Ensin hakattiin kotona ja lyömisellä uhkailtiin.
Seurasi lapsiavioliittoja. Seuraavaksi löikin jo mies. Mies jolle oli lapset synnyttänyt.
Aikamoisen pelon ja kurimuksen alla on vanhukseksi varttunut.
Lyödäänköhän vielä.
Pahoinpidellään varmaan pillereillä kun kun vanhukseksi tullaan.
Avuttomia ollaan oltu aina.
Henkisesti rampautuneet naiset
18
984
Vastaukset
- on sentään
Onneksi nykyään on kuitenkin apua tarjolla kaikille niille, jotka uskaltavat suunsa aukaista. Lääkärit, terveydenhoitajat, naapurit, sosiaalihoitajat, SPR:n ystävät yms. pitää vaan uskaltautua kertomaan.
- turvauduin
minäkin. Eli soitin sinne ja sanoivat että paikka on avoina milloin vain tulen. Ei tarvinnut mennä. Pääsi eroon miehestä ilman lisää väkivaltaa, nyt hän on jo toisen naisen kanssa.
- pikkumummukka
Luulen kyllä että aika pitkälle on omassa valinnassa miten paljon hakkaamista sietää aikuisena. Lapsena on avuton ja vanhempien armoilla.
En kyllä ottaisi kun kerran lyönnin vastaan ja jos tilanteesta voi juosta pois niin kintut alle ja menoksi.
Miksi naiset sietävät pahoinpitelyä jopa vuosikymmeniä?
Ei saisi antaa murtaa kenenkään omaa itsetuntoa ja tahtoa. Terapiaa on saatavilla. - ikuisuuskysymys
pikkumummukka kirjoitti:
Luulen kyllä että aika pitkälle on omassa valinnassa miten paljon hakkaamista sietää aikuisena. Lapsena on avuton ja vanhempien armoilla.
En kyllä ottaisi kun kerran lyönnin vastaan ja jos tilanteesta voi juosta pois niin kintut alle ja menoksi.
Miksi naiset sietävät pahoinpitelyä jopa vuosikymmeniä?
Ei saisi antaa murtaa kenenkään omaa itsetuntoa ja tahtoa. Terapiaa on saatavilla.Itsetunnon murennus onkin varmasti yhtä pahaa kuin fyysinen väkivalta. Siinäpä sitä sitten onkin kysymistä - miksi sitä aina sietää ja toivoo parempaa.
- minun elämässäni ollut
Jälkeenpäin ajateltuna oli isäni sadisti ja äitini manipuloiva ja laiska.
Seurasi lapsiavioliitto.
Lyöntejäkin siihen mahtui aluksi.
Mutta opin pitämään puoleni.
Minua ei enää kukaan lyö eikä pahoinpitele henkisesti.
Jos mies yrittää pahoinpidellä lyön takaisin enkä katso mikä sattuu käteen.
Myös sanoilla ei minuun saa enää otetta, jos joku on paha minulle olen hänelle vielä ilkeämpi.
Pohjimmiltani olen kiltti ja avulias.
On vain ollut pakko oppia pitämään puolensa.- Ette ole normaaleja
Ette elä normaalia arkipäivää tuolla tavalla. Kumpikaan ei voi olla rauhallisesti oma itsensä, vaan ainaisessa 'viritystilassa', milloin poksahtaa. En suostuisi tuollaiseen.
- Tunnen
sellaisen,
se on hyvä seli-seli tuo "puolensapitäminen"! - hyvää ja pahaa.
Hyvä ei kuitenkaan ole pahaan vastata pahalla.
Se pahuus kun vaan yltyy.
Oudoksi on maailma mennyt, kun niin paljon on väkivaltaa.
Oma toiveeni oli joskus rauhallinen perhe-elämä ja jotakin askareita helpottavia koneita.
Rauhallista onneksi on ollut. - O - Orvokki
saattaakaan pahimmassa tapauksessa seurata, jos et edes katso mitä käteesi osuu ja hyökkäät silmittömästi? Ja väkivaltako pysähtyy siihen, kun sitä lyöt kovempaa? Eikö toinen enää jatka lyömistä?
Itse en voisi kuvitella lyöväni ketään, en haluaisi enkä luultavasti edes uskaltaisi. Väkivalta on mielestäni kamalaa ja se vaan lisääntyy, jos siihen osallistuu. Olen kodin ulkopuolella kohdannut muutamia itseeni kohdistuneita väkivallan uhka tilanteita, joista olen aina selvinnyt puhumalla, kuuntelemalla ja rauhallisen jämäkästi esiintymällä - kun en ole päässyt tai en olisi voinut lähteä juoksemaan karkuun. - Joskus olen sanonut, että kumppani tai ystävä voi lyödä minua vain kerran. Jos sellaisen uhan kohtaisin, toivon, että ehtisin karkuun ja hälyyttää naapurin tai poliisin tarvittaessa apuun jo ennen sitä ensimmäistäkin lyöntiä. - tarpeeksi asti
O - Orvokki kirjoitti:
saattaakaan pahimmassa tapauksessa seurata, jos et edes katso mitä käteesi osuu ja hyökkäät silmittömästi? Ja väkivaltako pysähtyy siihen, kun sitä lyöt kovempaa? Eikö toinen enää jatka lyömistä?
Itse en voisi kuvitella lyöväni ketään, en haluaisi enkä luultavasti edes uskaltaisi. Väkivalta on mielestäni kamalaa ja se vaan lisääntyy, jos siihen osallistuu. Olen kodin ulkopuolella kohdannut muutamia itseeni kohdistuneita väkivallan uhka tilanteita, joista olen aina selvinnyt puhumalla, kuuntelemalla ja rauhallisen jämäkästi esiintymällä - kun en ole päässyt tai en olisi voinut lähteä juoksemaan karkuun. - Joskus olen sanonut, että kumppani tai ystävä voi lyödä minua vain kerran. Jos sellaisen uhan kohtaisin, toivon, että ehtisin karkuun ja hälyyttää naapurin tai poliisin tarvittaessa apuun jo ennen sitä ensimmäistäkin lyöntiä.Ei minua enää kukaan lyö, en itse koskaan aloita riitaa.
Mutta näin on käynyt että hyökkään takaisin jos minua lyödään.
Tosi on että en tullut kohdelluksi enää väkivaltaisesti sen jälkeen kun annan takaisin.
En taatusti käännä toista poskea.
Ei elämämäni ole koskaan ollutkaan jatkuvaa väkivaltaa.
Mies oli alkoholisti ja määrätyssä humalatilassa oli agressiivinen ja väkivaltainen.
Hän oppi humalassakin olemaan lyömättä mikä on ihme.
Nyt hän on sairas ja vanha,viina vei terveyden. Uudella miesystävällä oli kotona opittu taipumus lyödä naista ja kohdella alentuvasti.
Kyllä hän on oppiinut olemaan kunnolla.
On ollut kunnolla jo vuosia, meillä menee oikein hyvin nykyisin.
Kumpikaan ei yritä alistaa toista, ollaan tasaveroiset kumppanit. - en ole sadisti
Tunnen kirjoitti:
sellaisen,
se on hyvä seli-seli tuo "puolensapitäminen"!En koskaan aloita riitaa, enkä jatka väkivaltaa.
Ainoastaan puolustan itseäni.
Mutta kai se on outo käyttäytymismalli naiselle. - jaksaisi
Ette ole normaaleja kirjoitti:
Ette elä normaalia arkipäivää tuolla tavalla. Kumpikaan ei voi olla rauhallisesti oma itsensä, vaan ainaisessa 'viritystilassa', milloin poksahtaa. En suostuisi tuollaiseen.
Välillä on hyviäkin aikoja, mutta alkoholismi on koko ajan paheneva sairaus.
Olen eronnut aikoja sitten.
Olen huomannut että pojat saavat väkivallan mallin kotoaan.
Jos isä on lyönyt yrittää poikakin samaa.
Vaimon temperamentista ja luonteesta riippuu kuinka hän asiaan suhtautuu.
Joku sanoo että häntä ei lyödä kuin kerran.
Niin minäkin sanoin.
Mutta ei se pidä paikkaansa.
Ensin löi isä, sitten mies.
Isälle en voinut mitään, miehelle pystyin tarjoamaan vastuksen.
Saatan olla niin pelottoman oloinen että minuun ei kukaan enää kajoakaan fyysisesti, eikä henkisesti.
En pelkää koska lyöjä on yleensä raukka ja surkimus, jos nousee vastarintaan niin oikea luonne selviää hyvin nopeasti.
- Sateenkaari
Melko pitkän avioliiton aikana miehelläni oli aina rakastajatar. Pettämistä jatkui, kun otin tilille sain vastauksen olen luulosairas ja vainoharhainen. Talous oli tiukilla koska suhteessa oli 3 henkilöä. Rakastajattaren 2 lapselle hän osti urheilutarvikkeita, omille lapsille ostin minä urheiluvälineet ja vaatteet, omille lapsille ei rahaa häneltä riittänyt.
Lapset muuttivat omille teilleen kasvettuaan ja ammattiin valmistuttua. Mietin avioeroa jota oli kaavaillut tähän ajanjaksoon.
Sitten mies sairastui syöpään, eipä ollut rakastajattaresta auttajaksi, suhde loppui kun seinään 15v jälkeen. Soitin hänelle ja ilmoitin olen aikeissa erota, nyt saat sen omaksesi. Ilmoitti en ala sairasta miestä hoitamaan.
Olin niin kova kerroin soittoni tuloksen miehelle, johon hän vastasi olen mielenvikainen ja en rakasta enää häntä sairaana. 2v ajan työni ohessa katsoin hänen perään, mutta välimme oli vain hoitaja potilas suhde, ilman mitään hellyyden osoituksia. Jossakin vaihessa ilmoitti, olen tämän kaiken ansainnut, lea ei huoli sairasta miestä.
Jäin yksin henkisen trauman saaneena, en pysty uutta suhdetta muodostamaan, olin petetty ja hyväksikäytetty. - silkkipuvussa
Tälläisissä perheissä ei ollut eroa korkeasti koulutetuilta eikä tavan perheellä.
Molemmissa osattiin käyttää väkivaltaa.
Sitä häpäistiin nainen niin että ei uskaltanut puhua.
Varsinkaan jos oli ns. parempi perhe kysymyksessä.
Mies löi niin että ei mustelmat näkyneet.
Tarpeeksi hieno koti, vietiin suihkuun ja turpaan että ei silkkimatot kärsineet.
Lääkäritkään eivät paljoa sekaantuneet asiaan. Kyllä et olisi voinut paremmin sanoa. Mutta on tota henkistä voimaa kehittynyt vuosien myötä, että kaikki koettu vaikka nekatiivinenkin ei ole mennyt hukkaan, vai mitä??
- vaikeassa elämänvaiheessa
Ne lyönnit tulevat uniin. Ne rampauttaa henkisesti.
Syyttelee itseään ja miettii, olisiko voinut tehdä toisin.
Katkeruus hiipii vaikka kuinka yrittää taistella vastaan.
Ihmisen elämä on kuin tietokone, sieltä ne kaikki löytyy. Tarvitaan vaan joku tapahtuma ja pulpahtavat pintaan.
Lapsetkin on siinä pakosta sekaantuneet mukaan.
Kuitenkin sitä haluaa että lapsilla on molemmat vanhemmat läpi elämän.
Sukulais suhteet ovat tärkeitä ihmiselle.
Ero on kuin pieni kuolema, toinen murtuu toinen ei. - noidanjuuri
henkinen ja fyysinen väkivalta yleistyy taloudellisesti epävarmoina aikoina, yleistä se on ollut valitettavasti kautta aikojen. Siihen sisältyy hyvin suurelta osin miehen (myös naisen) pelko menettää kasvonsa ja sosiaalisen arvostuksensa muiden silmissä.
Ainoa järkevä mahdollisuus vähentää tuota väkivaltaa on väkivallan käytöstä tehtävän rikosilmoituksen tekemisen nopeuttaminen, eli ei saa odottaa seuraavaa kertaa vaan pitää toimia välittömästi.Toisaalta myös terveydenhuollon mahdollisuuksia puuttua "pöydän kulmaan kaatumisiin" on tehostettava.- aivan kuin puusta
katsoisit.
Ralli jatkuu. Ihmisyyttä peliin enemmän.
Nähkää toisen hätä. Ei siinä itseltä mitään viedä.
Kova kovaa vasten vaan oli kiusaamiseen meidän aikana motto.
Mitä on tulos?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1643583Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.532040Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281098
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381034- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872