Meillä oli mies joulukuun alusta asti rahatta kun tuli lomautus. Puuliitto hautoi ja hautoi ekaa päätöstä, joten otettiin sossuun aika tänään. Sossusta sitten virkailija soitti tietenkin liittoon että koska te aiotte sitä päätöstä tehdä, kun sossu tietenkin haluaa suorittaa takaisinperinnän niistä tulevista etuuksista JOS meille jotain tukea antaa. Eivät osanneet liitosta sanoa kuin että "tällä viikolla".
Mutta olivat sitten saaneet päätettyä asian TÄNÄÄN. Vähän tulee mieleen että se sossun uteliaisuus sai asiat rullaamaan. Jos siis teillä kellään on ongelmia että joku ammattiliitto hautoo ensimmäistä päätöstään kuukausikaupalla, niin älkää kiusatko itseänne, vaan menkää sossuun. Joko saatte rahaa sieltä, tai sitten sossun utelu liitolle laittaa sielläpäin asiat rullaamaan.
Ei se mitään menetä joka pyytää. Ja kyllä siellä väkeä käy kaikenlaista, että turha niin ylpeä ainakaan on olla ettei muka voi sinne lähteä.
Ansiosidonnaistaan kaipaaville
4
489
Vastaukset
- ohje oikeistolaisille
Ay-kassan rahat on kiskottu veronmaksajien selkänahasta. verovaroista ne kassan rahat on, kun sillä on haluttu pakottaa ihmisiä ay-kartellin jäsenyyteen
tottakai valtion rahoittamasta kassasta kannattaa aina ottaa rahat pois.. hölmähän se on joka ei ota niitä rahoja kun ne on veroilla katettu .... demarilta on aina kupattava rahat pois....
Niinkauan kuin valtio sallii ay-liikkelle, tai mafialle laillisen oikeuden toimia ja kiristää yrittäjiä, niin kauan on oikeutettua kuulua ay-liikkeeseen ja kupata siitä rahaa ja muita etuisuuksia. On täysin oikein kupata ay-liitosta kassan varat itselleen sillä ay-kassan varat on yrittäjiltä ryöstetty. Demari on varas/loinen. Demari-hallitukselta tulee aina kupata rahat pois. Liitosta ei tule erota ennenkuin lakia muutetaan niin että
1) AY:llä ei ole oikeutta anastaa työnantajat tiloja hallintaansa (lakkovahdit), tai estää lakkorikkureiden paikalle saapuminen.
2) AY:llä ei ole oikeutta estää vapaita työsopimuksia
3) AY:llä ei ole oikeutta estää lakkorikkureiden työpaikalle saapumista tai pahoinpidellä lakkorikkureita.
Vasta sitten kun valtiovalta poistaa ay-liikkeen kiristysoikeuden ja kriminalisoi ay-liikkeen selvästi rikolliset toimet vasta sitten me voimme erota ay-liikkeestä.
Niin kauan kun itse valtiovaltakin on hyväksymässä rikollisliigojen toiminan (ay, mafia), niinkauan on oikeuttettua kuulua liittoon ja kupata siitä rahaa. Demari on varas/loinen, eikä varkaan tule sallia yksin hyötyä laista jonka demari on säätänyt.- Kumppani
Miten tämä liittyy mitenkään aloitukseeni?
Tottakai jos ihminen maksaa ammattiliitolleen jäsenmaksuja hänellä on myös oikeus saada liitoltaan ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa.
Politiikkaa en itse harrasta joten en myöskään saa mitään raivokohtauksia jonkun tietyn puolueen suhteen, tai vouhota netissä jotain puoluetta vastaan tai sellaisen puolesta. Mutta kuulema on olemassa sellainen kuin Loimaan työttömyyskassa ja siihen aikoo kumppaninikin liittyä sitten joskus kun taas saa työtä. On kuulema pienempi jäsenmaksukin, eikä liity politiikkaan mitenkään!
Luonnollisesti voidaan aina jauhaa paskaa että kaikkien työttömien pitäisi tyytyä johonkin kuppaiseen 500 €/kk ja senkin vastineeksi vaikka kerätä käpyjä ja risuja metsässä, mutta se nyt ei vaan mene niinkuin kaikenmaailman "yrittäjät" kuvittelevat: näet aina kun palkkaa jonkun, niin siinä on kaikenlaiset vakuutukset jne. Käytännössä ketään et siis saa palkattua sillä naurettavalla päivärahalla 500 egeä per kuu. Kai sinä sen tiedät paremmin kuin minä, joka en ole yrittäjä enkä poliitikko.
Kuka käski ryhtyä yrittäjäksi jos on jatkuvasti paha olla? - puumies
Kumppani kirjoitti:
Miten tämä liittyy mitenkään aloitukseeni?
Tottakai jos ihminen maksaa ammattiliitolleen jäsenmaksuja hänellä on myös oikeus saada liitoltaan ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa.
Politiikkaa en itse harrasta joten en myöskään saa mitään raivokohtauksia jonkun tietyn puolueen suhteen, tai vouhota netissä jotain puoluetta vastaan tai sellaisen puolesta. Mutta kuulema on olemassa sellainen kuin Loimaan työttömyyskassa ja siihen aikoo kumppaninikin liittyä sitten joskus kun taas saa työtä. On kuulema pienempi jäsenmaksukin, eikä liity politiikkaan mitenkään!
Luonnollisesti voidaan aina jauhaa paskaa että kaikkien työttömien pitäisi tyytyä johonkin kuppaiseen 500 €/kk ja senkin vastineeksi vaikka kerätä käpyjä ja risuja metsässä, mutta se nyt ei vaan mene niinkuin kaikenmaailman "yrittäjät" kuvittelevat: näet aina kun palkkaa jonkun, niin siinä on kaikenlaiset vakuutukset jne. Käytännössä ketään et siis saa palkattua sillä naurettavalla päivärahalla 500 egeä per kuu. Kai sinä sen tiedät paremmin kuin minä, joka en ole yrittäjä enkä poliitikko.
Kuka käski ryhtyä yrittäjäksi jos on jatkuvasti paha olla?kun lomautus joskus loppuu,en aio puuliitolle maksella enää jäsenmaksuja.YTK:lla moninkertainen määrä jäseniä ja työttömiä ja päivärahahkemus käsitellään kolmessa viikossa.
- työtön, koulutuksessa
puumies kirjoitti:
kun lomautus joskus loppuu,en aio puuliitolle maksella enää jäsenmaksuja.YTK:lla moninkertainen määrä jäseniä ja työttömiä ja päivärahahkemus käsitellään kolmessa viikossa.
Eka hakemuksen käsittely vei aikaa, mutta se viive johtui työkkäristä, ja työvoimatoimikunnasta. He meinasivat, että yli 5000 euron palkkasaatavat ei olis sopiva syy irtisanoutua, vaikka se oli pakko, kun muualla oli töitä, vaikka ei vakituista. Mutta kuitenkin työtä, josta saa myös palkan.
Nyt sitten on ollut viivettä sen vuoksi, että olen tehnyt töitä useille eri työnantajille, ja keikkapalkkojen maksussa on ollut viivettä, puhumattakaan siitä, että saisin tilinauhat, joita liittoon toimittaa. Mutta ystävällisesti liitto on muistutellut, jotta ei vaan pääse unohtumaan. Ja kun sain nyt muutaman kuukauden paperit kerättyä vihdoin, niin samantien oli käsiitelty, ja rahat maksuussa.
Paitsi yhden virheen olivat huomanneet. Työnantaja oli tehnyt virheen heidän mielestään, olin ilmoittanut tunteja enemmän kuin oli maksettu palkkaa. Pyysivät selvittämään. Ja 20 minuuttia siitä, kun olin laittanut sähköpostilla selvityksen, oli rahat jo laitettu maksuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1744857Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1063979Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363579- 513380
- 563359
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest362818Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232286
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211919Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361788