Hei! Eli hain kesätöihin mediapexiin, ja torstaina olisi haastattelu, joten kyselisin millaisia kokemuksia tästä työstä on? ajattelin olla töissä noin kuukauden. Iisalmen mediapexiin menossa, millaista palkkaa voisi kesätyöläinen odottaa? :)
Ja en odota nyt mitään "EI KANNATA MENNÄ SINNE PASKA TYÖ" jutuja mitä luin edellisistä sillä se on paska työ jollekkin, toisille ei , ei sitä kokeilematta tiedä :)
Mediapex
20
1312
Vastaukset
- .....
Palkkaavat kesätöihin mielummin ne jotka voivat aloittaa jo ennen kesää osa-aikaisena.
kesätyö ilmoitus on vain toinen tapa hakea opiskelijat töihin heti,sillä taataan kesätyöpaikka jos oppii homman ja myy tarpeeksi.
jos toukokuun loppuun mennessä ei ole kunnon työntekijöitä tarpeeksi voivat palkata suoraan kesätöihin.- sasasasas
no siinäkin kun hakivat niin mainittiin että on koulutus ennen töihin pääsyä, ja luultavasti ennen lomaa, mutta ei se minua haittaa laisinkaan :)
tiedättekö onko iisalmen mediapexissä, tai mediapexeissä yleensäkki millainen palkka? Pohjapalkka plus provikat? Kesätyöläisellä varmaan vähemmän - .....
sasasasas kirjoitti:
no siinäkin kun hakivat niin mainittiin että on koulutus ennen töihin pääsyä, ja luultavasti ennen lomaa, mutta ei se minua haittaa laisinkaan :)
tiedättekö onko iisalmen mediapexissä, tai mediapexeissä yleensäkki millainen palkka? Pohjapalkka plus provikat? Kesätyöläisellä varmaan vähemmänsama se palkka kaikille on,pohja on sama ja provikat tulee sit myyntien mukaan, ne tietty voi vaihdella jos kaverilla on paremman tuotteet myynnis tms..
ilmoituksessahan se palkkaus mainitaan.
mutta mitä aikaisemmin pystyisit siellä aloittaan niin sitä varmemmin saat työpaikan.
jos sanot että voit aloittaa toukokuussa niin menee paikka jollekkin muulle.
- hanna R
tervetuloa! minun palkkani on ollut jo pitkään aina yli 2500 euroa puhelin ja kuntosalietu, ja kohta saan lounasedun kun tajusin pyytää sijoitusvakuutusten myyntiä. se annetaan vaan sellaisille, joilla on oikea asenne, eli vihjaappa pomolle että olisit valmis isompiin haasteisiin...
- ....
Mediapexillä on kuitenkin myynnissä paljonkin sellaista mitä kokematon myyjä ei saa kaupaksi (ellei ole luonnonlahjakkuus) joten aloita sillä mitä tarjotaan äläkä ensimmäisenä pyydä mitään sijoitusvakuutuksia.tosin ei ne niitä jakelekkaan ihan kenelle vaan.
- sasasasas
Tuskin turha tuollaista palkkaa kesätyöläisen odottaa :D mutta eipä sitä kun tilille vähän säästöä :>
- sasasasas
.... kirjoitti:
Mediapexillä on kuitenkin myynnissä paljonkin sellaista mitä kokematon myyjä ei saa kaupaksi (ellei ole luonnonlahjakkuus) joten aloita sillä mitä tarjotaan äläkä ensimmäisenä pyydä mitään sijoitusvakuutuksia.tosin ei ne niitä jakelekkaan ihan kenelle vaan.
Tuskin mulle ekana mitäään sellaisia myytäväksi iskisikään :D
- asdger
Kuinka pitkään mediapexillä ollaan yleensä töissä, kun en mä koko kesää missään puhelinmyyjänä ajo viettää ku iha vaan mielenkiinnosta olisin kokeilemaan menossa.
- onnea ja menestystä!
"en mä koko kesää missään puhelinmyyjänä ajo viettää"
Tulet pärjäämään tosi hyvin! onnea! - työtönystävä
Ne lukitsee alaoven heti kun menet sisään ja kesän voit unohtaa,
kaveri meni sinne, olen odotellut sitä jo 6 vuotta takaisin.
Se sai lähetettyä tuuletus ikkunasta savumerkkejä tupakan avulla eilen, viesti kuului näin: "Hyvin menee"
Etupihalla on vanha tammi jonka oksat ovat pian kyllä kasvaneet tuona aikana jo siten että ovea saattaa olla mahdoton enää avata, kuulen miten hän valittaa siellä öisin.
Saattaa kyllä olla eri firmakin, mutta noista vois ennen sopimuksen tekoa kysyä sieltä, veikkaan että ajankohtaisempaa tietoa on paikanpäällä kuin täällä. - kesätöitäkö?
miten kokkolan mediapex? onko sinne saatu vielkään esimiestä ku edellinen läks? entä työntekijöitä ja jos on niin onko millain meno? siis hyvä henki vai paha henki? vai onko tää vaan ns. "aavetoimisto"? mulle luvattiin sieltä kesätöitä joskus alkuvuodesta ja pitäis alottaa ens viikolla, mutta on ollu niin hiljasen näkönen paikka jo pitkään, että mietin jo pitäiskö sittenkin mennä muualle, että saan varman paikan koko kesäksi...
- tyttö92....
Moi!
Itse oon ollut parina kesänä Mediapexillä kesätöissä ja yhden kesän jälkeen jatkoin vielä melkein vuoden siellä kokoaikaisena. En voi muuta kuin suositella Pexiä. Todella mukavat työkaverit ja pomot oli myös tosi rentoja ja mukavia, aina valmiita auttamaan ja tsemppasivat kunnolla. Myös kaikenlaisia kisoja oli niin päivittäin kuin viikottain, joissa voitti kivoja palkintoja kuten lahjakortteja, suklaata, karkkia, erilaisia tavarapalkintoja yms. Myös suurempia myyntikisoja oli, joissa oli mahdollisuus voittaa todella arvokkaita palkintoja, itsekin olen voittanut.
Totta kai työtähän siellä täytyy tehdä, ei ilmaiseksi saa mitään. Myöskin liian monet luovuttavat liian helposti, jos kauppoja ei ala tulla heti ensimmäisinä päivinä tai viikkoina. Asenne on tärkeintä tuossa työssä sekä myöskin tietysti sinnikkyys ja periksiantamattomuus. Kun ensimmäisen kerran menin Pexille töihin, en vielä tienannut kovin hyvin vaan noin 400-800 kk, mutta toki se oli tosi iso raha nuorelle, joka asui kotona eikä tarvinnut itse maksaa mitään vuokraa, laskuja, ruokaa ym. vaan kaikki raha meni ihan omaan käyttöön. Kun sitten toisen kerran menin Pexille töihin, asuin jo omassa vuokrakämpässä ja sanomattakin on selvää, ettei tuollaisella 400:lla eurolla esimerkiksi pärjää. Mutta sitten aloinkin myymään ihan älyttömän hyvin ja palkkakin oli sen mukaista, sain 1300-1700e kuukaudessa nettona, eli verojen jälkeen palkkaa.
Kysymyksessä ei ollut Iisalmen Mediapex, mutta eiköhän sielläkin ihan yhtä hauskaa ole ja samanlaiset mahdollisuudet tienata hyvin. Monet sanovat, että puhelinmyynti on täyttä paskaa yms. mutta minä voin ihan todella sanoa, että tykkäsin hommasta. Asiakkaitten kanssa on mukava rupatella ja tietysti, kun sitä kauppaa tulee niin se aina kannustaa siinä työssä ja auttaa jaksamaan eteenpäin. Suurin osa ihmisistä on mukavia ja ystävällisiä, mutta aina joskus väliin mahtuu joku sellainenkin, joka saattaa sanoa töykeästi, mutta siitä ei ikinä pidä ottaa itseensä, se ei ole tarkoitettu henkilökohtaisesti sinua kohtaan. Harvemmin niitä töykeästi sanovia, puhumattakaan, et joku alkais ihan törkeästi haukkumaan ainakaan minua kohtaan on tullut, pyrkii vaan olemaan kaikille ystävällinen.Totta kai ymmärrän sen, että jos joku saa vain muutaman kaupan päivässä niin ei se työ sitten mitään hauskaa ole. Mutta kaikki on itsestään kiinni, puhelinmyynnissä voi ihan oikeasti tienata hyvin. Tietysti aina joskus tulee hunoja päiviä, mutta niitä ei pidä jäädä murehtimaan sen enempää, huomenna on taas uusi päivä!
Itse siis todella tykkäsin Mediapexillä työskennellä. Tietysti kaikille työ ei sovi ja ei siinä sitten mitään, mutta kyllä nyt kannattaa ehdottomasti kokeilla, ei siinä mitään menetä. Ja ainakin nuorille jo pelkkä työkokemus on todella tärkeää :) Eikä todellakaan kannata uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitellaan vaan mennä vaan rohkeasti itse kokeilemaan niin sittenpähän tietää miten asiat oikeasti on.
Tsemppiä ja menestystä sulle töihin! :) - Silmät auki
Voi olla ihan jees paikka, mutta kaikki muut talot maksaa samasta myynnistä tuplasti enemmän. Suosittelen kilpailuttamaan palkan.
- iksuat
samoin. itse tein niin ja entinen 600-700 euron kk-palkka on nyt 1700-1800 euroo kuussa. sama määrä myyntiä, jokseenki eri palkka :)
- ...........
Minne firmaan vaihdoit sitten? :)
- Insinööriopiskelija
Miten olette saaneet töitä muilta aloilta myyntityön jälkeen lähinnä jos olet kesätöissä ollut. Ja sitten ens vuonna yriät johonki lähemmäs oman alan töihin jotka ei liity mitenkään puhelinmyyntiin, onko silloin apua siitä että oli puhelinmyyjänä viimekesän. Lähinnä siksi kysyn kun puhelinmyyntityön aloitamassa ens viikolla, mutta ihan vaan kesätyönä että ens vuonna yritän päästä johonkin insinöörin työtä vastaavaan työhön.
- exmyyjä89
puhelinmyynnist on aina hyötyy sama minne hakee. siis jos on pärjänny ja ollu pidenpää. työnantajat kattoo sen posittivisena koska yleinen ajatus työnantajil on et jos päärjää puhelinmyynnis, pärjää mis vaa, koska puhelinmyynti vaatii sinnikkyyt, positiivist asennetta ja pitkäjänteisyyttä. jos oot ollu pidempään ku kuukauden duunis niin työnantaja kattoo ettet luovuta helpolla ja oot valmis tarttuun töihin. eli sinnikäs sissi joka ei pelkää tehdä työtä. varsinki jos sul on provikkapalkkaus niin aina vaan parempi.
- utelias_kyselijä
Millasella alalla Exmyyjä89 nykyään mahtaa olla töissä?
- exmyyjä89
utelias_kyselijä kirjoitti:
Millasella alalla Exmyyjä89 nykyään mahtaa olla töissä?
mihin koira karvoistaan pääsis...eri hommas mut ala sama. puhelinmyynti on liian mielenkiintost et siit vois täysin luopuu. ku tähän alaan pääsee sisälle nii huomaa ettei muis aloist saa samanlaisii kiksejä mitenkää päin. on tää sen verran jännää vaik ei enää puhelimes tuu oltuakaa :)
- viasat 1368
Itse olen puhelinmyyntihommissa ollut melkee koko palkallisen tyourani. Todella hermoja raastavaa hommaa mikali ei kauppa kay mutta hyvana paivana palkitsevampaa hommaa saa hakea. olin itse mediapexilla tyoskentelemassa yhden kuukauden mutta lahdin sitten parempiin hommiin. tuolloin kun pexilla soittelin niin palkka oli 4€ tunti pisteet kaupasta riippuen, tuntipalkka oli nousevalla trendilla ja mita enemman teit ja mita arvokkaampia diileja niin sita parempi tuntipalkka, mutta kun pisteytys oli suhteellisen hamara niin palkkoja vietiin valista melko rankalla kadella. vaikka merkonomin todistus taskussa niin tuo 500€ kuussa on ihan liian vahan. Helsingin keskustan konttorilla tehot taisi perustua soittajien maaraan, kaikki hakijat paasivat toihin oli potentiaalia vai ei, kun kellekkaan ei makseta kunnon palkkaa niin pysyy palkkakustannukset kurissa mutta jos joku sielta diilin tekee tuurilla nii se on firmalle plussaa. itse edellytan vahintaan 10€ tuntipalkkaa tai asiallista kiinteaa pohjapalkkaa. Tama on tyo missa ei voi joka paiva onnistua niin silloin tulee takuu korvaus saada, tassa tapauksessa voidaan provisiosta tinkia mutta jos palkka muodostuu 50-50 niin on se niin firmalle kuin tyontekijallekkin kannattavaa, suosittelen kaikille puhelinmyynnista tykkaaville viasattia jossa saa kunnon palkkaa, tehdaan kunnolla kauppaa ja todella asiallisessa tyoporukassa. Okei viesti on hieman offtopic mutta tulipahan tassa tauolla avauduttua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261