Neuvoja rantalomalle?

Lomalle matkaava

Perheen rantaloma edessä, mukana kaksi aikuista ja yksi lapsi (5v). Vinkkejä kaivataan mm. seuraaviin asioihin: (Muitakin vinkkejä saa toki antaa...)

-miten saada lapsi viihtymään lentokoneessa? Esim. 7 tuntia on jo aika pikä aika lapselle istua paikoillaan.

-mites talvivaatteet? Lähtiessä on lunta maassa ja perillä helle -ei oikein tuntuisi järkevältä kuljettaa talvivaatteita etelään ja takaisin...?

-aurinkosuojaus. Riittääkö lapselle jokin suojakerroin mallia X40 vai palaako lapsi siitä huolimatta? Pysyykö suojavoide myös uinnin jälkeen? Lisäksi hattu päähän ettei tule auringonpistosta?

-mitä tehdä vatsataudin iskiessä? Vatsa saattaa kuulemma mennä sekaisin etelässä? Saako lapselle antaa jäätelöä (ei irto-)? Auttavatko Imodium yms. nopeasti vai onko koko loppuloma pilalla?

-matkavakuutus? Mistä saa edullisimmin? Matkatavaroilla ei ole niinkään väliä, niitähän saa aina uusia... Tärkeämpää on että matkavakuutus korvaa mahdolliset sairaustapaukset. Saako sairausvakuutuksen ns. koko perheelle vai onko kukin vakuutettava erikseen?

Kiva jos osaat neuvoa, helpottaa hieman matkastressiä :-)

7

1010

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pommi1977

En tiedä onko kyseessä poika vai tyttö, heillä kun eri virikkeet. Uskon että lentokoneessa tulee tukalat oltavat jossain vaiheessa. Riippuu siitä mistä piltti pitää. Lukemisesta, värittämisestä vai pelaamisesta. Koittakaa keksiä jotain, mutta antakaa ensin olla ihan rauhassa ja ihmetellä lentokonetta ettei heti terminaalissa jo laiteta värityskirjaa käteen.

Me teimme niin että jätimme talvivaatteet autoon. Tosin jos olette linja-autolla tulossa kauempaa se on mahdoton ajatus ja silloin ne on pakko ottaa mukaan.

Taas riippuu lapsesta että palaako herkästi jo Suomessa. Kehotan kuitenkin ostamaan mahdollisimman korkeat suojaukset omaavan voiteen, koska eihän vara venettä kaada, mutta lasta on ikävä hoitaa palovammojen jälkeen ja kellään ei ole kivaa. Uimisen jälkeen laittaisin uuden kerroksen.

Mihin mahdatte olla matkalla...tosin maasta riippumatta ottaisin huomioon että kaikki joista on varoitettu ettei saisi syödä-on ehkä parempi jättää väliin. Tai sitten kärsiä mahdolliset seuraukset. Toisaalta itse olen syönyt jäätelöä, majoneesia etc. enkä ole koskaan ollut kipeä.

Matkavakuutuksista kannattaa kysyä omalta vakuutusyhtiöltä.

Yksi hyvä ja halpa neuvo on: KÄSIDESI!!!

Hauskaa matkaa

• rantalainen.

Käytynä on tuokin ranta :) Ja täytyy kyllä sanoa ettei suomesta vertaistaan löydä, jo järventakaisten maisemiensa ansiosta.. ja rantahan jatkuu ja jatkuu :)

• Matkalle aikova

Kyllä se lämmin ranta sieltä löytyy kunhan ensin istuu 7 tuntia lentokoneessa :-)

• ihmiset
        Matkalle aikova kirjoitti:

Kyllä se lämmin ranta sieltä löytyy kunhan ensin istuu 7 tuntia lentokoneessa :-)

etelään. Suomessa aivan ihanat ulkoilu ilmat. Helteistä saa kyllä kärsiä ihan tarpeeksi kesällä, ihan kotosuomessakkin. Voi sitten käydä vaikka yllämainitulla rannalla lomalla ja jättää roposet kotosuomeen.

• Sunshine rock
        ihmiset kirjoitti:

etelään. Suomessa aivan ihanat ulkoilu ilmat. Helteistä saa kyllä kärsiä ihan tarpeeksi kesällä, ihan kotosuomessakkin. Voi sitten käydä vaikka yllämainitulla rannalla lomalla ja jättää roposet kotosuomeen.

Viikko etelässä virkistää kummasti mieltä, kokeile vaikka jos et usko! Eikä muuten ole kovin kallistakaan, varsinkaan jos ottaa halvan äkkilähdön :-)

• Anonyymi

Seuraava reissu hotelliin missä ei ole lapsia.Lapsia ei nykyään kasvateta.Olin pojan syntymän jälkeen kotona 3 vuotta.Parasta aikaa elämässä .Tänä aikana hän oppi puhumaan 2 kieltä ja lukemaan hesaria.Minulla ei Suomalainen vaimo.Poika joutui testeihin tulos oli suoraan 3 luokalle.Sitä joutui vastustamaan.Itse olin vuotta aikaisemmin koulussa.Poika sai olla kaikissa asioissa eri mieltä ne täytyi vaan pystyä todistamaan.Kotiin tuloajat .Koulu oli työ.10 kokeista oli10€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      55
      1217
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      16
      845
    3. 68
      742
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      63
      735
    5. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      704
    6. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      698
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      625
    8. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      585
    9. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      9
      560
    10. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      518
    11. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      510
    12. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      492
    13. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      486
    14. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      473
    15. Pitäisikö seksille asettaa huvivero?

(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen
      Sinkut
      113
      444
    16. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      16
      431
    17. Olet pelottava ilme vakavana

Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳
      Ikävä
      26
      427
    18. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      36
      425
    19. Kaduttaako kun jätit vastaamatta

Vai oliko tarkoitus satuttaa?
      Ikävä
      34