Äitini kuoli ja olen ainoa lapsi. Hän eli viimeiset 15 vuotta avoliitossa uuden miehen kanssa. Mikä on etiketin mukainen järjestys kukkien laskussa? Menenkö minä oman mieheni ja lapseni kanssa ensin laskemaan kukat vai äitini avomies?
Miten menee etiketti
8
2007
Vastaukset
- *etiketti
Olet äitisi lähin omainen, sinä menet ensin, sitten avomies.
Muut sukulaiset menevät sen jälkeen.
Jos äidilläsi oli kummilapsia, he menevät
ennen muuta saattoväkeä.
Saattoväki menee sitten "sopivassa järjestyksessä" siinä ei ole oikein selvää kaavaa.
Osanottoni.- Vähän eri linjoilla
Tekeekö avoliitto puolisosta "ei-lähiomaisen"?
Mielestäni tässä on kyse keskinäisestä sopimisesta. Jos äiti on asunut avoliitossa noinkin pitkään, katson kumppanin mitä suurimmassa määrin lähiomaiseksi.
Lämmin osanottoni. - vaan on
Vähän eri linjoilla kirjoitti:
Tekeekö avoliitto puolisosta "ei-lähiomaisen"?
Mielestäni tässä on kyse keskinäisestä sopimisesta. Jos äiti on asunut avoliitossa noinkin pitkään, katson kumppanin mitä suurimmassa määrin lähiomaiseksi.
Lämmin osanottoni.Avomies ei ole sama kun vihitty mies. Etiketin mukaan tytär menisi ensin, koska kyseessä ei varmaankaan ole viralliset hautajaiset, niin ei välttämättä mennä etiketin mukaan ja tytär ja avomies voivat keskenään sopia asiasta, miten kummallekin hyvältä tuntuu.
- *etiketti
vaan on kirjoitti:
Avomies ei ole sama kun vihitty mies. Etiketin mukaan tytär menisi ensin, koska kyseessä ei varmaankaan ole viralliset hautajaiset, niin ei välttämättä mennä etiketin mukaan ja tytär ja avomies voivat keskenään sopia asiasta, miten kummallekin hyvältä tuntuu.
Kun ex-mieheni kuoli tytöt menivät ensin yksin,
sitten minä anopin jälkeen.
Emme olleet siis enää virallisesti naimisissa
vaikka avoliitoon verrattavassa suhteessa.
Verisukulaiset käyvät ensimmäisenä laskemassa
seppeleen.
Voimia hautajaisiin ja hyvää vointia.
- Toisinaan täällä
on fiksu, hän ehdottaa sinun ensisijaisuutta. Ellei, tai tulee arvovaltakysymys, asia ei siitä muutu.Ellet ole ollut riidoissa äitisi kanssa(mitä varmaan et ole ollutkaan). Oli niin tai näin olet äitisi lapsi ja ainoa rintaperillinen.
- osaa todellakaan
keskenänne päättää? Kaikella kunnioituksella, kyse ei ole virallisesta valtion tilaisuudesta, vaan ihan tavallisista hautajaisista. Se on ihan sama kuka ensin kukat laskee, suru on jokaisella yhtä suuri.
- omainen ihan varmasti
15 vuoden avoliiton jälkeen, väheksymättä mitenkään sinun suruasi. Osanottoni. Periaatteessa "perhe", eli mies sekä sinun lapsesi/perheesi voisi mennä samaan aikaankin, mutta kyllä mies on "puoliso" tässä tapauksessa ja menee ensin jos ette muuta sovi yhteisesti. Sen jälkeen sinä ja lapsesi.
- mielipide...
elän avoliitossa, avomieheni elää, ajattelen asiaa omalta kohdaltani, niin kyllä minä ajattelen, että jos minä kuolen ennen avomiestäni, niin hän on olut minulle läheisin, koska olenhan elänyt hänen kanssaan ja lapset ovat jo aikuisia, elävät omaa elämäänsä. Ei se että olen lapset synnyttänyt tee minusta heille läheisempää kuin elämänkumppanini, vaikka hän ei olekaan lasteni isä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1827720
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923816- 672589
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731630Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3861564- 641447
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048