Deutschland ist ein Wunderland

Heikkilä

Niin, mikä onkaan ihmeellisintä Saksassa? Minusta se on jälleenrakennus toisen maailmansodan jälkeen. Käsittämätöntä miten upeasti moni palatsi ja kirkko on restauroitu tai jälleenrakennettu vanhaan loistoonsa. Ensi kesänä on tarkoitus lomailla Dresdenissä ja ihailla sen arkkitehtuuria eritoten ihmeellistä uudelleen rakennettua Frauenkircheniä.
Mitkä kaupungit muuten säästyivät pahoilta tuhoilta toisessa maailmansodassa? Lüneburg ja Heidelberg mikäli olen oikein ymmärtänyt. Onko muita?

3

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Montelago

Kyllä hyvin monet kaupungit säilyivätkin, varsinkin Baijerissa ja Thuringenissa. Hyvin säilyneitä suurehkoja kaupunkeja ovat ainakin Passau, Erfurt, Nürnberg osittain, Würzburg, Regensburg, Augsburg. Sitten pienempiä, joissa olen käynyt ja jotka usein ovat aivan pommittamattomia (tai niin hyvin korjattuja,ettei huomaa): Bamberg, Münden, Nördlingen, Rothenburg, Donauwörth, Alsfeld, Limburg, Quedlinburg, Pirna, Ingoldstadt, Meissen, Marburg, Schmalkalden. Varmaan on paljon muitakin, mutta ainakin noissa kannattaa käydä vanhaa kaupunkikuvaa ihastelemassa.

• olisi tarkoitus matkata

asuntoautolla Italiaan. Yritin tuossa aijemmin kysellä vapaaparkeista, mutta joku Hörhö vastaili taas "älykkäästi" kysymykseeni niin kysynpä nyt:
        Olisiko sinulla tietoa tuon reitin varrella olevista parkeista - ubernactung?

• automatkailija
        olisi tarkoitus matkata kirjoitti:

asuntoautolla Italiaan. Yritin tuossa aijemmin kysellä vapaaparkeista, mutta joku Hörhö vastaili taas "älykkäästi" kysymykseeni niin kysynpä nyt:
        Olisiko sinulla tietoa tuon reitin varrella olevista parkeista - ubernactung?

Olemme henkilöautolla ajaneet väliä Suomi-Italia, mutta emme asuntoautolla. Matkanvarrella on rekkaparkkeja, mutta emme ole niillä käyneet, emmekä tiedä, voiko asuntoautolla niissä yöpyä. Tavallisilla huoltoasemien moottoritieparkeilla yöpyvät tilapäisesti kaikenlaiset autot. Pelkällä moottoritieparkilla ei ole turvallista yöpyä. Moottoriteillä on tiuhassa huoltoasemia suurine parkkipaikkoineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2438
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1756
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1467
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1459
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe