Olen nuori 19 vuotias naisen alku enkä muista näin äkkiseltä yötä milloin en olisi heräillyt kesken unien.
Herään varmasti 2-3 kertaa yön aikana ja yhdellä kerralla minun on noustava pissalle. Näen joka yö omituisia unia, joka varmasti johtunee yöheräilyistäni. Aamulla olen ihan poikki enkä millään jaksaisi nousta sängystä.
Olen aina ollut todella herkkä uninen, mutta jotenkin nyt on tullut kamala jakso, jonka seurauksena heräilen joka ikinen yö. Unen saaminenkin on joskus vaikeaa - varsinkin vieraassa ympäristössä sekä äänet taustalla (esim. kuorsaus, kellon tikitys) Joskus jään miettimään ihan omituisia asioita kun yritän saada unta.
En tiedä montako tuntia loppujenlopuksi nukun yöllä, mutta tavoitteeni on nukkua n. 7 h tai enemmän - en usko että yön aikana tämä toteutuu, koska herään niin usein.
Onko mitään keinoa ehkäistä heräilyjä? On todella ankeata heräillä joka yö :(
Uneni pätkii / on kevyttä
3
511
Vastaukset
- 20v
oon samoja ikiä sun kanssa ja mulla on myös samallaisia vaivoja. heräilen öisin parin tunnin välein ja saatan käydä useita kertoja vessassa. usein myös herään hiestä märkänä. aamuisin päätä särkee ja oon toivottoman väsynyt. päivällä saatan nukkua pari tuntia, kun väsyttää niin kovasti.
luin eräästä lehdestä naisten uniapneasta, joka ei välttämättä tarkota kuorsaamista ja selkeitä hengityskatkoksia vaan voi vain olla työlästä hengittämistä. mietin itseni kohdalla, voisiko kyse olla siitä. tosin sinulla oireet vaikuttavat huomattavasti lievemmiltä.
liikutko? stressaatko? ääniin auttaa korvatulpat, vaikka ne aluksi vaativatkin tottumista. saattavat hieman painaa, mutta ainakin on hiljaista.- on myös näitä
Minuakin on vaivannut pidemmän aikaa väsymys, oikeastaan pari vuotta etenkin aamuisin ja päivisin. Ihan voisi ottaa päiväunet seisaallaan. Yöllä heräilen myös aika usein ja viime yönäkin jouduin käymään useasti vessassa kun oli hätä. Käytän kyllä mielialalääkettä paniikkeihin, joten se väsyttää omalla tavallaan, mutta mietityttää voisiko taustalla olla jotain muuta kuten uniapneaa. Herään joskus yöllä rytmihäiriöihinkin. Minulla on paksu kieli ja olen lukenut että se saattaa tukkia hengitystiet ja aiheuttaa apneaoireita. En tiedä, miten näitä apneatutkimuksia sitten tehdään pitäisikö mennä makoilemaan tutkimuspatjalle yöksi?
- voisi auttaa
sinua parhaiten. Lääkkeissä on aina koukkuvaara. Silloin nukkuu lopulta vieläkin huonommin ja joutuu aina nostamaan annoksia.
Sellaisessa kirjassa kuin "Täyttä elämää" neuvotaan itserentoutus. Auttaisikohan se?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse644431Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky973678Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083321Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.191883Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871129- 82819
- 44803
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.105797Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23764