katsoin tänään ensimmäistä kertaa eläessäni ja petyin.
Ei se niin hyvä ollutkaan kuin luulin ja kuinka sitä on mainostettu kaikkien aikojen parhaana elokuvana.
Oletteko eri mieltä, jotka olette sen katsoneet joskus?
Tuulen viemää
47
1153
Vastaukset
- hyvä leffa
olan tavannut aina katsoa melankolisena päivänä.
Harmittaa vaan kun eivät menneet yhteen Scarletti ja Rhetti siinä - frankly my dear jne.
typerä oli Scarletti kun haikaili sitä toista kun Rhetti oli niin värikäs - aah niin ihan Clark.- Rhett Butler
tykännyt Cary Grantista kuin Clarkista.
Tiukkaluonteinen mimmi tänä Scarletti kyllä oli. - tyyppiä
Rhett Butler kirjoitti:
Tiukkaluonteinen mimmi tänä Scarletti kyllä oli.olivat Grant ja Gable : toinen oli humoristinen hurmuri ja toinen pelkästään hurmuri.
No, joka tapauksessa charmantteja molemmat.
Pippurinen oli Scarletti ja sellaisiakin täytyy tässä maailmassa olla.
Kaikki eivät voi olla lauhkeita kuin lampaat. - Rhett Butler
tyyppiä kirjoitti:
olivat Grant ja Gable : toinen oli humoristinen hurmuri ja toinen pelkästään hurmuri.
No, joka tapauksessa charmantteja molemmat.
Pippurinen oli Scarletti ja sellaisiakin täytyy tässä maailmassa olla.
Kaikki eivät voi olla lauhkeita kuin lampaat.elokuvassa noita kliseisiä ihmistyyppejä, jokaista löytyi oma versionsa; oli kilttiä, narrattavaa, tuhmaa, ahnetta ja niin pois päin.
- sitten
Rhett Butler kirjoitti:
elokuvassa noita kliseisiä ihmistyyppejä, jokaista löytyi oma versionsa; oli kilttiä, narrattavaa, tuhmaa, ahnetta ja niin pois päin.
narrattavuus, kiltteys, tuhmuus jne edelleen loppuu parin viikon päästä!!!!!!!!!!!!!!!
- ja avainsana
Rhett Butler kirjoitti:
elokuvassa noita kliseisiä ihmistyyppejä, jokaista löytyi oma versionsa; oli kilttiä, narrattavaa, tuhmaa, ahnetta ja niin pois päin.
oli "shadowing" tekniikka enkä suinkaan tarkoita sillä "shadows" yhtyettä!
- oli itsekäs ja lapsellinen
Rhett Butler kirjoitti:
Tiukkaluonteinen mimmi tänä Scarletti kyllä oli.Niin, tiukkaluonteinen kyllä, mut Scarlett O'Hara oli itsekäs ja lapsellinen, ei Rhett Butler niin kehittymättömän tytön kanssa ois kauempaa jaksanu, se tajus sen lopulta ja totes ihan loogisesti että: Frankly, my dear, I don't give a damn, eli en välitä itseasiassa hittojakaan mitä tästä eteenpäin elämälläsi teet.
Mun mielestä siihen loistavaan oivallukseen sen elokuvan ois pitäny päättyä, mut olihan se tietysti inhimillista ja Scarlet'ille luonteenomasta et se siinä lopussa viel uhoo sitä Taraa ja "tomorrow is another day".
Oon nähny filkan jotain 10 kertaa, enkä nyt viittiny kattoo ku alusta jotain, ja sit sen visuaalisesti loistavan keskikohdan joka on on kuvattu siluettina mis Melly saa lapsen ja sit oli ihan pakko kattoo toi loppukohtaus.
-----
Ai niin, Cary Grantistä - jos sillä nyt on merkitystä - niin sehän piti vaan miehistä...Ihan hyvä näyttelijä sinänsä; Clark Gable on aina ollu mun makuun. - unohin
oli itsekäs ja lapsellinen kirjoitti:
Niin, tiukkaluonteinen kyllä, mut Scarlett O'Hara oli itsekäs ja lapsellinen, ei Rhett Butler niin kehittymättömän tytön kanssa ois kauempaa jaksanu, se tajus sen lopulta ja totes ihan loogisesti että: Frankly, my dear, I don't give a damn, eli en välitä itseasiassa hittojakaan mitä tästä eteenpäin elämälläsi teet.
Mun mielestä siihen loistavaan oivallukseen sen elokuvan ois pitäny päättyä, mut olihan se tietysti inhimillista ja Scarlet'ille luonteenomasta et se siinä lopussa viel uhoo sitä Taraa ja "tomorrow is another day".
Oon nähny filkan jotain 10 kertaa, enkä nyt viittiny kattoo ku alusta jotain, ja sit sen visuaalisesti loistavan keskikohdan joka on on kuvattu siluettina mis Melly saa lapsen ja sit oli ihan pakko kattoo toi loppukohtaus.
-----
Ai niin, Cary Grantistä - jos sillä nyt on merkitystä - niin sehän piti vaan miehistä...Ihan hyvä näyttelijä sinänsä; Clark Gable on aina ollu mun makuun.Niin Vivien Leigh'stä vielä; se ei erikoisemmin pitäny Clark Gablestä koska tällä oli pahanhajunen hengitys eikä VL pitäny kovasti koko elokuvan filmauksesta, halus nopeesti saada sen teon päätökseen päästäkseen takas Englantiin.
Vivien Leigh inhos Hollywoodia, muovikukkia ja koko Hollywoodin elokuvamaailman ilmapiiriä. Siit ois voinu tulla kuuluisa Hollywood- filmitähti mut se halus mieluummin työskennellä Englannissa etupäässä suhteellisen pienimuotosissa teatteriproduktioissa.
Mun mielestä Tuulen Viemää ei oo koskaan ollu mikään järisyttävän hyvä mut siin on loistava,täysin moderni kuvamateriaali, ihan nykypäivän tasoa, ja äänitys. Sikäli nautinto kattoa sitä, ja monessa mielessä laadukkaampi ku monet nykypäivän elokuvat - siis tehty -39. - Rock Hudson
oli itsekäs ja lapsellinen kirjoitti:
Niin, tiukkaluonteinen kyllä, mut Scarlett O'Hara oli itsekäs ja lapsellinen, ei Rhett Butler niin kehittymättömän tytön kanssa ois kauempaa jaksanu, se tajus sen lopulta ja totes ihan loogisesti että: Frankly, my dear, I don't give a damn, eli en välitä itseasiassa hittojakaan mitä tästä eteenpäin elämälläsi teet.
-----
Ai niin, Cary Grantistä - jos sillä nyt on merkitystä - niin sehän piti vaan miehistä...Ihan hyvä näyttelijä sinänsä; Clark Gable on aina ollu mun makuun.joka miehistä tykkäsi, eikä Gary Grant?
Garyhan oli naistenmies. - valitan
Rock Hudson kirjoitti:
joka miehistä tykkäsi, eikä Gary Grant?
Garyhan oli naistenmies.Sekä Rock Hudson että Cary Grant olivat "miesten miehiä" kuten monet muutkin Hollywood-tähdet, kuten esim Erroll Flynn ja Tyrone Power.
- Enkeli-trio
vääräs seuras tai väärän ikäsenä "eka kerran".
Taik sit sää olet miäs.
Se o just niin hyvä !- Rhett Butler
pitänyt katsoa kymmeniä vuosia sitten, olisi ehkä kolahtanut, kuten sanotaan.
Nyt näin vain teatterimaisia ilmeitä ja eleitä.
Atlanta kyllä paloi komeasti:)
- Meriläinen
unohdin, olen katsonut monta kertaa ja olisin varmaan tänäänkin mutta unohtui.
Minun yksi suosikeistani.- Rhett Butler
sun kannattais varmaan ostaa dvd-levy, saa halvalla, jossain oli 6,90.
- Meriläinen
Rhett Butler kirjoitti:
sun kannattais varmaan ostaa dvd-levy, saa halvalla, jossain oli 6,90.
tarkotus alkaa kerään parhaita elokuvia.
On toi dvd soitin ollut vasta niin vähän aikaa.
Sain sen jonkun kylkiäisenä, muuten ei varmaan ois vieläkään. Mutta nyt voi mennä elokuvakauppaan :)
- tuulen viemästä
ei siihen kyllästy koskaan, niin se vaan on.
Tulikin mieleen että täytyy lukea "Scarlett" uudestaan kun en muista loppua.- nuorena lukenut,
mutta elokuvaa en ole nähnyt koskaan.
Pitäisiköhän katsoa, että voisi oman mielipiteensä sanoa.
Eikös siitä kirjasta tullut jatko-osakin Scarletin myöhemmistä vaiheista, vai muistanko väärin? - on kirja
nuorena lukenut, kirjoitti:
Eikös siitä kirjasta tullut jatko-osakin Scarletin myöhemmistä vaiheista, vai muistanko väärin?kaksiosaisena ja olen lukenutkin mutta siitä on niin kauan että ajattelin lukea uudestaan.
Varsinaista Tuulen viemää en ole lukenut mutta elokuvan katsonut useaan otteeseen - se on tallennettuna melankolisten päivien varalle. - Meriläinen
Eikös siitä kirjasta tullut jatko-osakin Scarletin myöhemmistä vaiheista, vai muistanko väärin?tehty, ei vaan yhtä hyvä kun eka osa.
- muutenkin
Eikös siitä kirjasta tullut jatko-osakin Scarletin myöhemmistä vaiheista, vai muistanko väärin?kun jäänyt lukeminen viime vuosina niin vähälle sillä tämä netti ja telkkari vievät liikaa aikaa.
Täytyy palata parempien harrastuksien pariin kuten lukeminen, ristikot yms.
shakinpeluu olisi mulle suuri nautinto mutta kun ei ole kaveria jonka kanssa pelata. Konetta vastaan on niin tylsä pelata. - Rhett Butler
on kirja kirjoitti:
kaksiosaisena ja olen lukenutkin mutta siitä on niin kauan että ajattelin lukea uudestaan.
Varsinaista Tuulen viemää en ole lukenut mutta elokuvan katsonut useaan otteeseen - se on tallennettuna melankolisten päivien varalle.varalle! Miksi sinä haluat katsoa vanhanaikaista elokuvaa silloin, kun olet melankolisella tuulella?
Minua alkoi pikemminkin suututtamaan, kun ei osattu oikein valita. - kun se on
Rhett Butler kirjoitti:
varalle! Miksi sinä haluat katsoa vanhanaikaista elokuvaa silloin, kun olet melankolisella tuulella?
Minua alkoi pikemminkin suututtamaan, kun ei osattu oikein valita.sellainen ikivihreä elokuva joka täytyy katsoa aina uudestaan ja uudestaan juuri sadepäivinä.
Scarletin pippurisuus piristää vaikka loppu olisi saanutkin olla toisenlainen. - ihmeellinen elämä
kun se on kirjoitti:
sellainen ikivihreä elokuva joka täytyy katsoa aina uudestaan ja uudestaan juuri sadepäivinä.
Scarletin pippurisuus piristää vaikka loppu olisi saanutkin olla toisenlainen.vai mikä se on, joka tulee aina joulun aikaan:)
Romanttinen ja onnellinen loppu on kyllä tärkeä, siitä jää hyvä mieli. - sellainen*
ihmeellinen elämä kirjoitti:
vai mikä se on, joka tulee aina joulun aikaan:)
Romanttinen ja onnellinen loppu on kyllä tärkeä, siitä jää hyvä mieli.ihmeelinen elämä on , en ole nähnyt?
Romantiikkaa täytyy olla muuten ei kestä polla. - sen elokuvan
ihmeellinen elämä kirjoitti:
vai mikä se on, joka tulee aina joulun aikaan:)
Romanttinen ja onnellinen loppu on kyllä tärkeä, siitä jää hyvä mieli.kun kävin lunttaamassa en vaan muistanut sen nimeä.
- juuri se
sen elokuvan kirjoitti:
kun kävin lunttaamassa en vaan muistanut sen nimeä.
elokuva, jossa kaikki lopulta, suurten vastoinkäymisten jälkeen, päättyy onnellisesti, enkelikuoron laulaessa taustalla:)
- ollut kaunis
on kirja kirjoitti:
kaksiosaisena ja olen lukenutkin mutta siitä on niin kauan että ajattelin lukea uudestaan.
Varsinaista Tuulen viemää en ole lukenut mutta elokuvan katsonut useaan otteeseen - se on tallennettuna melankolisten päivien varalle.En tiedä kuka on kirjottanu sen jatko-osan "Scarlett", liekö myös Margaret Mitchell, mut "Tuulen Viemän" luin aikoinaa.
Huvittavaa että se alkaa seuraavalla lauseella:"Scarlett O'Hara ei ollut kaunis."
Mielestäni filmi oli hyvä tulkinta rakkauskäsitteen erilaisista muodoista.
Elokuvan pääpaino oli saavuttamattoman, platoonisen ensirakkauden harhassa.
Usein nuoret naiset rakastuvat rakastumisen tunteeseen, omaan harhakuvaan onnesta. Miehet ovat realistisimpia. Scharlet joutui elämässään läpikäymään monta erilaista rakkauden tulkintaa.
Pettyneen nuoren naisen uhmaa ja avioituminen väärän miehen kanssa sekä myöhemmin laskelmoitu avioliitto "rahanmiehen" kanssa.
Raastavasta molempia puolisoita repivästä epärehellistä rakkaudesta kertoi Rhettin ja Scharletin suhde.
Pidin elokuvan lopusta koska se jäi auki. Jokainen voi sepittä mielessään kuinka Scharletin ja Rhettin tarinan loppujen lopuksi kävi.
Rakkauden aitous ja epäaitous omiin lapsiin oli myös otettu huomioon.
Luonnollisesti myös tuo ikuinen uskollinen rakkauskin oli mukana aina loppuun asti ;- ihmiset
tekee vääriä valintoja elämänsä aikana, ainakin minä olen.
Jos saisin nyt aloittaa elämäni uudelleen, tekisin toisenlaisia ratkaisuja sillä nyt vasta tiedän mitä haluan elämältä.
Aika koomista, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, - james bondin kans
ihmiset kirjoitti:
Jos saisin nyt aloittaa elämäni uudelleen, tekisin toisenlaisia ratkaisuja sillä nyt vasta tiedän mitä haluan elämältä.
Aika koomista, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan,Joskushan ne silloset james bondit oli niin kauheen jännittäviä, samoin tää tuulen viemää niin itkettävän romanttinen. Kuten nykyään vanhat bondit niin nyt tääkin tuulen viemää aika "tehty",ei itkettäny ja väkisinkin arvosteli kun huomasi miten kulisseihin kaikki tehty.
Mutta aikansa kutakin,huomasin että aika kultaa muistot kuten monessa muussakin asiassa.... ihmiset kirjoitti:
Aika koomista, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan,Menee usein kauan tajuta minkälainen elämä on tarkoitettu juuri minulle, minkälainen puoliso on paras kumppani.
Itse en haluaisi muuttaa miesvalintojani sillä kaikilla on ollut tarkoitus kun katson taaksepäin. Joitakin uraani liittyviä asioita voisin tehdä toisin.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Nyt kun ikä alkaa rajoittaa valintoja on turvallista elää harmonisessa suhteessa.- Meriläinen
on tehty jatko-osa jos ei oma mielikuvitus riitä.
Mutta parempi olisi kait pitää omat ajatukset.
Vaikka olen jatkonkin pari kertaa nähnyt.
- kasvanut ulos,
No, oli se silloin nuorena suorastaan järisyttävä, hetken katsoin, vaan löysin parempaa muilta kanavilta.
Kirjat olen lukenut moneen kertaa, joten eipä se vastaa niitä.
Ei ole aikuisen , elämää nähneen viihdettä.- kunhan kasvat vielä
Kunhan vielä kasvat opit ehkä pitämään vanhoista, taidolla tehdyistä klassikkoelokuvista; vai onko sun mielestä Billy Wilderin "Auringonlaskun katu" ja esim John Fordin "Etsijät" sun muut lukemattomat 1930-, 40-ja 50-lukujen elokuvat jotain teiniviihdettä josta "kasvetaan ulos"? Hoh-hoijaa.
Nyt kun olet niin täyteen mittaasi kasvanut niin katseletko esim tylsiä, tämän hetken amerikkalaiselokuvia? "Hiljaiset sillat", "Pretty Woman" ja Kesät Toscanassa, Suloiset shoppailijat ja mitä niitä on, sellaset pikkurouville tarkotetut totaalisen tylsät jutut on just sellasta aikuisviihdettä johon itse toivon etten koskaan dementoidu.
- Kesken
olen aina joutunut jättämään.
EN YHTÄÄN YMMÄRRÄ, MIKSI KEHUTAAN MOISTA.
EI EDES ELISABET TAYLOS VETÄNYT.- niin*
minä taase olen yrittänmyt lukea päätalon kirjoja ja aina jättänyt kesken.
Minä haluan kirjoiltani ja elokuviltani viihdettä, en realismia sillä sitä on ollut tässä elämässä liikaakin. - Elisabeth Taylor
mukana, pääosassa oli Vivien Leigh.
- ei edes sivuosassa
Elisabeth Taylor kirjoitti:
mukana, pääosassa oli Vivien Leigh.
Elizabet Taylor oli aikanaan lapsinäyttelijäkin, mutta Tuulen Viemässä hän ei ollu minkäänlaisessa edes sivuosassa. Taylor on syntyny 1932 eli Tuulen Viemän kuvausten aikoihin 7-vuotias.
Vivien Leigh oli syntyny 1913. TV:ssä oli 26-vuotias.
Itse katsoin sen jo seitsemänkymmentä luvulla. Ihastuin jo silloin. Toisen kerran katsoin noin viisitoista vuotta sitten. Nyt harmitti kun eilen ei ollut mahdollista katsoa sitä.
Se on mielestäni yksi parhaista elokuvista. Samaan sarjaan lasken elokuvan "Sumujen silta".- siltojakin
on niin monenlaisia.
On kaikenlaisia siltoja = kaarisiltoja, jättisiltoja ja sillattuja IT-yhteyksiä kuten nykyään käytetään esim. yliopisto-opetuksissa videneukkareissa.
Voi, voi sellaiset voivat antaa mahdollisuuksia jopa väärinkäytöksiin jos "rainakoneen" käyttäjä omaa vähänkään rikollisen mielen.
Tunnen ainakin yhden sellaisen potentiaalisen tapauksen. - tässä*
siltojakin kirjoitti:
on niin monenlaisia.
On kaikenlaisia siltoja = kaarisiltoja, jättisiltoja ja sillattuja IT-yhteyksiä kuten nykyään käytetään esim. yliopisto-opetuksissa videneukkareissa.
Voi, voi sellaiset voivat antaa mahdollisuuksia jopa väärinkäytöksiin jos "rainakoneen" käyttäjä omaa vähänkään rikollisen mielen.
Tunnen ainakin yhden sellaisen potentiaalisen tapauksen.tapauksessa sanoa että omaako ollenkaan potenssia
= yhden suhde kahteen vai oliko se niin päin että kahden suhde yhteen?
- se murhaaja
ollutkaan hovimestari = butler?
Siinä toinen lempparini nimittäin agatha christie.- hovimestari,
murhaaja, se oli ihan toinen elokuva.
- tuon elokuvan
elokuvateatterissa seurusteluaikoinani ja täytyy sanoa että inhotti. Rhett Butler: yöks. Herranen aika et on lälly äijä, oikea kammotus. Juonikuviot muutenkin olivat ihan perseestä.
- en tykännyt minäkään
limaisen ällötyksen näköinen, puistattaa:((
- elokuva kertoi
yhden naisen ja rakkauden kehityskertomuksen.
Alussa suojattu, lellitty tytönhupakko keksi ehkä ajankulukseen suuren rakkauden, ja kun se ei toteutunut oikeassa elämässä, siitä kehittyi piintynyt tapa, kuvitelma rakkaudesta.
Kun sota ja muut murheet astuivat kuvaan, avuttomasta neidosta kehittyi intohimoinen puurtaja, joka omin, häikälemättöminkin järjestelyin toinnutti mm. Taran, kotikartanonsa.
Tuntui, että kaikki Scarllettiin juurtunut väsymys ja kauna löysi sitten kohteen, Rhettin, maailmanmiehen, monessa pettyneen, mutta rikkaan.
Itseä ihmetytti läpi elokuvan, miksi Ashley kuin tietoisesti ylläpiti Scarlettin rakkautta, puhumalla vaimostaan ja pojastaan velvollisuuksina, ei rakkauden kohteina. Muutenkin, minusta, hän olisi ollut temperamenttiselle Scarlettille ihan liian vaisu ja lepsu mies.
Lopussa Scarlett tajuaa jo kauan todellisuudessa rakastaneensa Rhetttiä.
Silloin tuntui myös, että vasta siitä todellinen rakkaustarina olisi voinut alkaa, kun päähenkilö oli ensimmäistä kertaa rehellinen rakkaudessaan miestä kohtaan.- samoja ajatuksia
on itselläni ollut, kun joskus elokuvaa olen katsonut.
Vaikutti siltä, että Ashley halusi pitää Scarletin otteessaan, ruokkimalla aina välillä tämän tunteita, mutta ei kuitenkaan halunnut yhteistä elämää.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712350En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831031Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581021- 108990
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81941- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67756- 33697
Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694