koirankorvien

putsaus

elikkä siis mulla on mäyräkoiranpentu pk. ja kävin just rokottamassa ja eläinlääkäri sanoi et korvat on tosi likaset.. sitten en ehtiny kysyä miten ne putsataan jne.. kun lääkärillä oli kait kiire..?

No kuiteskin eli mitä ainetta saa käyttää ja miten sieltä sisältä voi edes putsata.. otin vanua ja kastoi illodon seokseen jolla yritin pyyhkiä mutt sinne ihan sisälle en uskaltanu sorkkia.. apua kaipailen ja jos on korvatippoi tms nii kertokaa mitää maksaa jam istä ostan kiits

4

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 831306

No itse olen ihan vanupuikolla VAROVASTI näkyvät osat putsannut.Siis sen osan joka näkyy ihan suosiolla kun sinne kuuloelimeen kurkistaa.
      Korvakäytävään ei itse saa mennä koskemaan eikä sitä ronkkimaan,se on eläinlääkärin hommia.

apteekista saa ilman reseptiä jotakin korva-ainetta (ompas hyvin ilmaistu!) mutta nimeä en kyllä muista.Tietävät ne siellä kuitenkin kun esität asian :)

Itselläni (tai koirallani) on yhtä korvanputsausainetta jota ostin ihan tavaratalosta,sen pitäis olla sellasta että sitä laitetaan tippa tai 2 korvaan,hierotaan sitä korvaa ja se lika mikä on tullakseen tulee itsestään pois.En tosin oo vielä testannut...tuo maksoi jotain 4-5e jos en ihan väärin muista.

mutta tosiaan jätä se korvakäytävän putsaus ell:n hommaksi :)

• puikkox

Hei

Koiran korvien putsaus on sitä perushommaa, mikä koiran hoitoon kuuluu. Koira kannattaa totuttaa siihen, vaikka se ei ehkä miellyttävältä tunnukaan, kun aineet valuu pitkin korvakäytäviä...

Ensin pitää sanoa, että ompa sulla surkea eläinlääkäri, kun ei opasta korvien hoitoon!! Suosittelen heti alkuun ell:n vaihtamista.

Sitten asiaan. Koirani ell näytti minulle miten korvat putsataan, eli korva-ainetta pistetään korvaan, hetki hierotaan korvaa, ja sitten koira yleensä ravistaa päätään ( ja korva-ainetta lentää sinne tänne :) ...). Lopuksi korvaa putsataan vanutupolla. Eli itse kaivelen korvaa sen verran kun mitä nyt yltyn, eli en sormiani rupea sen syvemmälle tunkemaan kuin esim. omaan korvaanikaan :)

Itse käytän CleanAural-nimistä tuotetta (Ell myi, saa myös apteekista 8-10 €). Eläinkaupatkin myyvät jotain aineita.

Oman koiran korvani korvat keräävät röhnää aika paljon ja ell suosittelikin viikottaista putsaamista miel. peräkkäisinä päivinä, jotta vaikut ikään kuin ehtivät liota... (yöks).

Toivottavasti tämä selitys selkeytti jotenkin asiaa.

• KAIKILLE!!

no nyt selkis asiat kiitti vielä :) painunpas tästä huamenna oteleen korva-aineita :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6448
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      83
      4933
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      105
      3191
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3032
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2235
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1616
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1211
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1192
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1106
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      884
    Aihe