mikä päivä on

retket?

Meksikossa olleet, mikä viikonpäivä tehdään retki chichen itchaan? Tietäisi vähän suunnitella elämää kohta koittavalla lomalla.

6

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karibia rules

      Moikka, riippuu minkä matkanjärjestäjän reissulla olet, mutta jos esim. AM, niin aurinkomatkojen sivulla lukee että keskiviikkona tehdään retki sinne.

      • rivalinda

        Todella keskivikko on perinteisesti AM:n Tzitzen Itzan retkipäivä. Retki on pitkä, 12 tuntia, mutta täysipainoinen kuitenkin.


      • retkestä
        rivalinda kirjoitti:

        Todella keskivikko on perinteisesti AM:n Tzitzen Itzan retkipäivä. Retki on pitkä, 12 tuntia, mutta täysipainoinen kuitenkin.

        Miten tuo retki käytännössä AM:lla toteutettiin? Millainen bussi oli, oliko mukana opasta, missä/millainen lounas oli jne. Kuinka pitkään tuo bussimatka kestää? Meillä on 2 lasta, kouluikäisiä jo, onkohan heille ihan ok retki myös? Miten sitten itse siellä paikan päällä, oliko opastettu kierros tms, vai saiko itsekseen kierrellä alueella? Aluehan on kai aika iso?


      • rivalinda
        retkestä kirjoitti:

        Miten tuo retki käytännössä AM:lla toteutettiin? Millainen bussi oli, oliko mukana opasta, missä/millainen lounas oli jne. Kuinka pitkään tuo bussimatka kestää? Meillä on 2 lasta, kouluikäisiä jo, onkohan heille ihan ok retki myös? Miten sitten itse siellä paikan päällä, oliko opastettu kierros tms, vai saiko itsekseen kierrellä alueella? Aluehan on kai aika iso?

        Retken kesto oli todella pitkä, noin 12 tuntia. Menomatkalla pysähdyttiin jossakin paikassa, josa oli mahdollisus tehdä ostoksia. Chichen Itzassa oli todella hyvä opastus. Kierrettiin kaikki tärkeät argeologiset paikat óppaaan kanssa. Lounas oli ihan mukiinmenevä. Paluumatkalla pysähdyttiin meksikolaisessa kaupungissa, joka minun mielestäni oli kaupunkina ihan nähtävyyden arvoinen, mutta näin pitkällä retkellä olisi voinut jättää väliin. Mutta kaiken kaikkiaan ihan käymisen arvoinen retki vaikkakin todella pitkä päivä. Bussi muuten oli ihan ok.


      • matka
        rivalinda kirjoitti:

        Retken kesto oli todella pitkä, noin 12 tuntia. Menomatkalla pysähdyttiin jossakin paikassa, josa oli mahdollisus tehdä ostoksia. Chichen Itzassa oli todella hyvä opastus. Kierrettiin kaikki tärkeät argeologiset paikat óppaaan kanssa. Lounas oli ihan mukiinmenevä. Paluumatkalla pysähdyttiin meksikolaisessa kaupungissa, joka minun mielestäni oli kaupunkina ihan nähtävyyden arvoinen, mutta näin pitkällä retkellä olisi voinut jättää väliin. Mutta kaiken kaikkiaan ihan käymisen arvoinen retki vaikkakin todella pitkä päivä. Bussi muuten oli ihan ok.

        Tjäreborgin matkalle menen.
        Kukaan ollut ja osaisi sanoa koska tuo retki on?


    • Omaa aikaa lomalla

      Suosittelen ehdottomasti omatoimiretkeä Chitzen Itzaan, silloin voi mitoittaa retken juuri omien mieltymysten mukaisesti. Itse teimme retken Meridasta taksilla ($1200 = 65€ 4 hengeltä sisäänpääsymaksut ja ruokailu). Etsimme englannin kielen taitoisen kuskin ja sovimme hinnan edellisenä päivänä. Lähdimme aamulla klo 10 liikkeelle. Retkemme käsitti Chitzen Itzan , viereisen Balankachen luolan ja ik Kilin cenoten.

      Järjestys oli siinä mielessä loistava, että olimme Chitzen Itzassa aamupäivän viileään aikaan (ja ennen turistibusseja), hikoilimme rauhassa kuuman kosteassa Balankachen luollassa (erittäin mielenkiintoinen) ja viimeisenä virkistyimme cenotessa.

      Syömiset ja juomiset teimme pienissä paikallisissa paikoissa, jotka kuskimme valitsi meille. Opaspalvelut saimme häneltä ja olin lisäksi kerännyt netistä runsaasti tietoa kaikista käymistämme kohteista.

      Parasta tässä oli se, ettei ketään tarvinnut odotella eikä viivytellä paikoissa jotka eivät kiinnostaneet. Lisäksi hintaa reissulle kertyi alle puolet matkatoimiston kiskurihintaan verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe