Olette te kyllä

Hiljainen kutvehtija

Olette te suomussalmelaiset kyllä kateellisia ja pikkumaisia ihmisiä. Jos jollakin menee hiukan paremmin kuin itsellä, niin jo aletaan puhua saatana paskaa ja juoritella selän takana.

20

1885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaseutupitäjistä

yleensä?Kyttäyspolitiikka jyllää kepupitäjissä.

• perisynti,,,

jota esiintyy maamme joka kolkassa ei pelkästään suomussalmella
      on tullut asusteltua ympäri suomea ja joka paikassa samaa kateuden paskaa esiintyy

• Bentseenitossu

Niin esiintyy, mutta missä mittakaavassa? Tottakai kateus on yksi ominaisimmista suomalaisen luonteen kuvaajista, mutta kyllä suomussalmelaiset tekevät siitä jo jonkilaisen taiteenmuodon.

• kainuusta pois muuttanut

Pyh sanon minä. Ei etelässä oo näin katteellista porukkaa ku Suomussalmella. Huokaan syvään ja oon onnellinen, että pois muutin.

Hyi, sanon minä.

• jo lisääntynyt
        kainuusta pois muuttanut kirjoitti:

Pyh sanon minä. Ei etelässä oo näin katteellista porukkaa ku Suomussalmella. Huokaan syvään ja oon onnellinen, että pois muutin.

Hyi, sanon minä.

ainakin yhdellä siellä minne olet muuttanut
        paistaa tuosta kirjoituksestasi niin selvästi läpi tuo kateus

• ^^^
        jo lisääntynyt kirjoitti:

ainakin yhdellä siellä minne olet muuttanut
        paistaa tuosta kirjoituksestasi niin selvästi läpi tuo kateus

"Happamia, sanoi kettu"?

• huomijoon
        Bentseenitossu kirjoitti:

Niin esiintyy, mutta missä mittakaavassa? Tottakai kateus on yksi ominaisimmista suomalaisen luonteen kuvaajista, mutta kyllä suomussalmelaiset tekevät siitä jo jonkilaisen taiteenmuodon.

että täällä tuntevat tai tietävät jotain kautta toiset kanssa-asujansa varsinkin sellaiset joilla ahneuksissaan on pakonomainen tarve hamuta kaikki saatavilla oleva itselleen ja myös näyttää ulospäin että minä se olenkin jo jotain

isoissa kaupungeissa ihmiset tuskin tuntevat edes naapuriaan niin eihän sellaista voi kadehtia

• ...
        huomijoon kirjoitti:

että täällä tuntevat tai tietävät jotain kautta toiset kanssa-asujansa varsinkin sellaiset joilla ahneuksissaan on pakonomainen tarve hamuta kaikki saatavilla oleva itselleen ja myös näyttää ulospäin että minä se olenkin jo jotain

isoissa kaupungeissa ihmiset tuskin tuntevat edes naapuriaan niin eihän sellaista voi kadehtia

Eli toisinsanoen myönsit juuri, että ei ne ympyrät kovin suuria taida olla siellä suomussalmella? Kaikki tuntee vai "tuntee" toisensa, hyvähän siinä sitten on toisia alkaa arvostella, itsellä kun on kaikki niin paljon paremmin?
        -eller hur?

• oikeestaan
        ... kirjoitti:

Eli toisinsanoen myönsit juuri, että ei ne ympyrät kovin suuria taida olla siellä suomussalmella? Kaikki tuntee vai "tuntee" toisensa, hyvähän siinä sitten on toisia alkaa arvostella, itsellä kun on kaikki niin paljon paremmin?
        -eller hur?

sulle kuuluu olemmeko täällä kateellisia vai emme
        kaikki sitä kuitenkaan ole ja eiköhän olisi parempi jos pienen tonttisi pääsi ympärillä puhtaana

• aikoinaan sieltä
        kainuusta pois muuttanut kirjoitti:

Hyi, sanon minä.

pois päässyt, kateuden ja paskanjauhannan tyyssijasta, onneksi

• uuuuuuu

ovat sisäsiittoista väkeä. Kuinka voimme edes kuvitella, että he voisivat käyttäytyä normaalin ihmisen tavoin? Suomussalmelle pitäisi saada uutta verta puhdistamaan sukulaisuussuhteita.

• se on just näin

täällä saatanan paskapaikassa on näin,
      TAKINKÄÄNTÄJIÄ JA PASKAA PUHUVIA, ja
      KATEELLIISIA, JUURI NÄIN

• horiseva

Sinä tunnut olevan samaa heimoa.

• on lukea

täältä Suomussalmelta poismuuttaneiden kadeutesta irtipääsystä. Heidän ei tarvitse lukea ja kirjoitella Suomussalmen palstalle meidän nykyisistä eikä entisistä kateuksista. Kuinkahan kauas he ovat muuttaneet kun eivät ole vieläkään päässeet kateutestaan irti. Niin se on perintönä seurannut. Sisäsiittoisuusttasi et voi sielläkään päästä karkuun, joten tasoissa ollaan.

• Soimattu kattila

Olen kyllä joutunut harmikseni huomaamaan sellaistakin, kun ei tuo kateus pelkästään rajoitu mahdolliseen kertyneeseen vaurauteen ja hyvinvointiin. Kun sillä tutuntutuntutun tutulla kuulemma on sellainen ja sellainen harvinainenkin sairaus, niin pitäähän sitä sitten siitäkin kateudenvihreys kasvoille saada.

Luulisi sitä olevan tyytyväinen edes omaan terveyteensä, jos ei rikkauksia ole muutoin kertynyt.

Mutta kun ei.

• juspin

Näkyy olevan vaikeuksia elämässä täältä poimuuttaneilla, kun innolla lukevat tätäkin palstaa. Ilmeisesti muualla ei ole heidän viisauksiaan kovin noteerattu.

• huvit

Olen huomannut, että kainuulaiset tykkää juoruilla ja kytätä toisiaan, kateellista porukkaa.

• kaippa se

joskus kolahtaa omaan nilkkaan kateellisuus,
        ja jos joku jotain saa aikaan niin sitten se paskanpuhunta

• kaikuva

Etelään paenneet huumehörhöt näkyvät lukevan Suomussalmen tapahtumia.

• kasapäin

Niitä huumehörhöjä riittää kyllä täälläkin, vaikka osa mennytkin etelään päin kenties.
        Suututtaa kun asioita jos kuulee, seuraava
        vastaantulija on jo lisännyt siihen ainakin viisi lisälausetta lisää, mikä ei pidä edes
        paikkaansa, eli kainuussa kajahtaa liiaksikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      171
      13043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4830
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1979
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      113
      1725
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe