rungon hinta

Maksajan osassa

Kyselisin vähän missä hinnoissa on n.200m2 ok- talon pystytys metritavarasta "sateelta suojaan" vaiheeseen. Perustukset olisivat valmiina, joskin niistäkin voitaisiin neuvotella.

10

7787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasattuna eli

      kastelli noin 50000 euroa ja pitkästä tehtynä 40000 euroa. Kastelli sisältää lupakuvat.

      • ykstimpuri

        200 neliöisen kastellin tekisi säältä suojaan 50 tonnilla??? Tarkoitatko nyt pelkkää pystytystyötä koska edes pelkkää "kastellin talopakettia" eli puu ja levynippua ei saa tohon hintaan noin isoja tai sitten on lama pudottanut hintoja ja pahasti!

        Kastelliratkaisulla hyvä jos riittää 80 tonnia tuohon että 200m2 paketti ja pystytys säältä suojaan.

        Sen sijaan pitkästä tehden toi 40 000 voi hyvinkin riittää kamoihin ja pystytys työhön jakautuen karkeasti seuraavasti:

        Tavara 30 tonnia ja pystytys 10 tonnia. Säältäsuojaan asennus ei voi pitkästä maksaa paljoa tuon yli. Se on jo lähelle kuukaus töitä timpuriparille ja siinä tekee talon säältä suojaan.

        Noilla valmiilla pre-cut ratkaisuilla ei sitten enää noihin hintoihin päästäkkään.


      • pystytys on halvempi ja
        ykstimpuri kirjoitti:

        200 neliöisen kastellin tekisi säältä suojaan 50 tonnilla??? Tarkoitatko nyt pelkkää pystytystyötä koska edes pelkkää "kastellin talopakettia" eli puu ja levynippua ei saa tohon hintaan noin isoja tai sitten on lama pudottanut hintoja ja pahasti!

        Kastelliratkaisulla hyvä jos riittää 80 tonnia tuohon että 200m2 paketti ja pystytys säältä suojaan.

        Sen sijaan pitkästä tehden toi 40 000 voi hyvinkin riittää kamoihin ja pystytys työhön jakautuen karkeasti seuraavasti:

        Tavara 30 tonnia ja pystytys 10 tonnia. Säältäsuojaan asennus ei voi pitkästä maksaa paljoa tuon yli. Se on jo lähelle kuukaus töitä timpuriparille ja siinä tekee talon säältä suojaan.

        Noilla valmiilla pre-cut ratkaisuilla ei sitten enää noihin hintoihin päästäkkään.

        kestää vain pari viikkoa katto päälle. Tavarapketin hinta riippuu tuleeko mukaan kaikki villat, levyt ja paneelit lauteita myöten.


      • Maksajan osassa
        ykstimpuri kirjoitti:

        200 neliöisen kastellin tekisi säältä suojaan 50 tonnilla??? Tarkoitatko nyt pelkkää pystytystyötä koska edes pelkkää "kastellin talopakettia" eli puu ja levynippua ei saa tohon hintaan noin isoja tai sitten on lama pudottanut hintoja ja pahasti!

        Kastelliratkaisulla hyvä jos riittää 80 tonnia tuohon että 200m2 paketti ja pystytys säältä suojaan.

        Sen sijaan pitkästä tehden toi 40 000 voi hyvinkin riittää kamoihin ja pystytys työhön jakautuen karkeasti seuraavasti:

        Tavara 30 tonnia ja pystytys 10 tonnia. Säältäsuojaan asennus ei voi pitkästä maksaa paljoa tuon yli. Se on jo lähelle kuukaus töitä timpuriparille ja siinä tekee talon säältä suojaan.

        Noilla valmiilla pre-cut ratkaisuilla ei sitten enää noihin hintoihin päästäkkään.

        Lähinnä olen kiinnostunut timpurinpalkasta/ sovitusta urakkahinnasta. Talo on nelikulmainen, kattotuolit ns. käyttöullakkomalliset. Julkisivulle tulee 2 harjakattoista kuistia. Ja nimenomaan on kysymys "pitkästä tavarasta" rakentamisesta "sateelta suojaan" vaiheeseen. Tietysti jos hinnoittelu on kohdallaan ja homma muutenkin toimii, niin mikäpä etteikö siitä eteenkinpäin :)


    • JA.

      Mulle urakkahinta oli 9000 € (sis. alv). Rakennusneliöitä 196, 1,5 kerrosta. yksi parvekelyhty. Yläpalkkirakenne ja välipohja kertopuusta. Urakka oli rankavaiheeseen, eli itse levytettiin, villoitettiin ja laitettiin vesikatto. Tässä käytettiin samaa timpuriporukkaa apuna tuntitöinä näyttämässä ensin mallia ja sen jälkeen tehtiin työvaihe itse loppuun.
      Aikaa rankaan meni 5-6 viikkoa. Timpureiden urakka kusi noin viikolla.

      • henryT

        Me sovittiin runkotyö kahden tuttavan suositteleman timpurin kanssa tuntityönä.
        Varoituksia sateli että nyt kestää ja maksaa!
        Mutta, työ sujui kuin rasvattu, oli hieno katsoa sellaista työn iloa mitä heillä oli.
        Olisimme teetättäneet myös muita töitä heillä mutta olivat sopineet jo muualle.


      • mitalla
        henryT kirjoitti:

        Me sovittiin runkotyö kahden tuttavan suositteleman timpurin kanssa tuntityönä.
        Varoituksia sateli että nyt kestää ja maksaa!
        Mutta, työ sujui kuin rasvattu, oli hieno katsoa sellaista työn iloa mitä heillä oli.
        Olisimme teetättäneet myös muita töitä heillä mutta olivat sopineet jo muualle.

        Näin se on, kunnon timpurit tekee, niin töitä riittää aina.
        Nämä "venyttäjät" on rakennusliikkeissä ja niillä on tarkoitus laittaa urakat kohdalleen.

        Kun vierailee nykyisissä puutavaraliikkeissä huomaa ettei olla niin kuin ennen. Pystyrungoissakaan ei tarvitse maksaa yhtään ylimääräisestä, kaikki on mitoitettu valmiiksi.


      • Rakentaja(ko)

        Heippa!
        Olen aikeissa laajentaa vanhaa taloa Turun seudulla ja kaipaisin luotettavia ja hyviä työmiehiä. Voisiko joku suositella rakennusfirmaa taikka muita rakennusmiehiä, joka/tka on laajentanut vanhaa puutaloa ja tulos on ollut hyvä? Kaipaisin myös tietoa mikä on tällä hetkellä rakennusmiehien tuntipalkka vai kannattaako pyytää tarjous koko urakasta(perustus ja rungon pystytys "sateelta suojaan"?) Kuuluiko tähän kyseiseen 9000 hintaan myös perustukset vai pelkkä runkopystytys? Mitkä oli materiaalikustannukset ja hankitko puut yms. itse vaiko rakennusporukka? Kiitos tiedoista jo etukäteen.


    • fhgdhf

      198m2 2 kerrosta katto monimuotoinen 16000€

      • Rakentaja(ko)

        Kysyisin vielä hiukan tarkennusta tohon 16000 summaan eli mitä siihen sisältyy? Ja kuinka kauan on arvioitu menevän aikaa talon pystyttämiseen jne.? Kiitti vastauksestasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe