Hei kokeneemmat ulkomaan matkaajat, oletteko varanneet ulkomaan matkoja netin vai matkatoimiston kautta? Kumpaa suositatte ensikertalaiselle ulkomaan matkaajalle?
Mitä kannattaa ottaa huomioon eri vaihtoehdoissa?
Matkan varaaminen netistä vai matkatoimistosta?
5
1440
Vastaukset
- matkustettua
viime vuosina, mutta matkatoimistossa en ole käynyt pariinkymmenneen vuoteen.
Ensikertalaiselle ulkomaanmatkailijalle matkatoimiston seuramatka lienee helpompi vaihtoehto. - matkalainen
Netistä saat matkan varattua nopeammin ja melko helposti sekä halvemmalla. Kuitenkin jos vaikuttaa vaikealta tai epäilyttävältä, niin matkatoimistoissa saat ainakin naamakkain myyjän kanssa sovittua paremmin.
- kannattaa ottaa
huomioon:
- henkilökohtainen palvelu maksaa eli jos menet matkatoimistoon, maksat matkastasi enemmän - täti siellä käyttää samoja nettisivuja ja tietokantoja, joita itse voisit käyttää netissä eli mitään ekstraa, muutoin kun palvelun, et toimistosta saa
- suurin ero on siinä, ostatko esim. ebookersista tai supersaverilta lennot ja hotellin tai ostatko Finnmatkoilta, Aurinkomatkoilta yms ns. valmismatkan. Reittilentoihin ei sovelleta valmismatkaehtoja, eli esimerkiksi jos matkustat Thaimaaseen ja lennot myöhästyvät, valmismatkalaiset majoitetaan matkatoimiston kustannuksella hotelleihin, reittilentolaisia ei.
Lentojen peruutusoikeus määräytyy lipputyypin mukaan, eli halvimmissa lennoissa ei ole mitään peruutusoikeutta. Osalla nettitoimistoista (esim. Supersaver) on mahdollisuus ostaa sairauteen perustuva peruutusoikeus erikseen myös halpoihin lippuihin. Valmismatkan peruutusoikeus on yleensä laajempi.Palvelu on saatavissa matkatoimistosta ja siita kannattaa eka kertalaisen maksaa,se on hintansa vaartti,ei kannata tinkia vaarassa paikassa,sori pisteiden puute aan paalta olen aasiassa,taalla ei niita turhuuksia ole
- bernarda
Olemme säästäneet suunnattomasti varaamalla halpalentoja netistä Espanjan ja Suomen välillä ja yleensä Lontoon tai Arlandan kautta. Minulle, vanhalle mummulle, mieheni sen tekee, joka hallitsee asian paremmin kuin minä.Sinäkin voisit kääntyä jonkun tuttavan puoleen, joka voisi auttaa sunua. Myös ei-sesonkiaikaan saa hotellihuoneen halvalla ja niitäkin löytää Googlesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483