Meksikossa olleet, mikä viikonpäivä tehdään retki chichen itchaan? Tietäisi vähän suunnitella elämää kohta koittavalla lomalla.
mikä päivä on
6
868
Vastaukset
- karibia rules
Moikka, riippuu minkä matkanjärjestäjän reissulla olet, mutta jos esim. AM, niin aurinkomatkojen sivulla lukee että keskiviikkona tehdään retki sinne.
- rivalinda
Todella keskivikko on perinteisesti AM:n Tzitzen Itzan retkipäivä. Retki on pitkä, 12 tuntia, mutta täysipainoinen kuitenkin.
- retkestä
rivalinda kirjoitti:
Todella keskivikko on perinteisesti AM:n Tzitzen Itzan retkipäivä. Retki on pitkä, 12 tuntia, mutta täysipainoinen kuitenkin.
Miten tuo retki käytännössä AM:lla toteutettiin? Millainen bussi oli, oliko mukana opasta, missä/millainen lounas oli jne. Kuinka pitkään tuo bussimatka kestää? Meillä on 2 lasta, kouluikäisiä jo, onkohan heille ihan ok retki myös? Miten sitten itse siellä paikan päällä, oliko opastettu kierros tms, vai saiko itsekseen kierrellä alueella? Aluehan on kai aika iso?
- rivalinda
retkestä kirjoitti:
Miten tuo retki käytännössä AM:lla toteutettiin? Millainen bussi oli, oliko mukana opasta, missä/millainen lounas oli jne. Kuinka pitkään tuo bussimatka kestää? Meillä on 2 lasta, kouluikäisiä jo, onkohan heille ihan ok retki myös? Miten sitten itse siellä paikan päällä, oliko opastettu kierros tms, vai saiko itsekseen kierrellä alueella? Aluehan on kai aika iso?
Retken kesto oli todella pitkä, noin 12 tuntia. Menomatkalla pysähdyttiin jossakin paikassa, josa oli mahdollisus tehdä ostoksia. Chichen Itzassa oli todella hyvä opastus. Kierrettiin kaikki tärkeät argeologiset paikat óppaaan kanssa. Lounas oli ihan mukiinmenevä. Paluumatkalla pysähdyttiin meksikolaisessa kaupungissa, joka minun mielestäni oli kaupunkina ihan nähtävyyden arvoinen, mutta näin pitkällä retkellä olisi voinut jättää väliin. Mutta kaiken kaikkiaan ihan käymisen arvoinen retki vaikkakin todella pitkä päivä. Bussi muuten oli ihan ok.
- matka
rivalinda kirjoitti:
Retken kesto oli todella pitkä, noin 12 tuntia. Menomatkalla pysähdyttiin jossakin paikassa, josa oli mahdollisus tehdä ostoksia. Chichen Itzassa oli todella hyvä opastus. Kierrettiin kaikki tärkeät argeologiset paikat óppaaan kanssa. Lounas oli ihan mukiinmenevä. Paluumatkalla pysähdyttiin meksikolaisessa kaupungissa, joka minun mielestäni oli kaupunkina ihan nähtävyyden arvoinen, mutta näin pitkällä retkellä olisi voinut jättää väliin. Mutta kaiken kaikkiaan ihan käymisen arvoinen retki vaikkakin todella pitkä päivä. Bussi muuten oli ihan ok.
Tjäreborgin matkalle menen.
Kukaan ollut ja osaisi sanoa koska tuo retki on?
- Omaa aikaa lomalla
Suosittelen ehdottomasti omatoimiretkeä Chitzen Itzaan, silloin voi mitoittaa retken juuri omien mieltymysten mukaisesti. Itse teimme retken Meridasta taksilla ($1200 = 65€ 4 hengeltä sisäänpääsymaksut ja ruokailu). Etsimme englannin kielen taitoisen kuskin ja sovimme hinnan edellisenä päivänä. Lähdimme aamulla klo 10 liikkeelle. Retkemme käsitti Chitzen Itzan , viereisen Balankachen luolan ja ik Kilin cenoten.
Järjestys oli siinä mielessä loistava, että olimme Chitzen Itzassa aamupäivän viileään aikaan (ja ennen turistibusseja), hikoilimme rauhassa kuuman kosteassa Balankachen luollassa (erittäin mielenkiintoinen) ja viimeisenä virkistyimme cenotessa.
Syömiset ja juomiset teimme pienissä paikallisissa paikoissa, jotka kuskimme valitsi meille. Opaspalvelut saimme häneltä ja olin lisäksi kerännyt netistä runsaasti tietoa kaikista käymistämme kohteista.
Parasta tässä oli se, ettei ketään tarvinnut odotella eikä viivytellä paikoissa jotka eivät kiinnostaneet. Lisäksi hintaa reissulle kertyi alle puolet matkatoimiston kiskurihintaan verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam27114483Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu697320Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2117151Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä655167K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1154900Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju754734Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1014525PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *224439Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko784187Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1023978