Hei kokeneemmat ulkomaan matkaajat, oletteko varanneet ulkomaan matkoja netin vai matkatoimiston kautta? Kumpaa suositatte ensikertalaiselle ulkomaan matkaajalle?
Mitä kannattaa ottaa huomioon eri vaihtoehdoissa?
Matkan varaaminen netistä vai matkatoimistosta?
5
1427
Vastaukset
- matkustettua
viime vuosina, mutta matkatoimistossa en ole käynyt pariinkymmenneen vuoteen.
Ensikertalaiselle ulkomaanmatkailijalle matkatoimiston seuramatka lienee helpompi vaihtoehto. - matkalainen
Netistä saat matkan varattua nopeammin ja melko helposti sekä halvemmalla. Kuitenkin jos vaikuttaa vaikealta tai epäilyttävältä, niin matkatoimistoissa saat ainakin naamakkain myyjän kanssa sovittua paremmin.
- kannattaa ottaa
huomioon:
- henkilökohtainen palvelu maksaa eli jos menet matkatoimistoon, maksat matkastasi enemmän - täti siellä käyttää samoja nettisivuja ja tietokantoja, joita itse voisit käyttää netissä eli mitään ekstraa, muutoin kun palvelun, et toimistosta saa
- suurin ero on siinä, ostatko esim. ebookersista tai supersaverilta lennot ja hotellin tai ostatko Finnmatkoilta, Aurinkomatkoilta yms ns. valmismatkan. Reittilentoihin ei sovelleta valmismatkaehtoja, eli esimerkiksi jos matkustat Thaimaaseen ja lennot myöhästyvät, valmismatkalaiset majoitetaan matkatoimiston kustannuksella hotelleihin, reittilentolaisia ei.
Lentojen peruutusoikeus määräytyy lipputyypin mukaan, eli halvimmissa lennoissa ei ole mitään peruutusoikeutta. Osalla nettitoimistoista (esim. Supersaver) on mahdollisuus ostaa sairauteen perustuva peruutusoikeus erikseen myös halpoihin lippuihin. Valmismatkan peruutusoikeus on yleensä laajempi.Palvelu on saatavissa matkatoimistosta ja siita kannattaa eka kertalaisen maksaa,se on hintansa vaartti,ei kannata tinkia vaarassa paikassa,sori pisteiden puute aan paalta olen aasiassa,taalla ei niita turhuuksia ole
- bernarda
Olemme säästäneet suunnattomasti varaamalla halpalentoja netistä Espanjan ja Suomen välillä ja yleensä Lontoon tai Arlandan kautta. Minulle, vanhalle mummulle, mieheni sen tekee, joka hallitsee asian paremmin kuin minä.Sinäkin voisit kääntyä jonkun tuttavan puoleen, joka voisi auttaa sunua. Myös ei-sesonkiaikaan saa hotellihuoneen halvalla ja niitäkin löytää Googlesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte1362669Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli1082148Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.411783Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi401619Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n601516Palomestari sytytti tulipalon Kankaanpäässä
Kankaanpää ei yllätä koskaan. Oukarinkadulla syttyi rivitalossa tulipalo toukokuussa 2024. Nyt sen sytyttäjää syytetään311244Kuka on Farmi Suomi Riiko?
Farmi Suomi -realityssä Riiko Sakkinen on saanut paljon tv-aikaa. Riikon ajatuksia ja toisten nokittelua sekä lopulta pe121173Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan591154Vastuuhenkilöt
Ketkä ovat Lapuan Kotiasunnot-yhtiön tili- ja vastuuhenkilöt? Nimet kehiin, julkista tietoa.631116Pelataanko sivistyslautakunnan päätöksissä reilua ja avointa peliä?
Huomasin, että sivistyslautakunta on tehnyt viikko sitten isoja miljoona päätöksiä lastemme koulukuljetuksissa ja kaup33782