Olen muuttamassa sellaiseen asuntoon, jossa on valokuituliittymä. Toimii Ethernet verkossa. Siis onko Fujitsu-Siemens Amilo Notebook Pi 3625 kannettavassa sellainen paikka, johon tämä liitettäisiin? Jos, niin missä. Ohjekirjassa ei mainita sitä ainakaan tuolla nimellä. Ja itse en ymmärrä mitään tällaisesta asiasta. Tällä hetkellä minulla on vielä ihan normaali ADSL.
Ethernet
7
420
Vastaukset
- tökkelille paikka
En ole vielä nähnyt läppäriä, jolle ei olisi (ethernet) kaapelille rj-45:lle liitintä/paikkaa, mihin sen verkkokaapelin tökkäseen.
- modeemi--
ja entiseen tapaan modeemista koneeseen kytketään verkko- eli ethernet-kaapelilla.
Modeemiin tuleva johto taitaa olla myös RJ-45 koskettimella, eikä entinen RJ-11, jota käytetään puhelinverkkoliitännässä. Nykyisistä modeemeista löytynee nuo molemmat.Oikokaa ihmeessä, jos on parempaa tietoa.- 1stMacFinn
Valokuituratkaisussa koneen ja kuidun väliin ei tule kuin ethernet-kaapeli. Ainakin DNA:lla näin.
ADSL pääte ei osaa tehdä mitään valokuidun ethernetin perässä ja yhteys ei toimi. - "modeemi---"
1stMacFinn kirjoitti:
Valokuituratkaisussa koneen ja kuidun väliin ei tule kuin ethernet-kaapeli. Ainakin DNA:lla näin.
ADSL pääte ei osaa tehdä mitään valokuidun ethernetin perässä ja yhteys ei toimi.Joo, tuli opiskeltua lisää. Päätelaite ei ole enää modeemi, mutta päätelaite välissä pitää kuitenkin olla. Ethernet kaapelia ei suoraan hitsata kuidun päähän.
Asunnon sisäinen puhelin/dataverkko toteutetaan nykyään CAT-6-ethernet-kaapelilla ja liitäntärasioissa on RJ-45-naarasliittimet. Siksi modeemeissa, jos sellainen tarvitaan, tuloliitäntä on combo eli siihen käy RJ-45 tai RJ-11 pistoke.
..opiskelu jatkuu, valokuitutalouksien päätelaitteet ovat vielä hakusessa. Näyttävät olevan aika monipuolisia.
Täältä löytyi aika paljon perustietoa aiheeseen:
http://www.kuuskaista.com/
- kirjoitit?
Minähän kirjoitin tuossa alussa, etten ymmärrä yhtään mitään. Tuo linkkisi ei sano minulle juuri mitään. Ainoa minkä ymmärsin, oli se, että levykeasemaa ei ole. Ja senhän olen jo toki huomannutkin!
- nomen
kirjoitit? kirjoitti:
Minähän kirjoitin tuossa alussa, etten ymmärrä yhtään mitään. Tuo linkkisi ei sano minulle juuri mitään. Ainoa minkä ymmärsin, oli se, että levykeasemaa ei ole. Ja senhän olen jo toki huomannutkin!
tiedot kysymyksiisi. "LAAJENNUSPORTIT Line In, S/PDIF, DVI-I, VGA-out, USB 2.0, TÄMÄ >RJ-45<
Ja TÄMÄ "VERKKOKORTTI 1 GIGABIT ETHERNET"
Nämä kertovat vastauksen kysymykseesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603639- 433546
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062811Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462546Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211469Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251