kysymys, että minkälaisesta kupista tai mukista juotte kahvinne tai teenne?
Onko aina kuppi ja asetti kauniisti katettu vai mukistako hörpitte?
Onko lempikuppia tai -mukia, mikä pitää olla saatavilla?
Kahvia tässä hörpätessäni
49
1392
Vastaukset
- "hienohelma"
tyttö nautin kahvin ohuen ohuesta posliini kupista, muuta en huolinut, mutta tulipa elämä uusiksi ja kavi maistuu kattamatta mukistakin, vain pahvikupit on pakkopullaa.
- kahvikupit
kelpaavat miehelle, itselleni kahvi maistuu arkisin hyvältä vain mukista, tällä hetkellä veripalvelusta 50. kerran palkkioksi saadusta Arabian mukista.
, vihreästä ja Kermansaven, nämä on miun mielikuppeja.
- alima
meillä on jokaisella oma nimikkomukinsa.
Myös mun pojalla ja hänen vaimollaan.
Kukaan ei juo toisen mukista koskaan ja jokainen juo aina vain siitä omastaan.
Mulla ja miehelläni on kaksikin omaa mukia.
Mun molemmat mukit on mieheni ostanut mulle.
Toisessa on mun nimen alkukirjain ja selostusta siitä, mitä sillä kirjaimella alkava nimi tarkoittaa tai jotain.
Toisessa lukee "vieläkin kaunis, kaikkien näiden vuosien jälkeenkin". - Butternut
Arkikahvit hörpin mukista, niitä on useamman näköisiä, suosikki lienee Knossokselta ostettu delfiinimuki. Samoista mukeista juon myös teen.
Vieraille tarjoillaan kahvit Primavera-kukkakupeista, joita on useita värejä sesongin mukaan: jouluna juodaan punaisista, pääsiäisenä oransseista, juhannuksena sinisistä... Jos on tupa väkeä täynnä, esillä ovat tietysti kaikki värit.
Ja sitten on tietysti ne hienon hienot ohuet juhlakupit, joista juodaan tosi harvoin, ja silloin jotakin kallista, vastajauhettua erikoissekoitusta.
Ennen oli vielä espressokupitkin kun oli keitin, mutta kun keitin hajosi, pistin kupit kiertoon. Nykyään juon erikoiskahvit kahviloissa ja ravintoloissa.- kahvinjuoja,
ei ole vaan tullut ostettua niitä, kun nuo Arcticat ovat pyhäkuppeina ihan kelvollisia.
- Meriläinen
juon isosta kauniista mukista joka on jousimiehen merkille tehty.
Ostin sen kreetalta ja ensimmäiset kahvit siitä join siellä. Parvekkeella istuen ja aurinkoon ja mahtavalle vuorelle katsoen.
Oli kukka loistossaan saari silloin, meri ihana ja lämmin.- saakka kun niitä
Suomeen tuli, vissiin jonkun keittimen kylkiäisinä niitä sai.
Pahvimukista en suostu kahvia juopmaan.
(keskustassa 4.90 PAHVImuki...just joo!)Köyhä saa olla, mutta ei tartte olla tyhmä! - pahvikahvia
saakka kun niitä kirjoitti:
Suomeen tuli, vissiin jonkun keittimen kylkiäisinä niitä sai.
Pahvimukista en suostu kahvia juopmaan.
(keskustassa 4.90 PAHVImuki...just joo!)Köyhä saa olla, mutta ei tartte olla tyhmä!Helsingissä käydessäni juonut, en juo toiste.
- Meriläinen
pahvikahvia kirjoitti:
Helsingissä käydessäni juonut, en juo toiste.
ja automaatista jotain kahvin tapaista töissä saa.
Ei ole kahvia se mutta yövuoroissa hereillä pitää.
- ent.tehtaantyttö
hankittuja..ei niin väliä mistä mukista tuon aamukahvin juon, silmät on tsikkurassa kumminkin.., vieraille meilläkin kahvi tarjotaan kauniista kukallista kahvikupeista...hennot liilanvärisit orvokit ovat näissä kupeissa ja lautasissa koristeena. Mies kun joskus hankkinut kokonaisen 12 hengen astioston..eipä niitä arkena juuri käytetä..juhlapyhinä ja silloin kun on vieraita. Teen taas juon venälaistä NL-aikaisesta tsaikkalasista..pidikkeenä sellainen korkea metallinen pidike joka on koristeltu...faijalle ja mutsille aikanaan silloisesta Leningradista nykyisestä Pietarista lahjaksi toin joskus 70-luvun lopulla...nyt ne samat tsaikkalasit on minulla..varmaan joku muistaakin jos junassa tuonne Pietariin tai Moskovaan on matkustellut siihen maailman aikaan matkustellut...no, joo, ikuisesti näköjään kestävät...nämäkin tsaikkalasit...aina vaan..
t.friidu - Gevalia'
Kahvikupin tulee olla desin vetoinen, sisältä valkoinen ja ohutreunainen. Ehdottomasti!
En tajua ihmisiä jotka juovat kahvinsa puolen litran vetoisesta kolhosta mukista. Mautonta!
Joka tavalla.- niin isoja
mukeja tarvitse käyttää, 3 dl menee normaaliin mukiin, eikä sitä tarvitse täyteen kaataa.
Hienostelija olet:) - mies'
niin isoja kirjoitti:
mukeja tarvitse käyttää, 3 dl menee normaaliin mukiin, eikä sitä tarvitse täyteen kaataa.
Hienostelija olet:)Tämä kysymys jakaa meidät moukkiin ja fiksuihin.
Olet ensinmainittu. - huoltsikalla isot
Kyllä ohut pieni kuppi on parempi minunkin mielestä. Kahvi ei jäähdykkään siinä liian nopesti pilalle. Huoltsikalla joissakin on ne pitkät kupit, ja automaatti anttaa niihin vähän yli puolenvälin. Kyllä siinä kahvinautinto on melko vähäinen.
- kiitos vaan,
mies' kirjoitti:
Tämä kysymys jakaa meidät moukkiin ja fiksuihin.
Olet ensinmainittu.kauniisti sanottu.
- mies''
kiitos vaan, kirjoitti:
kauniisti sanottu.
Älä ota itseesi. Tarkoitan tietysti teitä koko mukiporukkaa.
Makuasiat ovat kiinni hyvin pienestä, nyansseista.
Siirry juomaan kuvailemastani kupista ja kohta huomaat ettet enää voikaan käyttää tarkoitukseen lehmänämpäriä. - Meriläinen
ole mautonta, keitän erittäin hyvää kahvia ja nautin kun saan pitää sitä mukia kunnolla käsieni välissä ja tuoksutella.
Kyllä minä sivistelläkin osaan kun vieraita tulee, heidän kanssaan jotka kahvin haluavat tassin kera.
Useimmat ystäväni nauttivat samoin kun minä, miksi siis väkisin esittäisin jotain.
Nautiskellaan vaan hyvästä kahvista. - Hanna
Meriläinen kirjoitti:
ole mautonta, keitän erittäin hyvää kahvia ja nautin kun saan pitää sitä mukia kunnolla käsieni välissä ja tuoksutella.
Kyllä minä sivistelläkin osaan kun vieraita tulee, heidän kanssaan jotka kahvin haluavat tassin kera.
Useimmat ystäväni nauttivat samoin kun minä, miksi siis väkisin esittäisin jotain.
Nautiskellaan vaan hyvästä kahvista.Mistä ihmeestä on pesiytynyt suomen kieleen tuo tekosana 'tuoksutella*, jota hoetaan joka lävessä.
Onko se joku väännös englannista?
Haistella sanon minä, on suomea! Ja paska haisee ja ruusut tuoksuvat! Eikä paska tuoksu!
Suomen kieli pilataan pikku hiljaa käsittämättömäksi lässytykseksi. - kun kuvittelin sitä,
mies'' kirjoitti:
Älä ota itseesi. Tarkoitan tietysti teitä koko mukiporukkaa.
Makuasiat ovat kiinni hyvin pienestä, nyansseista.
Siirry juomaan kuvailemastani kupista ja kohta huomaat ettet enää voikaan käyttää tarkoitukseen lehmänämpäriä.alkoi tuntua siltä, että idea on ihan hyvä:)
- HTZA
Hanna kirjoitti:
Mistä ihmeestä on pesiytynyt suomen kieleen tuo tekosana 'tuoksutella*, jota hoetaan joka lävessä.
Haistella sanon minä, on suomea! Ja paska haisee ja ruusut tuoksuvat! Eikä paska tuoksu!
Suomen kieli pilataan pikku hiljaa käsittämättömäksi lässytykseksi.on ihan hyvä sana, jokaa kuva Suomenkielen kykyä elää ja muuttua.
Maailmalla tutkitaan ruokavalion tapaa muuttaa pierun hajua.
Tutkijat eivät haistele pierua vaan "tuoksuttelevat", yrittävät saada selvää paskanhajun vivahteista.
Ravintolat haisevat nykyään koska tupakantuoksua ei enää ole, toiset tuoksut ovat vallanneet sen tilan.
Siellä tuoksutellaan nyt, haetaan hienhajusta Feromoneja, vaihtamattomien kalsareiden vanhaa Spermaa ja siihen liittyviä tuoksuja.
Baaritiskillä tuoksutellaan eroja, miten hiki ja Chanel5 sointuvat keskenään. Olisiko mukana saunaklapien tervasta? Onko hän paistanut kanaa vai ihan Häränpihvejä?
Uudet sukkahousut, tuoksuuko OMO tai muu pesuaine, onko hyvin huuhdeltu?
Kyllä tuoksuttelu on ihan Suomea. - Meriläinen
Hanna kirjoitti:
Mistä ihmeestä on pesiytynyt suomen kieleen tuo tekosana 'tuoksutella*, jota hoetaan joka lävessä.
Suomen kieli pilataan pikku hiljaa käsittämättömäksi lässytykseksi.paskaa kahvikupistani tuoksuttele :)
Ihan ihanaa kahvia.
Huomaan jonkilaista vihaa sanoistasi, älä turhaan.
Minun maailmaani mahtuu kaikenlaisia sanoja, joskus on kiva lässytelläkin. - HTZA
Meriläinen kirjoitti:
paskaa kahvikupistani tuoksuttele :)
Ihan ihanaa kahvia.
Huomaan jonkilaista vihaa sanoistasi, älä turhaan.
Minun maailmaani mahtuu kaikenlaisia sanoja, joskus on kiva lässytelläkin.ei sinne päinkään.
Ei minulla koskaan.
Tuoksuttele sinä maailman kalleinta kahvia.
Löytyy googlesta.
Näätäeläin ei koskaan haise hyvältä, mutta tuoksuttamalla sieltä löytyy nahkaa, jopa hedelmää, ja pähkinää, ja jotain marjaista... - Meriläinen
HTZA kirjoitti:
ei sinne päinkään.
Ei minulla koskaan.
Tuoksuttele sinä maailman kalleinta kahvia.
Löytyy googlesta.
Näätäeläin ei koskaan haise hyvältä, mutta tuoksuttamalla sieltä löytyy nahkaa, jopa hedelmää, ja pähkinää, ja jotain marjaista...minun vastaukseni oli.
Tuoksujen ja hajujen maailma on mielenkiintoinen samoin kuin sanojen.
Kaiken kaikkiaan maailma on mielenkiintoinen, senhän sinäkin olet huomioinut jopa edellisessä vastauksessasi. - ent.tehtaantyttö
huoltsikalla isot kirjoitti:
Kyllä ohut pieni kuppi on parempi minunkin mielestä. Kahvi ei jäähdykkään siinä liian nopesti pilalle. Huoltsikalla joissakin on ne pitkät kupit, ja automaatti anttaa niihin vähän yli puolenvälin. Kyllä siinä kahvinautinto on melko vähäinen.
nämä meidänkin vieraskupit ovat pienet ja ohkaiset;)kahvi kyllä jostain syystä taitaa maistua niissä vähän paremmalta...oisko niin, että jos oikein tarkkoja ollaan niin kahvi ei ehdi "väljähtyä" ja vielä kuumaa...kun se että, kaataa isoon lehmä mukiin? Menikö oikein?
t.friidu - ajatteleppa kylmää ilmaa
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
nämä meidänkin vieraskupit ovat pienet ja ohkaiset;)kahvi kyllä jostain syystä taitaa maistua niissä vähän paremmalta...oisko niin, että jos oikein tarkkoja ollaan niin kahvi ei ehdi "väljähtyä" ja vielä kuumaa...kun se että, kaataa isoon lehmä mukiin? Menikö oikein?
t.friiduJos kaadat retkellä kuumaa kahvia kylmään mukiin, tai kaadat sen kuksaan, kumpi jäähdyttää kahvin nopeammin. Kait se pätee ohuessa kupissakin/paksussa mukissa samoin, jäähdyttävää pintaa on ihan erilailla.
Nämä on taas näitä makuasioita, joista ei pitäisi kiistellä. Jos kahvi maistuu mukista hyvältä, niin kai se silloin maistuu. :) vai mitä. - ent.tehtaantyttö
ajatteleppa kylmää ilmaa kirjoitti:
Jos kaadat retkellä kuumaa kahvia kylmään mukiin, tai kaadat sen kuksaan, kumpi jäähdyttää kahvin nopeammin. Kait se pätee ohuessa kupissakin/paksussa mukissa samoin, jäähdyttävää pintaa on ihan erilailla.
Nämä on taas näitä makuasioita, joista ei pitäisi kiistellä. Jos kahvi maistuu mukista hyvältä, niin kai se silloin maistuu. :) vai mitä.maistuu kunnon pannunuotikahvi, no kesällä taas..lähdeveteen kun sen vielä keittää;)
mutta, totta tuo minkä kirjoitit..eipä tullut aikaisemmin ajatelleeksi tuotakaan. Kiitos.
t.friidu - Hanna
HTZA kirjoitti:
on ihan hyvä sana, jokaa kuva Suomenkielen kykyä elää ja muuttua.
Maailmalla tutkitaan ruokavalion tapaa muuttaa pierun hajua.
Tutkijat eivät haistele pierua vaan "tuoksuttelevat", yrittävät saada selvää paskanhajun vivahteista.
Ravintolat haisevat nykyään koska tupakantuoksua ei enää ole, toiset tuoksut ovat vallanneet sen tilan.
Siellä tuoksutellaan nyt, haetaan hienhajusta Feromoneja, vaihtamattomien kalsareiden vanhaa Spermaa ja siihen liittyviä tuoksuja.
Baaritiskillä tuoksutellaan eroja, miten hiki ja Chanel5 sointuvat keskenään. Olisiko mukana saunaklapien tervasta? Onko hän paistanut kanaa vai ihan Häränpihvejä?
Uudet sukkahousut, tuoksuuko OMO tai muu pesuaine, onko hyvin huuhdeltu?
Kyllä tuoksuttelu on ihan Suomea.Ei vanhan viinan ja paskan hajua idioottikaan 'tuoksuttele'. Paskanlemu voi kyllä käydä nokkaan.
Olen pysyvästi allerginen tuollaisille idioottisanoille. Ne ilmentävät idioottimaailmaa, jossa mikään ei ole kohta aitoa ja rehellistä, vaan kaikki ikuista bb-taloa ja mautonta hurlumheitä.
Ällöttäviä keskiluokkaisia ilmauksia, yhtä typeriä kuin "tunneäly", "ekotehokas" ja lukemattomat muut yhtä tyhmät kumppaninsa.
- viivi-amaldiina
oikeasta vadillisesta kahvikupista, nyt oli pirttikaluston kuppi.
Mukiin mahtuu liian suuri annos kahvia,näin säännöstelen kahvin määrää itselleni.
Mutta kaksi korvapuustia maistui, pullaa kumallakkin kupille. :)- tarvitse piripintaan
kaataa, vaikka puoleen väliin vaan ja kaksi korvapuustia, ohoh:)
- viivi-amaldiina
tarvitse piripintaan kirjoitti:
kaataa, vaikka puoleen väliin vaan ja kaksi korvapuustia, ohoh:)
mukiin kun kaadat normaali kupillisen kahvia, se on heti kylmää, ja ei se ole nautinnollista juoda sellaisesta saavista.
- puustit on hyviä. :)
- Enkeli-trio
miälee,tost hörppimisest et mahtaaks joku viäl ryystää kaffet.Mum mamma ainaski piti sokeripalaa
suus ja huulet törrelläs imi lautase reunast kaffet.
Se oli hassun näköst.Muistaakseni lautane ei eres koskettanu mamman suuta.
Sit assiaa: Mää jua omis olois Kerman save mukist,
siin lukee MAMMA.Sitku o seuralaissii ni juan Arctican mukist ja jos o viarai,ni sit samaa merkkii
olevast kahvekupist.Net o piänii ja söpöi ja sopii vaiks kui juhlavassee kattauksee.- susa51
On kunnon muki, silloin kun ei ole vieraita.
Välillä juon muumimukista, meissä kun asuu jokaisessa pieni lapsi, eikö vaan..
Teemuki meillä on sellanen vielä isompi kuppi.
Meillä on ennen ollut vieraiden varalle kunnon Arabian Myrnat, niissä on entisaikojen tunnelmaa.
Nyt olen ajatellut ostaa jotkut muut, kupit ja asetit jostain merkistä. - Meriläinen
susa51 kirjoitti:
On kunnon muki, silloin kun ei ole vieraita.
Välillä juon muumimukista, meissä kun asuu jokaisessa pieni lapsi, eikö vaan..
Teemuki meillä on sellanen vielä isompi kuppi.
Meillä on ennen ollut vieraiden varalle kunnon Arabian Myrnat, niissä on entisaikojen tunnelmaa.
Nyt olen ajatellut ostaa jotkut muut, kupit ja asetit jostain merkistä.antaa Myrnat, niissä on sitä jotain.
En vaan viittinyt enää silloin kun niitä vielä tehtiin alkaa keräilemään kun on muuten nättejä kahvikuppeja olemassa.
Kielo sarjaa olen ihaillut, se on halpa mutta kaunis. En edes tiedä kenen tekemä, on vaan niin vähän käyttöä niillä ja aina tulee uusia kauniita. Eli ne kuuluu sarjaan tavaroita joita en tarvi. Haluan, mutta en tarvi.
- RosaLiiin
ja koko päivän samasta jos olen yksin.
Jostain syystä monissa mukeissani lukee Maarit tai äiti.
Sydänmukeja olen aikoinani keräillyt ja niistäkin on myös kiva hörppiä kahvia.
Kun on vieraita tykkään kattaa kauniisti oikein tassien ja servettien kanssa. - HTZA
kahden litran terästermoskannu.
Laitan sinne desin sokeria ja otan sen koneen vierelle, aamulla.
Katselen postit ja uutiset. Siinä se tyhjenee.
Pitää kyllä juoda varovasti.- hyvänen aika sentään,
suoraan termoskannusta, eikö sulla ole kuppia?
- HTZA
hyvänen aika sentään, kirjoitti:
suoraan termoskannusta, eikö sulla ole kuppia?
vaikka ei aina, näköjään.
Minulla on paljon mukeja, laatuporsliinisia kuppeja ja lautasia.
Syön aina pahvilautasilta kun syön yksin.
Mutta Kahvia en juo pahvimukeista, missään.
Jos olet huomannut niin nykyään myydään metallisia juomamukeja, niihin mahtuu desi, kaksi.
Sama asia, minulla mahtuu 2 litraa.
Ja juu, juon siitä. - Enkeli-trio
HTZA kirjoitti:
vaikka ei aina, näköjään.
Minulla on paljon mukeja, laatuporsliinisia kuppeja ja lautasia.
Syön aina pahvilautasilta kun syön yksin.
Mutta Kahvia en juo pahvimukeista, missään.
Jos olet huomannut niin nykyään myydään metallisia juomamukeja, niihin mahtuu desi, kaksi.
Sama asia, minulla mahtuu 2 litraa.
Ja juu, juon siitä.sun tykö tulee viarait ( tutui) ni paneks sää
pullon kiärtämää :)
- Steffo
Meille on vuosien mittaan kirppiksistä ja muualtakin tarttunut matkaan aika kirjava mukijoukko. Jokaisella on omat suosikkinsa. Minun kahvimukini tulee ehdottomasti olla valkoinen ja muodoltaan suora tai alaosasta leviävä. En ikinä joisi kahvia korkeasta mukista joka kapenee alaspäin,kuten vaimoni mielikuppi. On myös järkyttävää nähdä kuinka jotkut esim töissä juovat kahvia juomalasista!
- olen yksin
ja kaksin, muuten on pöydässä kahvikupit, joista juodaan sirosti, pikkusormi suorana piipottaen.
Mukeissa löytyy. - kuin se astia
on itse kahvi. Terva- tai kusvesi ei maita mistään, olkoon vaikka Ming-vaasi.
Olkoon vaikka prassailua, mutta ulkoilmatapahtumiin kuletan omaa kuksaa.- totta puhut
naapurin emäntä keittää sellaista kusvettä, että oikein paha maku jää suuhun.
Nyt osti kalliin keittimen, mutta eihän se kahvin makua paranna, jos liian vähän poroja laittaa. totta puhut kirjoitti:
naapurin emäntä keittää sellaista kusvettä, että oikein paha maku jää suuhun.
Nyt osti kalliin keittimen, mutta eihän se kahvin makua paranna, jos liian vähän poroja laittaa.vettä vain :))
- julku
hyvää päivää kirvesvartta! Ja kyllä kiinnostaa! Moinen aloitus ja vastauksia satelee vaikka kuinka ja paljon! USKOMATONTA! Tää on just tätä: vaikka kysyttäisi alushousun väriä niin varmaan tulee vähintään kolmekymmentä vastausta...
- sulla sitten on?
Piti vaan sinunkin vastata, vaikkapa vain typerällä kommentilla.
Jos ei joku asia kiinnosta, niin pysy helkkarissa poissa, pitääkö joka asiaan nokkansa työntää. - viivi-amaldiina
ilman kirvesvartta.
Tätä ketjuahan vois jatkaa, kummassa kädessa kuppisi on juodessasi kahvia. :)
Itselläni oikeassa kädessä. - verditti
Kalsareitteni väri on musta, kaikkien.
Yhdestä väristä on se haitta, että pari naista on loihenu lausumaan "ainako sulla on nuo samat kalsarit."
Kahvi on tärkeä asia miehenkin elämässä, naisista tietysti pohumattakaan. Se on aina keskustelemisen arvoinen asia, mistä näkökulmasta tahansa. Osoittaahan HTZA:n osallistuminen keskusteluun usealla puheenvuorolla sen, että hän arvosti aloituksen erittäin korkealle.
Muuten, olen sitä mieltä että, desin ohutreunaisesta, sisältä valkeasta kupista.
- mukeja löytyy
kohtalainen valikoima. Vaihtelen sattuman oikusta käytössä olevaa. Yleensä, mitä suurempi, sen parempi. Juon teetä.
Erikoisemmat kattaukset vain erikoisemmille vieraille.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912833
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454780Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392788Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201955Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1111706Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471