Te 60+

jotka olette

vielä töissä. Nyt kannattaa harkita eläkkeelle jäämistä. Eikös ne suunnittele eläkeiän nostamista? Pitäkää varanne tai joudutte työskentelemään 70-vuotiaaksi asti.

13

1132

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olin edellisen laman aikaan yritykseni velkojen maksumiehenä ja menetin silloin kaiken henkilökohtaisen omaisuuteni. Nyt säästän uutta kattoa pääni päälle ja kuvittelen jääväni eläkkeelle 63-vuotiaana. Oikein jännittää, ehdinkö eläkkeelle lainkaan!

Ylimääräistä menoakin tulee aina. Tänään meni rengas autosta, hyvä ettei henkikin. Tässä nyt joutessani netissä, kun auto on korjaamolla.

• Saimander

Edellinen lama oli monelle yrittäjälle raskas. Itsekin menetin mittaavien luottotappioiden seurauksesta niin paljon, etten enää halua sitä muistella. Täytyy vain toivoa, ettei nyt käy samoin, kun jo merkkejä siitä on olemassa.

Eläkkeeni on pieni, eikä tästä enää nouse. Viimeiset työvuodet kartuttavat reilusti lisää eläkettä, mutta myös eläkevakuutusmaksut nousevat samassa suhteessa. Siksi itse otin osa-aikaeläkkeen heti kun se oli mahdollista ja vanhuuseläkkeen kun täytin 63. Työtä en lopettanut, mutta kun vanhuuseläkeläisen YEL-maksut ovat vapaaehtoiset, lopetin niiden korotettujen maksujen maksamisen. Siksi ei eläkkeeni enää tästä miksikään muutu, vaikka tekisin töitä sata vuotiaaksi.
        Säästyneistä YEL-maksuista ja eläketuloistani pyrin nyt säästämään itse itselleni eläkerahaston, jota sitten voin syödä, kun en enää töitä jaksa tehdä.

Sinäkin saisit osa-aikaeläkkeen jo nyt, jolloin myös YEL-maksusi puolittuisi. Täyden eläkkeen saat 63 vuotiaana, mutta silti voit työtä tehdä ja tienata niin paljon kuin jaksat, maksamatta muiden eläkkeitä
        Laske, miten sinun kannattaa tehdä! Itse laskin, että häviän vasta päälle 80-kymppisenä, mutta mitä rahalla teen enää siinä iässä?

• Saimander kirjoitti:

Edellinen lama oli monelle yrittäjälle raskas. Itsekin menetin mittaavien luottotappioiden seurauksesta niin paljon, etten enää halua sitä muistella. Täytyy vain toivoa, ettei nyt käy samoin, kun jo merkkejä siitä on olemassa.

Eläkkeeni on pieni, eikä tästä enää nouse. Viimeiset työvuodet kartuttavat reilusti lisää eläkettä, mutta myös eläkevakuutusmaksut nousevat samassa suhteessa. Siksi itse otin osa-aikaeläkkeen heti kun se oli mahdollista ja vanhuuseläkkeen kun täytin 63. Työtä en lopettanut, mutta kun vanhuuseläkeläisen YEL-maksut ovat vapaaehtoiset, lopetin niiden korotettujen maksujen maksamisen. Siksi ei eläkkeeni enää tästä miksikään muutu, vaikka tekisin töitä sata vuotiaaksi.
        Säästyneistä YEL-maksuista ja eläketuloistani pyrin nyt säästämään itse itselleni eläkerahaston, jota sitten voin syödä, kun en enää töitä jaksa tehdä.

Sinäkin saisit osa-aikaeläkkeen jo nyt, jolloin myös YEL-maksusi puolittuisi. Täyden eläkkeen saat 63 vuotiaana, mutta silti voit työtä tehdä ja tienata niin paljon kuin jaksat, maksamatta muiden eläkkeitä
        Laske, miten sinun kannattaa tehdä! Itse laskin, että häviän vasta päälle 80-kymppisenä, mutta mitä rahalla teen enää siinä iässä?

En kuitenkaan aio työskennellä pidemmälle kuin 63-vuotiaaksi. Minulla on jäljellä vielä kaksi ja puoli vuotta, jos yleensä sinne asti pääsen. Tarkoituksenani on hankkia mökki maalta ja siirtyä harrastajaviljelijäksi kasvattaakseni noin suurinpiirtein sen, mitä aion syödä.

Työt olen aloittanut niin nuorena, että en juuri muista muuta olleenkaan kuin työntekoa. Haluaisin muutaman vuoden itsellenikin ja aion nauttia tulevasta ajasta niiden harrastusten parissa, joissa viihdyn. En luota siihen, että terveyttä riittää loputtomiin.

Jos kaikki olisi mennyt alkuperäisen suunnitelman mukaan, en enää olisi töissä. Menneitä on kuitenkin turhaa haikailla ja tulevassa lamassa en menetä mitään. Työt saattavat vähän vähentyä, mutta paremminpa jaksan loppuun saakka.

• urhoollinen!

Ikärajan nosto sopisi mainiosti.

Kaksi vuotta lisää superkertymää.

Nykyinen terveyteni ennakoi pitkää ikää.
      Tuonne 90:iin eläen kyllä rahaa tarvitaankin.

• innostua

Tee sitä, mikä itsestä hyvälle tuntuu. Joten saappaat jalassa vaan hautaan! Arvostuskysymys tuo. Pitääkö päteä maailman tappiin vai hellittääkö vapaalle aiemmin.
        Sen vaan tiedän, ettei se terveys ole niin varmaa, kuin luulisi.

• alima
        innostua kirjoitti:

Tee sitä, mikä itsestä hyvälle tuntuu. Joten saappaat jalassa vaan hautaan! Arvostuskysymys tuo. Pitääkö päteä maailman tappiin vai hellittääkö vapaalle aiemmin.
        Sen vaan tiedän, ettei se terveys ole niin varmaa, kuin luulisi.

monet on kuolleet täysin terveinäkin.

Päivämme ovat luetut ja niiden määrää ei kukaan etukäteen tiedä.
        Sain just tänään yhden eläkeotteen ja akuhukseni totesin, et pitäis vielä jaksaa vähintään se viisi vuotta ja mahdollisuus on jatkaa ihan 68 vuotiaaksi asit.
        Jäin vain miettimään, että koska enää voisin varsinaisesta eläkkeestä nauttia.
        Voi olla, etten enää montaa vuotta eläisikään tai olisin jo niin vanha raakki, ettei pystyisi terveydellisistä syistä johtuen nauttimaan.
        Nyt just haluaisin päästä, mutta eläke tulisi olemaan onnettoman pieni.
        Sen siitä saa, kun tekee halvalla yhteiskunnalle töitä ja kantaa yhteiskunnalle (sossulle) kuuluvaa vastuuta.
        Korvaus tehdystä rankasta työstä kostautuu vielä vuosien päähän, eli eläkekertymäänkin.

• urhoollinen!
        alima kirjoitti:

monet on kuolleet täysin terveinäkin.

Päivämme ovat luetut ja niiden määrää ei kukaan etukäteen tiedä.
        Sain just tänään yhden eläkeotteen ja akuhukseni totesin, et pitäis vielä jaksaa vähintään se viisi vuotta ja mahdollisuus on jatkaa ihan 68 vuotiaaksi asit.
        Jäin vain miettimään, että koska enää voisin varsinaisesta eläkkeestä nauttia.
        Voi olla, etten enää montaa vuotta eläisikään tai olisin jo niin vanha raakki, ettei pystyisi terveydellisistä syistä johtuen nauttimaan.
        Nyt just haluaisin päästä, mutta eläke tulisi olemaan onnettoman pieni.
        Sen siitä saa, kun tekee halvalla yhteiskunnalle töitä ja kantaa yhteiskunnalle (sossulle) kuuluvaa vastuuta.
        Korvaus tehdystä rankasta työstä kostautuu vielä vuosien päähän, eli eläkekertymäänkin.

Aina pitää uskoa parempaan vaihtoehtoon!

Myös terveyden suhteen. Tekee kohtuudella sen hyväksi minkä voi.
        Loppu on kohtalosta kiinni.

Eläkepäivinähän rahaa vasta tarvitaankin.
        Sama kuin työaikana lomilla.
        Aikaa kun on niin kulutkin ovat suuremmat.

Siis prosentteja tienaamaan!

• alima
        urhoollinen! kirjoitti:

Aina pitää uskoa parempaan vaihtoehtoon!

Myös terveyden suhteen. Tekee kohtuudella sen hyväksi minkä voi.
        Loppu on kohtalosta kiinni.

Eläkepäivinähän rahaa vasta tarvitaankin.
        Sama kuin työaikana lomilla.
        Aikaa kun on niin kulutkin ovat suuremmat.

Siis prosentteja tienaamaan!

ahneella onkin paskanen loppu, eikä pääse itse ollenkaan nauttimaan niistä tienaamistaan prosenteista?

• millainen työ

Jos on raskas ja stressaava työ niin hyvä jos jaksaa eläkeikään.
        En minä rahasta välitä, säästin töissä ollessani, nyt kulutan niitä ja nautin eläkettä (pientä).
        Minulta meni työpaikka alta ja jäin ns. putkeen.
        En ole kertaakaan katunut sitä tekoa.
        Mikäli eivät kokonaan lopeta eläkkeen maksamista en huolehdi huomisesta.

• urhoollinen!
        millainen työ kirjoitti:

Jos on raskas ja stressaava työ niin hyvä jos jaksaa eläkeikään.
        En minä rahasta välitä, säästin töissä ollessani, nyt kulutan niitä ja nautin eläkettä (pientä).
        Minulta meni työpaikka alta ja jäin ns. putkeen.
        En ole kertaakaan katunut sitä tekoa.
        Mikäli eivät kokonaan lopeta eläkkeen maksamista en huolehdi huomisesta.

Kuka viihtyy missäkin!

Itse pidän vaihtelusta.
        Tänä päivänä Kaakkois-Suomessa.
        Muutaman viikon perästä ehkä Turun tietämissä, Kainuussa, Etelä-Savossa tai kotona työttömänä.
        En tiedä.

Työpäivät yleensä normaali 8 - 9h iltahommat kämpällä, 2 -3h.
        Joskus saattavat venyä 2 x 8 2h = 18h.

En viihdy tasaisissa vakio-olosuhteissa.
        En kuulu mihinkään etniseen vähemmistöön!

• 60+

eläkkeelle.Nyt on nuorempien aika ottaa myös taloudellinen vastuu suomesta.Itse jäin 1.1.2009 60,5 v vapaaherraksi.Kyllä on ihanaa aikaa ollut tämä reilu kk.

• lupiini

koska itsekin olen jo parin vuoden ajan nauttinut eläkkeelläolosta. Pääsin 60-vuotiaana, koska itse olen maksanut 5 tulevan vuoden eläkkeeni vapaaehtoisesti. Ei yhtään kaduta, vaikka eläke on pieni. Näin toimien jätin vakituisen työpaikan nuoremmalle ja heti pääsi toinen töihin. Tämä eläkeaika on tosiaan nautittavaa vaihetta elämässä, joka aamu saa herätä tyytyväisenä, kun ei tarvitse kiirehtiä työhön. Tosin harrastuksiin tulee välillä kiire lähteä:)

• joo, joopa

kun ei ole nuorillekaan töitä??????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      68
      4537
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      70
      4292
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2947
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      69
      2854
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2156
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1689
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      111
      1383
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe