Mikähän pikku-kollilla on kun ei raikas vesi kelpaa, mutta jos vaikkapa tiskialtaassa on taikinakippo jossa on vettä kelpaa hyvällä halulla vielä seuraavana päivänäkin jos on kippo ollut yön yli altaassa.
Juoppo kun
11
460
Vastaukset
- kyllikki-64
Taitaa olla aika yleistä. Mun kissa haluaa juoda suoraan hanasta ja välillä vessanpöntöstä. Siskon kissa vallan jatkuvasti vessanpöntöstä...vaikka kuppiin olis just laitettu raikasta vettä... Niin ja räystäsvedet ovat tosi makoisia meillä...
- Kova Kolli
Samma sag. Suoraan raanasta tykkää litkiä. Vessassa pidetään kannet alhaalla kun on vielä pentu. Tiskialtaassa tykkää muutoinkin makoilla ja kastella itsensä. Vessassa lapsilta lavuaariin tippuneeseen hammastahnaan on erittäin mukava sotkea itsensä. Osaatko sanoa millaisia virikkeitä kollille voisi päivällä järjestää kun tuntuu että sillä tulee aika pitkäksi ja nukkuu tosi paljon.
- kyllikki-64
Kova Kolli kirjoitti:
Samma sag. Suoraan raanasta tykkää litkiä. Vessassa pidetään kannet alhaalla kun on vielä pentu. Tiskialtaassa tykkää muutoinkin makoilla ja kastella itsensä. Vessassa lapsilta lavuaariin tippuneeseen hammastahnaan on erittäin mukava sotkea itsensä. Osaatko sanoa millaisia virikkeitä kollille voisi päivällä järjestää kun tuntuu että sillä tulee aika pitkäksi ja nukkuu tosi paljon.
Minun kissa myös vielä pentu 5 kk.tta... Olen ostanu kaikenlaisia leluja , jotta hän vois itsekseen leikkiä silloin kun olen poissa kotoa. Illalla sitten leikitään yhdessä...Nyt käytän kissaa ulkona valjaissa, joissa kyllä viihtyy ja viihtyy ulkona muutenkin...ainakin katsella lintuja.. Siinäpä minun virikkeet..joskun olen ajatellut , että olis kiva joku samanikäinen leikkikaveri joskus, kun sitä energiaa riittää ihan kiitettävästi.
- Kova Kolli
kyllikki-64 kirjoitti:
Minun kissa myös vielä pentu 5 kk.tta... Olen ostanu kaikenlaisia leluja , jotta hän vois itsekseen leikkiä silloin kun olen poissa kotoa. Illalla sitten leikitään yhdessä...Nyt käytän kissaa ulkona valjaissa, joissa kyllä viihtyy ja viihtyy ulkona muutenkin...ainakin katsella lintuja.. Siinäpä minun virikkeet..joskun olen ajatellut , että olis kiva joku samanikäinen leikkikaveri joskus, kun sitä energiaa riittää ihan kiitettävästi.
Kaikenlaisia leluja löytyy, mutta suosituimpia ovat kassit ja pussit joissa tonkia. mtös haluttu on tiimarin massapallo jota pelaa kuin jalkapalloa.
Sohvan selkänojalta katselee ulos ja lintuja seurailee. Myös kun tuuletusikkuna on auki hyppää ikkunalaudalle ja haistelee ulkoilmaa. Pihalla käydään harvakseltaan, mutta valjaista ei kauheasti pidä. Irti ollessaan juoksentelee, mutta ei mene kauas ja muutenkaan ei pitkään ulkona tykkää olla, palelisikohan?
Leikkikaveria olen ajatellut, mutta tutuilla ei ole ja arveluttaisi laittaa toista kissaa kun tuo kulkeminen on hankalaa ja häkki vie paljon tilaa autossa. Saman ikäinen kolli on meillä.
- ...
vesikuppi kissalla on ja missä se sijaitsee?
Aakea laakea lasiastia tai tuoppi on suosikki juoma-astioita meillä(kin). Kissat ei oikein pidä kupeista. Vesi piste(et!) kannattaa sijoittaa kauas ruoka paikalta, ettei kissa miellä sitä mauttomaksi ruuaksi.
Kissat usein pitävät juoksevasta vedesta, ehkä se on vaan niin hauskaa. Kissoille onkin tarjolla erilaisia vesiautomaatteja, joita etenkin pissavaivaisten kissojen omistajat suosivat. Likoamassa olevasta astiasta taas saattaa saada hyvää lisä makua tai sitten kyseisen astian muoto miellyttää.- Kova Kolli
teräskippo on käytössä ja samaa mallia oleva pieni on ruokakuppina. Vierekkäin ne keittiössä ovat. Kattia kun ei ennen ole ollut, ei ole oikein hajua kuinka kollin kanssa toimia? Koiran kanssa ollaan aiemmin pelattu, mutta ei tunnu samat "säännot" toimivan. No täältä netistä olen koettanut apua löytää, ja jotain olen löytänytkin.
- kissan omistajalle
Kova Kolli kirjoitti:
teräskippo on käytössä ja samaa mallia oleva pieni on ruokakuppina. Vierekkäin ne keittiössä ovat. Kattia kun ei ennen ole ollut, ei ole oikein hajua kuinka kollin kanssa toimia? Koiran kanssa ollaan aiemmin pelattu, mutta ei tunnu samat "säännot" toimivan. No täältä netistä olen koettanut apua löytää, ja jotain olen löytänytkin.
linkkivinkkejä:
http://personal.inet.fi/koti/maaru/
http://www.ipsitilla.fi/
http://www.incat.fi/
http://www.lemmikkipalstat.net - kissojen mamma
Kova Kolli kirjoitti:
Ihanaa että olet halukas ottamaan selvää näistä kissojen pikku "hienouksista". :)
Totta, kissat ei useinkaan tykkää juoda siitä kiposta mistä "pitäisi". Erityisesti kissoja vaivaa jos vesikippo on ruokakupin läheisyydessä, meillä ei ole koskaan kelvannut vesi ruokintapisteessä. Sen sijaan jos vesikipon vie vaikka kylppäriin niin siellä vasta on mukava käydä lipittämässä, samoin yöpöydällä olevassa vesimukissa on vallan hyvää vettä, oli sitten tuoretta tai seisonutta. Usein siis myös paikka ratkaisee, mutta myös astian muoto ja materiaali. Kokeile laittaa vesiastioita sinne tänne, ja mielellään sellaisia joita kissa ei herkästi saa kaadettua ettei tule vesivahinkoja asuntoon.
Ja kissalle parasta virikettä on kuitenkin toinen kissa! Ja ehdottomasti on huomattava, että kahdessa kissassa ei ole tuplavaivaa yhteen nähden. Toki ruokaa, hiekkaa jne menee enemmän, mutta omistajien oma eläminen helpottuu huomattavasti kun kissat pitävät toisilleen paljon seuraa eikä ihmisten tarvitse kokoajan olla leikittämässä niitä. Tottakai ne silti pitävät ihmisten seurasta ja kyllä meillä silti kissojen kanssa leikitään, mutta tilanne on muuttunut paljon vähemmän stressaavammaksi meille ihmisille, kun kissalle otettiin kaveri jonka kanssa voi painia päivät pitkät. Ja eihän se kaveruus toki heti ekasta päivästä ala, totuttelua vaatii, mutta kissat on aika sopeutuvaisia ja ainakin meillä noista on tullut ihan hyvät kaverit, vaikka välillä ne toisiinsa hermostuvatkin. :) - Kova Kolli
kissojen mamma kirjoitti:
Ihanaa että olet halukas ottamaan selvää näistä kissojen pikku "hienouksista". :)
Totta, kissat ei useinkaan tykkää juoda siitä kiposta mistä "pitäisi". Erityisesti kissoja vaivaa jos vesikippo on ruokakupin läheisyydessä, meillä ei ole koskaan kelvannut vesi ruokintapisteessä. Sen sijaan jos vesikipon vie vaikka kylppäriin niin siellä vasta on mukava käydä lipittämässä, samoin yöpöydällä olevassa vesimukissa on vallan hyvää vettä, oli sitten tuoretta tai seisonutta. Usein siis myös paikka ratkaisee, mutta myös astian muoto ja materiaali. Kokeile laittaa vesiastioita sinne tänne, ja mielellään sellaisia joita kissa ei herkästi saa kaadettua ettei tule vesivahinkoja asuntoon.
Ja kissalle parasta virikettä on kuitenkin toinen kissa! Ja ehdottomasti on huomattava, että kahdessa kissassa ei ole tuplavaivaa yhteen nähden. Toki ruokaa, hiekkaa jne menee enemmän, mutta omistajien oma eläminen helpottuu huomattavasti kun kissat pitävät toisilleen paljon seuraa eikä ihmisten tarvitse kokoajan olla leikittämässä niitä. Tottakai ne silti pitävät ihmisten seurasta ja kyllä meillä silti kissojen kanssa leikitään, mutta tilanne on muuttunut paljon vähemmän stressaavammaksi meille ihmisille, kun kissalle otettiin kaveri jonka kanssa voi painia päivät pitkät. Ja eihän se kaveruus toki heti ekasta päivästä ala, totuttelua vaatii, mutta kissat on aika sopeutuvaisia ja ainakin meillä noista on tullut ihan hyvät kaverit, vaikka välillä ne toisiinsa hermostuvatkin. :)Meillä kun on noita mukuloita siunaantunut kolme kipaletta niin tuo tila kysymys varsinkin autoillessa on eräs ongelma joskin farmarin perään mahtuu jotain. Kysyisinkin miten kissojen kuljetus häkissä onnistuu, eli voiko häkkiin laittaa kaksi kattia kerralla, ja jos voi kuinka iso sen tulisi olla?
- kissojen mamma
Kova Kolli kirjoitti:
Meillä kun on noita mukuloita siunaantunut kolme kipaletta niin tuo tila kysymys varsinkin autoillessa on eräs ongelma joskin farmarin perään mahtuu jotain. Kysyisinkin miten kissojen kuljetus häkissä onnistuu, eli voiko häkkiin laittaa kaksi kattia kerralla, ja jos voi kuinka iso sen tulisi olla?
No meillä on kaksi erillistä koppia kun satuttiin saamaan halvalla toinen koppi. Olisin halunnut ostaa yhden isomman mutta kun emme kuljeta pitkiä matkoja niin tuntui vähän turhalta satsata yhteen isoon kun ovat melko kalliita. Mutta periaatteessa siis voivat ihan yhtä hyvin matkustaa samassakin häkissä ja toki häkin pitää olla sen verran iso että kissat voivat vähän vaihtaa asentoa ja oikoa jäseniään eikä tarvitse olla kokoajan makuuasennossa. Häkkejä on kaiken kokoisia mutta isommat tietysti melko kalliita. Mutta jos kissoja on pakko kuljettaa ja varsinkin jos matkat on pitkiä, niin kannattaahan siihen häkkiin satsata. Ihan hyvin meillä on kissat samassa kopissa kulkeneet pieniä matkoja, kunhan toisiinsa ensin tottuivat. :)
En nyt osaa heittää mitään mittoja noille kuljetuskopeille, netistä varmasti löytyy osviittaa enemmänkin. Tärkeintä siis kuitenkin se että kissat voi oikoa jäseniään matkan aikana. - ...
Kova Kolli kirjoitti:
Meillä kun on noita mukuloita siunaantunut kolme kipaletta niin tuo tila kysymys varsinkin autoillessa on eräs ongelma joskin farmarin perään mahtuu jotain. Kysyisinkin miten kissojen kuljetus häkissä onnistuu, eli voiko häkkiin laittaa kaksi kattia kerralla, ja jos voi kuinka iso sen tulisi olla?
Vaikka kissat olisivat ylimpiä ystäviä voi autoilu jo itsessään stressata tai saati jos joutuu kolariin tai muuta poikkeavaa tapahtuu, voi kissa stressaantuneena tai shokissa repiä kaverinsa pahasti.
Näin olen nähnyt tapahtuvat useamman kerran ilman kolariakin.
Sanotaan myös ettei kuljetusboxin sovi olla liian isokaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684537
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h704292Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv692854Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222156Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111383- 1851298