Pilkkijät mikä olisi teidän mielestä paras toimiva morrin väri.Itselläni on paljon värejä mutta kun tuntuu siltä että pelkkä tinamorri pesee kaikki värit
Paras morrin +väri
3
2369
Vastaukset
- kk.
Mitähän lajia olisi tarkoitus pyytää ????
Jokaiselle lajille on omat " ihanne värit", mutta väriä enemmänkin tärkeämpää on löytää se oikea paikka jossa kalat on, eli jos ei tärppää niin lujasti liikettä kinttuihin ja uudelle paikalle. Ainoastaan huonolla syönnillä on värin valinnalla tärkeä osuus suhteessa morrin kokoon sekä sääolosuhteilla. Lisäksi värin valintaan vaikuttaa suuresti mistä on tarkoitus pilkkiä, mereltä vai järveltä. - Arska
Se riippuu aivan vesistöstä, sekä vuodenajasta. Keväällä yleensä käytetään värikkäämpiä morreja kuin talvella. Esim. oranssit ja punaiset ovat hyviä keväällä, kun taas talvella menestyvät ihan vain kuparin tai hopean väriset sekä tinamorri.
Mutta väreihin kuitenkin vaikuttaa myös se, että onko kirkas vai pilvinen keli, joten kannattaa kokeilla eri värejä järvellä/järvillä, joissa käyt kalastamassa.
Itse käytän paljon fluorisoivia värejä, kuten punaista, oranssia, keltaista ja vihreätä ja kyllä niistä aina löytyy yhdistelmä, joilla saa soppakalat komeasti pilkittyä. Tosin, teen morrit itse ja vaihtoehtoja on jos jonkinmoista.
Mutta kaikesta huolimatta, tinamorri on monessa järvessä hyvä väri ja sillä saa hyvin kalaa.
Muistan itse nuoruudestani, kun eräästä järvestä ei tullut kuin kuparinvärisellä kunnolla ahventa, joten se on todellakin myös järvestä kiinni. - kla56
olisko typerä idea laittaa pyytämään useamman värisiä kerralla ja katsoa mihin väriin useimmin ottaa???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3662198- 571628
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1661305Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771189Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67969- 86955
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.33903Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-113882Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks12876K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8846