tuossa olikin jo joku näemmä kaipaillut :)
täällä moni muistaa minut, sen verran tilannetta, että poika kotilomilla (päivän) vähän ennen joulua alkaen. seuraava palaveri huhtikuussa, äitienpäivästä eteenpäin VAADIN yölomia.
MUTTA: sossu soittikin juuri äsken ja haluaa minut sinne klo 9:00 aamulla. kysyin mitäs myö turistaan, niin sanoi että miten tapaamiset on mennyt ja on yksi toinenkin asia. kysyin hämmentyneenä mitä asia koskee? no poikaani, tietenkin. sanoin että kerro nyt mistä on kyse, että en menetä yöuniani (minulla ei ole edelleenkään yhteysmahdollisuutta sij.vanhempiin). sossu sanoi ettei kerro mielellään puhelimessa...hädissäni jo kysyin onko jotain tapahtunut? sossu sanoi: "toivottavasti ei..."
MISTÄ NYT ON KYSE??!
tervehdys
14
1195
Vastaukset
- Helinä-keiju3
Kun viranomainen lähetyy asiakasta, on syy kerrottava kirjallisesti ellei kyseessä ole hätätapaus, jolloin syy on selvitettävä välittömästi. Tee siitä sossusta virkarikosilmoitus pelon aiheuttamisesta ja huolen.
- FEROZA
no tottakai soitin jo sairaalaan, onko poikani joutunut sinne. ei ole. eli kyse ei ole akuutista hädästä.
mutta sossun äänen sävy oli sellainen, että jotakin pahaa nyt epäillään olevan tapahtuneen...("toivottavasti ei ole tapahtunut"). ja "en mielellään kerro tällaista asiaa puhelimessa."
tuleeko Teille kaikille nyt sama mieleen kuin minulle...? :( - luultavasti ymmärrän
FEROZA kirjoitti:
no tottakai soitin jo sairaalaan, onko poikani joutunut sinne. ei ole. eli kyse ei ole akuutista hädästä.
mutta sossun äänen sävy oli sellainen, että jotakin pahaa nyt epäillään olevan tapahtuneen...("toivottavasti ei ole tapahtunut"). ja "en mielellään kerro tällaista asiaa puhelimessa."
tuleeko Teille kaikille nyt sama mieleen kuin minulle...? :(syyn. Ja siitä syystä tulee tapaamisoikeuden rajoitus sekä valvotut tapaamiset. Syy on taatusti keksitty, muttta sen perusteella saadaan lisäaikaa lapsen hoitamiseksi siellä paikalla ja ainahan pienikin kiusa vanhemmalle on sijaishuollon mielestä tarpeen. Tässä on varmaan kyse suuremmasta kiusasta.
- äiti51
mitään tosi ikävää ole tapahtunut. En nyt muista minkä ikäinen poikasi on, mutta olisiko mahdollista että olisi puhunut jotain josta pitäisi saada selvyys, tai tehnyt jotain ihmeellistä?
Meillä viime viikolla oli tilanne, että sijoitetun koulusta soitti terveydenhoitaja kyseli kuulumisia ja miten lasten kanssa on mennyt. Niitä näitä puhuttiin ja sit sille tuli asiakas. Sanoi minulle, että voinko soittaa loppuviikolla, kun olisi muutama kysymys. No aikani mietin ja sit iski paniiikki, että mitähän se nyt ajaa takaa. Pistin tekstarin ja laitoin siihen , että jos voisit soittaa vielä tänään, kun pelkään että nyt menee yöunet. No asia koski vaan noita kotivierailuita ja niiden vaikutusta koulutyöhön, kun olivat huomanneet lisääntynyttä levottomuutta kotilomien jälkeen!
Yritä nyt nukkua yösi kuitenkin ja voimia sossujen tapaamiseen!- FEROZA
lieneekö sattumaa, että juuri tänään soitin sos.asiamiehelle (hän on ollut aina kaikissa palavereissa mukana) ja kerroin vain kuulumisia ja muutamia mieltäni painavia epäkohtia. mm. juuri nuo lapsen puheet. hän kun puhuu minulle asioita mitä sij.perheessä on tapahtanut, ja yhteydenpidottomuudesta johtuen joudun aina miettimään mitä lapseni tarkoittaa milläkin ja mikä on totta. samoin sij.vanhemmat ovat tuoneet tämän palavereissa esille, että lapseni puhuu "outoja" asioita kotilomien jälkeen.
sos.asiamies oli ehdottomasti sitä mieltä, että vanhempien yhteydenpidon pitäisi toimia. en voi kaikkia asioita selvittää LAPSEN kuulleen vaihtotilanteessa. ja lapselle olisi tärkeää nähdä vanhempien yhteistyö.
keksin tähän oman ratkaisun ja tein pojalleni reissuvihkon. kirjaan siihen aina mitä on tehty ja puhuttu. näin lapseni "levottomille" puheille on jokin järkisyy. sij.isä kehui reissuvihkoa, samoin sossu. no, tämä onnistui yhden kerran. kun se vihko ei kulje mukana...
sos.asiamies oli huolissaan, kun poikaani ei ole vielä(kään) viety 4v. neuvolaan (poika nyt 4,5-vuotias). sanoin, että sij.vanhemmat vievät aina myöhässä, en voi vaikuttaa asiaan. en voi kun odottaa, minulle on luvattu ilmoittaa neuvola-aika jotta pääsen itse mukaan.
en tiedä koskisiko sossujen kiireellinen asia nyt poikani puheita. viime lomalla kävimme keskustelun hänen syntymästään. asia, johon jokainen vanhempi valmistautuu mielessään (kuinka kertoa kukista ja mehiläisistä...), mutta joka tulee aina yhtä yllättäin, vaikka sitten kaupan kassajonossa lapselle mieleen...
poikani on mielestäni aina tiedostanut, että hän on kasvanut juuri minun mahassa. itse siitä puhui jo päälle 3-vuotiaana, taputti mahaani ja sanoi "täällä olin äidin mahassa, navan vieressä." silloin ei siitä sen enempää. nyt kotilomalla kesken leikkien alkoi kysellä:
poika (p)-voisinko mennä takaisin sinun mahaan?
äiti (ä)-et kulta mahdu enää, olet jo iso poika
p- e-en ole iso poika!
veljeni tähän väliin näytti käsillään, että olit näin pieni kun olit äidin vatsassa
p- miten minä synnyin?
(kamalimpia kysymyksiä äidille...saati sitten miten minä mahaan menin, onneksi ei tätä kysynyt. ja helpotti vastata tässä vaiheessa pojan ikä huomioon ottaen, kun on tehty keisarinleikkaus.)
ä- lääkäri teki pienen haavan äidin mahaan, niin sinä synnyit. sitten lääkäri korjasi äidin mahan, siinä ei ole enää haavaa.
p- mitä sinä sitten teit?
ä- olin maailman onnellisin. kun sain sinut kainaloon.
p- mitä minä sitten tein?
ä- aloit syömään maitoa äidin tissistä.
tässä vaiheessa äidin "isoa poikaa" jo vähän hävetti tuo maito juttu, eikä kysellyt sen enempää.
mutta minusta olisi mukava tietää, mitä sij.perheessä on puhuttu esim. poikani syntymästä. ja paljon muitakin asioita on, mitkä olisi varmaan hyvä tietää puolin jos toisin.
no, jospa se selviää, mistä asiasta on kyse...
- amalia
sossut tekee ihmisille.
Ei noin saa tehdä. Mitä ihmettä.
Tässähän menee jo kohta muiltakin yöunet.
Kirjoitathan tänne heti, kun saa tietää mistä oli kyse.
Toivottavasti kuitenkin jotain sellasta, mikä kääntyy lopulta sun ja poikasi hyväksi. - FEROZA
takana oli perätön lastensuojeluilmoitus...
tiedän kuka sen on tehnyt, hän on vaikeasti mielenterveysongelmainen.
syytökset ovat raskaita. motiivia en tiedä, miksi hän on ilmoituksen tehnyt, lienee kiusanteko.
poliisi tutkii asiaa.- kysynnyt?
Teitkö sinä ilmoituksen poliisille vai sossu?
Meillä oli kans tänään palaveri sossussa ja samankaltainen juttu kun teilläkin. Jos itse teen ilmoituksen poliisille niin millä nimellä? - FEROZA
kysynnyt? kirjoitti:
Teitkö sinä ilmoituksen poliisille vai sossu?
Meillä oli kans tänään palaveri sossussa ja samankaltainen juttu kun teilläkin. Jos itse teen ilmoituksen poliisille niin millä nimellä?ehdin tehdä rikosilmoituksen kyseisestä henkilöstä jo aiemmin (kotirauhan rikkominen, kunnianloukkaus, herjaaminen tekstiviestitse).
tämä vatipää vain oli tehnyt ihan ilmoituksen TOIMEENTULOTUKIsossuille, josta tieto lastensuojeluun.
poliisi sanoi, että kun kyseessä on sairas ihminen, ei mitään ole tehtävissä. kehoitti minua vaihtamaan mm. puh.numeron. minkä ihmeen takia MINÄ joudun kärsimään (=vaihtamaan puh.numeron) toisen häirinnästä??
rikosuhripäivystäjä sanoi, että väärin: sairauen taakse ei voi verhoutua, vaan kaveri joutuu mielentilatutkimukseen, mielisairaalaan. sos.asiamies sanoi, että perättömästä ilmiannosta joutuu aina käräjille.
kamala kumoaminen vain tollaisissa jutuissa, koska last.suojelu joutuu joka ilmoituksen ottamaan vakavasti. samoin kuljen leima otsassa vissiin loppu elämäni.
että jos kuka koskaan tuntee itseään yhtään sairaaksi, niin eikun vaan soittoja ja txtviestejä kelle tahansa-se on sallittua poliisin mielestä.
luulin kaiken vihdoin olevan hyvin. - ongelma.......................
FEROZA kirjoitti:
ehdin tehdä rikosilmoituksen kyseisestä henkilöstä jo aiemmin (kotirauhan rikkominen, kunnianloukkaus, herjaaminen tekstiviestitse).
tämä vatipää vain oli tehnyt ihan ilmoituksen TOIMEENTULOTUKIsossuille, josta tieto lastensuojeluun.
poliisi sanoi, että kun kyseessä on sairas ihminen, ei mitään ole tehtävissä. kehoitti minua vaihtamaan mm. puh.numeron. minkä ihmeen takia MINÄ joudun kärsimään (=vaihtamaan puh.numeron) toisen häirinnästä??
rikosuhripäivystäjä sanoi, että väärin: sairauen taakse ei voi verhoutua, vaan kaveri joutuu mielentilatutkimukseen, mielisairaalaan. sos.asiamies sanoi, että perättömästä ilmiannosta joutuu aina käräjille.
kamala kumoaminen vain tollaisissa jutuissa, koska last.suojelu joutuu joka ilmoituksen ottamaan vakavasti. samoin kuljen leima otsassa vissiin loppu elämäni.
että jos kuka koskaan tuntee itseään yhtään sairaaksi, niin eikun vaan soittoja ja txtviestejä kelle tahansa-se on sallittua poliisin mielestä.
luulin kaiken vihdoin olevan hyvin.kun emme saa tietää ilmoituksen tekijää ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta kun samankaltainen perätön ilmoitus on tullut sossuun ja ensimmäisellä kerralla sossu ei ollut uskoa meitä joten vähensi minun ja lasten tapaamisia tämän ilmoituksen johdosta. Mutta nyt sossu oli hiukan varovaisempi asiasta kun sanoivat etteivät tiedä tarkkaan tapahtuneen ajan kohtaa! Niin ihmettelin sitten että miksi ei tämä perättömien ilmoitusten ilmoittaja voi soittaa esim.sossun päivitykseen ja tulisi asiaa heti tarkistamaan niin asia selvisi heti, mutta kun ei. Tekee ilmoituksia ihan silloin kun huvittaa ja ajattelematta seuraamuksia lasten suhteen kun tapaamiset vähennetään niin siinä enemmän lapsi kärsii,vaikka minuunkin tuo sattuu mutta aikuisena pystyy kestämään paremmin kuin lapset.
Uskon vahvasti kiusantekoon, mutta miksi? Vai olisiko mahdollista että sossu olisi itse keksinnyt koko aiheen? Kun ensimmäisellä kerralla uhkasin laittaa poliisi asiaksi niin sossu siihen "ÄLÄ vielä minä selvitän asiaa vielä ilmoituksen tekijän kanssa" Ihmettelin sossun reagtiota. Ja nyt toinen saman tyyppinen ilmoitus tullut sossuun, olisikohan noin vai onko sossulla jokin muu pelko perseessä? Lasten asiat kun ovat alkaneet perhekodissa meneen hyvin, ja perhekoti soittaa aina kotilomien aikaan joka ilta klo.n 21.00 tarkistaakseen että kaikki ok? Ja hyvin on mennyt lasten kanssa viikonloput. Niin mikä mättää? - vielä yhden asian
ongelma....................... kirjoitti:
kun emme saa tietää ilmoituksen tekijää ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta kun samankaltainen perätön ilmoitus on tullut sossuun ja ensimmäisellä kerralla sossu ei ollut uskoa meitä joten vähensi minun ja lasten tapaamisia tämän ilmoituksen johdosta. Mutta nyt sossu oli hiukan varovaisempi asiasta kun sanoivat etteivät tiedä tarkkaan tapahtuneen ajan kohtaa! Niin ihmettelin sitten että miksi ei tämä perättömien ilmoitusten ilmoittaja voi soittaa esim.sossun päivitykseen ja tulisi asiaa heti tarkistamaan niin asia selvisi heti, mutta kun ei. Tekee ilmoituksia ihan silloin kun huvittaa ja ajattelematta seuraamuksia lasten suhteen kun tapaamiset vähennetään niin siinä enemmän lapsi kärsii,vaikka minuunkin tuo sattuu mutta aikuisena pystyy kestämään paremmin kuin lapset.
Uskon vahvasti kiusantekoon, mutta miksi? Vai olisiko mahdollista että sossu olisi itse keksinnyt koko aiheen? Kun ensimmäisellä kerralla uhkasin laittaa poliisi asiaksi niin sossu siihen "ÄLÄ vielä minä selvitän asiaa vielä ilmoituksen tekijän kanssa" Ihmettelin sossun reagtiota. Ja nyt toinen saman tyyppinen ilmoitus tullut sossuun, olisikohan noin vai onko sossulla jokin muu pelko perseessä? Lasten asiat kun ovat alkaneet perhekodissa meneen hyvin, ja perhekoti soittaa aina kotilomien aikaan joka ilta klo.n 21.00 tarkistaakseen että kaikki ok? Ja hyvin on mennyt lasten kanssa viikonloput. Niin mikä mättää?se että ensimmäinen tuollainen ilmoitus joka tuli sossuun oli kun lapset olivat tuolloin huonossa sijaisperheessä ja sieltä sitten myöhemmin siirettiin lapset perhekotiin jossa alkoivat asiat korjaantua ex- sijaisperheen jäljiltä. ja alunperinkin huosta oli laiton. Olisikohan joku temppu yrittää saada lapset pidettyä huostassa täysikä vuoteen?
- amalia
vielä yhden asian kirjoitti:
se että ensimmäinen tuollainen ilmoitus joka tuli sossuun oli kun lapset olivat tuolloin huonossa sijaisperheessä ja sieltä sitten myöhemmin siirettiin lapset perhekotiin jossa alkoivat asiat korjaantua ex- sijaisperheen jäljiltä. ja alunperinkin huosta oli laiton. Olisikohan joku temppu yrittää saada lapset pidettyä huostassa täysikä vuoteen?
jos se olisi taustalla, eivät myöntäisi ilmoituksen perättömyyttä.
- tarkoitat tuolla?
amalia kirjoitti:
jos se olisi taustalla, eivät myöntäisi ilmoituksen perättömyyttä.
"jos se olisi taustalla, eivät myöntäisi ilmoituksen perättömyyttä."
Niin mikä olisi taustalla? - amalia
tarkoitat tuolla? kirjoitti:
"jos se olisi taustalla, eivät myöntäisi ilmoituksen perättömyyttä."
Niin mikä olisi taustalla?yrittäisivät jotain juonia huostan pidentämiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895645
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232654Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251996- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1161460- 1851328