Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

itämainen tanssi

aloittelija

Olen päälle parikymppinen nainen ja harrastan vatsatanssia. Alkeissa vasta mutta innostusta riittää melkein loputtomiin. Monet aloittavat lajin vasta paaaaljon vanhempana mutta mietin silti että mitkä on mahikset edistyä ja tulla oikein kunnon tanssijaksi kun on aloittanut tämän ikäisenä?
Uskon että olen tässä hyvä enkä haluaisi jäädä pelkälle silloin tällöin- harrastustasolle...

13

1655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itämaisen tanssin opettaja

      oikein hyvät. Tosin ovat ne hyvät vielä tuota vanhemmallakin, jos innostusta riittää ja keho/ryhti ei ole päässyt jäykistymään niin että liikkeiden pehmeys olisi vaikeampaa saavuttaa.

    • vatsis

      Hei aloittelija!!

      Sinulla on todellakin hyvät mahikset edistyä ja tulla juuri niin hyväksi tanssijaksi kuin itse haluat.
      Jos asut paikkakunnalla missä on mahdollisuus tutustua monen eri opettajan tyyliin, mahdollisuutesi ovat mainiot, voit vertailla ja valita mieleisesi opettajan.
      Pienellä paikkakunnalla on tyytyminen ehkä vain yhteen opettajaan, ei ole valinnanvaraa mikä on todella harmillista..asiassa omakohtainen kokemus.
      Suomessa järjestetään festivaaleja ainakin Turussa tammikuussa ja Helsingissä tai Jyväskylässä kesällä, kannattaa kysyä omalta opelta näistä tarkempaa tietoa, tai sitten tältä palstalta.
      Itämainen vatsatanssi ei ole ollut kovin suosittu aihe täällä, en ymmärrä mistä se johtuu.
      Hauskoja hetkiä sinulle vatsiksen parissa!!

      • aloittelija

        Minäkään en ymmärrä miksei löydy keskusteluja vatsatanssista... Olen kyllä ajatellut että tää on suosittu laji suomen naisten keskuudessa.
        Olisikohan siinä ideaa perustaa jonkun tanssikoulun tai -studion nettisivuille oma keskustelufoorumi...?


      • vatsis
        aloittelija kirjoitti:

        Minäkään en ymmärrä miksei löydy keskusteluja vatsatanssista... Olen kyllä ajatellut että tää on suosittu laji suomen naisten keskuudessa.
        Olisikohan siinä ideaa perustaa jonkun tanssikoulun tai -studion nettisivuille oma keskustelufoorumi...?

        Tosi hyvä idea!!
        Kuka osaisi sellaisen tehdä?? Minä olen aika onneton tämän koneen kanssa, surffailla osaan ja sähköpostin lukea ja kirjoittaa..siinä se onkin:(
        Toivottavasti joku muukin innostuu asiasta.

        Hauskaa Joulua kaikille vatsatanssin ystäville!!


      • itämaisen tanssin opettaja
        vatsis kirjoitti:

        Tosi hyvä idea!!
        Kuka osaisi sellaisen tehdä?? Minä olen aika onneton tämän koneen kanssa, surffailla osaan ja sähköpostin lukea ja kirjoittaa..siinä se onkin:(
        Toivottavasti joku muukin innostuu asiasta.

        Hauskaa Joulua kaikille vatsatanssin ystäville!!

        mielessä sellainen idea jo vähän aikaa. Pitäisi vain ensin kehitellä omia sivujaan enemmän siihen suuntaan, että siellä olisi muutakin itämaiseen tanssiin liittyvää pientä kivaa. Onhan siellä jotain jo nyt, mutta tavoitteiden pitää olla korkealla!
        Laitan tänne osoitteen, jos jotakuta asia kiinnostaa ja kun ensiksi saan jotakin aikaiseksi.


      • vatsis
        itämaisen tanssin opettaja kirjoitti:

        mielessä sellainen idea jo vähän aikaa. Pitäisi vain ensin kehitellä omia sivujaan enemmän siihen suuntaan, että siellä olisi muutakin itämaiseen tanssiin liittyvää pientä kivaa. Onhan siellä jotain jo nyt, mutta tavoitteiden pitää olla korkealla!
        Laitan tänne osoitteen, jos jotakuta asia kiinnostaa ja kun ensiksi saan jotakin aikaiseksi.

        Kyllä kiinnostaa, enkä usko että olen ainoa kiinnostunut!!
        On se hyvä että kaikki eivät ole yhtä onnettomia tietokoneen kanssa kuin minä ;)
        Odotan innolla!!


      • aloittelija
        itämaisen tanssin opettaja kirjoitti:

        mielessä sellainen idea jo vähän aikaa. Pitäisi vain ensin kehitellä omia sivujaan enemmän siihen suuntaan, että siellä olisi muutakin itämaiseen tanssiin liittyvää pientä kivaa. Onhan siellä jotain jo nyt, mutta tavoitteiden pitää olla korkealla!
        Laitan tänne osoitteen, jos jotakuta asia kiinnostaa ja kun ensiksi saan jotakin aikaiseksi.

        Kiinnostaa! Olisi tosi hienoa jos sellaisella foorumilla sitten kävisi paljon itämaisen tanssin (tai miksei muunkin tanssin) harrastajia. Kannaattaahan tätä internetin ihmeellistä maailmaa hyödyntää kun siihen on mahdollisuus :). Onnea sivujen tekoon!


      • valmiina?
        aloittelija kirjoitti:

        Kiinnostaa! Olisi tosi hienoa jos sellaisella foorumilla sitten kävisi paljon itämaisen tanssin (tai miksei muunkin tanssin) harrastajia. Kannaattaahan tätä internetin ihmeellistä maailmaa hyödyntää kun siihen on mahdollisuus :). Onnea sivujen tekoon!

        Tosi paljon itämaisen tanssin harrastajia ...


    • Sanna

      Tervetuloa mahtavan harrastuksen pariin! Mikäli omalta paikkakunnaltasi ei satu löytymään useita opettajia, tai vaikka löytyisikin, kannattaa käydä myös muilla paikkakunnilla opissa. Esim Jyväskylässä ja Helsingin seudulla on paljon erilaisia opettajia ja tunteja. Näin kehität itseäsi monipuolisesti ja onhan mielenkiintoista myös kurssittautua vieraillakin paikkakunnilla.

      • hilekeiju

        Heippa!Tietääks joku minkä nimistä musiikkia itämaises tanssis käytetää ja mist mä sellast löydän?mä alotin itämaisen tanssin ja haluaisin harjotella myös kotona..(että pysysin ens kerrran paremmin mukana...heh..) Siis,e ttä mikä se musiikinlaji on ja osaatteks sanoo jotai hyviä "nimiä" mistä ootte ite pitäny? =)
        Joo, ja mä kans ootan sitä itämaisen tanssin foorumia..=)
        Hauskoi hetkii kaikille itämaisen tanssin parissa!=)


      • vatsis
        hilekeiju kirjoitti:

        Heippa!Tietääks joku minkä nimistä musiikkia itämaises tanssis käytetää ja mist mä sellast löydän?mä alotin itämaisen tanssin ja haluaisin harjotella myös kotona..(että pysysin ens kerrran paremmin mukana...heh..) Siis,e ttä mikä se musiikinlaji on ja osaatteks sanoo jotai hyviä "nimiä" mistä ootte ite pitäny? =)
        Joo, ja mä kans ootan sitä itämaisen tanssin foorumia..=)
        Hauskoi hetkii kaikille itämaisen tanssin parissa!=)

        Hei Hilekeiju!!

        Laita hakusanaks vaikka Henna Malinen, hänellä on liike Helsingissä, myy musiikkia, koruja, pukuja, helmiä, paljetteja ym. ihanaa.

        Toinen on Afifa Turussa, heillä on oma musiikkikerho, lähettävät säännöllisesti ns. kuukauden levyn kotiin.
        Nämä nyt ekaks tuli mieleen.

        Kokeile muitakin hakusanoja esim. vatsatanssi, arabipop, turkkipop ym.

        Aluksi kannattaa valita just noita pop-lauluja, niissä on suht selkee rytmi.
        On hyvä kun haluat musiikkia itsellesi, yksi tärkein asia tanssimaan oppimisen kannalta on musiikki ja etenkin se että kuuntelet sitä paljon, se on kuitenkin aika erilaista kuin se mitä suomessa yleensä kuunnellaan.

        Kuuntele rytmiä, erilaisia soittimia ja laulajan ääntä..paljon enemmän tunnetta kuin yhdelläkään suomalaisella laulajalla!!!!

        Itse olisin täysin pihalla tämän päivän koti-ja ulkolaisesta musiikista jollei olisi tuota nuorisoa kotona.
        Kuuntelen kotona ja autossa vain ja ainoastaan itämaista musiikkia, pääasiassa Egyptiläistä ja joskus mieheni myötävaikutuksella Turkkilaista.

        Tämäpä meni jo luennon puolelle, ei ollut tarkoitus ;)

        Toivottavasti löydät paljon hyvää musiikkia!!

        Ainii..niitä nimiä..Fouad, Mustafa Ali Ufan, Warda..mm. näitä kuuntelin paljon silloin kun aloitin tanssimisen.


      • Itämaisen tanssin opettaja
        vatsis kirjoitti:

        Hei Hilekeiju!!

        Laita hakusanaks vaikka Henna Malinen, hänellä on liike Helsingissä, myy musiikkia, koruja, pukuja, helmiä, paljetteja ym. ihanaa.

        Toinen on Afifa Turussa, heillä on oma musiikkikerho, lähettävät säännöllisesti ns. kuukauden levyn kotiin.
        Nämä nyt ekaks tuli mieleen.

        Kokeile muitakin hakusanoja esim. vatsatanssi, arabipop, turkkipop ym.

        Aluksi kannattaa valita just noita pop-lauluja, niissä on suht selkee rytmi.
        On hyvä kun haluat musiikkia itsellesi, yksi tärkein asia tanssimaan oppimisen kannalta on musiikki ja etenkin se että kuuntelet sitä paljon, se on kuitenkin aika erilaista kuin se mitä suomessa yleensä kuunnellaan.

        Kuuntele rytmiä, erilaisia soittimia ja laulajan ääntä..paljon enemmän tunnetta kuin yhdelläkään suomalaisella laulajalla!!!!

        Itse olisin täysin pihalla tämän päivän koti-ja ulkolaisesta musiikista jollei olisi tuota nuorisoa kotona.
        Kuuntelen kotona ja autossa vain ja ainoastaan itämaista musiikkia, pääasiassa Egyptiläistä ja joskus mieheni myötävaikutuksella Turkkilaista.

        Tämäpä meni jo luennon puolelle, ei ollut tarkoitus ;)

        Toivottavasti löydät paljon hyvää musiikkia!!

        Ainii..niitä nimiä..Fouad, Mustafa Ali Ufan, Warda..mm. näitä kuuntelin paljon silloin kun aloitin tanssimisen.

        Muita hyviä arabipopin esittäjiä ovat mm. Hakim, Mustafa Amar, Amr Diab, Hisham Abbas, Hamid El-Shary, Ragheb Alame. Ja on vielä paljon muitakin, myös naisia, nuo vain tulivat ensin mieleen.

        Jos tykkää länsimaisemmasta, Natacha Atlaksella on useita mielenkiintoisia levyjä, joilla kappaleiden tyyli vaihtelee.

        Monet pitävät myös algerialaisesta rai-musiikista, jota esittävät mm. Cheb Ghaled ja Cheb Mama. Raimusiikkia tosin ei ehkä kannata käyttää esiintymismusiikkina jos ei osaa arabiaa, sillä sanoitukset voivat sisältää myös politiikkaa (esim. takavuosien Algerian sisäiset levottomuudet) tai jotain muuta vähemmän hempeää. Sama vaara siinä toki aina on, jos ei ymmärrä kieltä.


    • Anonyymi

      Onnea matkaan.
      Itämainen tanssi siinä ei käytetä tavara tuoreita,mikäli ei ole opettaja, huivit,ainakin niissä missä itse olen käynyt.
      Pakko tavarat TK

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe