Kannattaako?

Ul-ul-ul-ul-ul

Olen ajatellut hankkia 2-vuotiaalle silkkiterrieriurokselleni kaveriksi toisen koiran. Harrastan silkkiterrierini kanssa agilitya ja haluaisin harrastaa sitä myös toisen koirani kanssa, jos semmoisen hankkisin.

Ajattelin mustaterrieriä. Jos joku tuntee mustaterrierin hyvin, niin voisiko antaa rodusta minulle tarkennusta, kuten luonteesta ja turkinhoidosta. Ja kannattaisiko minun hankkia uros vai narttu. Ei kai ole pelkoa, että tämä nykyinen uroskoirani risteytyisi mustaterrierinartun kanssa, kun kokoero taitaa olla liian suuri? Vai onko niin? Kannattaisiko siis hankkia uros vai narttu?

Miten uskotte mustaterrierin ja silkkiterrierin tulevan toimeen keskenään? Vai onko siinä jokin riski, jos hankkii mustaterrierin toisen koiran seuraksi samaan talouteen? Tottuisiko mustaterrieri muihinkin koiriin, jos alkaisi käydä vaikka näyttelyissä ja koirapuistossa?

Kiitos vastauksistanne etukäteen!

4

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

tää ei taida kyllä olla ihan oikkeessa paikassa..mustaterrieri ei kuulu laumanvartijarotuihin..

mutta en kyllä näe mitään ongelmaa miksi et voisi ottaa mustaaterrieriä toiseksi koiraksi..ja en usko että pystyisivät risteytymään kun kokoero on aika huima..:)

• Ul-ul-ul-ul-ul

Ei mustaterrieri mun mielestä näistä palstoista muillekaan sen paremmin sopis...

Onko sulla ehdotusta, mille palstalle tää kysely ois kannattanu siirtää?

• ----
        Ul-ul-ul-ul-ul kirjoitti:

Ei mustaterrieri mun mielestä näistä palstoista muillekaan sen paremmin sopis...

Onko sulla ehdotusta, mille palstalle tää kysely ois kannattanu siirtää?

Ajattelin vaan et onko tullu vanhingossa väärälle palstalle.. =) tulis varmaan parempia vastauksia kun laittaisit saman viestin vaikka siihen koirat osioon tai jos mustaterrierille ois oma palsta..

täältä ei varmaan hirveen hyvii vastauksii tuu..tai mistäs minä tiedän..

mutta mä en ainakaan näe mitään syytä mikset vois ottaa mustaterrieriä..ja en usko et sukupuolellakaan on niin väliä..:) kysele kasvattajien mielipiteitä..ne osaa vastata sulle parhaiten kaikkiin sun mieltä painaviin kysymyksiin..

• Ul-ul-ul-ul-ul
        ---- kirjoitti:

Ajattelin vaan et onko tullu vanhingossa väärälle palstalle.. =) tulis varmaan parempia vastauksia kun laittaisit saman viestin vaikka siihen koirat osioon tai jos mustaterrierille ois oma palsta..

täältä ei varmaan hirveen hyvii vastauksii tuu..tai mistäs minä tiedän..

mutta mä en ainakaan näe mitään syytä mikset vois ottaa mustaterrieriä..ja en usko et sukupuolellakaan on niin väliä..:) kysele kasvattajien mielipiteitä..ne osaa vastata sulle parhaiten kaikkiin sun mieltä painaviin kysymyksiin..

Katon kumminki aluks, et mitä vastauksia täältä saan. En nyt vie ihan lähipäivinä semmosta koiraa oo hankkimassa, kun tietysti pitää ottaa asioista tarkasti selvää.

Ite oon alkanu kiinnostua mustaterrieristä lähiaikoina, ja jos joku on tarkemmin tietoinen rodusta, niin ois hyvä saada järkeviä mielipiteitä näistä mun suunnitelmista.

Jos mustaterrieri säilyy haaveilemanani rotuna vielä myöhempään, niin semmosta ois aika ruveta hankkimaan ja jutustelemaan oikein rodun kasvattajia.

Semmosta kun oon kuullu, et mustaterrieri ei oo mikään helppo rotu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe