Miksi ei päivity?

Pinna

Miksiköhän jo olemassa olevien kaavojen arvot eivät eivät päivity, kun teen muutoksia soluihin, joihin nämä kaavat viittaavat? Ei auta vaikka tallentaisin, vanha arvo jää soluun, vaikka laskentakaava antaisi uuden arvon. Jos "mustamaalaan" kaavan ja painan enteriä, kaava laskee oikein.

Tämä sama ongelma on tullut minulle vastaan useissa eri työkirjoissa. Solujen muotoiluna on luku tai yleinen. Mihinkään suojausjuttuihin en ole koskenut. Käytössäni on excel 2007.

6

7823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä outo värkki
      • Pinna

Kiitos. Näin oli päässyt käymään. En kyllä tiedä miten muutos on tapahtunut.

Kiitos neuvosta!

• xOMANIMI

Meidän tililaskelmissa muuttuu tuo täppä itestään manuaaliseksi ja vaikka muuttaa automaatiksi, niin jossain vaiheessa muuttuu takaisin manuaaliin. Mikä tämän voi aiheuttaa? SUURI todennäköisyys, että tulee vakavia virheitä!!!

• Application.Calculation

Onko makroja? Jos makro kytkee laskennan pois (=manuaaliseksi) ja sen suorituksen aikana sattuu ennakoimaton virhe, laskenta voi jäädä manuaalille.

• xOMANIMI

Ei mielestäni ole makroja käytössä. Tarkistan

• Anonyymi

En tiedä miksi automaatinen laskenta on tippunut pois päältä, mutta sen voi muuttaa:

Excel auki ja yläpalkin valkion välilehti Kaavat -Laskutoimitus - Laskennan asetukset > Automaattinen (täppä).

Microsoftin sivuilla asia on kerrottu, mutta tieto on ohjelmien uudistuessa vanhentunutta. Seillä neuvovat menemään Tiedot -välilehdelle, kun tulee mennä Kaavat.

Saman asian kanssa painineena.... ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40