Rooman ostosmahdollisuudet +muut vinkit

roomis

Hei,
Lähdössä pian Rooman lomalle ja olisi mukava saada vinkkejä:

* onko Benettonin tuotteet kivoja/edullisempia kuin Suomessa

* mitä tuliaisia voisi ostaa (esim. tryffeli/oliiviöljy, viinit)

* kengät, onko suomalaiseen jalkaan sopivia (itsellä kokoa 36-37 Suomesta ostetuista kengissä)

* entä italialaiset itse, ovatko hurmaavia vai millaisia?

* mitä suosittelet ehdottomasti (ooppera, nähtävyys vai muu asia/paikka)?
Kiitos vinkeistä kaikille vastanneille

1

1548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vagabonda

      Benettonilta löytyy runsaat valikoimat ja erilaisia malleja kuin Suomessa. Erityisesti lasten vaatteet ovat edullisempia kuin meillä ja mielestäni mallistotkin kauniimpia.
      Italialaiset ovat hurmaavia, ehkä enemmän omasta mielestään... Roomalaiset ovat oma lukunsa, eivät mitään nöyristelijöitä, mutta ovat sen verran monta sukupolvea asuneet suurkaupungissa, että ottavat kyllä toiset huomioon, joskin pidättyvän kohteliaasti. Mielestäni Italiassa on hyvää juuri se, että päällekäyvää ja maireaa palvelua ei näy. Jotkut kokevat sen töykeydeksi, minusta se osoittaa omanarvontuntoa. Esiinnytään asiallisesti, mutta ei lipevästi.
      Niin tuliaiset. Itse tuon esim. balsamiviinietikkaa, juustoja, viiniäkin jos saan pakattua. Ei ole ruumassa tähän mennessä mennyt rikki yhtään pulloa, kun pakkaa äärimmäisen huolella ja tiukasti vaikka likaisten vaatteiden sekaan.
      Kenkiä löytyy myös. Uskon, että sinun jalkaasi erityisesti. Itselläni on sen verran leveä ja iso jalanmalli, että harvoin olen kenkiä ostanut. Todella kauniita ne olisivat. Muutamaan laukkuun olen joskus langennut.
      Kierrä kaupunki on-off-bussilla. Tärkeimmät nähtävyydet käydään läpi. Kiinnostavassa paikassa voi hypätä pois ja nousta sitten seuraavaan. En osaa nostaa yhtään ylitse muiden, kun en tiedä kiinnostuksesi tarkempia kohteita. Kirkolliset kohteet, antiikin aika, nykyaika, taide???
      Hyvää matkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe