en tiä miten..

rinu

mulla on/oli hamsteri mutta se nukku pois eilen,ja nyt en tiädä miten sen voi haudat kun maa on niin jäässä. hamsteri on nyt piesessä pahvi pussissa ja siinä on viellä muovipussi ja muovinen laatikko päällä ja se koko pakkaus on nyt ulkona,pitääkö odottaa ksään? auttakaa pliiz..

9

4515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos halua haudata hamsterin omalle pihallesi tai metsään, sinun pitää laittaa se pakastimeen. Muutoin se alkaa haista ja se kerää hajottajia, jolloin se alkaa nopeasti hajota.

      Eli otat sen muovipussin pois ja laitat hamsterin pakastimeen. Kun hautaat sen, otathan myös muovilaatikon pois. Jos haluat hamsterille "arkun", ota siihen tarkoitukseen mahdollisimman pieni pahvilaatikko (kuten kuivahiivapakkaus tms.).

      • se muka..

        auttaa, että hamsterin pakastaa? En ole hölmömpää kuullut. Kyllähän se siellä ulkona sitten kuitenkin sulaa ja alkaa hajota. Eihän ihmisiäkään pakasteta ennen hautaamista.


      • sitä,
        se muka.. kirjoitti:

        auttaa, että hamsterin pakastaa? En ole hölmömpää kuullut. Kyllähän se siellä ulkona sitten kuitenkin sulaa ja alkaa hajota. Eihän ihmisiäkään pakasteta ennen hautaamista.

        että hamsteri pitää pakastaa siksi aikaa, kunnes maa sulaa sen verran, että sen voi haudata? Kuulostaa vähän loogisemmalta.

        Mutta kyllä ainakin minä saan talvellakin kaivettua isolla rautalapiolla maahan hamsterille haudan, eipä ole tullut koskaan mieleen kevättä odotella...


      • mie vaan...
        se muka.. kirjoitti:

        auttaa, että hamsterin pakastaa? En ole hölmömpää kuullut. Kyllähän se siellä ulkona sitten kuitenkin sulaa ja alkaa hajota. Eihän ihmisiäkään pakasteta ennen hautaamista.

        ihmiset ei odotakkaan parvekkeella maan sulamista!

        Jos jätät sen eläimen sinne parvekkeelle niin pienellä pakkasellakin se alkaa mätänemään ja äkkiä joku muu eläin sen löytää.

        Oma pakastin on oikeastaan ainoa paikka säilyttää eläintä järkevästi, mutta kyllä se täytyy pakata ilmatiiviisti sinne säilytykseen. Näin olen itse tehnyt. Säilytysastia menee sitten kyllä muuhun kuin ruokakäyttöön tämän jälkeen vaikka hamsu olisi pussissakin..

        Vaikka maa on jäässä niin kyllä siihen rautakangella saa hamsun kokoisen kolon ja rasiaakaan ei tarvita jos käärit ystäväsi vaikka paperiseen liinaan tms. Aikuisen avustuksella ainakin luulisi onnistuvan..


      • rinu
        mie vaan... kirjoitti:

        ihmiset ei odotakkaan parvekkeella maan sulamista!

        Jos jätät sen eläimen sinne parvekkeelle niin pienellä pakkasellakin se alkaa mätänemään ja äkkiä joku muu eläin sen löytää.

        Oma pakastin on oikeastaan ainoa paikka säilyttää eläintä järkevästi, mutta kyllä se täytyy pakata ilmatiiviisti sinne säilytykseen. Näin olen itse tehnyt. Säilytysastia menee sitten kyllä muuhun kuin ruokakäyttöön tämän jälkeen vaikka hamsu olisi pussissakin..

        Vaikka maa on jäässä niin kyllä siihen rautakangella saa hamsun kokoisen kolon ja rasiaakaan ei tarvita jos käärit ystäväsi vaikka paperiseen liinaan tms. Aikuisen avustuksella ainakin luulisi onnistuvan..

        kiitos! joo,kyllä sitä maata sai sillä rautalapiolla kaivettua ja nyt hamsu nikkuu rauhassa.. :D kiitos kaikille..


      • .............

        en itse viitsisi hamsteriani pakastimeen laittaa onhan se sitte kiva ku sieltä jotain ottaa ja alta paljastuu kuollu hamsteri :(. Itse vein hamsterini eläinlääkääriin jossa se tuhkattiin ja tuhkat tuotiin postissa kotiin, ei hirveen juhlallista mutta kumminkin. Ja sieltä ne oma valitsemassa uurnassa tulee.


      • ............. kirjoitti:

        en itse viitsisi hamsteriani pakastimeen laittaa onhan se sitte kiva ku sieltä jotain ottaa ja alta paljastuu kuollu hamsteri :(. Itse vein hamsterini eläinlääkääriin jossa se tuhkattiin ja tuhkat tuotiin postissa kotiin, ei hirveen juhlallista mutta kumminkin. Ja sieltä ne oma valitsemassa uurnassa tulee.

        No jos on rahaa, niin toki hamsterin voi toimittaa tuhkattavaksi. Itse en kuitenkaan niin turhaan rahaa laittaisi.

        Hamsterin voi laittaa siistiin pahvilaatikkoon ja teipata laatikon kiinni. Ei siihen tarvitse laittaa ikkunaa, josta näkee hamsterin. o_O Itse olen kasvissyöjä, joten hamsterit ovat ainoita kuolleita eläimiä pakastimessani. Ei se minua yhtään häiritse, tai sitten olen vain harrastanut hamstereita jo niin pitkään. Lihansyöjälle ei luulisi tuottavan minkäänlaisia vaikeuksia pitää lemmikkiä talven yli pakastimessa, heillä kun paloiteltuja ruumiita on siellä yllinkyllin muutenkin... Kyllä minä ainakin pitäisin mieluummin rakasta lemmikkiäni mansikoiden seassa kuin julmasti tapetun eläimen ruumiinosaa.


      • -talvikot-
        Tii.nu kirjoitti:

        No jos on rahaa, niin toki hamsterin voi toimittaa tuhkattavaksi. Itse en kuitenkaan niin turhaan rahaa laittaisi.

        Hamsterin voi laittaa siistiin pahvilaatikkoon ja teipata laatikon kiinni. Ei siihen tarvitse laittaa ikkunaa, josta näkee hamsterin. o_O Itse olen kasvissyöjä, joten hamsterit ovat ainoita kuolleita eläimiä pakastimessani. Ei se minua yhtään häiritse, tai sitten olen vain harrastanut hamstereita jo niin pitkään. Lihansyöjälle ei luulisi tuottavan minkäänlaisia vaikeuksia pitää lemmikkiä talven yli pakastimessa, heillä kun paloiteltuja ruumiita on siellä yllinkyllin muutenkin... Kyllä minä ainakin pitäisin mieluummin rakasta lemmikkiäni mansikoiden seassa kuin julmasti tapetun eläimen ruumiinosaa.

        Kyllä kuolleen lemmikin pakastaminen munkin mielestä ihan hyvä keino on, kun roskiinkaan en viitsi laittaa. Nyt ei ole aikoihin menehtynyt talviaikaan pienlemmikkejä, mutta aiemmin kun näin pääsi käymään, laitoin lemmikin pakastimeen talven ajaksi odottelemaan kevättä ja maan sulamista, jolloinka sitten kävin hautaamassa sen mummolaan. Minulla on ollut vuosien varrella pakastimessa hamsteri, rottia, undulaatti, kaneja ja gerbiilejä. Olen paketoinut ne hyvin pahviin, sanomalehteen ja muoviin pakastuksen ajaksi. Sitten kun hautauksen aika on koittanut olen poistanut kaiken muovin paketin ympäriltä ja haudannut eläimen sanomalehti/pahvikäärössä maahan =)


      • Minä täällä
        rinu kirjoitti:

        kiitos! joo,kyllä sitä maata sai sillä rautalapiolla kaivettua ja nyt hamsu nikkuu rauhassa.. :D kiitos kaikille..

        Mun hamsu nukku pois eilen :( Me sulatettiin maata ja laitettiin se hamsteri pieneen puiseen "arkkuun". Se sitten laitettiin mullan sisään ja maata päälle. Ei siis pakastettu, sillä tehtiin heti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe