een ja reserviaika pitenisi muutaman vuoden.
Nyt reservissä on 350 000 asevelvollista. Asiasta kertoo Helsingin Sanomat.
Lehden laskelmien mukaan ikäluokat eivät pienene arvioidun mukaisesti, samalla kun reserviin tarvitaan asevelvollisia yhä vähemmän. Jos vuosittain koulutettujen asevelvollisten määrä vähenee, tarkoittaa se samalla myös muutamien varuskuntien sulkemista.
Valtioneuvoston hyväksymän turvallisuuspoliittisen selonteon mukaan reserviin otetaan koko palveluskelpoinen ikäluokka, vuosittain noin 25 000 asevelvollista. Reserviin tarvittaisiin kuitenkin jatkossa vähimmillään vain noin 12 500 asevelvollista, jos reserviläisten määrää vähennetään suunnitellusti ja reserviaika pitenee, laskee lehden haastattelema Maanpuolustuskorkeakoulun opettaja.
Valtioneuvoston uusi turvallisuuspoliittinen selonteko annetaan eduskunnalle keskiviikkona.
YLE Uutiset
Varusmiespalvelus harvinaistunee
9
704
Vastaukset
polttamaan sotilaspassini suorassa televisiolähetyksessä. Tämä on paska maa eikä tätä kannata ainakaan oman henkensä uhalla puolustaa.
- oli Ola
Salon mielestä paskakisat, kun ei voittaneet. Kun ei just sun pillin mukaan tanssita, kellään ei saa olla hauskaa.
oli Ola kirjoitti:
Salon mielestä paskakisat, kun ei voittaneet. Kun ei just sun pillin mukaan tanssita, kellään ei saa olla hauskaa.
pidä kuule aamukasa intissä juuri niin kivaa kuin sallitaan.
- en sinne
Heli.Ilwes kirjoitti:
pidä kuule aamukasa intissä juuri niin kivaa kuin sallitaan.
mene, koska olen ts.
- riippuujaroikkuu
Jos olisit voittanut oikeusjuttusi, Suomi olisi ok maa, jota kannattaa puolustaa, eikö niin? Suomen paskuus tai hyvyys riippuu aivan sinun keissisi kohtalosta. Oisko vähän lapsellista?
riippuujaroikkuu kirjoitti:
Jos olisit voittanut oikeusjuttusi, Suomi olisi ok maa, jota kannattaa puolustaa, eikö niin? Suomen paskuus tai hyvyys riippuu aivan sinun keissisi kohtalosta. Oisko vähän lapsellista?
Ei täällä ole mitään puolustettavaa enää. Ei edes demokratiaa ja ihmisten yksityisyyden kunnioittamista. Tämä maa ei takaa turvallisuuttani. Minäkään en takaa tämän maan turvallisuutta.
Olisi todella lapsellista jäädä roikkumaan tänne vailla oikeuksia. Mutta olosuhteiden pakosta kylläkin.- ikäväääää
>>mä oon valmis polttamaan sotilaspassini suorassa televisiolähetyksessä.
- jos käy
ikäväääää kirjoitti:
>>mä oon valmis polttamaan sotilaspassini suorassa televisiolähetyksessä.
Eräinen naisen etunimet ja henkilötunnuksen saanut MTF lähetti sotilaspassinsa sotilaspiiriin pillunkuvilla ja voimasanoilla koristeltuna. Palautteeeksi tuli sotilaspiiristä täysin asiallinen kirje, joka sisälsi ilmoituksen rauhanaikaisesta asepalveluksesta eli kertausharjoituksista vapauttamisesta.
En silti suosittele kenellekään asiattomuuksiin menemistä. jos käy kirjoitti:
Eräinen naisen etunimet ja henkilötunnuksen saanut MTF lähetti sotilaspassinsa sotilaspiiriin pillunkuvilla ja voimasanoilla koristeltuna. Palautteeeksi tuli sotilaspiiristä täysin asiallinen kirje, joka sisälsi ilmoituksen rauhanaikaisesta asepalveluksesta eli kertausharjoituksista vapauttamisesta.
En silti suosittele kenellekään asiattomuuksiin menemistä.Kirjoitin minäkin Kaartin jääkäriryhmentille ja ilmoitin että en halua että tuntolevyssä on miehen sotu. Vetosin siinä tietosuojaan koskien arkaluontoisia tietoja (henkilötietolaki).
Vastaus oli että vapautettiin rauhan ajan kertauksista.
Mutta sotilaspassin polttamisen sikaan taidankin mainita ihmisoikeustuomioistuimen valituksessani että peruutan sotilasvalani. En voi pitää siitä kiinni, koska valtio rikkoo mielestäni ihmisoikeuksiani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193104Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622792Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o642586Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä322502Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582058Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181579Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121562- 491549
- 791549
- 571459