Onko 14 kohta 15 vuotias liian nuori menemään kihloihin?
Tuli vaan mieleen kun poikaystävä (17) haluis mennä kihloihin.
Vastatkaa! Ei vittuilijoille
Kihlaus
10
776
Vastaukset
- oiuyio
Toisen tunteminen on tärkeää.
- dallinger
Minä olen tänä vuonna 16 ja menin kihloihin ollessani 14. silloin 18 vuotiaan poikaystäväni kanssa. oltiin seurusteltu neljä kuukautta,eli tosi vähän aikaa,mut ei siinä vieläkin ollaan yhdessä ja yhteen muuttamassa. mutta kannattaa tosiaan ottaa huomioon monet seikat,niinkuin vanhemmat,muu suku,se lupaus ja sitoumus mitä se tuo yms. mikä minä olen puhumaan kun en sitä paljon sillon miettinyt. :) tänään 9 kk kihloissa.
- ....
Jos olet valmis menemään hänen kanssaan naimisiin ja viettämään loppuelämäsi hänen kanssaan, niin eipä siinä sitten mitään.
Yleisestiottaen olet aivan liian nuori. Mut onhan ne teinikihlat sentää aika ihkut. - minä vain
no tää on nyt vaan mun mielipide mutta teinikihlat on niin naurettavaa p*skaa..
olen nyt oman poikaystäväni kanssa seurustellut se 2.v josta n. 7kk ollaan asuttu yhdessä.. jos nyt puolisen vuotta ollaan vielä yhdessä nii sitten olen valmis menemään kihloihin itse. ( minä 18 pian 19, poikaystävä 19) - jepjepvv
Ei lapsi voi kihloihin mennä... hohhoijaa mitä väkee täälläkin liikkuu
- jos siltä tuntuu
hmm... Tietysti ensin voisin katsoa ikääsi.. Olet toki nuori ja kuitenkin ikäeroa poikaystäväsi kanssa on..ei nyt kamalan runsaasti mutta tarpeeksi runsaasti kuitenkin. Olette molemmat niin nuoria. Mitä sitten lie kihlauksen merkitys teille?! Onko se vain se hienonhieno sormus vasemmassa nimettömässä vai ihan lupaus avioliittoon mikä tarkoittaa koko elämää toisen kanssa?!Niin ylä- kuin alanäessäkin. Jokaisella tietysti on omat mielipiteet. En epäile ettettekö tykkäisi toisistanne mutta miten on RAKKAUS?! Ja kauanko olette olleet yhdessä?! ja kun olet vielä noin nuorikin. Entäpä sitten kun ikää tulee lisää.. uudet ajatukset elämästä ja ylipäätään omasta tulevaisuudesta. Itse olen vasta 19 ja olen seurustellut poikaystäväni kanssa reilu 3 vuotta ja asuttu yhdessä ollaan vasta puolitoista vuotta ja minä itse en ole valmis kihloihin. Totta kai tykkään poikaystävästäni, voisin jopa sanoa että Rakastan. Mutta itselläni on periaate että menen kerran elämässäni kihloihin ja kerran elämässäni naimisiin. Mutta eihän sitä tiedä mitä elämä tuo tullessaan, mutta vaikka voin sanoa että tunnen poikaystäväni. Ei kuitenkaan KOSKAAN millonkaan voi tuntea toista TÄYSIN, sillä jokaisella on sellaisia asioita ja tunteita sisällä joita ei ikinä näytä tai kerro kenellekkään. Ja mielestäni sitten voi mennä kihloihin/ naimisiin kun on ns. varma toisen ihmisen hyvistä ja huonoista puolista ja hyväksyy toisen ja oman vajaavaisuuden. Ja näihin asioihin mielestäni tarvitaan monen vuoden "kokemus" toisesta ihmisestä. Mutta toiset suhteet tietysti etenee nopeammin kuin monen muun. Meilläkin molemmat vanhemmat jo puhuvat kihlautumisesta.."koskas meillä tansitaan kihlajaisia?" No eipä vielä hetkeen ainakaan..Katsotaan ja mietitään. Sitäkun ei kuitenkaan ole mihinkään kiire. Se toinen on siinä vierellä ilman sitä sormusta jos se on siihen luotu. JA KOSKAAN EI PIDÄ MENNÄ VAAN KOSKA TOINEN HALUAA...JOS ITSE EPÄRÖIT HETKEÄKÄÄN. Ja se on silloin oikea kumppani, jos pystyt sanomaan hänelle että ei vielä, minusta tuntuu että on liian aikaista. Ja kaiken tämän jälkeen huomaat että Hän on siinä vierellä ja pysyy kaikesta huolimatta. Ja ymmärtää että rakastat, mutta kihlautuminen on vain liian aikaista NYT. Onnea teille. Oli päätös mikä tahansa osaltasi
- iha kihloihin
vaikka olet liian nuori edes harrastamaan seksiä hänen kanssaan. Kihloihin mennään yleensä vähän ennen naimisiinmenoa, et kuitenkaan voi mennä naimisiin vielä moneen vuoteen. Eli teidän tapauksessa kihloihin meno olisi liioiteltua.
- mayura
Teinikihlat, yök. Suoraan sanoen kohtaat vain nauramista jos menet, eikä kukaan ota suhdettanne vakavasti. Oppikaa tuntemaan toisenne ennen kihloja. Ei ole mitään järkeä mennä kihloihin, ellette sitten ala jo hääpäivää suunnittelemaan.
- omasta kokemuksesta
Kyllä on. Kihlaus on lupaus avioliitosta, ei kiva killutin sormessa. Jo tuosta sinun lyhyestä kysymyksestäsi tuli ilmi, että ette ole valmiita. Ja jos olisitte, miksi teidän pitäisi mennä kihloihin jo nyt? Jos oikeasti on vakavissaan toisen kanssa, ei sitä tarvitse muille (tai itselleen) todistella sormuksilla.
Itse tapasin sinun ikäisenäsi unelmieni miehen. Hän halusi kihloihin, mutta minusta oli järkevämpi odottaa, koska olin meistä varma. Kun olimme seurustelleet 2 vuotta, hän muuttui todella paljon. Alkoi kyttäämään minua ja vahtimaan. Erosimme, ja olin todella onnellinen ettemme menneet silloin kihloihin. Mietin vain miten noloa se olisi jos 20 vuotiaana olisi ollut vaikka 3 kertaa kihloissa (niinkuin eräs ystäväni nyt on).
Ihmiset muuttuvat paljon, varsinkin noin nuorena, eikä sitä voi tietää mitä tahtoo 5 tai 10 tai 20 vuoden päästä. Vaikutit sen verran järkevältä, että varmasti ymmärrätkin sen, että vaikka nyt rakastaisitkin poikaystävääsi täydestä sydämmestä, olet vielä niin nuori, ettet voi tietää tahdotko hänen kanssaan sitten aikuisena naimisiin.
Mielestäni paitsi sinä, myös hän on liian nuori kihloihin, tai ainakin itse olin 17 vuotiaana niin erillainen että jos olisin kihlautunut silloisen poikaystäväni kanssa, olisin katunut sitä jo 2 vuotta myöhemmin. - hmhmhmhmhm
Yks hyvänpäiväntuttu meni 15-vuotiaana. "Kaikkien tuntema unelmapari," ainakin vuosi yhteistä aikaa takana. Tottakai sellainen kestäähh??
Erosivat kahden vuoden kuluttua. Ehkä tuo aika on jonkun mielestä pitkä, ja niinhän se onkin, teinisuhteelle, mutta miksi hitossa ne kihlat piti ottaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915846
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv912988Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252026Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744