Aamupuurolla

Päiväni aloitan

Hyvää Huomenta Kansalaiset!

Kokojyvä kaurapuuro puolukkakeiton kanssa hmmmm!

Sillä on hyvä aloittaa aamu ja siirtyä tyytyväisenä jo niin valoisaan päivään.

Viikonloppu on ohi ja meillä alkaa taas ohjelmoitu viikko, tutut asiat odottaa ja tuttujakin saa nähdä kauppareissuilla.

Viime viikon olin täysihoidossa, ja sieltä sai ostaa mukavia palveluita, intialaista pään hierontaa, kasvohoito ja kävelimien hieronta. Kyllä kaikki tuntui aivan uskomattomalta nautinnolta.

Tänään sitten voi arjessa kokeilla onko elämä 'sivilissä' samaa kuin lomalla..

Miltäs teistä tuntuu muutokset normaalista päiväjärjestyksestä ja mitä ne ovat?

24

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suussa

Voileivät laitan aamupalaksi usein, mutta ajatuksessa on puuro jo lähitulevaisuudessa, kunhan ensin oikein ajattelen...

Aamupalahan on oltava maistuvaa ja ravitsevaa, ei nuo leivät useinkaan ole maistuvia, ravitsemisesta en niinkään ole varma.

Tässä koneella sen useimmiten nautin lehtiä ja keskusteluja seuraillen, tässä kun voi samalla jutella kun pureskelee, voi ruoka suussa näpytellä.

Ettei vaan verottaja iske lomaasi, kun lahjuksena oikein kävit?

• Suussa

Anteeksi pyydän ymmärsin väärin ja luulin lahjukseksi, siis anteeksi!

• Muumi-iso-Äiti
        Suussa kirjoitti:

Anteeksi pyydän ymmärsin väärin ja luulin lahjukseksi, siis anteeksi!

Kahvilla olen tässä ja ajatuksena on kauppareissu ja postissa pistäytyminen, jotain joka päivä.
        Olisi kai sitä vaikka mitä mielenkiintoisempaakin, vaan tälle päivälle niitä ei mahdu, vaikka matkaesitteen kyllä ajattelin hakea tuosta kioskista.
        Olisi vaan sellainen matkalle meno mielessä, voihan se kutistua pelkkään esitteen tutkimiseen, maailman tilanne ei oikein nyt ole parhaimmillaan, voi vaikka jäädä sinne kun Finnair voi laittaa luulut kiinni.
        Että 'ohoh kultaista kotia'

• Muumi-iso-Äiti kirjoitti:

Kahvilla olen tässä ja ajatuksena on kauppareissu ja postissa pistäytyminen, jotain joka päivä.
        Olisi kai sitä vaikka mitä mielenkiintoisempaakin, vaan tälle päivälle niitä ei mahdu, vaikka matkaesitteen kyllä ajattelin hakea tuosta kioskista.
        Olisi vaan sellainen matkalle meno mielessä, voihan se kutistua pelkkään esitteen tutkimiseen, maailman tilanne ei oikein nyt ole parhaimmillaan, voi vaikka jäädä sinne kun Finnair voi laittaa luulut kiinni.
        Että 'ohoh kultaista kotia'

Tattaripuuroa voisilmällä...
        Aamuinen aurinko radallaan värjäilee vaaleat pilvet punaisiksi, tuuli huitoo sireenipensaita ja tintit ovat kanssani tässä melkein koneella.
        En syö joka aamu puuroa, vain niinä aamuina kun olen viitseliäs ja jaksan odottaa sen valmistumista.
        Tattaria syön harvoin ja kun saan tuon pussin pohjan loppumaan pidän kyllä taukoa sen ostannassa.
        Kunnolla uunissa hautunut ohrapuuro, siinä se minun suuni mukainen puuro!
        Matkalle lähtisin vaikka kerran kuussa, pidän kesämaisemista ja lämpimästä säästä, voi lahteä kevein jalkinein kiertämään rantoja tai mitä milloinkin.
        Kai minunkin pitää ne esitteet käydä hakemassa ja mennä kesää vastaan.

• Päiväni aloitan
        EntinenNeiti kirjoitti:

Aamuinen aurinko radallaan värjäilee vaaleat pilvet punaisiksi, tuuli huitoo sireenipensaita ja tintit ovat kanssani tässä melkein koneella.
        En syö joka aamu puuroa, vain niinä aamuina kun olen viitseliäs ja jaksan odottaa sen valmistumista.
        Tattaria syön harvoin ja kun saan tuon pussin pohjan loppumaan pidän kyllä taukoa sen ostannassa.
        Matkalle lähtisin vaikka kerran kuussa, pidän kesämaisemista ja lämpimästä säästä, voi lahteä kevein jalkinein kiertämään rantoja tai mitä milloinkin.

On tässä ollut jo puurolle käyttöä, imurointi hyvässä mallissa, vaan kun tuo selkä...oikkuilee, on vähän väliä istahdettava.

Pesukone käytössä ja pian on narulla liputus, toivonmukaan aurinkoa riittää niin että iltaan mennessä saan kuivia kerätä kaappiin, no jos niin käy onhan se hienoa, on vain se aika talvesta ettei toivoa juuri tuohon ole.

On se kova pala tuo Sveitsin päätös, verovapauden loppettamisesta, olisiko Suomelle siitä hyötyä jos vaikka tänne siirtyisi kourallinen miljonäärejä, onhan heistä ainakin matkailuvaltiksi ja ostaavat kalliita suomalaisia tuotteita.

Eiköhän tehdä pyyntö Tarjalle ja perustella että hyvinvointi Suomi on nyt miljonäärien rahoja vailla,

• Makriina ei ymmärrä
        EntinenNeiti kirjoitti:

En jaksa käsittää, että joku syö puuroa vapaaehtoisesti. Pelkkä sanakin saa kurkkuni sulkeutumaan.
        Lapsuuteni kaameita aikoja ikuisine kaurapuuroannoksineen ei voi edes muistella. Meillä oli pula-aikana säkillinen suuria kaurahiutaleita, joista valmistettu puuro oli kitkerää ja täynnä akanoita.
        Pakko oli syödä, kun ei muuta juuri ollut aamiaiseksi saatavissa.

Omille lapsilleni keitin puuron hyvistä Elovenoista, joten aivan toinen puurohan se oli, mutta itse en ole voinut syödä. Lapsetkin pääsivät vähällä. Puuroa keitettiin ehkä kerran viikossa taii pyynnöstä. Heistä puuro oli hyvää.

Aikuisena olen pystynyt syömään ruispuuroa ja riisiuunipuuroa, muiden kohdalla tulee toppi. Hirssipuuro oli lapsuudessani kaurapuuroakin kaameampi koettelemus. Luulen, että äitini ei ehkä osannut keittää sitä oikein.

Niinpä en ole koskaan ymmärtänyt puuronsyöjiä, jotka eivät voi päiväänsä aloittaakaan ilman puurolautasellista. Kurkkuani kuristaa jo ajatuskin.

• Paplaritukka
        Makriina ei ymmärrä kirjoitti:

En jaksa käsittää, että joku syö puuroa vapaaehtoisesti. Pelkkä sanakin saa kurkkuni sulkeutumaan.
        Lapsuuteni kaameita aikoja ikuisine kaurapuuroannoksineen ei voi edes muistella. Meillä oli pula-aikana säkillinen suuria kaurahiutaleita, joista valmistettu puuro oli kitkerää ja täynnä akanoita.

Omille lapsilleni keitin puuron hyvistä Elovenoista, joten aivan toinen puurohan se oli, mutta itse en ole voinut syödä. Lapsetkin pääsivät vähällä. Puuroa keitettiin ehkä kerran viikossa taii pyynnöstä. Heistä puuro oli hyvää.

Aikuisena olen pystynyt syömään ruispuuroa ja riisiuunipuuroa, muiden kohdalla tulee toppi. Hirssipuuro oli lapsuudessani kaurapuuroakin kaameampi koettelemus. Luulen, että äitini ei ehkä osannut keittää sitä oikein.

Niinpä en ole koskaan ymmärtänyt puuronsyöjiä, jotka eivät voi päiväänsä aloittaakaan ilman puurolautasellista. Kurkkuani kuristaa jo ajatuskin.

Tulin uimahallilta ja tässä lueskelen päivän aloituksia, oli ihan tärkeetä saada minunkin kirjoittaa, en tykkää puurosta mutta vellit on hyviä. Velliä ja leipää siinä minun käynnistys, en tiedä moniko teistä tykkää helmiryyneistä, mutta niistä tykkään, maitoon tai marjamehuun keitettynä.
        Makunsa kullakin!

Minun lapset tykkäsi riisipuurosta ja laitoinkin jo illalla kylmään veteen ryynit aamulla sitten vain kiehautus, ja voita silmäksi.
        Keitin sen verran että sitten seuraavana aamuna paistoin voissa sen puuron ja taas oli hyvää!

• lapsuudessa
        Makriina ei ymmärrä kirjoitti:

Puuroa syön joka arkiaamu, halpaa ja hyvää. Oma lapsuudenajan puuro on jäänyt hyvänä muistona mieleen. Isoäiti laittoi puuron uuniin tai ruispuuron kattilaan hautumaan kun lähti navettaan. Sitten kun aamuaskareet oli tehty söimme koko väki. Maukasta oli ja jäi lämmin olo vatsaan.

Olin viiden vanha kun muutimme kaupunkiin. Sen jälkeen ei aamupuuroa ollut, hyvä jos sai leivän ja kylmää maitoa ennen iltaa. Isä oli se joka meillä useimmiten teki illallisen työpäivän jälkeen, varmaan poikkeus siihen maailman aikaan. Silakkaa ja perunaa, läskisoosia tai lihakeittoa, puurokin isältä onnistui.
        Kello oli usein jo lähellä kahdeksaa kun syötiin. Nälkä oli ainainen seuralainen kunnes pääsin kouluun ja sain siellä päivällä yhden lämpimän aterian.

Omille lapsille keitin aina aamupuuron ja tein kunnon voileivät ennen kuin lähdin töihin, mutta ajatkin olivat silloin toiset.

• Se Ensimmäinen
        lapsuudessa kirjoitti:

Puuroa syön joka arkiaamu, halpaa ja hyvää. Oma lapsuudenajan puuro on jäänyt hyvänä muistona mieleen. Isoäiti laittoi puuron uuniin tai ruispuuron kattilaan hautumaan kun lähti navettaan. Sitten kun aamuaskareet oli tehty söimme koko väki. Maukasta oli ja jäi lämmin olo vatsaan.

Olin viiden vanha kun muutimme kaupunkiin. Sen jälkeen ei aamupuuroa ollut, hyvä jos sai leivän ja kylmää maitoa ennen iltaa. Isä oli se joka meillä useimmiten teki illallisen työpäivän jälkeen, varmaan poikkeus siihen maailman aikaan. Silakkaa ja perunaa, läskisoosia tai lihakeittoa, puurokin isältä onnistui.
        Kello oli usein jo lähellä kahdeksaa kun syötiin. Nälkä oli ainainen seuralainen kunnes pääsin kouluun ja sain siellä päivällä yhden lämpimän aterian.

Omille lapsille keitin aina aamupuuron ja tein kunnon voileivät ennen kuin lähdin töihin, mutta ajatkin olivat silloin toiset.

Olin perheessämme nuorin ja säästyin puuron keitolta, no kuitenkin jossain vaiheessa elämää asuin yksin kunnes se prinssi purjehti elämääni!
        Hänpä olikin tottunut äidin aamupuuroihin ja minun vuoroni tuli aikanaan.
        1 lt vettä ja silloisia ryynejä mätin aikalailla,siinä se sitten alkoi kiehumaan ja kasvamaan, välillä kannoin vessan pönttöön kun kattilan reunat loppui, ja vettä tilalle, enkä paljon liiottele ja kerron että ainakin 3x tein sen.
        Silloiset ryynit eivät olleet esikypsennettyjä ne turpoili aikalailla.
        Syötävää se oli mutta opin paljon, kyselin töissä asioita, siellä oli oikein kiva vanhempi rouva joka mielellään jopa kirjoitti muutamien ruokien valmistusohjeen.

• Fanni
        EntinenNeiti kirjoitti:

Ostin tattarijauhoja blineihin enkä muita jauhoja niihin käyttänytkään. Oli taivaallisen hyvää.
        Viestitäsi tuli mieleen: kyllä kait tattarijauhosta voisi jauhopuuron keittää, etteivät unohdu kaappiin vanhenemaan. Pitänee kokeilla.

• Katicat2

Voi kun hauska sana tuo KÄVELIMET. Jalkoja tuo sana varmaan tarkoittaa.
      anteeksi tämä sivuhyppy, ruoasta toki kirjoitan myös kunhan ehdin.

• Tattariryynejä mulla, se on kauraryyneillä 'saostettu', on siinä jonkun verran kuoria mutta kaikki menee, jauhoista en ole kokeillut kun niitä plinejä.
        Kokeilla kannattaa aina, pienellä erällä ensin onnistuuko?
        Nyt on sitten iltaruuan vuoro, mitähän se sisältää ainainen miettiminen, pääasia kai että maistuu ja maha täyttyy.

• Päiväni aloitan
        EntinenNeiti kirjoitti:

Tattariryynejä mulla, se on kauraryyneillä 'saostettu', on siinä jonkun verran kuoria mutta kaikki menee, jauhoista en ole kokeillut kun niitä plinejä.
        Kokeilla kannattaa aina, pienellä erällä ensin onnistuuko?
        Nyt on sitten iltaruuan vuoro, mitähän se sisältää ainainen miettiminen, pääasia kai että maistuu ja maha täyttyy.

Olipas ohjelmallinen päivä, aika meni ja asioita hoitui, joskus ei oikein ehdi edes ihmettelemään kun päivä on jo illassa, tänään oli niistä yksi.

Kävelimet on ollut meidän pikkuväen käytössä jo kauan, heiltä minä sen olen saanut käyttööni, en vaan tiedä keltä he sen ovat kuulleet.

Kaiken kaikkiaan ikäviä nuo operaattorilla käynnit, vielä ikävämpää on jos joutuu soittamaan sinne, eihän sieltä saa vastausta 1/5 tuntiin.
        Oletan kuitenkin että jotain papereita saan sopimusvaihdosta, pidetään peukkuja!

• Kalle AALTOnen
        Päiväni aloitan kirjoitti:

Olipas ohjelmallinen päivä, aika meni ja asioita hoitui, joskus ei oikein ehdi edes ihmettelemään kun päivä on jo illassa, tänään oli niistä yksi.

Kävelimet on ollut meidän pikkuväen käytössä jo kauan, heiltä minä sen olen saanut käyttööni, en vaan tiedä keltä he sen ovat kuulleet.

Kaiken kaikkiaan ikäviä nuo operaattorilla käynnit, vielä ikävämpää on jos joutuu soittamaan sinne, eihän sieltä saa vastausta 1/5 tuntiin.
        Oletan kuitenkin että jotain papereita saan sopimusvaihdosta, pidetään peukkuja!

Kyllä se aamupuuro pitää miehen tiellä.
        Se olisi melkoinen astia jos kaikki puuro olisi havainnollisesti talletettu, ei ole montakaan aamua ollut puurotonta, on mahtunut kaura ym hiutaleet valikoimiin, ja suurimman osan olen itse keittänyt.

• Katicat2
        Kalle AALTOnen kirjoitti:

Kyllä se aamupuuro pitää miehen tiellä.
        Se olisi melkoinen astia jos kaikki puuro olisi havainnollisesti talletettu, ei ole montakaan aamua ollut puurotonta, on mahtunut kaura ym hiutaleet valikoimiin, ja suurimman osan olen itse keittänyt.

Jos puuron aamulla keitän, se on kaurapuuroa isoista hiutaleista. Voisilmä on vaihtunut aikoja sitten mustikoihin tai vadelmiin. Viimevuosi oli vadelmavuosi, joten niitä nyt puurolle.

Vaihtoehtona on sämpylän puolikas kevyellä päällyksellä. Puuron tai leipäpalan kaverina on kuitenkin aina kahvia ja aamulehti, muuten ei päivä ala oikein.

• Samettipuuroa
        Katicat2 kirjoitti:

Jos puuron aamulla keitän, se on kaurapuuroa isoista hiutaleista. Voisilmä on vaihtunut aikoja sitten mustikoihin tai vadelmiin. Viimevuosi oli vadelmavuosi, joten niitä nyt puurolle.

Vaihtoehtona on sämpylän puolikas kevyellä päällyksellä. Puuron tai leipäpalan kaverina on kuitenkin aina kahvia ja aamulehti, muuten ei päivä ala oikein.

Muistan ensimmäisen sen nimisen puuron syöneeni koulussa soppaopin tunnilla.
        Sulaan voihin laitetaan vehnäjauhot, ja siihen lisätään kuumennettua maitoa pienissä erissä, koko aika vispataan ettei jauhot jää paakkuun.
        Puuron ulkonäkö on samettista, maustetaan suolalla ja hiukan vaniljasokeria, nautitaan hillojen tai pakastemarjojen kanssa.
        Sitä onkin tehtävä kun nyt tuli mieleen!!

• susmorsian ek.

J aamutaivasta tiirailen,sinisen hetken aika alkaa ollakin.Maailmassa monta on kummallista asiaa...oletteko huomanneet kesäaamuisin,että luonto hiljenee sinisen hetken aikaan,linnutkin ovat vaiti.
      No oven ulos tempaisen,olipa kesä tai talvi.
      Puuroa ei heti aamusta,usein päivemmällä kyllä ruis-tai ohraryyniuunipuuros.
      Aamunälkäinen olen,joten jo kuuden-seitsemän kieppeillä syön aamuleipäni,hyvän leivän päälle joko Kallen kaviaaria tai lohitahnaa,rasvapäällysteitä en enää käytä,sitten valkosipuli-ja tuoreen inkiväärin juurakkopaloja,jos on edellispäiväistä kalaa,syön paljon kalaa ja sitten keitetyn munan lohkoja.
      Marjakiisseleitä useinkin tai viimme kesän marjoja siltään välipaloina.Voin päälle olen kyllä aina ollut perso,kunnon ruisleivän päälle pitää olla aimo annos voita.
      Yksinkertaisesti nautin syömisestäkin,se ei ainoastaan ole elinehto.
      Kamalaa sellainenkin,kun anoppini saatuaan aivoinfarktin,joutui Helsingissä ankaralle dietille ylipainonsa vuoksi.Vietiin viimeinenkin nautinto,edes maukas ruoka.Liekkö sairaaloissa edelleen tällaista suolatonta mautonta ruokaa.Itse ehkä pari kertaa olen ollut sairaalassa,surullista oli silloin katsoa vanhojen mummojen ja pappojen ruokahaluttomuutta,kun tottuneet olivat maukkaaseen kotiruokaan.

• kerroit asuvasi.

Sanot, että "oven auki tempaisen, olipa kesä tai talvi".

Miten, minkä oven?

• puuroista
        kerroit asuvasi. kirjoitti:

Sanot, että "oven auki tempaisen, olipa kesä tai talvi".

Miten, minkä oven?

senverran että poikani on syönyt joka ikinen aamu puuroa koko elämänsä ajan. Mutta kun meillä koitti köyhät ajat eikä ollut kuin ruispuuroa (tuntui että sitä syötiin monta viikkoa) siitä hän kieltäytyy täysin!
        Kerran löäysin lehden, jossa oli erilaisia puuroja ainakin 50, harmi että hukkasin!
        Olemn tehnyt omia sekoituksia eli kaurtaryynien sekaan hieman mannaa jne hyviä ovat!
        Ja sitten...se lämpö/kylmäkassi!
        Olen vuorannut sen sanomalehdillä ja mulla on kattila joka mahtuu sinne...siihen on hyvä laittaa puuro hautumaan! Ei tartte hellalla kylmetä jos ei ole syöjä valmiina!

• Päiväni aloitan
        puuroista kirjoitti:

senverran että poikani on syönyt joka ikinen aamu puuroa koko elämänsä ajan. Mutta kun meillä koitti köyhät ajat eikä ollut kuin ruispuuroa (tuntui että sitä syötiin monta viikkoa) siitä hän kieltäytyy täysin!
        Kerran löäysin lehden, jossa oli erilaisia puuroja ainakin 50, harmi että hukkasin!
        Olemn tehnyt omia sekoituksia eli kaurtaryynien sekaan hieman mannaa jne hyviä ovat!
        Olen vuorannut sen sanomalehdillä ja mulla on kattila joka mahtuu sinne...siihen on hyvä laittaa puuro hautumaan! Ei tartte hellalla kylmetä jos ei ole syöjä valmiina!

On ollut outo tilanne, koneeni ei auennut, ja vihdoin älysin katsoa palomuuria, sehän se siellä pihtasi pääsyä nettiin, joku hyökkäys ollut varmaan koska tämä on ollut aikaisemminkin.

Niin, puuro on syöty ja voisilmällä, maitoa mukaan ja oi hmmmmm. *ruishuttu*, maistui sanomattoman hyvältä.

Tässä konetta räplätessä tulikin mieleeni, kevät tulossa ja pitäisi taas saada rantakuntoon tämä ikääntynyt keho, ei mitenkään trimmaukseen vaan muutama kilo vähemmän, aloitetaanko yhteistuumin toistemme tukeminen.

Ajatuksenani on että aloitan aamun hedelmäsalaatilla, ja raikkaalla vedellä, kertooko joku onko tämä oikein vai väärin?

• susmorsian ek.
        puuroista kirjoitti:

onneksi alakerrassa asun.Pääsen heti loikkaamaan pihallekin,kun omakotitalossa asuessa vaikka ilkosillaan pihalle itteesä tuulettamaan pääsi.Kaikkien muitten paheitteni lisäksi olen jonkinlainen naturisti,mahollisimman vähissä vaatteissa tarkenen liikkua.
        No ne muut paheethan ovatkin tunnettuja; miehet,viina silloin tällöin pään tyhjentämiseen,kun pakkaavat liiat aatokset vaivaamaan ja tupakki.
        Sen verran ovat tottuneet avonaiseen oveeni talon ihmiset,etteivät sieltä "asiattomat" hiiviskele.
        Joku kaksilahkeinen onneksi silloin tällöin,kun ikkunasta ei mahu.
        Tuosta ohrapuurosta vielä...hoksasin kerran,miten hyvä lisuke on ihan liha-ja kalaruuankin kera.
        Ja puuro paistinpannulla lämmitettynäkin,nam.

• Päiväni aloitan
        susmorsian ek. kirjoitti:

onneksi alakerrassa asun.Pääsen heti loikkaamaan pihallekin,kun omakotitalossa asuessa vaikka ilkosillaan pihalle itteesä tuulettamaan pääsi.Kaikkien muitten paheitteni lisäksi olen jonkinlainen naturisti,mahollisimman vähissä vaatteissa tarkenen liikkua.
        No ne muut paheethan ovatkin tunnettuja; miehet,viina silloin tällöin pään tyhjentämiseen,kun pakkaavat liiat aatokset vaivaamaan ja tupakki.
        Sen verran ovat tottuneet avonaiseen oveeni talon ihmiset,etteivät sieltä "asiattomat" hiiviskele.
        Joku kaksilahkeinen onneksi silloin tällöin,kun ikkunasta ei mahu.
        Tuosta ohrapuurosta vielä...hoksasin kerran,miten hyvä lisuke on ihan liha-ja kalaruuankin kera.
        Ja puuro paistinpannulla lämmitettynäkin,nam.

Minullakin alakerta ja parvekkeen asemesta oma piha, se on niin herkkua...asua kerrostalossa ja olla oma piha.

Siitä tuulletan kesän talven heti herättyäni ja sitten vasta aamuaskareille.

Samoin kokonaiset kauraryynit esim. broileripataan, broilerin koivet päälle ja nestettä sopivasti, tietty mausteet mukaan.

• Päiväni aloitan

Minullakin alakerta ja parvekkeen asemesta oma piha, se on niin herkkua...asua kerrostalossa ja olla oma piha.

Siitä tuulletan kesän talven heti herättyäni ja sitten vasta aamuaskareille.

Samoin kokonaiset kauraryynit esim. broileripataan, broilerin koivet päälle ja nestettä sopivasti, tietty mausteet mukaan.

Istahdin taas tuolilleni, uutiset luettu ja nyt sen aamupalan kimppuun, ei sitten mikään terveyspommi, ihan tavallinen lihapiirakka lisätty juustoa ja mikrossa lämmitetty.

Maistuu ainakin näin harvakseltaan ihan ruualta, tuo valkoinen jauho ei ole ominta, mutta silloin tällöin syötynä ei ollenkaan oireile.

Aamu tuntuu kirpeältä tunti sitten lukemat -9.1, ne on niitä kevään enteitä, tiukat yöpakkaset, nyt vaan lunta lisää kasvien suojaksi etteivät ala intoilemaan ennen aikojaan.

Eilen näin jo aikalailla pajunkissoja tuolla polkuni varressa, aurinkoiset paikat antavat hyvän alun pajuillekin.

Toivon että tänään olisi aurinkoa ja vaikka illasta sitten sitä tilaamaani lumisadetta!

• Udunbara

Istahdin taas tuolilleni, uutiset luettu ja nyt sen aamupalan kimppuun, ei sitten mikään terveyspommi, ihan tavallinen lihapiirakka lisätty juustoa ja mikrossa lämmitetty.

Maistuu ainakin näin harvakseltaan ihan ruualta, tuo valkoinen jauho ei ole ominta, mutta silloin tällöin syötynä ei ollenkaan oireile.

Aamu tuntuu kirpeältä tunti sitten lukemat -9.1, ne on niitä kevään enteitä, tiukat yöpakkaset, nyt vaan lunta lisää kasvien suojaksi etteivät ala intoilemaan ennen aikojaan.

Eilen näin jo aikalailla pajunkissoja tuolla polkuni varressa, aurinkoiset paikat antavat hyvän alun pajuillekin.

Toivon että tänään olisi aurinkoa ja vaikka illasta sitten sitä tilaamaani lumisadetta!

Tässä lusikoin hyvin hautunutta ruispuolukkapuuroa, lämmitin sitä hiukan, mukaan maitoa ja voi tätä makuelämystä!
        Jotain puuroa syön joka aamu, mutta ensin on kahvinautinnot, heti herättyä. Osaan puoliunisena 'ladata' keittimen, joskus tapahtuu kummia, kahvi valuu lattialle, joskus pelkkää vettä pannussa kuumana, no ne ovat vain pieniä piristyksiä arkeen.
        Mietin tässä että täällä onkin mukavaa seurassa nauttia tätä puuroaamiaista, maukkaita hetkiä jälkeeni tuleville

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe