onko teillä tuollainen oranssi pallo?
Täydellinen kuu
21
634
Vastaukset
- HTZA
Olen kahden vaiheilla, värjäänkö vai en, sievä parturitypykkäni kieltäytyy, kuulema "pilaamasta" herkullista miestä.
Kutsui johonkin kapakkaan jossa, kuulema, minut vietäisiin tiskiltä, kesken paukun.
Mutta kun minusta tuntuu VANHALTA!!.- SIEKKÖ TIESIT
minun kaverit Sinnuu .. Ai , mie ootan .. sydämiä ja ... juurista se kaikik alkaa.. vartoon ...
Kävin äsken kuutamokävelylläkin :)
Pitäisiköhän mennäkin ulvomaan sitä kohti..hi..- Enkeli-trio
se vissii onki,vai kui ?
Enkeli-trio kirjoitti:
se vissii onki,vai kui ?
horisontin taa, kyl se on kuu uuu uuuuuuuuuuuuuuu..
- Heikunkeikku
...ON. Täydellinen.
Mutta mitä ihmettä sä tähän Taivaan vedät? Emmää nyt sentäs NIIN pitkä oo.
Istun tässä näytön äärellä, pyöreän, oranssisen pääni kera.Täyrenkuun aikaa täs eletähän.
Varmaan kukaan muu meistä palstalaasista ei oo ajanu autoa niin palijon öiseenaikahan ku itte oon teheny, vuosikymmenten kulues. Kattellu kuun valoa tuulilasiin läpitte.
Tuloo mielehen ne runoolijan säkehet ja kuutamosta on kirijootettu palijon rakkauslauluja.
Niin se runoo olikoos se ny "Lapsi ja kuu" jos jotaan vielä siitä muistaasin.
-Katso äiti, kiekko kirkas
metsän takaa vierii esiin,
punainen kuin haavanlehti.
Nyt se kuusen latvaan ehti,
kumottelee hiljaa vesiin.
-Se on Taivaan Taaton lelu,
älä koske, ettei putoo.
Katsos, kun se vienon valon
seuloo ylle suuren salon
ihaniksi illat kutoo.
-Minä lähden tuonne kauas,
juoksen pitkäin kuusten päissä,
menen sieltä tähtiteille,
kierittelen kiekon meille,
pikkuruisen pidän käissä.
-Ethän jaksa sinne asti,
taivaan maahan sieltä alkaa.
Sinne pitkästi on matkaa,
monta vuotta saisit jatkaa,
väsyttäisi pientä jalkaa.
Lapsi katsoi hiljaisena.
Kuu jo keveästi koski
pajan kattoon, kaivonpuuhun,
laski kauas ladon suuhun,
torkkuin seinää vasten poski.
Jääny tällaanen mielehen jostaan lapsuuresta kouluvuosiltani. Voi olla että jotaan on jo unohtunukki siitä, elämäni varrella.
terv.
seppä ja Tiitu pohojanmaalta.seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Täyrenkuun aikaa täs eletähän.
Varmaan kukaan muu meistä palstalaasista ei oo ajanu autoa niin palijon öiseenaikahan ku itte oon teheny, vuosikymmenten kulues. Kattellu kuun valoa tuulilasiin läpitte.
Tuloo mielehen ne runoolijan säkehet ja kuutamosta on kirijootettu palijon rakkauslauluja.
älä koske, ettei putoo.
seuloo ylle suuren salon
ihaniksi illat kutoo.
-Ethän jaksa sinne asti,
Lapsi katsoi hiljaisena.
Kuu jo keveästi koski
Jääny tällaanen mielehen jostaan lapsuuresta kouluvuosiltani. Voi olla että jotaan on jo unohtunukki siitä, elämäni varrella.
terv.
seppä ja Tiitu pohojanmaalta.sen lukasit, no jo on norsun muistikin :)
Pirrejuupas kirjoitti:
sen lukasit, no jo on norsun muistikin :)
, kiva kun muistit meille sen :)
- Heikunkeikku
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Täyrenkuun aikaa täs eletähän.
älä koske, ettei putoo.
seuloo ylle suuren salon
ihaniksi illat kutoo.
-Ethän jaksa sinne asti,
Lapsi katsoi hiljaisena.
Kuu jo keveästi koski
terv.
seppä ja Tiitu pohojanmaalta....täysikuu hienon näkönen on.
Mukavana muistona muistan, kun kerran mieheni kanssa ajettiin veneellä saareen täydenkuun aikaan.
Meri oli ihan tyyni. Hissukseen ajeltiin ja nautittiin kumpainenkin tuosta ihanasta näystä.
Kukahan oli kirjoittanut tuon kauniin runon?
Ulkomuististako sen kirjoitit.
Jostain syystä tuosta runosta tuli mieleen mummuni minulle opettama Einari Vuorelan runo: Kaivotiellä.
Saman tapaista kerrantaa ja tuumin, että josko tuo olis myös Einari Vuorelan runo. Pirrejuupas kirjoitti:
sen lukasit, no jo on norsun muistikin :)
Jääny lapsuuren päiviltä mielehen, syöpyny muistin sopukoohin. Kalevalaaki osaan ulukomuistilta palijon, samoon Kantelettaren runooaarteestoa liioon. Ja wanhan vänrikin tarinat 1808 vuorelta melekehen sanaasta sanaan.
Runot on kivoja ja "unilukemisina" omas sängyys sellaasia rentouttavia. Vie ajatukset pois päivän töistä ja tohinoosta.
terv. seppä ja Tiitu kulta - Pirre kullalle.seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Jääny lapsuuren päiviltä mielehen, syöpyny muistin sopukoohin. Kalevalaaki osaan ulukomuistilta palijon, samoon Kantelettaren runooaarteestoa liioon. Ja wanhan vänrikin tarinat 1808 vuorelta melekehen sanaasta sanaan.
Runot on kivoja ja "unilukemisina" omas sängyys sellaasia rentouttavia. Vie ajatukset pois päivän töistä ja tohinoosta.
terv. seppä ja Tiitu kulta - Pirre kullalle.seppä :)
Heikunkeikku kirjoitti:
...täysikuu hienon näkönen on.
Mukavana muistona muistan, kun kerran mieheni kanssa ajettiin veneellä saareen täydenkuun aikaan.
Meri oli ihan tyyni. Hissukseen ajeltiin ja nautittiin kumpainenkin tuosta ihanasta näystä.
Kukahan oli kirjoittanut tuon kauniin runon?
Ulkomuististako sen kirjoitit.
Jostain syystä tuosta runosta tuli mieleen mummuni minulle opettama Einari Vuorelan runo: Kaivotiellä.
Saman tapaista kerrantaa ja tuumin, että josko tuo olis myös Einari Vuorelan runo.Joo voi aivanhyviin ollakki, en varamsti sitä enää muista. Nuorempana ku ajoon rahtia palijonki enempi ku nykyysin tuonne eurooppahan niin minulla aina kotoa lähties oli kirijoja joukoos siellä kuorma-autoonhytiis. Jos ei ny niin palijon ku kirijastoautoos mutta palijon kumminkin.
Ja onhan se tua täysikuu lumonnu loisteellaansa niin mua ku muitaki. Sehän oli silloon nuorena niin romantiista kulukia lavatansseista rakastuneena jonkin likaan kans vaikka järvenrantahan kattomahan kuunsiltaa tummuvas elokuun yössä. Sehän oli niin henuusta notta piti oikeen suuhun kutiista. Muistattekos??
Ja mukavaahan se oliis vieläki, se ny on järvijääs mutta tottahan se kesän teköö aikanaansa.
terv. seppä ja Tiitu, me lakeuren lapset.Pirrejuupas kirjoitti:
seppä :)
Ja meillä on tualla pajaas ukkooporukas useen meneilläänsä sellaaset kulttuurijutuut ja ne välijähy vaikka ne selevittää usiampahanki kertahan
saman viikoon aikana. Pojat puhuu myöskin siellä välihin naisista, niistä en sano mitään ku en mitään tieräkään. Sepälle välttää jakoavaan ja pihirit kourahan, ruisleipä ja suolasilakat syömisiksi ja kuunvalo tarijoaa sen justihin romantiikan puolen. Halavat on huvit.....
terv. seppä ja Tiituseppäpohojanmaalta kirjoitti:
Ja meillä on tualla pajaas ukkooporukas useen meneilläänsä sellaaset kulttuurijutuut ja ne välijähy vaikka ne selevittää usiampahanki kertahan
saman viikoon aikana. Pojat puhuu myöskin siellä välihin naisista, niistä en sano mitään ku en mitään tieräkään. Sepälle välttää jakoavaan ja pihirit kourahan, ruisleipä ja suolasilakat syömisiksi ja kuunvalo tarijoaa sen justihin romantiikan puolen. Halavat on huvit.....
terv. seppä ja Tiituon korkeaa, ja matalampaa, - ja se on makuasia ja riippuu kuulijasta, kumpaa ne pajatarinat on :))
Onko se Sepän jakari lipsahtanu rystyseen kulttuurin kohotessa ylimmilleen? :)
On ne Sepällä on askeettiset ilot..on on..- Heikunkeikku
Joo voi aivanhyviin ollakki, en varamsti sitä enää muista. Nuorempana ku ajoon rahtia palijonki enempi ku nykyysin tuonne eurooppahan niin minulla aina kotoa lähties oli kirijoja joukoos siellä kuorma-autoonhytiis. Jos ei ny niin palijon ku kirijastoautoos mutta palijon kumminkin.
Ja onhan se tua täysikuu lumonnu loisteellaansa niin mua ku muitaki. Sehän oli silloon nuorena niin romantiista kulukia lavatansseista rakastuneena jonkin likaan kans vaikka järvenrantahan kattomahan kuunsiltaa tummuvas elokuun yössä. Sehän oli niin henuusta notta piti oikeen suuhun kutiista. Muistattekos??
Ja mukavaahan se oliis vieläki, se ny on järvijääs mutta tottahan se kesän teköö aikanaansa.
terv. seppä ja Tiitu, me lakeuren lapset....mua nauratti, kun sieluni silmin näin sinut ajelevan kuorma-autolla ja koko auton hytti sullottuna täyteen kirjoja. Joitakin hauskoja kuvia oon saanut sähköpostissa kavereilta. Kiinassa kulkevista "autoista", jotka on NIIN täynnä tavaraa (mitä milloinkin), että tuskin ihmistä näkee tavarapaljouden keskeltä.
Muhun tuo täysikuu on oikeesti vaikuttanut hyvin voimakkaasti. Enkä puhu positiivisessa mielessä. Täydenkuun aikaan en saa nukuttua ja oon erittäin rauhaton. Siis kuuhullu. Onneksi vanhemmiten en oo ihan Niin kuuhullu, tilalle on tullut luonnollinen höppänyys :)
Tulehan ens kesänä tänne Vaasaan. Veisin mielelläni sinut merta ihailemaan ja haistelemaan ihanaa meren tuoksua. Auringon mollottaessa taivaalla, meri mukavasti kimaltelee. Heikunkeikku kirjoitti:
...mua nauratti, kun sieluni silmin näin sinut ajelevan kuorma-autolla ja koko auton hytti sullottuna täyteen kirjoja. Joitakin hauskoja kuvia oon saanut sähköpostissa kavereilta. Kiinassa kulkevista "autoista", jotka on NIIN täynnä tavaraa (mitä milloinkin), että tuskin ihmistä näkee tavarapaljouden keskeltä.
Muhun tuo täysikuu on oikeesti vaikuttanut hyvin voimakkaasti. Enkä puhu positiivisessa mielessä. Täydenkuun aikaan en saa nukuttua ja oon erittäin rauhaton. Siis kuuhullu. Onneksi vanhemmiten en oo ihan Niin kuuhullu, tilalle on tullut luonnollinen höppänyys :)
Tulehan ens kesänä tänne Vaasaan. Veisin mielelläni sinut merta ihailemaan ja haistelemaan ihanaa meren tuoksua. Auringon mollottaessa taivaalla, meri mukavasti kimaltelee.Käyn palijon Vaasas muutoonki ku vaan merta ihaalemas ja tierän ne poluut koko tarkkahan. Ei se autonhytti ny aivan kokoonaansa niitä kirijoja mukana ollu, taisin liiootella pikkuusen. Mutta kyllä mä oon aina olu kova lukemahan.
Mentääsihin yhyrees sinne merenrantahan. Jos mä rakastuisin sinuun,siinä ku kuuta katteltaasihin yhyrees ja vierekkään, saisit pian sepästä sitten eliinikääsen riesan.
Eihän sitä tierä, niinki voi käyrä...
terv. minä ja Tiitu- Heikunkeikku
Käyn palijon Vaasas muutoonki ku vaan merta ihaalemas ja tierän ne poluut koko tarkkahan. Ei se autonhytti ny aivan kokoonaansa niitä kirijoja mukana ollu, taisin liiootella pikkuusen. Mutta kyllä mä oon aina olu kova lukemahan.
Mentääsihin yhyrees sinne merenrantahan. Jos mä rakastuisin sinuun,siinä ku kuuta katteltaasihin yhyrees ja vierekkään, saisit pian sepästä sitten eliinikääsen riesan.
Eihän sitä tierä, niinki voi käyrä...
terv. minä ja Tiitu...vois käydä :) Elinikäinen "riesa" kuulostaa ihan kivalta.
Katsotaan sitten, kun meri heittää niskastaan sitä pidättelevän jäätakin ja omana ittenään näyttää parhaat puolensa, niin ajelepas sitten sillä kirjastoautollas tänne.
Ja Tiitu sitten on myös tervetullut. Heikunkeikku kirjoitti:
...vois käydä :) Elinikäinen "riesa" kuulostaa ihan kivalta.
Katsotaan sitten, kun meri heittää niskastaan sitä pidättelevän jäätakin ja omana ittenään näyttää parhaat puolensa, niin ajelepas sitten sillä kirjastoautollas tänne.
Ja Tiitu sitten on myös tervetullut.No kävishän se silläki jos sitten yhyrees kattottaasihin sitä romantiikan pualta. Se Tiitun tuominen sinne merenrantahan on pikkuusen kyseenalaasta hommaa. Muuta ku kiellättää siellä vesirajaas koko ajan vaan ittiään. Meirään meniis koko aika siinä ku paimennettahas Tiitua jotta ei sotke ittiään.
Kattotahan täs ja suunnitellahan kevään aikana..
terv. minä ja Tiitu kulta- Heikunkeikku
No kävishän se silläki jos sitten yhyrees kattottaasihin sitä romantiikan pualta. Se Tiitun tuominen sinne merenrantahan on pikkuusen kyseenalaasta hommaa. Muuta ku kiellättää siellä vesirajaas koko ajan vaan ittiään. Meirään meniis koko aika siinä ku paimennettahas Tiitua jotta ei sotke ittiään.
Kattotahan täs ja suunnitellahan kevään aikana..
terv. minä ja Tiitu kulta...mainiosti, mutta jos karauttaisit hevoosella, niin se olis jo jotaki.
Totinen torvensoittaja oon, mitä tulee romantiikkaan ja äkkirakastumisiin. Se on liian vakava asia, jolla ei sovi leikitellä.
Tosissani kuitenkin oon, että mukava olisi tutustua ja toivotan tervetulleeksi tänne Vaasaan.
Mulla on semmonen tunne, kuin seinilläkin olis korvat. Ehkä vaan mielikuvittelen.
Tämä tapaamisten suunnittelu jääkööt nyt vain meidän kahden väliseksi asiaksi.
Kiva juttu :) Heikunkeikku kirjoitti:
...mainiosti, mutta jos karauttaisit hevoosella, niin se olis jo jotaki.
Totinen torvensoittaja oon, mitä tulee romantiikkaan ja äkkirakastumisiin. Se on liian vakava asia, jolla ei sovi leikitellä.
Tosissani kuitenkin oon, että mukava olisi tutustua ja toivotan tervetulleeksi tänne Vaasaan.
Mulla on semmonen tunne, kuin seinilläkin olis korvat. Ehkä vaan mielikuvittelen.
Tämä tapaamisten suunnittelu jääkööt nyt vain meidän kahden väliseksi asiaksi.
Kiva juttu :)Hyvää ja levollista yötä sinne sinulle kultaanen Heikunkeikku. Torven soittaja minäkin ja aina niin totiinen.
Mennähän ny nukkumahan jaksetahan taas aamulla uutehen päivähän. Yö halauksin.
seppä ja Tiitu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14510820
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414135Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323612Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352664Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591582Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981577Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?741435Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396