Olen ajatellut hankkia 2-vuotiaalle silkkiterrieriurokselleni kaveriksi toisen koiran. Harrastan silkkiterrierini kanssa agilitya ja haluaisin harrastaa sitä myös toisen koirani kanssa, jos semmoisen hankkisin.
Ajattelin mustaterrieriä. Jos joku tuntee mustaterrierin hyvin, niin voisiko antaa rodusta minulle tarkennusta, kuten luonteesta ja turkinhoidosta. Ja kannattaisiko minun hankkia uros vai narttu. Ei kai ole pelkoa, että tämä nykyinen uroskoirani risteytyisi mustaterrierinartun kanssa, kun kokoero taitaa olla liian suuri? Vai onko niin? Kannattaisiko siis hankkia uros vai narttu?
Miten uskotte mustaterrierin ja silkkiterrierin tulevan toimeen keskenään? Vai onko siinä jokin riski, jos hankkii mustaterrierin toisen koiran seuraksi samaan talouteen? Tottuisiko mustaterrieri muihinkin koiriin, jos alkaisi käydä vaikka näyttelyissä ja koirapuistossa?
Kiitos vastauksistanne etukäteen!
Kannattaako?
4
521
Vastaukset
- -----
tää ei taida kyllä olla ihan oikkeessa paikassa..mustaterrieri ei kuulu laumanvartijarotuihin..
mutta en kyllä näe mitään ongelmaa miksi et voisi ottaa mustaaterrieriä toiseksi koiraksi..ja en usko että pystyisivät risteytymään kun kokoero on aika huima..:)- Ul-ul-ul-ul-ul
Ei mustaterrieri mun mielestä näistä palstoista muillekaan sen paremmin sopis...
Onko sulla ehdotusta, mille palstalle tää kysely ois kannattanu siirtää? - ----
Ul-ul-ul-ul-ul kirjoitti:
Ei mustaterrieri mun mielestä näistä palstoista muillekaan sen paremmin sopis...
Onko sulla ehdotusta, mille palstalle tää kysely ois kannattanu siirtää?Ajattelin vaan et onko tullu vanhingossa väärälle palstalle.. =) tulis varmaan parempia vastauksia kun laittaisit saman viestin vaikka siihen koirat osioon tai jos mustaterrierille ois oma palsta..
täältä ei varmaan hirveen hyvii vastauksii tuu..tai mistäs minä tiedän..
mutta mä en ainakaan näe mitään syytä mikset vois ottaa mustaterrieriä..ja en usko et sukupuolellakaan on niin väliä..:) kysele kasvattajien mielipiteitä..ne osaa vastata sulle parhaiten kaikkiin sun mieltä painaviin kysymyksiin.. - Ul-ul-ul-ul-ul
---- kirjoitti:
Ajattelin vaan et onko tullu vanhingossa väärälle palstalle.. =) tulis varmaan parempia vastauksia kun laittaisit saman viestin vaikka siihen koirat osioon tai jos mustaterrierille ois oma palsta..
täältä ei varmaan hirveen hyvii vastauksii tuu..tai mistäs minä tiedän..
mutta mä en ainakaan näe mitään syytä mikset vois ottaa mustaterrieriä..ja en usko et sukupuolellakaan on niin väliä..:) kysele kasvattajien mielipiteitä..ne osaa vastata sulle parhaiten kaikkiin sun mieltä painaviin kysymyksiin..Katon kumminki aluks, et mitä vastauksia täältä saan. En nyt vie ihan lähipäivinä semmosta koiraa oo hankkimassa, kun tietysti pitää ottaa asioista tarkasti selvää.
Ite oon alkanu kiinnostua mustaterrieristä lähiaikoina, ja jos joku on tarkemmin tietoinen rodusta, niin ois hyvä saada järkeviä mielipiteitä näistä mun suunnitelmista.
Jos mustaterrieri säilyy haaveilemanani rotuna vielä myöhempään, niin semmosta ois aika ruveta hankkimaan ja jutustelemaan oikein rodun kasvattajia.
Semmosta kun oon kuullu, et mustaterrieri ei oo mikään helppo rotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522115
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3321303Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941235- 1571158
- 68961
- 35948
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31889Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59838Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta24814Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46789