moi !
tarvisin vähän apua ja mielipiteitä sille, mitä mun kannattaisi opintojen kannalta nyt tehdä !
elikkäs...
olen käynyt audiovisuaalisen viestinnän linjan, sen jälkeen yhden kansanopistolinjan,alana valokuvaus.
nyt on semmonen tilanne että mua kiinnostaisi tuo vaateala.tahtoisin työskennellä vaatteiden parisssa,mutta en niinkään mitään ompelujuttuja.niitäki on kiva oppia mutta ei pääpainotteisesti sitä.
olen tuossa katsonut esim metropolia amkin vaatetusalan ennakkotehtäviä..ja siinä vaiheessa iski paniikki.olen todella huono piirtämään ! ja tehtävät olivat kaikki jotain piirustusjuttuja..kaikkiin amkeihin ei luojan kiitos ollut ennakkotehtäviä mutta täsä on nyt se ongelma,että onko mun turha edes haaveilla pääseväni johki vaatetusalan kouluun jos en osaa edes piirtää sitä mitä hahmotan päässäni?tai onko sitten jotain sellaista koulua,vaatteisiin liittyen joka sopisi itselleni paremmin, eli joku missä ei suunnitella niinkään paljoa.olen myös kiinnostunut paljon stailauksesta.
jos joku osaisi jotain sanoa olisin kiitollinen :)
apua tarvitseva
2
237
Vastaukset
- Nimetön
mietin noita vaatetuspuolen kouluja myös siltä kantilta että olisihan se aivan loistavaa oppia ompelemaan ja itse suunnittelemaan vaatteita, mutta eikö se melki meinaa sitä että pitäis hakea toisen asteen kouluun,eikä amkiin?näin 21 vuotiaana ei ehkä hirveästi enää innostaisi läheä toisen asteen koulunpenkille takaisin..
mutta sanokaa mielipiteitä !- Päälliköksi
Hae vaan korkeakouluun Vestonomiksi opiskelemaan,toisen asteen koulutus ei sinulle sovi.Vestonomi voi käsittääkseni toimia esimiehenä tavallisille ompelijoille.Suomessa on alan teollisuutta paljon esim Turo,Marimekko,Nanso,Jousipaita ymym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18313718
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454960Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1563734Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402863Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201811Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721707Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525