Ikää 50v ja nyt olen kauhukseni laittanut merkille,että ylähuulessa on alkanut karvat tummentua,mitä tehdä? Teillä kanssasiskoilla varmaan jollain sama ongelma? Onko Laserhoito ainut vaihtoehto?
Viikset
8
1376
Vastaukset
- Hormoonihurmio
Minä olen ajellut viiksikarvojani jo vuosia. Niitä on sen verran vähän, etten ole viitsinyt lähteä kalliiseen ammattilaishoitoon. Olen ostanut kertakäyttöisiä "höyliä", joilla siistin ylähuulen aina kun karvat alkavat näkyä. Minulla ne tosin ovat vaaleita, joten eivät ehkä häiritse niin paljon kuin tummat karvat.
Karvankasvun lisääntyminen on erittäin tavallista vaihdevuosi-ikäisillä ja johtuu estrogenin vähenemisestä ja testosteronin lisääntymisestä. Karvoituksen tummeneminen voi olla osa samaa ilmiötä.- auta
siihen mitenkään? Mulla ei kasva viiksiä, eikä missään muuallakaan niin paljoa että höylää tarvittaisiin ylimääräset poistamaan.
Huh. - vahaa
auta kirjoitti:
siihen mitenkään? Mulla ei kasva viiksiä, eikä missään muuallakaan niin paljoa että höylää tarvittaisiin ylimääräset poistamaan.
Huh.veet kylmävahaliuskia.Keltanen paketti ja siinä on monta .Mulla se kestää n.vuoden.Karvat vahaan ja revin n.kerran kahessa kk:dessa.Sattuu mutta miten se olikaan ,että kauneudesta pitää kärsiä...
- Hormoonihirviö
vahaa kirjoitti:
veet kylmävahaliuskia.Keltanen paketti ja siinä on monta .Mulla se kestää n.vuoden.Karvat vahaan ja revin n.kerran kahessa kk:dessa.Sattuu mutta miten se olikaan ,että kauneudesta pitää kärsiä...
Siis ihan oikeasti sä vedät liuskoilla pois tummentuneet ylähuulikarvat,oletko koskaan kokeillut ajaa niitä pois,jos, niin kumpaa suosittelet??? Ihan hirvittää ajatus liuskoista,mutta pakon edestä tekee ielä hullumpiakin asioita.
- aikuisen oikeesti
Hormoonihirviö kirjoitti:
Siis ihan oikeasti sä vedät liuskoilla pois tummentuneet ylähuulikarvat,oletko koskaan kokeillut ajaa niitä pois,jos, niin kumpaa suosittelet??? Ihan hirvittää ajatus liuskoista,mutta pakon edestä tekee ielä hullumpiakin asioita.
vahalla vaan.Ei kasva niin paksuna ,ohenee joka kerralla.Höylällä tulee sänki niinkuin miehellä.Ajanmittaan paksunee ja tulee tosi kovaksi.Ei kiva jos vielä suutelet..niin on sänget vastakkain.Tai sun sänkesi pistelee miestä.Ei hyvä!!!kyllä kaikkeen tottuu .Jakun tietää ,että siihen ei kuole.Eikä se nyt niin hirveetä ole.kokeile ...mulle se ei ainakaan tuota ongelmaa .
- nyt vaalenneet
Minulla on kasvanut viikset (muutama tumma karva) jo murrosiästä alkaen. Kulmakarvojen muotoilun yhteydessä olen tarvittaessa nyppinyt nuo muutamat viiksikarvatkin pinseteillä pois. Kerran (erehdyin)olen otattanut kulmakarvat kosmetologilla pois, sattui sa.....ti ja iho oli kulmakarvojen kohdalta punainen ja ärtynyt vielä seuraavana päivänäkin, sen jälkeen olen nyppinyt sekä kulma-että viiksikarvat pinseteillä eikä ole sattunut.
Nyt (49-v.)olen ilahtuneena laittanut merkille, että viiksikarvat ovat vaalenneet, lakanneet kasvamasta ja kulmakarvoistakin se osa jota aina nypin (pidän siistinä)ovat myös karvat tulleet vaaleiksi. Nykyään tarvitsee nyppiä vain jokunen viiksikarva silloin tällöin.- Pinsetti*
On melko tavallista, että karvoja alkaa kasvaa epätoivottuihin paikkoihin hormonimuutosten myötä. Olen kosmetologi ja poistan noita karvoja asiakkailta pinseteillä ja/tai vahalla. Itsekin niitä voi toki poistaa. Moni kuitenkin sanoo, ettei saa itse tuota tehtyä, ja että on helpompaa, kun toinen sen tekee. Ajelua en suosittelisi. Kukapa nainen haluaisi sänkeä huulen päälle tai leukaan. Itse nypin itseltäni ylimääräiset karvat sitä mukaa, kuin niitä ilmaantuu. Mielestäni vaiva on pieni, samoin tuntemus. Me ihmiset olemme kuitenkin yksilöllisiä. Joku kokee pienenkin nipistyksen kipuna.
- öööööööööö
Pinsetti* kirjoitti:
On melko tavallista, että karvoja alkaa kasvaa epätoivottuihin paikkoihin hormonimuutosten myötä. Olen kosmetologi ja poistan noita karvoja asiakkailta pinseteillä ja/tai vahalla. Itsekin niitä voi toki poistaa. Moni kuitenkin sanoo, ettei saa itse tuota tehtyä, ja että on helpompaa, kun toinen sen tekee. Ajelua en suosittelisi. Kukapa nainen haluaisi sänkeä huulen päälle tai leukaan. Itse nypin itseltäni ylimääräiset karvat sitä mukaa, kuin niitä ilmaantuu. Mielestäni vaiva on pieni, samoin tuntemus. Me ihmiset olemme kuitenkin yksilöllisiä. Joku kokee pienenkin nipistyksen kipuna.
kun ei kasva "viiksikarvoja", mutta iho tummenee siitä kohdasta??? Mikä siihen avuksi ja mistä se johtuu???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764