Palasimme 1.2. Air Europan lennolla Phuketista. Lennosta enempää kuin koneesta tai henkilökunnasta ei ole mitään kielteistä sanottavaa jos nyt ei jatkuva myöhästeleminen ärsytä.
Seurasin pari riviä etupuolellani istuvaa nuorehkoa miestä paikalla F12. Toivon, että hän itse huomaa tämän kirjoituken. Kun kone nousi ilmaan kyseinen mies painoi penkin selkänojan taka-asentoon ja siinä se pysyi ruokailujenkin ajan. Talana istunut vanhempi herrasmies ei ehkä ujouttaan tai herrasakaisuuttaan puuttunut asiaan vaan tyytyi istumaan edessään oleva penkki suussa. Minun oli vaikea seurata tilannetta sivusta puuttumatta siihen. Itse olen vastaavissa tilanteissa varsinkin mannertenvälisillä lennoilla huomauttanut lentoemännille aina vastaavista ja homma on toiminut. Ihmettelen kyseisen nuorehkon miehen itsekeskeisyyttä ja röyhkeyttä vai lieneekö kyseessä ollut sitten miehen ensimäinen lento ja kotikasvatuksen puute. Näitä törkimyksiä löytyy.
Lentomatka
16
2844
Vastaukset
- kekekek
Joo kyllä noi penkkienkaatajat potkitaan äkkiä ylös, siellä takana ei ole yhtään liikaa tilaa vaikka penkki olisi pystyssä. Hermot vaan menee prkl!
- Kata beach
Näitä penkinkaatajia on aina ja joka lennolla. Ihmiset on niin itsekkäitä ettei viitsi miettiä yhtään mitä ympärillä tapahtuu..
- ei kiitos
kävi meille että känninen pariskunta istui 10 tuntia penkki taaksepäin ja vain lentoemon pyynnöstä nostivat pystyyn ja kun silmä ei nähnyt niin takaisin alas. Onneksi ole perheloma muuten olisin nakannut kaverit ulos koneesta.
- saavat olla
taka-asennossa aina paitsi nousussa, laskussa ja ruokailujen aikana. Näin on vaikka se jotain kyttääjiä vituttaisikin.
Tosta ei selvinny milloin nojan painoi alas.
Turvavyön merkkivalon palaessa vai sen jälkeen.
Kun merkkivalo sammuu, kuka tahansa voi laskea selkänojan alas niin pitkälle kun taipuu.
Nousut,laskut, turbulenssit, ruokailut.
Niiden aikana noja ylös.
Normaaleja konesääntöjä.
Jos kaveri oli unessa niin lentohenkilökunnan huolehdittava noista jutuista.
Ilman sääntöjä on noi etummaisen selkänojasta kiinni ottamiset kun lähdetään wc.hen, tarjottimen paukuttelut jne. mutta noissa jutuissa kannattaa ottaa huomioon muut matkustajat.Noihan on just niitä mulkkuja jotka ei osaa käyttäytyä jotka noin toimii.
Pitäskö siellä yölläkin istua kun kirkonpenkissä?
Musta tuntuu et sulla on ollu kireä olo takaisin tullessa.
Takuuvarmasti tuun itsekin laskemaan nojan silloin kun se on luvallista ja itsestä siltä tuntuu ja niin saa ilmanmuuta tehdä etupuolella istuva kans!- kirjoitteluasi
Sinulta kitewind nyt voikin odottaa mitä tahansa, kun et osaa edes kirjoittaakaan. Etpä taida olla liikkunut muuta kuin Thaimaan reissuja, kun selität itsestäänselvyyksiä. Kyllä toisten huomioiminen kuuluu hyvään käytökseen. Silloin penkkienkin lasku on ok. kun kaikki muutkin ovat valmiit siihen ruokailujen ym puolesta. Suosittelen maailan laajentamista ja lentämällä muuallakin tässä maailmassa ja muillakin lentoyhtiöillä.
- ex Paroni
kirjoitteluasi kirjoitti:
Sinulta kitewind nyt voikin odottaa mitä tahansa, kun et osaa edes kirjoittaakaan. Etpä taida olla liikkunut muuta kuin Thaimaan reissuja, kun selität itsestäänselvyyksiä. Kyllä toisten huomioiminen kuuluu hyvään käytökseen. Silloin penkkienkin lasku on ok. kun kaikki muutkin ovat valmiit siihen ruokailujen ym puolesta. Suosittelen maailan laajentamista ja lentämällä muuallakin tässä maailmassa ja muillakin lentoyhtiöillä.
Pitääkö sun mielestä takana istuvalta kysyä "Saanko nyt nukkua".Kun me usein lentävät matkustamme me myös nukumme kun haluamme emme silloin kuin takana istuvalle sopii.Mutta me lennämmekin lähes aina reittikoneilla emme tilauslennoilla. Reittilennolla tuollaista kyräilyä ei olekaan.Miksi muuten ne penkit on rakennettu kallistuviksi?Minä ainakin kallistan kysymättä mitään kun haluan NUKKUA se on minun penkkini sen 9 tuntia.
- voi voi voi
Kiitän onneani etten asu TARKKAILIJAN naapurissa.Ahdasmielisyytesi paistaa läpi kirjoituksesi.
Miettisit ennekuin kirjoitat tuollaista sontaa,EHKÄ F 12 henkilöllä oli HYVÄ syy pitää penkkiiään niinkuin halusi.Ja mitä se sinulle muuten kuuluu kuinka joku pitää penkkiään.- Toisetkin huomioon
Jumbossa toissa talvena eräs kaveri laittoi heti koneen noustessa käytävän puoleisen selkänojan alas. Selkänoja oli jo alun perin sen kymmenen senttiä muita taenpana. Vaimon ja selkänojan väliin jäi noin viisitoista senttiä(Pari nyrkkiä). Ei tullut lehden luvusta oikein mitään. Huomautin herralle ,mutta ei auttanut. No ainakun siitä joku lähti käymään asiolla, niin pieni lisäravistus selkänojaan tasaisin välein auttoi lopulta nojan nostoon normaali asentoon. Ei tullut kaverin nukkumisesta oikein mitään.Loppu lento sujui jo paremmin(osin kaverin lomakuntoon pääsemisen takia)
Ruokailun jälkeen kun kaikki suurin piirtein sen nojan kaataa ei pitäis kyllä olla kenelläkään mitään sanomista. Hyvää matkaa vain kaikille sinne niin sanottuun hymyjen maahan. Hymyillään jo koneessa. - näin on
Toisetkin huomioon kirjoitti:
Jumbossa toissa talvena eräs kaveri laittoi heti koneen noustessa käytävän puoleisen selkänojan alas. Selkänoja oli jo alun perin sen kymmenen senttiä muita taenpana. Vaimon ja selkänojan väliin jäi noin viisitoista senttiä(Pari nyrkkiä). Ei tullut lehden luvusta oikein mitään. Huomautin herralle ,mutta ei auttanut. No ainakun siitä joku lähti käymään asiolla, niin pieni lisäravistus selkänojaan tasaisin välein auttoi lopulta nojan nostoon normaali asentoon. Ei tullut kaverin nukkumisesta oikein mitään.Loppu lento sujui jo paremmin(osin kaverin lomakuntoon pääsemisen takia)
Ruokailun jälkeen kun kaikki suurin piirtein sen nojan kaataa ei pitäis kyllä olla kenelläkään mitään sanomista. Hyvää matkaa vain kaikille sinne niin sanottuun hymyjen maahan. Hymyillään jo koneessa.Sä näytit siis typeryytesi....ravistelet vielä TAHALLAAN penkkiä,etkä anna toisten nukkua.
Mikään EI KIELLÄ kallistamasta penkkiä silloin kun turvavyö kyltti ei pala tai on ruokaaika.
- näitä on
en tiedä eivätkö ne ajattele kanssa matkustajia vai luuletvatko tekevänsä mitä haluaa.meillä kävi näin .edessä oleva muija veti penkkinsä taka-asentoon.voi jeesus mun muija poltti päreensä..no intiaan asti edessä istuva piti penkkiä takana,mutta mun muija oli potkinut sitä afganista asti(tapahtui menomatkalla),niin intian jälkeen penkki pysyi pystyssä...
- ......
Suuri lentohäirikkö ja sun muijasi myös.Penkit saa kyllä kallistaa,silloin kun se on sallittua, Ei ole sinulla tai muijallasi käytöstapoja ollenkaan häiritsette lepäävää matkustajaa potkimalla hänen penkkiään.Minulle kävi eräällä lennolla samoin kun kallistin penkkini töniminen alkoi,mainitsin siitä lentoemolle ja hän kielsi vihaisesti takana istuvia,sain olla loppu lennon rauhassa ja taatusti pidin penkkiä piruuttani takaasennossa loppu lennon.
- Kaikki mulle heti
...... kirjoitti:
Suuri lentohäirikkö ja sun muijasi myös.Penkit saa kyllä kallistaa,silloin kun se on sallittua, Ei ole sinulla tai muijallasi käytöstapoja ollenkaan häiritsette lepäävää matkustajaa potkimalla hänen penkkiään.Minulle kävi eräällä lennolla samoin kun kallistin penkkini töniminen alkoi,mainitsin siitä lentoemolle ja hän kielsi vihaisesti takana istuvia,sain olla loppu lennon rauhassa ja taatusti pidin penkkiä piruuttani takaasennossa loppu lennon.
sisun laskettava selkänojasi tappiin asti.
- en ole f12
huonosti käyttäyviin matkustajiin olisi auttanut nuoruusiässä kunnollinen kotikasvatus ja toisten ihmisten kunnioittamisen oppiminen.
- gsdffahtths
Mulla kävi niin viime vuonna että oli joku saatanan rasittava kersa takana ja se potki jatkuvasti selkään mua, ei auttanut edes niiden vanhempien kiellot siihen. ostin sitten viinapullon ja hörppäsin sen n.vartissa ja kylläpä nukutti nukuin koko loppumatkan thaikkulaan. mutta oli se kyllä harvinaisen rasittava kersa.
- en ole f12
kotikasvatus.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895645
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232654Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1161460- 1851328