merkkiä "Fantti-kate" asennettu v. 1984. Aurinkoiselta puolelta muovitus irtoilee, mutta itse alusmaalattu pelti on hyväkuntoinen. Kannattaako maalata ja pysyykö maali muovipinnoituksen päällä?
Muovipinnoitettu peltikatto...
9
11482
Vastaukset
- menee
Eipä niitä muovipintaisia peltejä kannata maalailla, etenkin kun pinta on jo osin irti, silloin on huoltomaalauskin auttamattomasti myöhäistä.
- fanttiin
Ensinnäkin täytyy todeta, että muovipinnoitus on hieman virheellinen nimitys. Todennäköisesti tässä on kyseessä PVC -pohjainen maali, joka tunnetaan myös nimellä plastisol. Kaikki värivalmiit siis ovat tehdasmaalattuja, maaleja on useita eri tyyppejä, maalit ovat muovipohjaisia (polyesteri, polyuretaani jne).
Huolto; Tässä tapauksessa ollaan hieman jälkijunassa, koska maali on jo osin irronut ja näinollen ei voida olla täysin varmoja vanhan maalin pysyvyydestä.
ELI tarkista vanhan maalin pysyvyys, poista irtoava vanha maali, poista mahdollinen ruoste, pese peltikattopesuaineella, huuhtele hyvin, pohjamaalaa paljastuneet "laikkukohdat" esim rostex superilla, pintamaalaa Repcolla katto yliasti.
Asiantuntevaa tarkempaa tietoa löytyy maalitehtaiden sivuilta ( teknos, tikkurila) tai rautaruukin teknisestä neuvonnasta.- katto kassinen
Itse tehtiin vuonna 99 seuraavalla tavalla:Rannilan kattopellistä irronnut tosi paljon pinnoitetta auringonpuolelta.Katto asennettu 80 luvun alussa. Pelti hyvässä kunnossa irronneissa kohdissa.Ensin pestiin painepesurilla katto ja siinä samalla irtosi se mikä oli irtoamassa.Sen jälkeen panssarimaalilla kertaalleen paksusti eikä muuta.Vielä on pysynyt hyvin kiinni.
- JJS
katto kassinen kirjoitti:
Itse tehtiin vuonna 99 seuraavalla tavalla:Rannilan kattopellistä irronnut tosi paljon pinnoitetta auringonpuolelta.Katto asennettu 80 luvun alussa. Pelti hyvässä kunnossa irronneissa kohdissa.Ensin pestiin painepesurilla katto ja siinä samalla irtosi se mikä oli irtoamassa.Sen jälkeen panssarimaalilla kertaalleen paksusti eikä muuta.Vielä on pysynyt hyvin kiinni.
asiantuntevista vastauksista. Täytyypä tutkia katetta tarkemmin ja laskeskella maalailun hintoja!
- JJS
JJS kirjoitti:
asiantuntevista vastauksista. Täytyypä tutkia katetta tarkemmin ja laskeskella maalailun hintoja!
asiantuntevista vastauksista. Täytyypä tarkastella katetta tarkemmin ja laskeskella maalailun hintoja!
- voi olla
jo niin palanut irti ettei maalaamalla saa pitkäaikaista ratkaisua.
- Anonyymi
fgtyjyukikk, iio9p79, ghjkiupåpo mu5uyrtreed fhgjhjjjjjkkkkkkkk jkiu5tnu46b 2222222
- Anonyymi
Vesivekhän myy muovipintaista peltiä
- Anonyymi
Meillä -87 rakennettu talo fantti katteella,etelän puoli 50 cm pintaa reunoissa jäljellä, aion vaihtaa koko katon,syystä että tuttavalla samanlainen, meni ja maalasi sen vaikkei kaikki pinnoite irti,joka vuotinen kattohelvetti jatkunut nyt 4 vuotta.
ÄLÄMISSÄÄN NIMESSÄ MAALAA JOS EI JOKATÄPLÄ POIS KATOSTA.
Koneet myyty Puolaan -90 luvulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171024124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102478Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2181985Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231803- 721090
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491064Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75895Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57882En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43852Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88833