Eli todistetusti myös opiskelijat ovat saaneet asuntolainaa ;)
Eli osa-aikaisena myyjänä ja yliopisto-opiskelijana (x2, avopari ;)) ilman pääomaa, mitkä valtion ja/tai pankin takaukset yms(ja millä uhrauksella) pitäisi ottaa 70 - 100 000e asuntolainan saadakseen?
Opiskelijalle lainaa miten ja miten ei?
8
1431
Vastaukset
- Omistusasuja
2006 kesällä kaksi opiskelevaa henkilöä sai helposti yhteensä 120k€. Ei pyydetty mitään todisteita, eli pankille riitti ilmeisesti luottotiedot ja hyvä koulutuspaikka (2xTKK) Nyt voi olla toista.
- takaa lainan ei muuten
hanat on kiinni sillä aina ei edes nykyään riitä vakituinen työpaikkakaan.
- ....
Silloin joskus "hyvinä aikoina" (eli pari vuotta sitten) kyllä sai. Nyt tuskin enää. Varsinkaan jos ei ole a) säästöjä, b) vakuuksia, c) varmoja ja kunnollisia tuloja.
Asia voi olla teidän kannaltanne onni onnettomuudessa - ette pääse velkaantumaan ja sitä kautta kuseen.
Sillä kusiset ajat ovat edessä.- nakkikiiski
..että tulevina "hyvinä aikoina" tämän taantuman jälkeen saisi opiskelija lainan tuosta noin vaan ilman säästöjä ja takaajia..?
- ...
nakkikiiski kirjoitti:
..että tulevina "hyvinä aikoina" tämän taantuman jälkeen saisi opiskelija lainan tuosta noin vaan ilman säästöjä ja takaajia..?
Kyllä varmaan 15-20 vuoden päästä ollaan taas samassa tilanteessa kuin vuosi, kaksi, sitten ja rahaa tyrkytetään kelle vaan.
Mutta pelkästään tämä taantuma kestää ainakin 2-3 vuotta ja siihen 10 vuotta toipumista seuraavan kuplan rakentamiseen tarvittava aika. - ..............
nakkikiiski kirjoitti:
Voi olla, mutta "tulevina hyvinä aikoina" kysyntä jälleen voimistuu, mikä nostaa asuntojen hintoja ja kun kysyntä kasvuu yleisesti niin korot tämän seurauksena nousevat.
Otollista olisi nyt ottaa laina ja ostaa asunto. - nakkikiiski
.............. kirjoitti:
Voi olla, mutta "tulevina hyvinä aikoina" kysyntä jälleen voimistuu, mikä nostaa asuntojen hintoja ja kun kysyntä kasvuu yleisesti niin korot tämän seurauksena nousevat.
Otollista olisi nyt ottaa laina ja ostaa asunto.Se laina vaan pitäisi saada ;)
- sitä saa
Avopuolisoni kanssa kävimme pankissa viime vuoden syksyllä kyselemässä asuntolainasta. Ok-talo oli tiedossa vanhemmiltani ja hintakin jo mietittynä (150t€).
Tuolloin itse olin varusmiespalveluksessa (vuoden loppuun saakka), vakituinen työsuhde siviilissä odottamassa. Avovaimoni oli juuri aloittanut viimeisen lukuvuoden lähihoitajaksi. Kummallakaan ei kelan tukia kummempaa varallisuutta hallussa.
Hiukan katsoivat pankissa kun emme vielä silloin ottaneetkaan lainaa, jonka olisivat heti antaneet. Keväällä kävimme uudestaan pankissa, jolloin ainoa muuttunut asia oli korkotason lasku ja pankin marginaalin kasvu.
Toki kysessä yksityinen osuuspankki, mutta onpahan nyt hetkeksi aikaa maksettavaa takaisin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003840Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513130
- 402608
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231976
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351705