Onko kellään kokemusta kunnari ohrasta. Millanen on ja onkko kikkailuja. Esim lannoituksen suhteen....:?
Kunnari ohra
5
1583
Vastaukset
- Maa_KAri
Kunnaria on kasvanut useana vuotena maillani.
- Kunnari on keskimyöhäinen lajike (etenkin tautiaineen kanssa)
- Satopotentiaali on hyvä, yksi parhaita mt-ohria (etenkin tautiaineen kanssa)
- Keskimääräisen herkkä taudeille (tautiaineet lippulehdelle)
- Yksi parhaista ohrista kestämään matalaa pHta. (menestyy hyvin myös multamailla)
- Heikkous on korrenlujuus (vaatii korrensääteen, rehevässä kasvustossa jaettuna).
Korkean satopotentiaalin hyödyntäminen vaatii korkean lannoitustason, joka edellyttää taas sitten korrensääteen ja sato varmistetaan sitten lippulehdelle tautiaineella.
Tuolla reseptillä kunnossa olevasta maasta voi lähteä hakemaan 6 tonnin satoa.- hyvin Kunnarilla
Itsellä viime vuonna Kunnaria ja yli 5000kg tuli hehtaarilta suhteellisen kohtuu panostuksilla, eli peitattu siemen, tautiaineet jaettuna, kasvunsääde ja tietty kunnon lannoitus.
Puinti vaan meni sikamyöhään, kun ei oikein jaksanut olla aurinkoista ja lämpösumma jäi vähäiselle.
Voi olla, että kylvän ensi keväänäkin Kunnaria, vaikka Gautea yleensä viljelenkin. Mitään eroa en huomannut näiden kahden ohran välillä kasvuston suhteen, siis lakoisuus, tuleentuminen ym., mutta Gaute antoi hieman enemmän satoa. Vuosi oli kuitenkin niin erikoinen, että saatan muutaman hehtaarin kylvää sitä Kunnaria vielä. Yksi parhaista mt-ohrista, kuten totesit! - kunnari!
hyvin Kunnarilla kirjoitti:
Itsellä viime vuonna Kunnaria ja yli 5000kg tuli hehtaarilta suhteellisen kohtuu panostuksilla, eli peitattu siemen, tautiaineet jaettuna, kasvunsääde ja tietty kunnon lannoitus.
Puinti vaan meni sikamyöhään, kun ei oikein jaksanut olla aurinkoista ja lämpösumma jäi vähäiselle.
Voi olla, että kylvän ensi keväänäkin Kunnaria, vaikka Gautea yleensä viljelenkin. Mitään eroa en huomannut näiden kahden ohran välillä kasvuston suhteen, siis lakoisuus, tuleentuminen ym., mutta Gaute antoi hieman enemmän satoa. Vuosi oli kuitenkin niin erikoinen, että saatan muutaman hehtaarin kylvää sitä Kunnaria vielä. Yksi parhaista mt-ohrista, kuten totesit!itelläni oli kunnarii suorakylvössä!
visujen mukaan lannoitin.
naapurilta ostin rehuviljaa ja siitä lajittelin siemenen.
ei peittausta, ei tautiaineita.
mcpa:lla ruiskutin vaan rikat pois!
4000kiloo ha sato ja hlp 67 - Hyvää satoa
kunnari! kirjoitti:
itelläni oli kunnarii suorakylvössä!
visujen mukaan lannoitin.
naapurilta ostin rehuviljaa ja siitä lajittelin siemenen.
ei peittausta, ei tautiaineita.
mcpa:lla ruiskutin vaan rikat pois!
4000kiloo ha sato ja hlp 67Kunnari hyvä lajike kuten yllä on kerrottu. Panostaisin itsekin tautiaineeseen ja korrensääteeseen vaikka edes puolikkaalla annoksella sillä saattaa ränsistyä ennen puintia ilman vahviketta.
- ränsistymiseen
Hyvää satoa kirjoitti:
Kunnari hyvä lajike kuten yllä on kerrottu. Panostaisin itsekin tautiaineeseen ja korrensääteeseen vaikka edes puolikkaalla annoksella sillä saattaa ränsistyä ennen puintia ilman vahviketta.
vaikuta pelkkä sääde, vaan yhdistettynä hyvään tautiaineeseen (esim Comet tai Amistar seoksena jonkun halpiaisaineen kanssa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579