Etelä-Pohjanmaalla.
Seminaarissa piti tänään todella hyvän puheenvuoron
yhteisöjen yhdistys ry,,koski keskitettyä tukitoimintavälitystä ja vertaistukea....vapaaehtoistoiminnalla ja koulutuksilla.
Kuuntelin todella tarkasti ja oli todella upeata kuultavaa. Vapaaehtoisista on vaikka mihin.
Hienoa toimintaa
44
1079
Vastaukset
- vapaaehtoinen
Mitä toiminta pitää sisällään.
Musta on hienoa tuollainen toiminta. Tukihenkilövälityksen kautta asiakas voi turvallisesti löytää itselleen ihmisen joka kulkee rinnalla ja voi autta arjessa. Kaikilla kun ei ole omaisia ja on asioita joista ei haluta omaisten kanssa keskustella.
- hehheh...
umalehtinen kirjoitti:
Musta on hienoa tuollainen toiminta. Tukihenkilövälityksen kautta asiakas voi turvallisesti löytää itselleen ihmisen joka kulkee rinnalla ja voi autta arjessa. Kaikilla kun ei ole omaisia ja on asioita joista ei haluta omaisten kanssa keskustella.
vähän neuvoa laitoit kai ihailejallesi joka tänäänkin on noin 20 viestiä kirjoittanut sinua kierrellen ja kaarrellen.
Hyvä, ettet lähde sen kanssa kiistelemään, sitähän se toivoo. tuo mahdollisuus hakea apua ja siitä kertominen on ainut juttu miten voimme häntä auttaa. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! hehheh... kirjoitti:
vähän neuvoa laitoit kai ihailejallesi joka tänäänkin on noin 20 viestiä kirjoittanut sinua kierrellen ja kaarrellen.
Hyvä, ettet lähde sen kanssa kiistelemään, sitähän se toivoo. tuo mahdollisuus hakea apua ja siitä kertominen on ainut juttu miten voimme häntä auttaa. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!lähteä mulle vieraiden yhdentekevien ihmisten kanssa väittelemään turhista. Jos joku inhoaa minua ja haluaa keskustella meikäläisestä...en minä sille mitään voi. Mulla on onneksi muutakin toimintaa tullut kuin ajatella itseäni. Tai millaisen kuvan minusta saa virtuaalimaailmassa:))
Tuo seminaari johon otin osaa,,Oli nimeltään HYVINVOINTIA KOHTAAMISESTA osa 4. Valitettavaa kannaltani on että en päässyt osallistumaan aikaisempiin. Seuraaviin kyllä mikäli mahdollista.
En edes ole tajunnut miten paljon nykyään tehdään vapaaehtoisvoimin toisten hyväksi.
Siellä piti omasta osaamisestaan puheenvuoron nuori pyörötuolissa istuva neitokainen, jolle mikään ei taatusti ole ollut helppoa. Valoisa aurinkoinen asenne ja kertomus miten hän pitää ryhmille jumppahetkiä ja suunnittelee ne itse, niin että kaikki voivat osallistua istuen tai seisten, kukin omien voimiensa mukaisesti. Ei sitä kuunnellessa pysynyt silmät kuivina. ja hänkin tekee kaiken vapaaehtoisesti saamatta muuta korvausta kuin itselleen hyvän mielen.- ihme on
umalehtinen kirjoitti:
lähteä mulle vieraiden yhdentekevien ihmisten kanssa väittelemään turhista. Jos joku inhoaa minua ja haluaa keskustella meikäläisestä...en minä sille mitään voi. Mulla on onneksi muutakin toimintaa tullut kuin ajatella itseäni. Tai millaisen kuvan minusta saa virtuaalimaailmassa:))
Tuo seminaari johon otin osaa,,Oli nimeltään HYVINVOINTIA KOHTAAMISESTA osa 4. Valitettavaa kannaltani on että en päässyt osallistumaan aikaisempiin. Seuraaviin kyllä mikäli mahdollista.
En edes ole tajunnut miten paljon nykyään tehdään vapaaehtoisvoimin toisten hyväksi.
Siellä piti omasta osaamisestaan puheenvuoron nuori pyörötuolissa istuva neitokainen, jolle mikään ei taatusti ole ollut helppoa. Valoisa aurinkoinen asenne ja kertomus miten hän pitää ryhmille jumppahetkiä ja suunnittelee ne itse, niin että kaikki voivat osallistua istuen tai seisten, kukin omien voimiensa mukaisesti. Ei sitä kuunnellessa pysynyt silmät kuivina. ja hänkin tekee kaiken vapaaehtoisesti saamatta muuta korvausta kuin itselleen hyvän mielen.pyörötuoli?
- tyttösen
umalehtinen kirjoitti:
lähteä mulle vieraiden yhdentekevien ihmisten kanssa väittelemään turhista. Jos joku inhoaa minua ja haluaa keskustella meikäläisestä...en minä sille mitään voi. Mulla on onneksi muutakin toimintaa tullut kuin ajatella itseäni. Tai millaisen kuvan minusta saa virtuaalimaailmassa:))
Siellä piti omasta osaamisestaan puheenvuoron nuori pyörötuolissa istuva neitokainen, jolle mikään ei taatusti ole ollut helppoa. Valoisa aurinkoinen asenne ja kertomus miten hän pitää ryhmille jumppahetkiä ja suunnittelee ne itse, niin että kaikki voivat osallistua istuen tai seisten, kukin omien voimiensa mukaisesti. Ei sitä kuunnellessa pysynyt silmät kuivina. ja hänkin tekee kaiken vapaaehtoisesti saamatta muuta korvausta kuin itselleen hyvän mielen.nimikijaimet olemaan K.N?
tyttösen kirjoitti:
nimikijaimet olemaan K.N?
Tänne en niitä ala laittamaan.;))
Samaisessa puheenvuorossa hän kertoi miten hyvää tekee kun on paikka minne mennä kohtaamaan toisia. Paikka jossa ei kukaan kyseenalaista siellä käymistä eikä kysele miksi tulit. Paikka jonne voi tulla omana itsenään..keskustella jos haluaa tai olla puhumati..paikka jossa kukaan ei moiti, vaan tunnet itsesi todella tervetulleeksi.ihme on kirjoitti:
pyörötuoli?
pyörätuoli,,rullatuoli tai miten sen haluatkin, pääasia että ymmärrät.
- vammaiset..
umalehtinen kirjoitti:
pyörätuoli,,rullatuoli tai miten sen haluatkin, pääasia että ymmärrät.
eivät pidä pyörätuoli-sanasta, se koetaan halventavaksi.
Toivottavasti opettelet oikean terminologian ettet loukkaa livemaailmassa samoin kuin netissä. - Tarkoitin
vammaiset.. kirjoitti:
Toivottavasti opettelet oikean terminologian ettet loukkaa livemaailmassa samoin kuin netissä.tietenkin rullatuoli-sanaa.
Anteeksi virheeni. vammaiset.. kirjoitti:
Toivottavasti opettelet oikean terminologian ettet loukkaa livemaailmassa samoin kuin netissä.http://www.google.fi/search?hl=fi&q=pyörätuoli&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi&aq=f&oq=
- linkeistä
umalehtinen kirjoitti:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=pyörätuoli&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi&aq=f&oq=
Kun kirjoittelen tässä istuessani kännykästä nettiin, en availe linkkejä. Availetko sinä linkkejä kun olet kännllä netissä ?
linkeistä kirjoitti:
Kun kirjoittelen tässä istuessani kännykästä nettiin, en availe linkkejä. Availetko sinä linkkejä kun olet kännllä netissä ?
joten vaikea vastata;))
- et taia osata
umalehtinen kirjoitti:
joten vaikea vastata;))
sitäkään.mieki täs kännyst näpyttelen,,
- jatkuvast nauruttaa
umalehtinen kirjoitti:
Tänne en niitä ala laittamaan.;))
Samaisessa puheenvuorossa hän kertoi miten hyvää tekee kun on paikka minne mennä kohtaamaan toisia. Paikka jossa ei kukaan kyseenalaista siellä käymistä eikä kysele miksi tulit. Paikka jonne voi tulla omana itsenään..keskustella jos haluaa tai olla puhumati..paikka jossa kukaan ei moiti, vaan tunnet itsesi todella tervetulleeksi.oma valheellisuuteisko häh ko oothan sie ennenkii tänne toistei tietoi laittan
- jepjep,,,jepulis jep
et taia osata kirjoitti:
sitäkään.mieki täs kännyst näpyttelen,,
mutta sie osaa niitä linkkejä aukasta...kyll sää oot etevä!ihan katteeks käy....pikkasen taitaa puskis taas oma kehu haist vai onks se jotain muuta?
jatkuvast nauruttaa kirjoitti:
oma valheellisuuteisko häh ko oothan sie ennenkii tänne toistei tietoi laittan
sun ilkeilysi. On kuin vettä heittäisit hanhen selkään,,,ei vaikuta minuun mitenkään.
Kysäisen sulta,,ei tarvi vastata. Saatko sinä itsellesi jotakin mielihyvää tuolla ilkeilylläsi??- se si taas lens
jepjep,,,jepulis jep kirjoitti:
mutta sie osaa niitä linkkejä aukasta...kyll sää oot etevä!ihan katteeks käy....pikkasen taitaa puskis taas oma kehu haist vai onks se jotain muuta?
puskiin nii et lumi vaa pöllys buahahahah
- kandeis ny
umalehtinen kirjoitti:
sun ilkeilysi. On kuin vettä heittäisit hanhen selkään,,,ei vaikuta minuun mitenkään.
Kysäisen sulta,,ei tarvi vastata. Saatko sinä itsellesi jotakin mielihyvää tuolla ilkeilylläsi??men kattoo peiliin ni se pää ilkeilijä tsiikaa sua siält.kah ko ei tottuus oo ilkeilyy tollo
se si taas lens kirjoitti:
puskiin nii et lumi vaa pöllys buahahahah
rekattuna olen ollut koko illan. Mites nyt suu pannaan;)
kandeis ny kirjoitti:
men kattoo peiliin ni se pää ilkeilijä tsiikaa sua siält.kah ko ei tottuus oo ilkeilyy tollo
Sinähän ilkeilet ja nimittelet koko ajan. On sulla ajan täytynyt olla pitkää. Paas pelaten vaikka pasianssia.
- ´+95rnbl.km
umalehtinen kirjoitti:
rekattuna olen ollut koko illan. Mites nyt suu pannaan;)
- pasi anssii
umalehtinen kirjoitti:
Sinähän ilkeilet ja nimittelet koko ajan. On sulla ajan täytynyt olla pitkää. Paas pelaten vaikka pasianssia.
pasi anssii kirjoitti:
Tässä sulle mun suosikkini.
http://pelikone.fi/channels/mahjong-nettipelit
- nousseena liputan
sen puolesta!Kiitos VTry:lle uudesta elämästä ja mahdollisuudesta!Ja ennenkaikkea uskosta ja tuesta!
Minä tunsin itseni pieneksi todella pieneksi tuolla seminaarissa. Tuo vapaaehtoistyö ja toisen ihmisen auttaminen tai rinnallla kulkeminen...on asioita joista on jotakin sanonut... sen enempi asiaan syventymistä.
Mietin siinä istuessani ja kuunnellessani onko minulla todella jotakin annettavana jollekkin??
Vielä en ole siitä varma.
Tuo viestisi oli hienoa luettavaa. Kiitos sulle että kerroit sen juuri tässä ketjussa;)umalehtinen kirjoitti:
Minä tunsin itseni pieneksi todella pieneksi tuolla seminaarissa. Tuo vapaaehtoistyö ja toisen ihmisen auttaminen tai rinnallla kulkeminen...on asioita joista on jotakin sanonut... sen enempi asiaan syventymistä.
Mietin siinä istuessani ja kuunnellessani onko minulla todella jotakin annettavana jollekkin??
Vielä en ole siitä varma.
Tuo viestisi oli hienoa luettavaa. Kiitos sulle että kerroit sen juuri tässä ketjussa;)kävin punaisen ristin kurssin "ystäväpalvelussa" ja kävin yhden mummun luona juttelemassa.
olin kyllä niin nuori että varmaan suurempaa apua ja iloa minusta ei mummulle ollut :-(
luin hänelle kirjoja ja muuten juteltiin.
minulle on se jäänyt mieleen. oli nimittäin tosi herttainen mummu. olen nimittäin joskus mieltänyt sen toistepäin että tämä mummu antoi minulle paljon. eli siis mummun olisi pitänyt liittyä "nuorten ystävä palveluun".
rahallista korvaustahan siitä ei toki saanut vaan sehän oli sitä vapaaehtoistyötä.majorica kirjoitti:
kävin punaisen ristin kurssin "ystäväpalvelussa" ja kävin yhden mummun luona juttelemassa.
olin kyllä niin nuori että varmaan suurempaa apua ja iloa minusta ei mummulle ollut :-(
luin hänelle kirjoja ja muuten juteltiin.
minulle on se jäänyt mieleen. oli nimittäin tosi herttainen mummu. olen nimittäin joskus mieltänyt sen toistepäin että tämä mummu antoi minulle paljon. eli siis mummun olisi pitänyt liittyä "nuorten ystävä palveluun".
rahallista korvaustahan siitä ei toki saanut vaan sehän oli sitä vapaaehtoistyötä.kuinka paljon noita yhdistyksiä on olemassa tai järjestöjä. Jokaisessa melkein tarvitaan tuota vapaaehtoisjoukkoa.
Mietin myös miten mahtaisi Suomessa olla asiat ilman vapaaehtoisten työpanoksia.
Miten paljon vapaaehtoistoiminta antaakaan sille vapaaehtoiselle.- kyssynny siult
umalehtinen kirjoitti:
kuinka paljon noita yhdistyksiä on olemassa tai järjestöjä. Jokaisessa melkein tarvitaan tuota vapaaehtoisjoukkoa.
Mietin myös miten mahtaisi Suomessa olla asiat ilman vapaaehtoisten työpanoksia.
Miten paljon vapaaehtoistoiminta antaakaan sille vapaaehtoiselle.et pumpulissaks oot kasvannt ku et tunnu juur mistää tietävä mit ympärilläis o oikkees elämäs o.täs se taas nähhää et se pakolt istumin konzerteis ei oo hyväks lapselkaa.avaja silmäis sie höppänä.
umalehtinen kirjoitti:
kuinka paljon noita yhdistyksiä on olemassa tai järjestöjä. Jokaisessa melkein tarvitaan tuota vapaaehtoisjoukkoa.
Miten paljon vapaaehtoistoiminta antaakaan sille vapaaehtoiselle.ei pitäisi kehityksen mennä siihen että vanhukset saavat apua hyväntekeväisyydeltä.
me maksetaan verorahoilla se että kaikki vanhukset saavat sen avun mitä tarvitsevat.
jos me siihen suostumme niin kohtahan me vaan maksetaan ja nämä vapaaehtoiset hoitavat vanhukset ilman palkkaa :-(
mihin ne verorahat sitten menevät? kait niitten politiikkojen palkkoihin.
kirjaa lukemassa voi tietysti joskus käydä kun aikaa riittää. tai vaikka ulkoilemassa. mutta ei koskaan vapaaehtoisena kannata tehdä hoitohenkilökunnan töitä.- Pukeli 1
majorica kirjoitti:
ei pitäisi kehityksen mennä siihen että vanhukset saavat apua hyväntekeväisyydeltä.
me maksetaan verorahoilla se että kaikki vanhukset saavat sen avun mitä tarvitsevat.
jos me siihen suostumme niin kohtahan me vaan maksetaan ja nämä vapaaehtoiset hoitavat vanhukset ilman palkkaa :-(
kirjaa lukemassa voi tietysti joskus käydä kun aikaa riittää. tai vaikka ulkoilemassa. mutta ei koskaan vapaaehtoisena kannata tehdä hoitohenkilökunnan töitä.niihe mummojen seuranpidost, nii voisit sie aatella, et sie kävisit myös vanhoi heimoveljiäs tappaamas.
Mie laitan tähä osoitteen: http://www.youtube.com/watch?v=RzMUgjls50o Pukeli 1 kirjoitti:
niihe mummojen seuranpidost, nii voisit sie aatella, et sie kävisit myös vanhoi heimoveljiäs tappaamas.
Mie laitan tähä osoitteen: http://www.youtube.com/watch?v=RzMUgjls50onauruista. laitoin tämän pojalleni koska hän on tehnyt töitä tuolla Slussenilla vastikkään.
uot sie kyllä aika haaska ;-)))))majorica kirjoitti:
ei pitäisi kehityksen mennä siihen että vanhukset saavat apua hyväntekeväisyydeltä.
kirjaa lukemassa voi tietysti joskus käydä kun aikaa riittää. tai vaikka ulkoilemassa. mutta ei koskaan vapaaehtoisena kannata tehdä hoitohenkilökunnan töitä.aika paljon tuota toimintaa. Sieltäkin apu rupeaa olemaan kortilla. Tänä vuonna jo putosi rahoitusta ja ensi vuonna lisää. Ottajia on paljon ja jaettavaa vähän. Tuohon tukitoimintaan ja vertaistukeen vielä tämän päivän kuulemisen perusteella panostetaan. Mitenkä paljon ja kenelle, se jää nähtäväksi.
majorica kirjoitti:
nauruista. laitoin tämän pojalleni koska hän on tehnyt töitä tuolla Slussenilla vastikkään.
uot sie kyllä aika haaska ;-)))))Fru Svensson vassogoooooooooood
http://www.youtube.com/watch?v=x4DHxN9dHuI&feature=related- hienoa ja hyvää
majorica kirjoitti:
nauruista. laitoin tämän pojalleni koska hän on tehnyt töitä tuolla Slussenilla vastikkään.
uot sie kyllä aika haaska ;-)))))kun sen tekee joku muu kuin minä.Vapaaehtoinen auttaminen kun vaan ei sovi kaikille.Tämä on mielestäni yksi sisältäpäin tuleva halu jota ei ole kaikilla meistä.Jos se työ jonka vapaaehtoiset tekevät teetettäs vaikka meidän työttömillä kuinkas olisi? Ja senjälkeen vapaaehtoisetkin vielä auttaisivat olisko meillä kaikki tyytyväisiä? Olen saanut olla ja saan edelleen olla vierelläkulkia ja kuuntelia vapaaehtoisesti.En minkään koulutuksen kautta koska tähän asiaan ei vaan ole koulutusta.Oma palava halu ymmärtää ja auttaan kanssa matkaavia.
hienoa ja hyvää kirjoitti:
kun sen tekee joku muu kuin minä.Vapaaehtoinen auttaminen kun vaan ei sovi kaikille.Tämä on mielestäni yksi sisältäpäin tuleva halu jota ei ole kaikilla meistä.Jos se työ jonka vapaaehtoiset tekevät teetettäs vaikka meidän työttömillä kuinkas olisi? Ja senjälkeen vapaaehtoisetkin vielä auttaisivat olisko meillä kaikki tyytyväisiä? Olen saanut olla ja saan edelleen olla vierelläkulkia ja kuuntelia vapaaehtoisesti.En minkään koulutuksen kautta koska tähän asiaan ei vaan ole koulutusta.Oma palava halu ymmärtää ja auttaan kanssa matkaavia.
On myös niitä joilla on voimakkaat tunteet. Mikäli tuntee liian voimakkaasti taitaa tehdä itselleen hallaa menemällä liian voimakkaasti mukaan,,eli ei pysty olemaan neutraali.
Iso osa vapaaehtoisista taitaa olla eläkeläisiä,,vai onko.
Kyllä minäkin tiedän työssä olevia jotka omalla ajallaan tekevät vapaaehtoistyötä.kyssynny siult kirjoitti:
et pumpulissaks oot kasvannt ku et tunnu juur mistää tietävä mit ympärilläis o oikkees elämäs o.täs se taas nähhää et se pakolt istumin konzerteis ei oo hyväks lapselkaa.avaja silmäis sie höppänä.
pysty seuraamaan. Enkä sellaista joka ei kosketa henk,kohtaisesti. Aika vaikeaa tietää sellaisesta jonka toiminnasta ei tiedä.
Ennen oli palkattuja toimitsijoita yhdistysten toimistoissa ja on vieläkin pienemmässä määrin toki.hienoa ja hyvää kirjoitti:
kun sen tekee joku muu kuin minä.Vapaaehtoinen auttaminen kun vaan ei sovi kaikille.Tämä on mielestäni yksi sisältäpäin tuleva halu jota ei ole kaikilla meistä.Jos se työ jonka vapaaehtoiset tekevät teetettäs vaikka meidän työttömillä kuinkas olisi? Ja senjälkeen vapaaehtoisetkin vielä auttaisivat olisko meillä kaikki tyytyväisiä? Olen saanut olla ja saan edelleen olla vierelläkulkia ja kuuntelia vapaaehtoisesti.En minkään koulutuksen kautta koska tähän asiaan ei vaan ole koulutusta.Oma palava halu ymmärtää ja auttaan kanssa matkaavia.
ihan vapaaehtoisesti ottasin tämän ennen kuin lähden ulos...
http://www.hilavitkutin.com/wp-content/uploads/2006/12/tankki_pyoratuoli_big.jpgmajorica kirjoitti:
ihan vapaaehtoisesti ottasin tämän ennen kuin lähden ulos...
http://www.hilavitkutin.com/wp-content/uploads/2006/12/tankki_pyoratuoli_big.jpgtai sivuvaunu koiruleille;))
- sellast tärkkeillyy et oikkee
umalehtinen kirjoitti:
pysty seuraamaan. Enkä sellaista joka ei kosketa henk,kohtaisesti. Aika vaikeaa tietää sellaisesta jonka toiminnasta ei tiedä.
Ennen oli palkattuja toimitsijoita yhdistysten toimistoissa ja on vieläkin pienemmässä määrin toki."Ennen oli palkattuja toimitsijoita yhdistysten toimistoissa ja on vieläkin pienemmässä määrin toki. "
mitä noil toimitsijoil o tekemist vappaaehtoistyön kaa ? enne niit sanottii vaa toimistorotiks.
toimitsijoit ? voi pyhä sybe sentää, uot sie haaska kyl nauruttaa siun juttulois. sellast tärkkeillyy et oikkee kirjoitti:
"Ennen oli palkattuja toimitsijoita yhdistysten toimistoissa ja on vieläkin pienemmässä määrin toki. "
mitä noil toimitsijoil o tekemist vappaaehtoistyön kaa ? enne niit sanottii vaa toimistorotiks.
toimitsijoit ? voi pyhä sybe sentää, uot sie haaska kyl nauruttaa siun juttulois.että ennenvanhaan ne palkatut ihmiset niissä toimistoissa hoitivat kaiken jäsennistön suuntaan.
Kuten esim. virkistystoiminnan jne.
Nyt ne pyörivät pitkälti vapaaehtoisten varassa. Sitäpä sitä minä tarkoitin.- yhdistysten..
umalehtinen kirjoitti:
että ennenvanhaan ne palkatut ihmiset niissä toimistoissa hoitivat kaiken jäsennistön suuntaan.
Kuten esim. virkistystoiminnan jne.
Nyt ne pyörivät pitkälti vapaaehtoisten varassa. Sitäpä sitä minä tarkoitin.toimistotyöstä hoidetaan nykyään kyllä tukityöllistettyjen avulla, ei vapaaehtoisvoimin.
Paljon et tunnu tietävän tämän maan menosta. yhdistysten.. kirjoitti:
toimistotyöstä hoidetaan nykyään kyllä tukityöllistettyjen avulla, ei vapaaehtoisvoimin.
Paljon et tunnu tietävän tämän maan menosta.yhdistysten/ järjestöjen toiminta hoidettaisiin pelkästään tukityöllistetyillä ei olisi pienen ajan päästä koko yhdistystä/järjestöä.
Johdon/johtoryhmän pysyvyys on yhdistyksen/järjestön elinehto. Tukityöllistetty on vain pienen määräajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107582
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293517Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352564Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?621364