Neuvoja rantalomalle?

Lomalle matkaava

Perheen rantaloma edessä, mukana kaksi aikuista ja yksi lapsi (5v). Vinkkejä kaivataan mm. seuraaviin asioihin: (Muitakin vinkkejä saa toki antaa...)

-miten saada lapsi viihtymään lentokoneessa? Esim. 7 tuntia on jo aika pikä aika lapselle istua paikoillaan.

-mites talvivaatteet? Lähtiessä on lunta maassa ja perillä helle -ei oikein tuntuisi järkevältä kuljettaa talvivaatteita etelään ja takaisin...?

-aurinkosuojaus. Riittääkö lapselle jokin suojakerroin mallia X40 vai palaako lapsi siitä huolimatta? Pysyykö suojavoide myös uinnin jälkeen? Lisäksi hattu päähän ettei tule auringonpistosta?

-mitä tehdä vatsataudin iskiessä? Vatsa saattaa kuulemma mennä sekaisin etelässä? Saako lapselle antaa jäätelöä (ei irto-)? Auttavatko Imodium yms. nopeasti vai onko koko loppuloma pilalla?

-matkavakuutus? Mistä saa edullisimmin? Matkatavaroilla ei ole niinkään väliä, niitähän saa aina uusia... Tärkeämpää on että matkavakuutus korvaa mahdolliset sairaustapaukset. Saako sairausvakuutuksen ns. koko perheelle vai onko kukin vakuutettava erikseen?

Kiva jos osaat neuvoa, helpottaa hieman matkastressiä :-)

7

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pommi1977

En tiedä onko kyseessä poika vai tyttö, heillä kun eri virikkeet. Uskon että lentokoneessa tulee tukalat oltavat jossain vaiheessa. Riippuu siitä mistä piltti pitää. Lukemisesta, värittämisestä vai pelaamisesta. Koittakaa keksiä jotain, mutta antakaa ensin olla ihan rauhassa ja ihmetellä lentokonetta ettei heti terminaalissa jo laiteta värityskirjaa käteen.

Me teimme niin että jätimme talvivaatteet autoon. Tosin jos olette linja-autolla tulossa kauempaa se on mahdoton ajatus ja silloin ne on pakko ottaa mukaan.

Taas riippuu lapsesta että palaako herkästi jo Suomessa. Kehotan kuitenkin ostamaan mahdollisimman korkeat suojaukset omaavan voiteen, koska eihän vara venettä kaada, mutta lasta on ikävä hoitaa palovammojen jälkeen ja kellään ei ole kivaa. Uimisen jälkeen laittaisin uuden kerroksen.

Mihin mahdatte olla matkalla...tosin maasta riippumatta ottaisin huomioon että kaikki joista on varoitettu ettei saisi syödä-on ehkä parempi jättää väliin. Tai sitten kärsiä mahdolliset seuraukset. Toisaalta itse olen syönyt jäätelöä, majoneesia etc. enkä ole koskaan ollut kipeä.

Matkavakuutuksista kannattaa kysyä omalta vakuutusyhtiöltä.

Yksi hyvä ja halpa neuvo on: KÄSIDESI!!!

Hauskaa matkaa

• rantalainen.

Käytynä on tuokin ranta :) Ja täytyy kyllä sanoa ettei suomesta vertaistaan löydä, jo järventakaisten maisemiensa ansiosta.. ja rantahan jatkuu ja jatkuu :)

• Matkalle aikova

Kyllä se lämmin ranta sieltä löytyy kunhan ensin istuu 7 tuntia lentokoneessa :-)

• ihmiset
        Matkalle aikova kirjoitti:

Kyllä se lämmin ranta sieltä löytyy kunhan ensin istuu 7 tuntia lentokoneessa :-)

etelään. Suomessa aivan ihanat ulkoilu ilmat. Helteistä saa kyllä kärsiä ihan tarpeeksi kesällä, ihan kotosuomessakkin. Voi sitten käydä vaikka yllämainitulla rannalla lomalla ja jättää roposet kotosuomeen.

• Sunshine rock
        ihmiset kirjoitti:

etelään. Suomessa aivan ihanat ulkoilu ilmat. Helteistä saa kyllä kärsiä ihan tarpeeksi kesällä, ihan kotosuomessakkin. Voi sitten käydä vaikka yllämainitulla rannalla lomalla ja jättää roposet kotosuomeen.

Viikko etelässä virkistää kummasti mieltä, kokeile vaikka jos et usko! Eikä muuten ole kovin kallistakaan, varsinkaan jos ottaa halvan äkkilähdön :-)

• Anonyymi
      UUSI

Seuraava reissu hotelliin missä ei ole lapsia.Lapsia ei nykyään kasvateta.Olin pojan syntymän jälkeen kotona 3 vuotta.Parasta aikaa elämässä .Tänä aikana hän oppi puhumaan 2 kieltä ja lukemaan hesaria.Minulla ei Suomalainen vaimo.Poika joutui testeihin tulos oli suoraan 3 luokalle.Sitä joutui vastustamaan.Itse olin vuotta aikaisemmin koulussa.Poika sai olla kaikissa asioissa eri mieltä ne täytyi vaan pystyä todistamaan.Kotiin tuloajat .Koulu oli työ.10 kokeista oli10€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      143
      5998
    2. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      154
      3009
    3. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      428
      3003
    4. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2324
    5. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      20
      2171
    6. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      68
      1671
    7. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      78
      1517
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      14
      1204
    9. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1122
    10. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      53
      1050
    Aihe