Mitä mieltä näistä nimistä?

Dimap

Eli kirjoittakaahan numeroin tai sanoin mielipiteenne näistä nimiyhdistelmistä (eli tarkoitus arvioida erityisesti sitä miten nimet passaa yhteen):

Anna Fiia Loviisa
Armiida Helmi Emilia
Amalia Hilda Matleena
Fri(i)da Eedit Amalia
Eedit Aini Matleena
Unna Milja Mariel
Fanni Elsa Adeliina
Aura Lilja Loviisa
Tilda Fiia Matleena
Lyydia Anna Aurora
Hilma Elsa Amalia

17

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide.....

Anna Fiia Loviisa 6
      Armiida Helmi Emilia 4
      Amalia Hilda Matleena 4
      Fri(i)da Eedit Amalia 5
      Eedit Aini Matleena 6
      Unna Milja Mariel 6
      Fanni Elsa Adeliina 4
      Aura Lilja Loviisa 5
      Tilda Fiia Matleena 4
      Lyydia Anna Aurora 4
      Hilma Elsa Amalia 4

arvosanat asteikolla 4-6.
      sori, ei oikein säväyttänyt...

• Kaikki muut suht ok, mutta mikä ihmeen nimi tuo Armiida on ???

• vähän.

mitä nimeä haluaisit itse kertoa kun kouluun menet ekaa kertaa,

mitä on siten kavereiden helppo huutaa kun sinua kutsuvat, että voi lyhentää eikä keksiä uutta nimeä,

mieti, haluaisitko saman kun on parilla kaverillasikin luokassa vai erikoisen jota kukaan ei ymmärrä,

JA jos on erikoinen nimi,
      mieti oletko 110 % niin hyvä kasvattaja että pystyt kasvattamaan vahvan ja taitavan lapsen joka varmaan kestää ja osaa jo 7v hyvän kielenkäytön.

Moni luulee itsestään liikoja, kun katsot tilastoja, ei se elämä niin hyvin useilla mene.

• hertsileijaa

Eihän noista nimistä monikaan ollut erikoinen. Kukaan ei ymmärrä?! Haloo. Ihania vanhoja suomalaisia nimiähän ne olivat!

Kyllä oli typerää analysointia kerrakseen.

Luuletko tosiaan, että elämä menee keskimääräisesti paremmin, jos on ns. helppolausuinen nimi? Kai muistat vaihtaa sitten sukunimenkin niin, ettei siinä ole esim. r-kirjainta, joka voi olla pienelle vaikea lausua! Että siten mahdolliset koulutraumat minimalisoidaan. Hohhoo..

Sitäpaitsi en nyt oikein ymmärrä... pääosa näistäkin uusvanhoista nimistä on aika monella nykyajan lapsella.
        Lapsen perusluonnetta ei voi juuri kasvattaa, se on mikä on ja jos antaa itseään kiusattavan, niin näin tapahtuu. Ei siinä auta topakka tai hyvin kasvattava äiti yhtään, valitettavasti.
        Itse olen koulukiusattu, vaikka nimi on tuiki tavallinen. Ei se katso siitä nimestä ole kiinni.

Sun kommentista tulee lähinnä huvittunut olo.

• vähän.
        hertsileijaa kirjoitti:

Eihän noista nimistä monikaan ollut erikoinen. Kukaan ei ymmärrä?! Haloo. Ihania vanhoja suomalaisia nimiähän ne olivat!

Luuletko tosiaan, että elämä menee keskimääräisesti paremmin, jos on ns. helppolausuinen nimi? Kai muistat vaihtaa sitten sukunimenkin niin, ettei siinä ole esim. r-kirjainta, joka voi olla pienelle vaikea lausua! Että siten mahdolliset koulutraumat minimalisoidaan. Hohhoo..

Sitäpaitsi en nyt oikein ymmärrä... pääosa näistäkin uusvanhoista nimistä on aika monella nykyajan lapsella.
        Lapsen perusluonnetta ei voi juuri kasvattaa, se on mikä on ja jos antaa itseään kiusattavan, niin näin tapahtuu. Ei siinä auta topakka tai hyvin kasvattava äiti yhtään, valitettavasti.
        Itse olen koulukiusattu, vaikka nimi on tuiki tavallinen. Ei se katso siitä nimestä ole kiinni.

”Kyllä oli typerää analysointia kerrakseen”.

> Siis olen typerä vieläkin, vaikka niitä ollaan oltu jo yhdessä pohtimassa monta kertaa, on 17 jälkeläistä, en ole uskovainen, ensin tuli vaan yksi, vuoden kuluttua kaksi, sitten kummilapsemme, sisarenperheen vanhemmat kuolivat, saatiin kolme lisää kotiimme.
        Ja kaikki ovat naimisissa jne.

”Luuletko tosiaan, että elämä menee keskimääräisesti paremmin, jos on ns. helppolausuinen nimi? ”

> Kyllä helppo nimi ennemmin auttaa kuin on rasite, meillä oli esim. 2 Mattia ja luokassa joskus 4 Mattia, hyvin meni hommat, nyt ovat koulunsa käyneet.

”Sitäpaitsi en nyt oikein ymmärrä... pääosa näistäkin uusvanhoista nimistä on aika monella nykyajan lapsella”.

> En minä niitä moittinut, kehotin vain miettimään, siitäkin näkökulmasta, mitä sinä itse haluaisit kun kouluun menet.

”Lapsen perusluonnetta ei voi juuri kasvattaa”,

> Tuossa olen hyvin eri mieltä, kyllä luonne ja sivistys saadaan kodista ja kavereilta myös paljon. On todella sopimatonta laittaa mitään lapsen syyksi.

”Ei siinä auta topakka tai hyvin kasvattava äiti yhtään, valitettavasti”.

Äiti ei yksin pysty kasvattamaan, eikä sekään, vaikka lapsi olisi äidin veljellä kuukausia, se on aina eno, ei koskaan isä, sen olen huomannut, kun isäni kuoli ollessani 2,5v. Elin äidin, äidin äidin ja sisarensa kanssa, kesät olin äidin veljillä kokonaan, mutta ne eivät olleet isiä, joiden sänkyyn voi tulla yöllä tai aamulla, jne.

Mutta kun työläisperheen lapset, me kuuntelimme korvat tarkkana neuvolan tätejä ja luomme neuvolan lehtisiä, kaikki lähtivät tietysti lukioon ja yliopistoon ja valmistuivat jo.

Aina ei ollut helppoa, oikeastaan ensimmäinen 15v elettiin täysin ölapsilel,
        muta se kannatti, nyt 15 vuotta on ollut jo pelkkää onnea.

”Sun kommentista tulee lähinnä huvittunut olo.”

> mitähän mieltä olet, kun olet saanut murrosiän ohi ja katsellaan mitä lapsista isoina tulee.
        Kiinnostaako opiskelu, vai työ, vai pahanteko.

• vai onko
        hertsileijaa kirjoitti:

"Sitäpaitsi en nyt oikein ymmärrä... pääosa näistäkin uusvanhoista nimistä on aika monella nykyajan lapsella."

ei kaikki mitä on nykyaikaan paljon, ole ihannoitavaa. Useat ovat eronneet, onko se ihannoitavaa.

• hyvä nimi
        vähän. kirjoitti:

”Kyllä oli typerää analysointia kerrakseen”.

> Siis olen typerä vieläkin, vaikka niitä ollaan oltu jo yhdessä pohtimassa monta kertaa, on 17 jälkeläistä, en ole uskovainen, ensin tuli vaan yksi, vuoden kuluttua kaksi, sitten kummilapsemme, sisarenperheen vanhemmat kuolivat, saatiin kolme lisää kotiimme.
        Ja kaikki ovat naimisissa jne.

”Luuletko tosiaan, että elämä menee keskimääräisesti paremmin, jos on ns. helppolausuinen nimi? ”

> Kyllä helppo nimi ennemmin auttaa kuin on rasite, meillä oli esim. 2 Mattia ja luokassa joskus 4 Mattia, hyvin meni hommat, nyt ovat koulunsa käyneet.

”Sitäpaitsi en nyt oikein ymmärrä... pääosa näistäkin uusvanhoista nimistä on aika monella nykyajan lapsella”.

> En minä niitä moittinut, kehotin vain miettimään, siitäkin näkökulmasta, mitä sinä itse haluaisit kun kouluun menet.

”Lapsen perusluonnetta ei voi juuri kasvattaa”,

> Tuossa olen hyvin eri mieltä, kyllä luonne ja sivistys saadaan kodista ja kavereilta myös paljon. On todella sopimatonta laittaa mitään lapsen syyksi.

”Ei siinä auta topakka tai hyvin kasvattava äiti yhtään, valitettavasti”.

Äiti ei yksin pysty kasvattamaan, eikä sekään, vaikka lapsi olisi äidin veljellä kuukausia, se on aina eno, ei koskaan isä, sen olen huomannut, kun isäni kuoli ollessani 2,5v. Elin äidin, äidin äidin ja sisarensa kanssa, kesät olin äidin veljillä kokonaan, mutta ne eivät olleet isiä, joiden sänkyyn voi tulla yöllä tai aamulla, jne.

Mutta kun työläisperheen lapset, me kuuntelimme korvat tarkkana neuvolan tätejä ja luomme neuvolan lehtisiä, kaikki lähtivät tietysti lukioon ja yliopistoon ja valmistuivat jo.

Aina ei ollut helppoa, oikeastaan ensimmäinen 15v elettiin täysin ölapsilel,
        muta se kannatti, nyt 15 vuotta on ollut jo pelkkää onnea.

”Sun kommentista tulee lähinnä huvittunut olo.”

> mitähän mieltä olet, kun olet saanut murrosiän ohi ja katsellaan mitä lapsista isoina tulee.
        Kiinnostaako opiskelu, vai työ, vai pahanteko.

"Kyllä helppo nimi ennemmin auttaa kuin on rasite, meillä oli esim. 2 Mattia ja luokassa joskus 4 Mattia, hyvin meni hommat, nyt ovat koulunsa käyneet."

Ei se helppo nimi auttanut minua koulussa. Ja todella, annatko noin suuren vallan jollekin räkänokalle, ettet antaisi pitämääsi nimeä lapselle? En minä ainakaan ole niin lässy.

"En minä niitä moittinut, kehotin vain miettimään, siitäkin näkökulmasta, mitä sinä itse haluaisit kun kouluun menet."

Itseasiassa olen aina pitänyt paljon enemmän toisesta nimestäni, joka on vähän erikoisempi. Luokallani ei olisi siinä tapauksessa ollut ainuttakaan saman nimistä. Mutta etunimeä käytettiin tietysti.

"Tuossa olen hyvin eri mieltä, kyllä luonne ja sivistys saadaan kodista ja kavereilta myös paljon. On todella sopimatonta laittaa mitään lapsen syyksi."

Kyllä, omat vanhempani kasvattivat meidät lapset samalla tavoin ja niin olemme kaikki aivan erilaisia. Vaikea on siis uskoa sinua äidiksi, kun et lasten luonteiden erilaisuuksia ymmärrä ;)

"mitähän mieltä olet, kun olet saanut murrosiän ohi ja katsellaan mitä lapsista isoina tulee.
        Kiinnostaako opiskelu, vai työ, vai pahanteko."

Se on kuule asia niin, että vaikkahan olisi papin kasvattama poika, voi hänestä tulla paha rikollinen. Sitä voi vain yrittää parhaansa ja antaa hyvät eväät lapsen elämään. Sen jälkeen toivoa ja uskoa että lapsesta tulisi valintojensa myötä hyvä ja kunnon ihminen.

• ??!!
        vai onko kirjoitti:

"Sitäpaitsi en nyt oikein ymmärrä... pääosa näistäkin uusvanhoista nimistä on aika monella nykyajan lapsella."

ei kaikki mitä on nykyaikaan paljon, ole ihannoitavaa. Useat ovat eronneet, onko se ihannoitavaa.

Onko sitä luetun ymmärtämistä... tai kenties muutakaan ?!

Viittasin tietenkin siihen, että jos nykyajan lapsilla on paljon samoja nimiä, ei kyseinen nimi ole enää erikoinen.

Siispä sama asia, kuin ennenvanhaan heillä joilla oli silloisen ajan mukaan tyypillinen nimi ;)

• jos,
        ??!! kirjoitti:

Onko sitä luetun ymmärtämistä... tai kenties muutakaan ?!

Viittasin tietenkin siihen, että jos nykyajan lapsilla on paljon samoja nimiä, ei kyseinen nimi ole enää erikoinen.

Siispä sama asia, kuin ennenvanhaan heillä joilla oli silloisen ajan mukaan tyypillinen nimi ;)

"että jos nykyajan lapsilla on paljon samoja nimiä, ei kyseinen nimi ole enää erikoinen."

ja minä viestitin,
        jos valitsee erikoisen nimen, pitää vanhempienkin olla hieman korkeatasoisia, jota pystyy sitä nimeä kantamaan, kunnialla, monta mutkaa on eessä, sen takaan kun on kuusi 1980-1982 välillä syntynyttä aikoinaan jaloissa pyörinyt.

Jos ei ole korkeatasoiset vanhemmat,
        kannattaa valita se varmin tie joka johtaa menestymiseen, sillä tielläkään eivät kaikki onnistu, kun viisikymppisenä peruutuspeiliin katsovat.

• Rakkaudesa ja Rahassa
        hyvä nimi kirjoitti:

"Kyllä helppo nimi ennemmin auttaa kuin on rasite, meillä oli esim. 2 Mattia ja luokassa joskus 4 Mattia, hyvin meni hommat, nyt ovat koulunsa käyneet."

Ei se helppo nimi auttanut minua koulussa. Ja todella, annatko noin suuren vallan jollekin räkänokalle, ettet antaisi pitämääsi nimeä lapselle? En minä ainakaan ole niin lässy.

"En minä niitä moittinut, kehotin vain miettimään, siitäkin näkökulmasta, mitä sinä itse haluaisit kun kouluun menet."

Itseasiassa olen aina pitänyt paljon enemmän toisesta nimestäni, joka on vähän erikoisempi. Luokallani ei olisi siinä tapauksessa ollut ainuttakaan saman nimistä. Mutta etunimeä käytettiin tietysti.

"Tuossa olen hyvin eri mieltä, kyllä luonne ja sivistys saadaan kodista ja kavereilta myös paljon. On todella sopimatonta laittaa mitään lapsen syyksi."

Kyllä, omat vanhempani kasvattivat meidät lapset samalla tavoin ja niin olemme kaikki aivan erilaisia. Vaikea on siis uskoa sinua äidiksi, kun et lasten luonteiden erilaisuuksia ymmärrä ;)

"mitähän mieltä olet, kun olet saanut murrosiän ohi ja katsellaan mitä lapsista isoina tulee.

Se on kuule asia niin, että vaikkahan olisi papin kasvattama poika, voi hänestä tulla paha rikollinen. Sitä voi vain yrittää parhaansa ja antaa hyvät eväät lapsen elämään. Sen jälkeen toivoa ja uskoa että lapsesta tulisi valintojensa myötä hyvä ja kunnon ihminen.

"Kyllä, omat vanhempani kasvattivat meidät lapset samalla tavoin ja niin olemme kaikki aivan erilaisia "

Niin, oliko koti samallainen teidän aikana, aina oli äiti isä sopu samallaista, sekä taloudellinen tilanne.
        Asuitte samassa paikassa, ettivät nuoremmat/vanhemat joutuneet jättämään kavereitaa ja etsimään uusia, muutoissa.

Vanhemamt jaksoivat hoitaa teitä yhtä innokkaasti, etteivät jo väsyneet nuoremman hoidossa ja antaneet vain ruokaa.

Myös mailma muuttu hyvin paljon jos iläerot ovat 5 vuotakin,
        samoin vanhempi laapsi voi joutua hoitamaan nuorempaa,
        sekin on rasittavaa ja muuttaa luonnetta.

• erikoisista nimistä?
        jos, kirjoitti:

"että jos nykyajan lapsilla on paljon samoja nimiä, ei kyseinen nimi ole enää erikoinen."

ja minä viestitin,
        jos valitsee erikoisen nimen, pitää vanhempienkin olla hieman korkeatasoisia, jota pystyy sitä nimeä kantamaan, kunnialla, monta mutkaa on eessä, sen takaan kun on kuusi 1980-1982 välillä syntynyttä aikoinaan jaloissa pyörinyt.

kannattaa valita se varmin tie joka johtaa menestymiseen, sillä tielläkään eivät kaikki onnistu, kun viisikymppisenä peruutuspeiliin katsovat.

"jos valitsee erikoisen nimen, pitää vanhempienkin olla hieman korkeatasoisia, jota pystyy sitä nimeä kantamaan, kunnialla, monta mutkaa on eessä, sen takaan kun on kuusi 1980-1982 välillä syntynyttä aikoinaan jaloissa pyörinyt.

kannattaa valita se varmin tie joka johtaa menestymiseen, sillä tielläkään eivät kaikki onnistu, kun viisikymppisenä peruutuspeiliin katsovat."

Elämme 2000-luvulla.
        Jos nimi on vanha suomalainen almanakkanimi, se ei ole erikoinen. Päinvastoin.

• Eräs lukija
        jos, kirjoitti:

ja minä viestitin,

... on tämä "korkeatasoiset vanhemmat"? Millä mittarilla vanhempien paremmuustasoa tarkalleen mitataan?

• Eräs lukija
        hyvä nimi kirjoitti:

... on aivan eri asia entä sivistynyt käytös, se ei sulje sitä mitenkään pois. Joillekin niitä perusjuttuja joutuu tunkemaan päähän enemmän (ja mahdollisesti käyttää radikaalejakin keinoja tarvittaessa) kun taas toisilta se tulee luonnostaan, mutta jokainen edes suhteellisen normaalin älykkyysosamäärän ja empatiakyvyn omaava osaa käyttäytyä. Koulukiusaamiselta ei myöskään voi välttyä periaatteella "ei anna itseään kiusattavan", sitä tapahtuu tai ei tapahdu, vastuu ei ole uhrin.

• ämiiaa

Anna Fiia Loviisa 6
      Armiida Helmi Emilia 6
      Amalia Hilda Matleena 6 ks. seurAAVA
      Fri(i)da Eedit Amalia 6 Amalialle kaikki pisteet
      Eedit Aini Matleena 7 Ainille kaikki pisteet
      Unna Milja Mariel 8 Mariel poiss, syö pisteitä
      Fanni Elsa Adeliina 6 Adeliinalle kaikki pisteet
      Aura Lilja Loviisa 8 Loviisa pois, sama kun Unna Milja Marielissa
      Tilda Fiia Matleena 8
      Lyydia Anna Aurora 7
      Hilma Elsa Amalia 6
      Unna, Aura, Adeliina, Amalia, Aini, Milja, Lilja & Aurora harkintaan, muut joutaa roskiin.

• Primrose

on ainakin kaksi ongelmaa:
      - se, että nimet eivät sovi yhteen
      - ylenpalttisuus
      Sinun ehdotuksesi tuntuvat minusta hyviltä. Muutamat asiat kuitenkin särähtävät korviini.
      Jättäisin pois nimet Matleena, Mariel ja Unna. Mariel ja Unna edustavat eri aikakautta ja kulttuuripiiriä kuin muut nimet, ja Matleena on turhan rahvaanomainen asu nimestä Magdalena tässä joukossa. Fiian lyhentämätön muoto Serafia olisi myös hyvä kolmanneksi nimeksi.
      Parhaita ovat minusta ne nimet, joiss kaki ensimmäistä ovat kaksitavuisia ja vasta kolmas pitempi: Fanni Elsa Adeliina, Frida Edit Amalia, Aura Lilja Loviisa ja Hilma Elsa Amalia.
      Yksittäiset nimet ovat kaikki mielestäni kauniita.

• niin se on.

siähän olet erehtymätön,
      ainakin toistaiseksi.

• ....

Omat suosikkini:

Anna Loviisa (eli jättäisin Fiian pois)
      Frida Eedit Amalia
      Aini Matleena (Eedit pois)
      Fanni Elsa Adeliina

Nämä minusta sointuvimmat.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe