olet hankkinut itsellesi viimeeksi?
Ostatko yleensä paljon levyjä, normaalihinnalla ja uutuuksia vai sitten, kun löytyvät alennuslaatikosta?
Minkä levyn
36
988
Vastaukset
- Butternut
Ostan yleensä heti, normaalihinnalla, sellaisen uutuuden jonka haluan. En osta kovin runsaasti, viimeisimmät hankinnat ovat Matti Johannes Koivun Irwin Goodmanin lauluja ja Tomi Metsäkedon Roma. Seuraava on varmaankin se odotettu Koopin levy. Alennuslevyjäkin tulee joskus pengottua, niistä tarttuu mukaan joskus joitakin klassikkoja nuoruudesta...
- musiikin kuuntelija
Matti Johannes Koivun tulkinta minkälaista, kun en ole yhtään laulua kuullut?
- suomalaista
Alennuslaatikosta 2 cd:tä.
Sinfonietta ja Kuusiston nappulat Bachia.
Roland Pöntinen soittaa Erik Satieta pianolla.
(nimi ei ole vitsi) - Pirre*
kerran kuussa levyn, ja jos on mieluinen niin ihan normaalihintaisen.
Viimeisin hankkimani taisi olla Juha Tapion Suuremmoinen elämä -levy, ja sitä ennen Rajattomien ja Lahden sinfonia orkesterin Abbaa, ja onhan niitä vaikka mitä..tykkään monenlaisesta musiikista. - Enkeli-trio
sain just laivatuliaissii sain oikkee valokuvanki.
Hän lauleli keskiviikkona Siljan paatil.Oi,olisimpas
ollu mukana :) - Tapio Rautavaaran
tribuuttilevyn, jossa nuoret iskelmälaulajat lauloivat Tapsan levyjä uusina sovituksina. Sieltä löytyi monta "helmeä".
- Heikunkeikku
...suostu yhteistyöhön, kun osun kaupassa Ale-kirjojen tai cd-levyjen kohdalle. Jos jalkani toimisivat tahtoni mukaan, patikoisisin sukkelaan mokomien ohi.
Myös käteni ovat omituiset. En hallitse niitä. Käsiini tarttuu helposti kirja tai kirjoja ja cd-levyt tipahtelevat ostoskoriin.
Viimeksi sain todella halvalla, öh ja sit kalliilla musiikkia.
-Straussin cd 1 euro :)
-16 klassisen musiikin helmeä myös 1 euro :))
-Grieg cd yllätys-yllätys 1 euro :)))
joo ja sit Let's Dance, Graham Dalby & Grahamophones orchestra 2 cd:tä) 21,90eur.
Kuuntelen paljon musiikkia, eri tyylejä.
Vain yks ehto, laulajat/soittajat täytyy Osata laulaa/soittaa. - HTZA
joskus 80- luvun alussa.
Se on vinyyli ja minulla ei enää ole soitinta ollut 15-vuoteen.
Minulla on mieleistäni musiikkia, 100-150 tsipaletta, mutta kaikki on kaverini digitoinnut omista vinyyleistäni.
Harvan olen säästänyt, loput myynyt pois.
Pepperin bändi on, tietysti, tallessa, The Searchers, Hollies, Spencer Davies Group...
Äkkiä vilkaisten vinyylejä on 20-30.
Ihmeitä täytyy tapahtua jos jotain levyä enää ostan. Ja en tässä tarkoita että imuroisin laittomasti.
Nykymusiikki ei vain kiinnosta.
Tarvittaessa googlaan..köh..laulajien kuvia.
Christina Aquilera esiintyy edukseen kuvissa ja..onhan noita.- vai sellainen
musiikin harrastaja täältä löytyy, että kuvia vaan katselee nykyisin:))
Hyi sua, paljastit salaiset fantasiasi:)) - HTZA
vai sellainen kirjoitti:
musiikin harrastaja täältä löytyy, että kuvia vaan katselee nykyisin:))
Hyi sua, paljastit salaiset fantasiasi:))Kyllä me kollit katseltiin kuvia jo pienenä.
Isämme katselivat myös. Pin-uppeja, eli neulalla seinään.
Serkkutyttöni huoneessa oli kans, Ricky Nelson, Tom Jones, ja mitä niitä nyt on.
Vanhemmalla tyttärelläni oli se Dingo.
Minulla oli kuvia sulavannäköisitä lentokoneista.
Ei hoikempaa pyrstöä kun Stukalla oli.
On minulla myös jokunen kuva saunakavereistani.
Nuorena olivat ujoja, nyt eivät, kyllä pätkääkään.
Mikään mahti maailmassa ei saa minua niitä kuvia katselemaan!!
Kuvittele nyt kaltattua possua... tai älä nyt kuitenkaan.
Parempi kaataa Elokuun kuutamoilla, pimeässä mökissä. - näteistä pojista
HTZA kirjoitti:
Kyllä me kollit katseltiin kuvia jo pienenä.
Isämme katselivat myös. Pin-uppeja, eli neulalla seinään.
Serkkutyttöni huoneessa oli kans, Ricky Nelson, Tom Jones, ja mitä niitä nyt on.
Vanhemmalla tyttärelläni oli se Dingo.
Minulla oli kuvia sulavannäköisitä lentokoneista.
Ei hoikempaa pyrstöä kun Stukalla oli.
On minulla myös jokunen kuva saunakavereistani.
Nuorena olivat ujoja, nyt eivät, kyllä pätkääkään.
Mikään mahti maailmassa ei saa minua niitä kuvia katselemaan!!
Kuvittele nyt kaltattua possua... tai älä nyt kuitenkaan.
Parempi kaataa Elokuun kuutamoilla, pimeässä mökissä.kuten Kisu ja Johnny:)
Ulkomaan pelleistä en tykännyt kenestäkään.
Joopa, parempi ettei vanhoja kuvia katsele, tulee vaan paha mieli.
Amazon.com:ista. Viimeiksi taisi olla kaksi Marta Gomezin cd:tä: "Entre Cada Palabra" ja "Cantos De Agua Dulce".
Suomalaista musiikkia kuuntelen jos joku pakottaa.- musiikin kuuntelija
enimmäkseen kuuntelet?
Onhan ne vähän toisella tyylillä tehty kuin suomalaiset itkuvirret. musiikin kuuntelija kirjoitti:
enimmäkseen kuuntelet?
Onhan ne vähän toisella tyylillä tehty kuin suomalaiset itkuvirret.musiikkia kuuntelen kaikkein mieluimmin. Kaiken tyyppistä, kansanmusiikista rock/poppiin, eri artisteja joista esim. Shakira ja Juanes ovat Suomessakin tunnettuja.
Marta Gomez on uusi tuttavuus, Mercedes Sosa-tyyppinen herkkä ja ei-kaupallinen nuori laulajatar jonka ääni parantaa ja eheyttää kun on ollut huono päivä.
- tämän levyn,
eli Milana Misicin, hän laulaa äitinsä Laila Kinnusen lauluja,
- Mohel
Minä yleensä imuroin netiltä sen musiikin mitä nyt tarvitsen. Joskus olen lahjaksi saanut levyjä, vaikka taitaa niistäkin osa olla Viipurista ostettuja...
- Viipurista ostetuissa
on joillakin tutuilla, aivan väärä levy tai vääriä lauluja, kannet surkeita, painatustyö huonoa.
- Keltainen kuu
dvd viimeisin ostos kera Ismo Alanko Taiteilijaelämää vuosilta 1989-2006 dvd ja nostalgian vuoksi Melkein Vieraissa Nimemme on Dingo. Minussa on se vika että ostelen mutta harvoin kuuntelen. Ja sitten kun kuuntelen, "revittelen"...
- Meriläinen
Kai Hyttisen uusimman "Lappi sydämeni vei".
Se on ihana ja siinä laulaa aikamies.
En lukenut ketjua, kenties joku muukin on ostanut.
Normaali hinnalla ostin en malttanut odottaa alennusta.
Ja levyjä löytyy paljon laidasta toiseen.
Hengellisestä musiikista poppiin ja rockkiin.
Aina mielentilan mukaan.
Kuuntelen musiikkia tosi paljon. - ent.tehtaantyttö
saan kuunnella vapaasti...aika paljon samanlainen musiikkimaku meillä...Tässä yksi päivä kun kundin levyjä selailin, niin ainakin 50 levyä..ellei enemmän.
osan kundi ostaa alennuksella osan täysihintaisena. Omien mieltymystensä mukaan. Vain muutamia levyjä olen itselleni ostanut, lähinnä klassista musiikkia..
tsau;
t.friidu - uk-ko
Lauri Tähkän levyn. Heppu oli ennestään aika tuntematon - hänen musiikkinsa alkoi elää. Sen jälkeen olen ostanut pari lisää, ja nyt olen täysin hurahtanut Tähkän uusio-kansanmusiikkiin.
Mun musiikilliset tarpeet on aika pienet, ja Tähkä on vuosiin ainoa uusi esittäjä, johon olen aidosti ihastunut.
Aikoinaan, alle kolmekymppisenä jo, aloin arvostaa hiljaisuutta ja puhetta. Se alkoi kai siitä,kun töissä soi aamusta iltaan pakkoradio.
Kyllästyin ääniin ja varsinkin musiikkiin.
Ostan siis levyjä varsin harvoin ja nuo kolme levyhankintaa samalle vuodelle ovat todellinen piikki kulutustottumuksissani. alevi Kiviniemen urkulevytyksiä lienee pitkälti toista sataa.
Urkutaikuri on koko perheen urkumusiikkia ja uskon sen soivan kun kuuntelemme yhdessä lasten ja lastenlasten kanssa.
Kalevi Kiviniemi lahjoitti viime vuonnakin n. 50 konserttinsa pääsylipputulot kokonaan Lastensairaalain hyväksi.olla Loreena McKennittin An Ancient Muse.
http://www.amazon.com/An-Ancient-Muse/dp/B000V9G9VE/ref=sr_f3_1?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1234243136&sr=103-1
Tosin ei levyjä ole tullut ostettua aikoihin. Ostan nykyään vain pelkän musiikin, siis sähköisessä muodossa. Ja kaikki vanhatkin CD:t on muutettu mp3:siksi. Musiikkia on sen verran paljon, että CD-levyinä se veisi uskomattoman tilan ja sen tietyn etsiminen olisi työlästä.mie huomaan pudonneeni kärryiltä, olisikohan minun aika päivittää tietoni, mullei ole ees vielä Mp3:stakaan..eikä muisti tikkuakaan :/
Tosiaan nuo levyt on hankalia..Pirrejuupas kirjoitti:
mie huomaan pudonneeni kärryiltä, olisikohan minun aika päivittää tietoni, mullei ole ees vielä Mp3:stakaan..eikä muisti tikkuakaan :/
Tosiaan nuo levyt on hankalia..on siis pakattu äänitiedosto. Musiikki on pakattu niin, että siitä on tavallaan hävitetty "ylimääräistä" informaatiota mutta käytännössä korva ei eroa huomaa. Ja musiikki sitten vaatii vähemmän tallennustilaa.
Musiikkia voi ostaa mp3:sina ihan kappaleittain esim. Netanttilasta tai MTV3:n downloadista 1,38 euron kappalehintaan, Amazonissa 99 centtiä.
Musiikki tulee nettiyhteyttä pitkin koneellesi, jolta voit sitä kuunnella tai polttaa levylle ja kuunnella levyltä. Useimmat musiikkilaitteet nykyisin toistavat mp3:sia.
Mp3-muodossa yhdelle tavalliselle CD:lle mahtuu noin 10 albumia ja DVD-levylle 60.
1 DVD-levy vastaan 60 CD-levyä, pikkusen eroa säilytyksessä. Tietysti mp3:set voi säilyttää myös tietokoneen kiintolevyllä, josta musiikkia on helppo kuunnella tietokoneella. Ja on syytäkin säilyttää kahdessa eri paikassa, kiintolevy voi hajota ja itse poltetut levytkään ei taida olla ikuisia.- Enkeli-trio
Pirrejuupas kirjoitti:
mie huomaan pudonneeni kärryiltä, olisikohan minun aika päivittää tietoni, mullei ole ees vielä Mp3:stakaan..eikä muisti tikkuakaan :/
Tosiaan nuo levyt on hankalia..Sää mittää ol puronnu.Ei mulka mittää Mp3:st ja tikuist löytyy tulitikui, hammastikui ja koktailtikui.Niil ole pärjänny :)
Enkeli-trio kirjoitti:
Sää mittää ol puronnu.Ei mulka mittää Mp3:st ja tikuist löytyy tulitikui, hammastikui ja koktailtikui.Niil ole pärjänny :)
on nekin, mutku niillä, taii niihin on vähäsen paha imuroida musakkia hi..
Mp3 ON hankittava, ja samoin tallennus tikku, mie vain h a l l u u n tietää miten kaikki toimii..:))
Olenhan mie lapsenlapsilla nähny niitä tikkuja ja korvasoittimia - niitä mpkolomosia, mutten ole syventynyt niiden saloihin sen enempää..
Nykyajan muksuilla on kaikki uutuus vermeet, näköjään, ja niinhän se pittää ollakin, ovat tämän ajan lapsia. :)Pirrejuupas kirjoitti:
on nekin, mutku niillä, taii niihin on vähäsen paha imuroida musakkia hi..
Mp3 ON hankittava, ja samoin tallennus tikku, mie vain h a l l u u n tietää miten kaikki toimii..:))
Olenhan mie lapsenlapsilla nähny niitä tikkuja ja korvasoittimia - niitä mpkolomosia, mutten ole syventynyt niiden saloihin sen enempää..
Nykyajan muksuilla on kaikki uutuus vermeet, näköjään, ja niinhän se pittää ollakin, ovat tämän ajan lapsia. :)et sie kuule niihin mpeekolmosiin mitään tikkuja tarvii. Jos korvakuullokkeillaa tai -napeilla haluat niitä "ämpäreitä" kuunnella, niin hankit sen ämpärisoittimen ja tuuppaat ämpärit suoraan sinne.
Mutta jos aiot alkaa mp3-musiikin suurkuluttajaksi, niin soittimen muisti on rajallinen, samoin tikkujen. Silloin hyvä musiikkivarasto olisi ulkoinen kiintolevy (USB-liitäntään).
1 gigatavun muistilla varustetun ämpärisoittimen saa noin 30 eurolla, siihen mahtuu satakunta kappaletta. 32 gigatavun soitin (3200 biisiä) maksaa parisen sataa. 32 gigatavun tikku maksaa nelisenkymppiä ja kymppi lisää niin saa 160 gigatavun ulkoisen USB-kiintolevyn, johon mahtuisi musakkia yllinkyllin ja lisäksi vaikka valokuvat ym. Elikkä tikun taikka kiintolevyn hankinnan välillä kannattaa harkita, jos tallennettavaa vaan on muutamaa gigatavua enemmän.
Ja vaikka tietokoneen kiintolevyllä olisi yllinkyllin tilaa musiikille, olisi se toinen varasto kuitenkin hyvä olla. Jos toinen sanoo sopimuksensa irti, ei mene maksettu musiikki bittitaivaalle.mies-vm56 kirjoitti:
et sie kuule niihin mpeekolmosiin mitään tikkuja tarvii. Jos korvakuullokkeillaa tai -napeilla haluat niitä "ämpäreitä" kuunnella, niin hankit sen ämpärisoittimen ja tuuppaat ämpärit suoraan sinne.
Mutta jos aiot alkaa mp3-musiikin suurkuluttajaksi, niin soittimen muisti on rajallinen, samoin tikkujen. Silloin hyvä musiikkivarasto olisi ulkoinen kiintolevy (USB-liitäntään).
1 gigatavun muistilla varustetun ämpärisoittimen saa noin 30 eurolla, siihen mahtuu satakunta kappaletta. 32 gigatavun soitin (3200 biisiä) maksaa parisen sataa. 32 gigatavun tikku maksaa nelisenkymppiä ja kymppi lisää niin saa 160 gigatavun ulkoisen USB-kiintolevyn, johon mahtuisi musakkia yllinkyllin ja lisäksi vaikka valokuvat ym. Elikkä tikun taikka kiintolevyn hankinnan välillä kannattaa harkita, jos tallennettavaa vaan on muutamaa gigatavua enemmän.
Ja vaikka tietokoneen kiintolevyllä olisi yllinkyllin tilaa musiikille, olisi se toinen varasto kuitenkin hyvä olla. Jos toinen sanoo sopimuksensa irti, ei mene maksettu musiikki bittitaivaalle.ulkoinen kiintolevy koneessaan, esitteli sitä viimeksi käyvvessäni, joten tiijjänki mistä on kysmys..
Ajattelinkin sitä muistikkua, ihan erillisenä asiana.., mutta ämpäri on tuttu vain lypsyreissuilta..ja siitäki on jo pitkä aika; tuskin tarkoitamme samaa ämpäriä..hi...
P.s. siis, mikä hitsin ämpäri? :/Pirrejuupas kirjoitti:
ulkoinen kiintolevy koneessaan, esitteli sitä viimeksi käyvvessäni, joten tiijjänki mistä on kysmys..
Ajattelinkin sitä muistikkua, ihan erillisenä asiana.., mutta ämpäri on tuttu vain lypsyreissuilta..ja siitäki on jo pitkä aika; tuskin tarkoitamme samaa ämpäriä..hi...
P.s. siis, mikä hitsin ämpäri? :/mp3:sia kutsutaan ämpäreiksi;) siis mp3-musiikkitiedostoja.
Itelle se oikea ämpäri on kyllä liiankin tuttu ihan viime ajoistakin kun on joutunut tuota vettä kanniskelemaan ees sun taa.- Pirre*
mies-vm56 kirjoitti:
mp3:sia kutsutaan ämpäreiksi;) siis mp3-musiikkitiedostoja.
Itelle se oikea ämpäri on kyllä liiankin tuttu ihan viime ajoistakin kun on joutunut tuota vettä kanniskelemaan ees sun taa.ne vesiasiat nyt toimikaan, sekö kaivo on yhä tyhjä..ja eessuntaas, eli eikö viemärikään toimi hi..sori mutta meinaa naurattaa väkisin..maallemuuttaja siellä..:)
Pirre* kirjoitti:
ne vesiasiat nyt toimikaan, sekö kaivo on yhä tyhjä..ja eessuntaas, eli eikö viemärikään toimi hi..sori mutta meinaa naurattaa väkisin..maallemuuttaja siellä..:)
ihan tyhjä ole mutta kokonaan uudelleen tyhjenemisen välttämiseksi pitää vähän säästellä.
Sunnuntainen vesisadekkin tuli ihan tarpeeseen, sai saunavettä pari tynnyriä. Kyllä maalla on mukavaa, vesiä kannellessa;)
Viimeksi ostin itselleni Kirkan kokoelman. Maksoi kympin.
Enimmäkseen ostan levyjä lahjaksi. Joululahjaksi pari levyä, Lauri Tähkän ja Samuli Eedelmanin levyt.
Netistä en osaa mitään ladata. Enkä osta piraatteja.
Levyjä enemmän ostan kirjoja koska olen lukuimmeisiä.Onneksi olkoon.Olet ostanut Lauri Tähkänlevyn.Oliko ihan eka vai,onko niitä enemmänkin?Kerroit olevasi,enemmän,lukija,kuin musiikin kuuntelija.Luehan sitten,Heli Laaksosen tekemä,ilo joka elättelöö kirja,se kertoo Lauri Tähkän jaElonkerjuuntarinaa.Itse olen,tosi kova,tähkäfani.EI MEITÄ SURUULLARUAKITA;SE ON ILO JOKA ELÄTTELÖÖ!
hänen bändinsä Poisoblackin levyn. Joululahjaksi sain Samuli Edelmanin virsilevyn. Mitähän lienen itse viimeksi ostanut... Taisi olla vanha Jimi Hendrixin, tarjouskorissa ollut levy. Vanhoja vinyylimuovilevyjä olen alkanut pikkuhiljaa äänitellä cd-muotoon, kun kaveri keksi siihen systeemin, jolla homma hoituu.
- ostan
mitään levyjä, vinyylejä on pari metriä, ceedeitäkin paljon.
Nykymusiikkia, tätä päivää, pauhaa radio.
70- ja ehkä vanhempien vuosikymmenten musaa ostan, jos sillä päällä olen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017423
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?794964- 794839
- 1324248
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan93028- 522669
- 402561
- 482219
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102201Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211830