Mikä on ollut kiistanalaisin keskustelunaihe tällä palstalla ikinä?
Täällä vierailee, kommentoi ja lukee jos jonkinlaista kävijää, toiset ovat seuranneet palstaa vasta hetken, toiset jo vuosia.
Saikataanko?
17
1355
Vastaukset
- kiistanalaisin?
Mulle tulee mieleen narsistit,alkoholi,miesten tyhmät ehdotukset palstoilla.
- Sadie-77
aiheet tai muuten kiinnostavat...
Narsistit tosiaan on tainnut herättää aika paljon keskustelua.
Onko samat aiheet pyörineet vuodesta toiseen, vai onko tullut uusia juttuja viime vuosina? En ole itse seurannut tätä palstaa kuin vasta keväästä asti, enkä kyllä ole arkistoja ehtinyt alkaa koluamaan...
- t_dark
Ehkä kaksi vuotta olen seuraillut, - aika ajoin aktiivisemmin - mutta jotenkin ei mieleen tule oikein mitään tiettyä. Jotkin aiheet toistuvat ja puhuttavat aina uudestaan, mikä johtunee vaihtuvuudesta.
Ulkonäkökeskustelu ponnahtaa aika ajoin esiin, joskus jopa aika kiivaana. Sitten on uskottomuusjuttuhurskastelua ja sellaista. Satunnaisesti joitain palstalaisten henk.koht. "riitoja", (tulee mieleen ehkä yks tietty) jotka ovat kyllä viihdyttäviä.- Sadie-77
menevät viestiketjut voivat tosiaan olla aika kiivaita! Ja ne voi saada alkunsa melkein mistä aiheesta ja aloituksesta tahansa. Huvittavaa oikeastaan. Ja kun kukaan ei sitten halua perääntyä omasta kannastaan ja toiset vielä höystää, niin sanasota on valmis!
Ennakkoluulot aiheuttavat aika paljon jupinaa, mutta ihan useinmiten se trikkeri, mikä ohjaa keskustelua sivupoluille saattaa olla ihan joku puolihuolimattomasti muotoiltu lausahdus.
Hauskaa on ollut seurata myös keskusteluja, joissa naiset yhtenä rintamana haukkuu vaikkapa provoilevia heteromiehiä ja seksin vonkaajia.
Vieläkin enemmän toivoisin kuitenkin omakohtaisia kokemuksia ja tuntoja tyhjien sanailuiden lisäksi. Kaikki voi olla näsäviisaita niin halutessaan, mutta moniko uskaltaa avata sisimpänsä ja löytääkseen jaettuja kokemuksia? - ei aina olisi niin tasaisen
Sadie-77 kirjoitti:
menevät viestiketjut voivat tosiaan olla aika kiivaita! Ja ne voi saada alkunsa melkein mistä aiheesta ja aloituksesta tahansa. Huvittavaa oikeastaan. Ja kun kukaan ei sitten halua perääntyä omasta kannastaan ja toiset vielä höystää, niin sanasota on valmis!
Ennakkoluulot aiheuttavat aika paljon jupinaa, mutta ihan useinmiten se trikkeri, mikä ohjaa keskustelua sivupoluille saattaa olla ihan joku puolihuolimattomasti muotoiltu lausahdus.
Hauskaa on ollut seurata myös keskusteluja, joissa naiset yhtenä rintamana haukkuu vaikkapa provoilevia heteromiehiä ja seksin vonkaajia.
Vieläkin enemmän toivoisin kuitenkin omakohtaisia kokemuksia ja tuntoja tyhjien sanailuiden lisäksi. Kaikki voi olla näsäviisaita niin halutessaan, mutta moniko uskaltaa avata sisimpänsä ja löytääkseen jaettuja kokemuksia?tylsää. Thanks so much.
- ei aina olisi niin tasaisen
Sadie-77 kirjoitti:
Vieläkin enemmän toivoisin kuitenkin omakohtaisia kokemuksia ja tuntoja tyhjien sanailuiden lisäksi. Kaikki voi olla näsäviisaita niin halutessaan, mutta moniko uskaltaa avata sisimpänsä ja löytääkseen jaettuja kokemuksia?tylsää. Thanks so much.
- itsellisille
naisille ja naispareille sai ainakin palstan kuumenemaan. Silloin täällä tuntui pyörivän harvinaisen paljon heteroita (no, ainahan heitä tietysti on) kommentoimassa. Useimmat kommentit olivat asiattomia ja riidanhaluisia, joten kiistoja syntyi.
Ikiaiheita ovat myös lesbot vs. bisset ja mm. kyselyt siitä, miksi lesbot näyttää tietynlaisilta. Eli miksi mukamas "pitää" näyttää pojalta jne jne. Nuo em. aiheet palaavat aina tietyin väliajoin palstalle.
Ei tätä palstaa kukaan varmaan jaksa aktiivisesti kovin kauaa seurata, koska aiheet on aina niitä samoja. Se on tietysti ihan luonnollista, kun uudet ihmiset löytää tämän palstan ja näiden asioiden kanssa pähkäilevät. Mutta voihan täällä käydä satunnaisesti katselemassa ja huomaamassa, että mikään ei ole muuttunut. Tai no, ehkä silloin kauan sitten kun itse aktiivisempi olin, täällä oli enemmän aitoa yritystä keskusteluun. - olen täällä käynyt
samat valitukset ainavaan.
harvemmat osaa tehdä älykkäitä aloituksia tai sitten ne poistetaan koska täällä alkoi Gilan jälkeen sellsinen kummallinen poistomentaaliteetti että ei missään.
Ihmettelen myös sitä ettei me itse saada valita omaa sefuamme???
mukavaakin on ollut!
Mä luulen että kiistanalaisin aihe täällä taitaa olla nuo adoptio ja isyysäitiys asiat.Kasvatusihanteet ja yhteiskunnan hylkiminen.
Mukavinta on tosiaan kun tämä yheisö puhaltaa samaan hiileen kuten Johanna KOrhosen asiassa!mm- Sananvapauden patsas
Minua on myös ihmetyttänyt melkoisen tiukka feidausmentaliteetti täällä. Ihan asiallisiakin avauksia ja kommentteja poistetaan. Sefulla tuntuu olevan aika omanlaisensa käsitys sananvapaudesta ja sensuurista.
- tällainen
saikkaaminen?
- että että
sadie pyysi seukkaamaan sen kanssa,mutta ei sittenkään :(
- Sadie-77
tarkoittaa asioista "palstaseukkaamista" eli asioiden nimellä keskustelua ja myös kiistelyä, omien näkökantojen puolustamista ja perustelemista. Verbaalisen suhteen luomista virtuaalisessa suhteellisen anonyymissä ympäristössä.
Joskus saikkaaminen tarkoittaa myös riitelyä, yksisilmäisyyttä ja nollatoleranssia muiden mielipiteille. Mielestäni tietty provoaminen ja mielipiteiden rajojen kyseenalaistaminen ja haastaminen on usein paikallaankin. Moni ottaa sen hyökkäyksenä ja kiivautena, häiriköintinä ja kiusaamisena. Minusta monet tällaiset kommentit saisi jättää omaan arvoonsa, joskus niistä on tietysti hauska provosoitua.
Minusta jokaisella palstalaisella on valta tehdä palstasta juuri sen näköinen, kuin siitä haluaisi aktiivisella osallistumisellaan. Jos täällä kaivataan keskusteluun syvyyttä ja aiheisiin tuoreutta, kannattaisiko silloin nähdä vaivaa ja kirjoittaa pienen pieni viestintynkä muillekin pohdittavaksi? Älkää pantatko niitä elämäänne viihdyttäviä ja kiihdyttäviä tai kiehuttavia asioita itsellenne, vaan auttakaa sisarianne hädässä!
Sensuurin koura on kyllä välillä kova, ymmärtämätön ja peruuttamaton... Joskus kuitenkin paikallaan. Sefun homma taitaa olla aika epäkiitollista touhua. - vaikka
Sadie-77 kirjoitti:
tarkoittaa asioista "palstaseukkaamista" eli asioiden nimellä keskustelua ja myös kiistelyä, omien näkökantojen puolustamista ja perustelemista. Verbaalisen suhteen luomista virtuaalisessa suhteellisen anonyymissä ympäristössä.
Joskus saikkaaminen tarkoittaa myös riitelyä, yksisilmäisyyttä ja nollatoleranssia muiden mielipiteille. Mielestäni tietty provoaminen ja mielipiteiden rajojen kyseenalaistaminen ja haastaminen on usein paikallaankin. Moni ottaa sen hyökkäyksenä ja kiivautena, häiriköintinä ja kiusaamisena. Minusta monet tällaiset kommentit saisi jättää omaan arvoonsa, joskus niistä on tietysti hauska provosoitua.
Minusta jokaisella palstalaisella on valta tehdä palstasta juuri sen näköinen, kuin siitä haluaisi aktiivisella osallistumisellaan. Jos täällä kaivataan keskusteluun syvyyttä ja aiheisiin tuoreutta, kannattaisiko silloin nähdä vaivaa ja kirjoittaa pienen pieni viestintynkä muillekin pohdittavaksi? Älkää pantatko niitä elämäänne viihdyttäviä ja kiihdyttäviä tai kiehuttavia asioita itsellenne, vaan auttakaa sisarianne hädässä!
Sensuurin koura on kyllä välillä kova, ymmärtämätön ja peruuttamaton... Joskus kuitenkin paikallaan. Sefun homma taitaa olla aika epäkiitollista touhua.gilalta,nii ei ole epäkiitollista touhua kun sen osaa!
- Sadie-77
vaikka kirjoitti:
gilalta,nii ei ole epäkiitollista touhua kun sen osaa!
kuin vasta nykyisen sefun aikana.
Gila on ilmeisesti ollut todella pidetty, näin olen käsittänytkin. Häneltä olisi kyllä kiinnostava kuulla, onko palstakäyttäytyminen muuttunut sitten hänen vahtivuoronsa. - hänen
Sadie-77 kirjoitti:
kuin vasta nykyisen sefun aikana.
Gila on ilmeisesti ollut todella pidetty, näin olen käsittänytkin. Häneltä olisi kyllä kiinnostava kuulla, onko palstakäyttäytyminen muuttunut sitten hänen vahtivuoronsa.vastausta odottaen...ainakin mun mielestä gila sefuna loi todella hyvän ilmapiirin tänne ja se oli "palsta elävä"-sefu,mikä oli tosi hyvä juttu:)
- gila
hänen kirjoitti:
vastausta odottaen...ainakin mun mielestä gila sefuna loi todella hyvän ilmapiirin tänne ja se oli "palsta elävä"-sefu,mikä oli tosi hyvä juttu:)
... kivalta, että muistetaan hyvällä, kiitos :)
En tiedä, miten paljon tämä palsta on muuttunut, kun en ehdi enää lukea näitä viestejä niin tiiviisti. Samantyyppisiä asioita täällä on toistuvasti käsitelty. Ehkä ilmapiiri on vähän kireämpi - vai kuvittelenko vaan? Ehkä ennen oli enemmän iloisempaakin keskustelua. Mutta kiisteltyhän täällä on aina. Ja se kuuluu kuvaan:)
Siihen en osaa oikein kommentoida, miten paljon täältä nykyisin poistetaan viestejä, kun en ole niitä havainnut itse. Itselläni oli se periaate, että lesboja yleisesti ja yksilöinä loukkaavat viestit poistettiin, mutta keskinäinen juttelu sai olla aika vapaata (ei sekään loukkaavaa), koska käsitykseni ja sääntöjen mukaan tämä on lesbojen keskustelupalsta, eräänlainen virtuaalinen kahvipöytä.
Luin silloin jokaikisen viestin ja aika monta kertaa päivässä kävin tarkastamassa tilanteen. Ehdin siis nähdä kaikenlaisia (provo)ilkeilyjä, mutta pyrin poistamaan ne ennen kuin ne ankkuroituivat palstalle. Ja kyllä niitä oli aika paljon. Varmaan olisi nykyäänkin, ellei sefu toimisi.
Voi olla, että olen tulossa vanhaksi tai muuten vaan tylsistynyt, mutta ei ole enää oikein intoa täällä keskustelemiseen. Sen lisäksi, ettei ole oikein aikaakaan siihen. - Voi olla että
gila kirjoitti:
... kivalta, että muistetaan hyvällä, kiitos :)
En tiedä, miten paljon tämä palsta on muuttunut, kun en ehdi enää lukea näitä viestejä niin tiiviisti. Samantyyppisiä asioita täällä on toistuvasti käsitelty. Ehkä ilmapiiri on vähän kireämpi - vai kuvittelenko vaan? Ehkä ennen oli enemmän iloisempaakin keskustelua. Mutta kiisteltyhän täällä on aina. Ja se kuuluu kuvaan:)
Siihen en osaa oikein kommentoida, miten paljon täältä nykyisin poistetaan viestejä, kun en ole niitä havainnut itse. Itselläni oli se periaate, että lesboja yleisesti ja yksilöinä loukkaavat viestit poistettiin, mutta keskinäinen juttelu sai olla aika vapaata (ei sekään loukkaavaa), koska käsitykseni ja sääntöjen mukaan tämä on lesbojen keskustelupalsta, eräänlainen virtuaalinen kahvipöytä.
Luin silloin jokaikisen viestin ja aika monta kertaa päivässä kävin tarkastamassa tilanteen. Ehdin siis nähdä kaikenlaisia (provo)ilkeilyjä, mutta pyrin poistamaan ne ennen kuin ne ankkuroituivat palstalle. Ja kyllä niitä oli aika paljon. Varmaan olisi nykyäänkin, ellei sefu toimisi.
Voi olla, että olen tulossa vanhaksi tai muuten vaan tylsistynyt, mutta ei ole enää oikein intoa täällä keskustelemiseen. Sen lisäksi, ettei ole oikein aikaakaan siihen.vielä tuut takasin,kun taas on sulla aikaa...sefuksi hmpt XD
Et vissiin enää ryhtyis?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684537
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h704292Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv692854Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222156Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111383- 1851298