Meidän perhe menee kesällä Falirakiin Epsiloniin.Kannattaako ottaa aamupalalla vai pärjääkö jos ostaa syötävät.. En ole ennen käynyt Rodoksella.Innolla matkaa odottaen!
Faliraki Epsilon
10
1479
Vastaukset
- rod68
itse ottaisin aamupalalla helpottaa aamutoimia, mutta pärjää kyllä itse ostetuillakin ruuilla mainiosti
- sarahilt
Ota aamupalat, lomalle on menty rentoutumaan eikä ruokaa laittamaan ja tiskaamaan. Eli jos mahd, ota kaikki muutkin ruokailut esim puolihoito, tai jopa AI. Kun lähdet laskemaan paljonko "ulkona" ruokailut tulevat maksamaan säästät siinäkin, ja vaikka kuinki kiva on käydä välillä ulkona, melkoista hakuammuntaa on löytyy HYVÄ ruokapaikka, varsinkaan kun et paikkaan ole tutustunut.
- Epsiloniin
Hotellin kaupasta haetaan joka aamu tuoreet sämpylät ja tuoremehua, kaiken muun saa helposti Sparista (Rodoksen suuntaan noin 10 km), jossa on palvelutiski ja leikkeleet sekä juustot saa siivutettuina. Spariin pääsee bussilla hotellin edestä ja kuski kyllä pysäyttää ihan kaupan eteen, kun pyytää. Takaisin pääsee kaupan edestä tien vierestä. Eli kun näet bussin, viitot ja bussi pysähtyy, ei siis tarvitse etsiä pysäkkiä. Hotellin kaupasta saa 10 siivua juustoa samaan hintaan, kun sitä saa Sparista melkein puoli kiloa. Sama kinkkusiivujen kanssa, joten ehdottomasti kannattaa käydä Sparissa. Tämä on toiminut meidän perheellä, niin ei tarvitse aamuisin lähteä tukka pysyssä ulos syömään vaan saa rauhassa laitella huoneessa kaikessa rauhassa. Osta tiskiainetta ja laita tiskit likomaan, siivoojat tiskaa Epsilonissa aina astiat. Joten, tiskaaminen ei ole este paistella kananmunia ja pekonia hotellihuoneessa aamuisin. Iltaisin käymme aina ulkona syömässä, sehän se on sitä lomaa, nauttia hyvästä Kreikkalaisesta ruuasta. Jos huikopalaa haluaa, niin ostarilla on paikkoja ja altaalla myös, jossa tosin hinnat nousevat kesäkuun puolen välin jälkeen kolmanneksen. Hotellin ostarin perällä, kadun puolella on kiva paikka, joka on mukavan perheen omistuksessa ja itse ovat yleensä aina paikan päällä. Hyviä pikkusuolasia, drinkkejä, edullinen paikka. Kyllä löytyy paljon hyviä ruokapaikkoja ja on ihanaa istuskella eri tavernoissa syömässä iltaisin. Ilios on noin puolen km:n päässä Falirakin suuntaan, kun haluaa menä lähelle hotellia syömään, suosittelen. Se on mukava paikka meren rannalla. Rodoksen keskustaan pääsee helposti bussilla ja niitä menee usein. Matka sinne kestää parikyt minuuttia. Ei tarvitse etsiä ruokapaikkoja kauaa, sillä niitä riittää. Vanhaan kaupunkiin menkää ehdottomasti, kun Rodoksen kaupunkiin menette. Falirakin keskustaan kestää kävellä noin puoli tuntia, pääsee myös minijunalla, jos on kovin pieniä lapsia. Tässä jotain vinkkejä.
- oikein juu
Tämähän juuri sitä lomaa onkin, ainakin toisille. ukko ja lapset marmattaa kärsimättöminä aamupalaa ja vaimo saa hoidella kaiken tarjoilusta, keruuseen.
Ei, ei, olemme päättäneet että jos lähdemme lomalle, se on sitä kaikille, ei vain osalle.
Toisekseen, sehän vasta hauskaa onkin lähteä hakemaan makkaraa 10km päästä, apua.
En tiedä säälinkö enemmän itsekkyyttänne vai nuukuuttanne... - sääliä
oikein juu kirjoitti:
Tämähän juuri sitä lomaa onkin, ainakin toisille. ukko ja lapset marmattaa kärsimättöminä aamupalaa ja vaimo saa hoidella kaiken tarjoilusta, keruuseen.
Ei, ei, olemme päättäneet että jos lähdemme lomalle, se on sitä kaikille, ei vain osalle.
Toisekseen, sehän vasta hauskaa onkin lähteä hakemaan makkaraa 10km päästä, apua.
En tiedä säälinkö enemmän itsekkyyttänne vai nuukuuttanne...Meillä on auto vuokrattuna kolmen viikon reissuilla joka viikko pari päivää, joten 10 kilometriä ei ole matka eikä mikään mennä käymään kaupassa. Bussineuvo oli tarkoitettu heille, joilla ei ole autoa käytössä ja sekään ei ole yhtään hankalaa. Nuukuus on kaukana siitä, että käy kaupassa, jossa valikoima on ihan toinen, kuin hotellin pikkukaupassa ja että saa rauhassa nauttia aamupalaa parvekkeella. Ei minun tarvitse passata ketään, sillä neljä melkein aikuista lasta sekä ukko osaavat valmistaa ihan itse aamiaisensa. Tämä on toiminut loistavasti, sillä eka kerralla, kun otimme aamupalan se oli vieressä hotellissä, johon ei ollut mukava talsia aamuisin. Kukin voi valita sen tavan, joka käy kellekkin. Kuulinpa yhtenä vuonna, kun perhe teki aina ruokansa huoneessaan. Oliva säästäneet vaivalla matkarahat ja olivat tyytyväisiä matkaansa, vaikka ei ollut varaa syödä illallistakaan.
- Mä vaan
sääliä kirjoitti:
Meillä on auto vuokrattuna kolmen viikon reissuilla joka viikko pari päivää, joten 10 kilometriä ei ole matka eikä mikään mennä käymään kaupassa. Bussineuvo oli tarkoitettu heille, joilla ei ole autoa käytössä ja sekään ei ole yhtään hankalaa. Nuukuus on kaukana siitä, että käy kaupassa, jossa valikoima on ihan toinen, kuin hotellin pikkukaupassa ja että saa rauhassa nauttia aamupalaa parvekkeella. Ei minun tarvitse passata ketään, sillä neljä melkein aikuista lasta sekä ukko osaavat valmistaa ihan itse aamiaisensa. Tämä on toiminut loistavasti, sillä eka kerralla, kun otimme aamupalan se oli vieressä hotellissä, johon ei ollut mukava talsia aamuisin. Kukin voi valita sen tavan, joka käy kellekkin. Kuulinpa yhtenä vuonna, kun perhe teki aina ruokansa huoneessaan. Oliva säästäneet vaivalla matkarahat ja olivat tyytyväisiä matkaansa, vaikka ei ollut varaa syödä illallistakaan.
Mitä mahtoi maksaa autonvuokraaminen/vrk..oishan se helppoa ajella autolla siellä, kait se on ihan turvallista!?
- turvallista
Mä vaan kirjoitti:
Mitä mahtoi maksaa autonvuokraaminen/vrk..oishan se helppoa ajella autolla siellä, kait se on ihan turvallista!?
En ole törmäillyt mihinkään kummalliseen ajellessa Rodoksella. Saari on sen verran pieni, että sen ajelee ympäriinsä oikein hyvinkin muutamassa päivässä. Tsambikan rannalle pääsee helposti omalla autolla, tulee samoihin hintoihin, kun jos menee bussilla. Samoin Lindokselle on mukava ajella ja katsastella pikkukyliä siinä välissä ja voi pysähtyä silloin, kun haluaa. Vuokrat vaihtelevat, mutta pienemmät autot, jos ette tarvitse tila-autoa, kuten me, maksoi muistaakseni 40-50/vrk. Suosittelen kyllä auton vuokraamista, niin näkee helposti enemmän. Eihän sitä tarvitse Rodoksen keskustaan lähteä autolla, mutta muualla autolla liikkuminen on oikein helppoa. Kyllä ne sitten ohittelee, jos itse ajelee hitaammin ja ihastelee maisemia.
- Mä vaan
Siis kyllähän on kiva aamupalaa syödä rauhassa huoneessaankin.Ihan rauhassa itse kukakin kun heräilee.Ei se niin tympeetä ole.Ja jokainenhan voi itse tehdä aamupalansa, ei se nyt mitään toisten passaamista ole.Sit voi rauhassa katsella minne suunnistetaan päivällä ja sen mukaan ruokapaikkakin mitä eteen tulee.. hmmm
- ja niinpä
Voi jopa olla jopa helpompaa, kun ei tarvitse "lähteä" aamupalalle. Kaikille ei käy samat jutut, mutta se on vain kumma, että täytyy jonkun mollata yksinkertaisiakin asioita. Onneksi näihin törmää täällä palstalla todella harvoin. Hyvää lomaa Epsilonissa, uskon, että viihdytte! Ja, nauttikaa aamupaloistanne puoliunessa omassa rauhassa huoneessanne eikä suuressa ihmismassassa ja puheensorinassa ;) Tympeys on siitä todella kaukana, kun ihastelee parvekkeelta merinäköalaa ja nauttii aamupalasta omassa rauhassa. Illalla on sitten virkeänä mukavampi nauttia illallisesta ihmisvilinässä.
- Mä vaan
kun olette vaivautuneet vastaamaan, varmaan löytyy hyviä vinkkejä matkan varrelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17012945
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454810Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211969Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1121715Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481