Miten menee etiketti

hautajaisissa?

Äitini kuoli ja olen ainoa lapsi. Hän eli viimeiset 15 vuotta avoliitossa uuden miehen kanssa. Mikä on etiketin mukainen järjestys kukkien laskussa? Menenkö minä oman mieheni ja lapseni kanssa ensin laskemaan kukat vai äitini avomies?

8

1969

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *etiketti

      Olet äitisi lähin omainen, sinä menet ensin, sitten avomies.
      Muut sukulaiset menevät sen jälkeen.
      Jos äidilläsi oli kummilapsia, he menevät
      ennen muuta saattoväkeä.
      Saattoväki menee sitten "sopivassa järjestyksessä" siinä ei ole oikein selvää kaavaa.

      Osanottoni.

      • Vähän eri linjoilla

        Tekeekö avoliitto puolisosta "ei-lähiomaisen"?
        Mielestäni tässä on kyse keskinäisestä sopimisesta. Jos äiti on asunut avoliitossa noinkin pitkään, katson kumppanin mitä suurimmassa määrin lähiomaiseksi.

        Lämmin osanottoni.


      • vaan on
        Vähän eri linjoilla kirjoitti:

        Tekeekö avoliitto puolisosta "ei-lähiomaisen"?
        Mielestäni tässä on kyse keskinäisestä sopimisesta. Jos äiti on asunut avoliitossa noinkin pitkään, katson kumppanin mitä suurimmassa määrin lähiomaiseksi.

        Lämmin osanottoni.

        Avomies ei ole sama kun vihitty mies. Etiketin mukaan tytär menisi ensin, koska kyseessä ei varmaankaan ole viralliset hautajaiset, niin ei välttämättä mennä etiketin mukaan ja tytär ja avomies voivat keskenään sopia asiasta, miten kummallekin hyvältä tuntuu.


      • *etiketti
        vaan on kirjoitti:

        Avomies ei ole sama kun vihitty mies. Etiketin mukaan tytär menisi ensin, koska kyseessä ei varmaankaan ole viralliset hautajaiset, niin ei välttämättä mennä etiketin mukaan ja tytär ja avomies voivat keskenään sopia asiasta, miten kummallekin hyvältä tuntuu.

        Kun ex-mieheni kuoli tytöt menivät ensin yksin,
        sitten minä anopin jälkeen.
        Emme olleet siis enää virallisesti naimisissa
        vaikka avoliitoon verrattavassa suhteessa.

        Verisukulaiset käyvät ensimmäisenä laskemassa
        seppeleen.

        Voimia hautajaisiin ja hyvää vointia.


    • Toisinaan täällä

      on fiksu, hän ehdottaa sinun ensisijaisuutta. Ellei, tai tulee arvovaltakysymys, asia ei siitä muutu.Ellet ole ollut riidoissa äitisi kanssa(mitä varmaan et ole ollutkaan). Oli niin tai näin olet äitisi lapsi ja ainoa rintaperillinen.

    • osaa todellakaan

      keskenänne päättää? Kaikella kunnioituksella, kyse ei ole virallisesta valtion tilaisuudesta, vaan ihan tavallisista hautajaisista. Se on ihan sama kuka ensin kukat laskee, suru on jokaisella yhtä suuri.

    • omainen ihan varmasti

      15 vuoden avoliiton jälkeen, väheksymättä mitenkään sinun suruasi. Osanottoni. Periaatteessa "perhe", eli mies sekä sinun lapsesi/perheesi voisi mennä samaan aikaankin, mutta kyllä mies on "puoliso" tässä tapauksessa ja menee ensin jos ette muuta sovi yhteisesti. Sen jälkeen sinä ja lapsesi.

    • mielipide...

      elän avoliitossa, avomieheni elää, ajattelen asiaa omalta kohdaltani, niin kyllä minä ajattelen, että jos minä kuolen ennen avomiestäni, niin hän on olut minulle läheisin, koska olenhan elänyt hänen kanssaan ja lapset ovat jo aikuisia, elävät omaa elämäänsä. Ei se että olen lapset synnyttänyt tee minusta heille läheisempää kuin elämänkumppanini, vaikka hän ei olekaan lasteni isä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe