Tax free ostoksista

ekaakertaa

Sellanen asia tuli mieleen, kun phukettiin ollaan ensimmäistä kertaa lähdössä, että:
saako phuketin lentokentän tax freestä samoja tuotteita mitä suomessa on vai kannattaako ne tilata tuolta netin kautta?? Ja, lasketaanko ne käsimatkatavara kiloihin mukaan jos ostaa kentältä tai ne toimitetaan koneeseen? ikinä en ole noissa aiemmin ollut joten kiitos oikeista vastauksista..

12

1666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kata beach

On siellä suht iso kauppa kyllä. Myy pääasiassa ns. luksus merkkejä ja tuotteita. Jos välttämättä tahtoo jotain tiettyä suklaata tai viinaa kannattaa tilatata valmiiksi. Thaimaassa on tuontiviinat todella kalliita suhteessa muuhun. En nyt niin tarkkaan katsonut phuketin kentän tax freen hintoja mutta en pitäisi mitenkään hirveän halpana. Tupakka maksaa sitten vain euron aski ihan paikallisessa kaupasssakin ettei sitä kannata kanniskella edes Hesan tax freestä. Painoihin ei tax free ostoksia eikä tilauksia lasketa. Käsimatkatavara punnitaan lähtöselvityksessä(jos ollenkaan) ja sen jälkeen saa ostella ihan mitä kortit kestää ja raahata koneeseen.

• ekaakertaa

kiitos vastauksesta, tämä selvitti asiat!!

• näin on

on ja vielä pieni viinassa ja tupakissa. Ei siis niin paljon kuin jaksaa kantaa. Tutustu tulli.fi jos et tiedä.

• Kata beach
        näin on kirjoitti:

on ja vielä pieni viinassa ja tupakissa. Ei siis niin paljon kuin jaksaa kantaa. Tutustu tulli.fi jos et tiedä.

Ei hittolainen! Kyl näitä totuuden täsmentäjiä täällä riittää. En todellakaan edes ajatellut että kysyjä ei tuota olisi ihan itse tiennyt. Siksi en siitä edes maininnut. Mutta kiitos sinulle kun olit niin tietäväinen ja sivistit meitä tyhmiä tullisäännöksissä.

• näin on kirjoitti:

Kiva kun saa asiantuntijalta tietoo..!..
        Monestiko sulta on käsimatkatavarat punnittu?.
        Siitä Painostahan oli kyse.
        Monestiko sulta on siellä tulli.fissä punnittu viinan tai tupakan paino?. Kyllä mun mielestä se viinan litramäärä ja tupakoiden/sikareiden kpl määrä/piipputupakan grammamäärä on määritetty.
        Minä voin tunnustaa, vaikka tässä paikassa tullille, et joskus ollu 2-3 kiloa liikaa käsikassissa painoa, mut se ei oo ollu viinaa eikä tupakkaa?.
        Ehkä namia tai tuliaisia sinunlaisille tytöille tai pojille.
        ps.älä helvetissä tuu sekoittaa tämmöisiä keskusteluja koska toiset on lähdössä ihan oikeasti Lomalle ja hauska saada tietoa reissusta.

• ex Paroni
        kitewind kirjoitti:

Monestiko sulta on siellä tulli.fissä punnittu viinan tai tupakan paino?. Kyllä mun mielestä se viinan litramäärä ja tupakoiden/sikareiden kpl määrä/piipputupakan grammamäärä on määritetty.
        Minä voin tunnustaa, vaikka tässä paikassa tullille, et joskus ollu 2-3 kiloa liikaa käsikassissa painoa, mut se ei oo ollu viinaa eikä tupakkaa?.
        ps.älä helvetissä tuu sekoittaa tämmöisiä keskusteluja koska toiset on lähdössä ihan oikeasti Lomalle ja hauska saada tietoa reissusta.

Mitä sä oot tuonut 2-3 KILOO käsikassissa ohi tullin :) :) :) Tuosta voi saada väärän käsityksen.Tuskin Sinä sentään, mut mai pen rai.
        No joka tapauksessa asiaan...Käsimtkatavara saa painaa 8 kiloa, ainakin Finnairin (ja monen muun)reittilennoilla,mutta multa ei ole koskaan niitä punnittu vaikka joskus jopa tavarat jopa pursunut yli laukun.
        Toki voi olla että lomalennoilla tyyli on toinen.
        Weelaa mai mak ja Thaimaa kutsuu vai mitä.

• heko heko
        kitewind kirjoitti:

että sinun ostokset vasta nappaa tulli Suomessa, ei siis Thaimaassa. Et ole tainnut ikänä edes käydä tai edes ulkomailla kun olet noin tietämätön aasi.

• 16. kertaa

että Thaimaassa ns. tuontituotteet maksaa lähes saman kuin Suomesssa ja usein Vantaan taxfree alueelta saa halvemmalla kuin esim. Phuketin kentältä. Onko siinä mitään järkeä ostaa jo lähtiessä niin se onkin jo eri asia.

• 2 hanaa mukaan...

Miten siinä aina meikäläisellä tuppaa käymään niin, että jos viinat/viinit ostaa kotimaasta, niin ne tulee kyllä juotua jo Phuketissa...?

• ole hyvä
        2 hanaa mukaan... kirjoitti:

Miten siinä aina meikäläisellä tuppaa käymään niin, että jos viinat/viinit ostaa kotimaasta, niin ne tulee kyllä juotua jo Phuketissa...?

ja miten juot kun ne on sinun penkillä vasta kun menet koneeseen paluumatkalla? Oletteko koskaan käynneet missään? Kuolen nauruun kun maajussit jahkaavat.

• ekaakertaa

täällähän halutaan ymmmärtää kaikki väärin!
      eka vastaus oli se mitä hain, kiitos! tiedän viinan ja tupakan rajat,kiitos! pointti oli vain valikoiman ero ja se mitataanko ne siihen käsimatkatavara painoon.. älkää enää pilatko päiväänne tällä aiheella!

• äly hoi

voitaisiin mitata käsimatkatavaroihin jos ovat odottamassa koneen penkillä? Ne punnitaan vain mitäkä sinulla on lähtöselvityksessä, mieti nyt?
        Ja jos on liikaa niin tulli ehkä nappaa Suomessakun naama punaisena yrität vihreää linjaa mennä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      83
      4439
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3180
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      41
      2671
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2352
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2046
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1762
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe