Joudun syömään lääkkeitä, joita kela ei korvaa.Rahasta todella tiukkaa. Antaako sossu pelkän reseptin perusteella rahaa lääkkeisiin, vai joudunko viemään kuitit?
kalliit lääkkeet ja rahat loppu
5
881
Vastaukset
- kuitti mukaan..
niin on uskottavampaa. Moni voi käyttää rahat muuhun kuin lääkkeisiin. Itse en myöntäisi kuin kuittia vastaan.
Jos sinulla on lääkkeet loppu tai loppumassa eikä rahaa niin reseptin kanssa sossuun pyytämään maksusitoumusta lääkkeisiin.
Maksusitoumusta vastaan saat lääkkeet apteekista maksutta.
Tosin ainakin Harjavallassa käytäntö on sellainen, että jos vaikka 10.2. saat maksusitoumuksen reseptin X lääkkeisiin helmikuulle ja lääkkeet loppuvat ennen helmikuun loppua niin joudut hakemaan uuden maksusitoumuksen - tätä ihmettelen.- toimeentulotukea ja
samalla pyydät maksusitoumusta reseptilääkkeisiin. Jos olet oikeutettu saamaan toimeentulotukea, olet oikeutettu saamaan maksusitoumuksen lääkkäisiin. Lääkkäiden pitää olla reseptillä lääkärin määräämiä ja sairauden hoitoon tarkoitettuja.
Toinen vaihtoehto on liittää apteekkikuitti reseptiin ja laittaa ne toimeentulotukihakemuksen väliin. Saat silloin rahat omalle tilille. Pelkkää kuittia ei voi luotettavasti yhdistää sinuun eikä sinulle määrättyihin lääkkeisiin.- möömmö
Voinko saada kalliiden lääkkeiden perusteella suoraan toimeentulotukea? Ettei tarvitse aina toimittaa kuitteja sossuun tai hakea sitoomuksia?
- opmet
möömmö kirjoitti:
Voinko saada kalliiden lääkkeiden perusteella suoraan toimeentulotukea? Ettei tarvitse aina toimittaa kuitteja sossuun tai hakea sitoomuksia?
Tietääkseni suoraa rahaa ei anneta sen perusteella, että syö jotain lääkettä. Eli on joko itse ensin maksettava ja toimitettava resepti kuitteineen sossuun jonka jälkeen maksetaan takaisin tai sitten haettava maksusitoumus jolloin lääkkeen saa apteekista ilmaiseksi. Etukäteen rahaa ei siis saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003840Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513130
- 402608
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231976
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351705