Niin, mikä onkaan ihmeellisintä Saksassa? Minusta se on jälleenrakennus toisen maailmansodan jälkeen. Käsittämätöntä miten upeasti moni palatsi ja kirkko on restauroitu tai jälleenrakennettu vanhaan loistoonsa. Ensi kesänä on tarkoitus lomailla Dresdenissä ja ihailla sen arkkitehtuuria eritoten ihmeellistä uudelleen rakennettua Frauenkircheniä.
Mitkä kaupungit muuten säästyivät pahoilta tuhoilta toisessa maailmansodassa? Lüneburg ja Heidelberg mikäli olen oikein ymmärtänyt. Onko muita?
Deutschland ist ein Wunderland
3
568
Vastaukset
- Montelago
Kyllä hyvin monet kaupungit säilyivätkin, varsinkin Baijerissa ja Thuringenissa. Hyvin säilyneitä suurehkoja kaupunkeja ovat ainakin Passau, Erfurt, Nürnberg osittain, Würzburg, Regensburg, Augsburg. Sitten pienempiä, joissa olen käynyt ja jotka usein ovat aivan pommittamattomia (tai niin hyvin korjattuja,ettei huomaa): Bamberg, Münden, Nördlingen, Rothenburg, Donauwörth, Alsfeld, Limburg, Quedlinburg, Pirna, Ingoldstadt, Meissen, Marburg, Schmalkalden. Varmaan on paljon muitakin, mutta ainakin noissa kannattaa käydä vanhaa kaupunkikuvaa ihastelemassa.
- olisi tarkoitus matkata
asuntoautolla Italiaan. Yritin tuossa aijemmin kysellä vapaaparkeista, mutta joku Hörhö vastaili taas "älykkäästi" kysymykseeni niin kysynpä nyt:
Olisiko sinulla tietoa tuon reitin varrella olevista parkeista - ubernactung? - automatkailija
olisi tarkoitus matkata kirjoitti:
asuntoautolla Italiaan. Yritin tuossa aijemmin kysellä vapaaparkeista, mutta joku Hörhö vastaili taas "älykkäästi" kysymykseeni niin kysynpä nyt:
Olisiko sinulla tietoa tuon reitin varrella olevista parkeista - ubernactung?Olemme henkilöautolla ajaneet väliä Suomi-Italia, mutta emme asuntoautolla. Matkanvarrella on rekkaparkkeja, mutta emme ole niillä käyneet, emmekä tiedä, voiko asuntoautolla niissä yöpyä. Tavallisilla huoltoasemien moottoritieparkeilla yöpyvät tilapäisesti kaikenlaiset autot. Pelkällä moottoritieparkilla ei ole turvallista yöpyä. Moottoriteillä on tiuhassa huoltoasemia suurine parkkipaikkoineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663452Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463282Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1473275- 532729
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271900- 481666
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881589Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401585- 391370