Väliaikaismääräys

Määrää kaiken?

Ratkaiseeko väliaikaismääräys lapsen huoltajuusasioissa lopullisenkin tuomion? Meinaan että kun prosessi kestää niin sitten voidaan vedota "vakiintuneisiin olosuhteisiin"??!

Jotenkin epäoikeudenmukaista jos näin..

7

4358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuri007

      Kyllähän sekin merkitsee jotain. Eniten painoarvoa on kuitenkin ammattilaisten tekemällä olosuhdeselvityksellä. (jos sellainen on määrätty tehtäväksi) He ovat perehtyneet tilanteeseen ja suosittelevat lapsen edun mukaista ratkaisua.

      • jos sekin

        ..sanoo että lapsen olisi hyvä kummalla tahansa?


      • edellinen
        jos sekin kirjoitti:

        ..sanoo että lapsen olisi hyvä kummalla tahansa?

        Kyllähän se silloin taitaa lapsi sille jäädä, jonka luona on siihen saakkakin asunut. Vallankin jos kyse pienestä lapsesta. Vanhempaahan kuullaan myös, mikä mielipide hänellä on asiaan.


      • entäpä jos
        edellinen kirjoitti:

        Kyllähän se silloin taitaa lapsi sille jäädä, jonka luona on siihen saakkakin asunut. Vallankin jos kyse pienestä lapsesta. Vanhempaahan kuullaan myös, mikä mielipide hänellä on asiaan.

        Olosuhdeselvityksessä ei mainita tapaamisen ym. yhteydenpidon estelystä?..Eli missä se raja kulkee että lähihuoltajuus vaihdetaan? Päihteissäkö vain? Ja mikä on "pieni lapsi"?


      • tiedän tytön, joka voi myöhemmin, jos tahtoo vetää tuomarin ja sosiaalitädit vastuuseen esim.

        Mies kertoo ettei usko kaverinsa olevan syyllinen tuomiosta huolimatta 2 lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.

        N. vuotta myöhemmin hän sanoo saman. Kun sosiaalitäti reakoi tietoon hän sanoo ettei tiennyt kaverinsa tuomiosta.

        Sosiaalitäti ilmoittaa tuomioistuimelle että asia on hoidettu = äiti velvoitettiin tilaamaan hovioikeuden päätös tuomiosta ja toimittamaan se miehelle.

        Lapsi voi todistaa että mies tiesi asiasta oikein hyvin vuosia.

        Mies on muuten praidhyväksytty, vaikkei ollut kuin yhden kerran kurssilla läsnä, aviopuolisonsa ansioilla. Eikö ole hieno asia että tytön äiti kostoksi ja mies kaverinsa tuesta salaa ollennaisia asioita vaikka tietäisikin ko. miehen lääppineen myös muita (koskettelua ja katselemista vääristä paikoista, ei varsinaista väkisinmakaamista, josta jäisi kunnon todisteet). Uskoakseni uhreja on varmasti lisää....hyvitykseksi viranomaistoiminnasta


    • Ex-vaimo, josta tehdään rik...

      Minulle määrättiin lapset väliaikaismääräyksellä, mutta jo samana päivänä ex-mieheni haki lasten muuttamista itselleen, koska väitti minulla olevan vakavia mielennterveysongelmia ja väitti minun manipuloivan lapsia. Kolmen viikon päästä lasten asuminen siirrettiin isälle. Lapset ilmaisivat kaikin mahdollisin keinoin ja kaikille viranomaislle, etteivät halua edes tavata isäänsä saati sitten asua isän kämpässä, jota poliisi kuvili huumeluolaksi. Lapsen karkailivat isältään ja päätyivät lastenkotiin. Siellä he kertoivat, ettei isä kuulu heidän perheeseensä, kieltäytyivät useita kertoja lähtemästä isänsä kanssa ulos jne. Alle 12v heitä ei kuitenkaan kuunneltu oikeuteen, vaikka työntekijät kirjasivatkin heidän "manipuloidun" mielipiteensä lähes päivittän kolmen kuukauden ajan ylös! Olosuhdeselvitystä tekevät sossut kirjasivat vain asuntojen huoneluvut ja kirjoittivat, että molemmat vanhemmat ovat koko lasten elämän ajan huolehtineet lapsista tasaveroisesti, mikä oli iso vale, koska mies oli jopa asunut pitkiä aikoja toisella paikkakunnalla. Sossut eivät edes käyneet kotona katsomassa olosuhteita eli se siitä olosuhde selvityksestä!
      Itse kävi elämäni ensimmäistä kertaa psykologeilla ja psykiatreilla saadakseni todisteet, ettei ole hullu. Poliisit kuullustelivat useita kertoja ja nyt kahdessa vuodessa ei ole vieläkään saatu syytettä nostettua yhdestäkään ns. omavaltaisesta huostaaotosta eli ilmeisesti rikosoikeudellisesti minä en ole voinut telepaattisesti käskeä lapsia karkaamaan isältä. Kahdessa vuodessa ex- mieheni väittämät rikokset ovat vahentuneet toteennäyttämättöminä, mutta edelleen hän saa valheillaan pitää lapset.
      Olosuhteet kun ovat vakiintuneet! Lapset käyvät jatkuvasti edelleen sekä sossujen luona että perheneuvolan psykologilla, mutta isä lukee kaiken mitä he siellä puhuvat ja yleensä hän lukee sen lapsille itselleen ääneen!!!
      Näistä jutteluhetkistä huolimatta lapset oikeilevat mm. sitä, että heidän isänsä ajoittain jopa lukitsee heidät sisään eikä anna lasten edes soittaa äidille, isovanhemmille, serkuille yms. Perehdy Tukholma syndroomaan ja mieti mitä useita kuukausia eristyksessä olleet lapset pian kertovat....

    • Marza82

      Väliaikaismääräys: nämä mitä kirjoiteltu on jo vanhoja asioita. Meinasin että tekisin uuden mut toivottavasti huomaatte asiani näin. Olen eronnut miehestä , pahoinpiteli mua yli 2 vuotta. Ensimmäisen lapsemme synnyttyä alkoi pahoinpitely. Mies alkoi myös enemmän ja enemmän olemaan pois kotoa. Käytännössä olin siis yh jo suhteen aikana. Tulin raskaaksi ja erosimme niihin aikoihin. Mies vaati aborttia. En hyväksy aborttia niin sitä en sitten tehnyt. Lapsen synnyttyä isä ei koskenut eikä ottanut mitään kontaktia vauvaan eikä hänen kasvaessakaan. Ensimmäistä lastamme näkee kerran viikossa hänen vanhempien valvoessa tapaamisia. Koska ei ole ennen hoitanu, ollut yksin lapsen kanssa.. minusta tehtiin lasu ilmoituksia paljon ja ilmoittajat olivat ex-mieheni ja hänen vanhemmat. Sostoimi kehotti hakemaan ensimmäisen lapsen yksinhuoltajuutta koska tämä porukka tekee kaikkensa hankaloittaakseen elämääni lapsen kautta. Hainki yksinhuoltajuutta. Exän vastaus: ehdottomasti ei ja hän haluaa toisen lapsemme yhteishuoltajaksi ( olen siis yh toiselle lapselle kun ero kerkesi tulla voimaan ) ja haluaa kummallekki tapaamiset joka toinen viikonloppu sen luo. 2 lapsemme aloitti tapaamiset turvakodilla ja nyt käy 4 h isänsä luona. Nyt sano että ovat asianajajan kanssa täyttäneet paperit väliaikaismääräykseen lapset hälle joka toinen viikonloppu... mietinki siis että voiko se asia mennä läpi et hän tuosta vaan voi saada lapset jokatoinen viikonloppu itelleen. Eihän pärjää lasten kanssa viikonloppua mitenkään kun ei nytkään yksin huolehdi / ole yksin lasten kans. Hänen vanhemmat ovat/ leikkivät lasten kanssa ja ruatki tekevät heille. Eihä se voi noin mennä et lapset ois isällään joka toine viikonloppu ja isovanhemmat hoitaa lapset...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe