Olen ajatellut hankkia 2-vuotiaalle silkkiterrieriurokselleni kaveriksi toisen koiran. Harrastan silkkiterrierini kanssa agilitya ja haluaisin harrastaa sitä myös toisen koirani kanssa, jos semmoisen hankkisin.
Ajattelin mustaterrieriä. Jos joku tuntee mustaterrierin hyvin, niin voisiko antaa rodusta minulle tarkennusta, kuten luonteesta ja turkinhoidosta. Ja kannattaisiko minun hankkia uros vai narttu. Ei kai ole pelkoa, että tämä nykyinen uroskoirani risteytyisi mustaterrierinartun kanssa, kun kokoero taitaa olla liian suuri? Vai onko niin? Kannattaisiko siis hankkia uros vai narttu?
Miten uskotte mustaterrierin ja silkkiterrierin tulevan toimeen keskenään? Vai onko siinä jokin riski, jos hankkii mustaterrierin toisen koiran seuraksi samaan talouteen? Tottuisiko mustaterrieri muihinkin koiriin, jos alkaisi käydä vaikka näyttelyissä ja koirapuistossa?
Kiitos vastauksistanne etukäteen!
Kannattaako?
4
514
Vastaukset
- -----
tää ei taida kyllä olla ihan oikkeessa paikassa..mustaterrieri ei kuulu laumanvartijarotuihin..
mutta en kyllä näe mitään ongelmaa miksi et voisi ottaa mustaaterrieriä toiseksi koiraksi..ja en usko että pystyisivät risteytymään kun kokoero on aika huima..:)- Ul-ul-ul-ul-ul
Ei mustaterrieri mun mielestä näistä palstoista muillekaan sen paremmin sopis...
Onko sulla ehdotusta, mille palstalle tää kysely ois kannattanu siirtää? - ----
Ul-ul-ul-ul-ul kirjoitti:
Ei mustaterrieri mun mielestä näistä palstoista muillekaan sen paremmin sopis...
Onko sulla ehdotusta, mille palstalle tää kysely ois kannattanu siirtää?Ajattelin vaan et onko tullu vanhingossa väärälle palstalle.. =) tulis varmaan parempia vastauksia kun laittaisit saman viestin vaikka siihen koirat osioon tai jos mustaterrierille ois oma palsta..
täältä ei varmaan hirveen hyvii vastauksii tuu..tai mistäs minä tiedän..
mutta mä en ainakaan näe mitään syytä mikset vois ottaa mustaterrieriä..ja en usko et sukupuolellakaan on niin väliä..:) kysele kasvattajien mielipiteitä..ne osaa vastata sulle parhaiten kaikkiin sun mieltä painaviin kysymyksiin.. - Ul-ul-ul-ul-ul
---- kirjoitti:
Ajattelin vaan et onko tullu vanhingossa väärälle palstalle.. =) tulis varmaan parempia vastauksia kun laittaisit saman viestin vaikka siihen koirat osioon tai jos mustaterrierille ois oma palsta..
täältä ei varmaan hirveen hyvii vastauksii tuu..tai mistäs minä tiedän..
mutta mä en ainakaan näe mitään syytä mikset vois ottaa mustaterrieriä..ja en usko et sukupuolellakaan on niin väliä..:) kysele kasvattajien mielipiteitä..ne osaa vastata sulle parhaiten kaikkiin sun mieltä painaviin kysymyksiin..Katon kumminki aluks, et mitä vastauksia täältä saan. En nyt vie ihan lähipäivinä semmosta koiraa oo hankkimassa, kun tietysti pitää ottaa asioista tarkasti selvää.
Ite oon alkanu kiinnostua mustaterrieristä lähiaikoina, ja jos joku on tarkemmin tietoinen rodusta, niin ois hyvä saada järkeviä mielipiteitä näistä mun suunnitelmista.
Jos mustaterrieri säilyy haaveilemanani rotuna vielä myöhempään, niin semmosta ois aika ruveta hankkimaan ja jutustelemaan oikein rodun kasvattajia.
Semmosta kun oon kuullu, et mustaterrieri ei oo mikään helppo rotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672