Kuulun ikäluokkaan, joka vielä voisi jäädä osa-aikaeläkkeelle 58-vuotiaana. Teksisi minulle hyvää, ainot saiaivat levätä pitempään kuin viikonlopun vaativasta työstä.
Nyt on vain niin, että 3 pv viikossa ja 2 vapaata ei näytä toimivalta ratkaisulta, en pärjää sillä taloudellisesti.
Työn pitäisi vähetä vähintään 30% eli neljä päivää viikossa töitä ja yksi vapaata lienee liian vähän? Tai onko mahdollista, että olisi osa-aikaeläkkeellä vaikkapa joka toisen kuukauden?
Toimiva osa-aikaeläkeratkaisu
3
215
Vastaukset
- 1943
tavalla asian voi järjestää. Pitää suunnitella työnantajan kanssa. Loppuvaiheessa mulla oli 3 päivää työtä, 2 vapaata viikossa. En aina voinut ottaa noita vapaita viikonlopun yhteydessä. Joskus ne voivat olla esim. ti ja ke, joskus pe ja ma jne. Opettajalla olisi ollut mahdollista olla yksi jakso- noin 8 vko- vapaata ja yksi jakso työssä. Jotkut tekevät lyhennettyä päivää. Mahdollisuuksia on monia ja työnantajanhan on hyväksyttävä järjestely.
- Tilja
Ennen osa-aikaeläkettä tein viikossa 37,5 tuntia.
Ratkaisu sopi minulle. Aloitin v53:na vaihtelevan pätkimisen.
Lyhyin pätkä 2pv.
Pisin 7kk jonka aikana lomarupeamia harkinnan mukaan.
Pätkien väleissä eri mittaisia työttömyyskausia joita voi itse säädellä miinussuuntaan = ei ottanut pätkää vastaan.
Ei aivan eläke mutta vaihtelua ja vapaa-aikaa osittain omien päätösten mukaan.
Joissakin töissä ehkä hankala järjestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1193412Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 93965
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827