olen miettinyt, et mistä se kertoo ja mistä johtuu.
Mietin, voiko todella ihmiset niin huonosti, että pitää sitä pahaa oloaan purkaa tuntemattomiin näillä palstoilla.
Samanlaista ilkeilyä näyttää esiintyvän aivan jokaisella palstalla.
Luulisi, että tämän ikäiset ihmiset jo ymmärtäisivät, ettei toisille ilkeily omaa oloa/tilannetta paranna mitenkään. Silti täälläkin sitä esiintyy.
Olen lopulta tullut siihen tulokseen, että kysymys on vain huonosta käyttäytymisestä, eli käytöstapojen puutteesta.
Ei ymmärretä, ettei ole sopivaa edes puskista huudella loukkauksia toisille.
Joka alueella on käytöstavat unohdettu kokonaan.
Ei ennen olisi voinut kuvitellakaan, et ventovieraille huudeltaisi yhtään mitään.
Ihmiset teitittelivät toisiaan kohteliaasti hyvin pitkälle.
Tosi ontuvaa olisi sanoa teitittelymuodossa esim. jotain haistattelua ym.
Kaupoissa teititeltiin, opettajia piti teititellä, ei voinut huudella mitään.
Pankissa, lääkäreissä ja kaikissa virastoissa teititeltiin asiakkaita, samoin kuin asiakkaat heitä palvellutta henkilökuntaa.
Näin toimitaa vieläkin esim. Saksassa ja moneesa muussakin maassa. Jopa työtoverit saattavat teititellä toisiaan.
Tyttäreni kertoi, kuinka lapset miettivät miten häntä kutsuvat, nyt kun on mennyt naimisiin ja nimi vaihtunut.
Joillakin oli vaikeuksia hyväksyä asiaa ja ilmoittivat kutsuvansa häntä edelleen neiti S.
Muutoin häntä kutsutaan rouva N. Ei siis etunimellä yksikään lapsi. Tämä siis hänen työpaikallaan.
Minusta ihmiset ovat nykyään vain ilkeitä, siis ne jotka ilkeilee ja lisäksi huonosti käyttäytyviä' ja sivistymättömiä.
Mitäs mieltä muut olette?
Saas nähdä miten tämäkin kirjoitus "tulkitaan" ja mitä versioita jotkut tästäkin virittelevät.
Ilkeilystä edelleen
19
1031
Vastaukset
- susa51
Hyvin alima kiteytit ilkeilystä jutun.
Luulenpa että kateus ja huono itsetunto yhdessä vaikuttavat meihin.
Kateus on kuitenkin sitä, että toisella on jotain mikä itseltä puuttuu.
Se työkaverin teitittely kyllä tuntuisi meillä aika ontuvalta, vai mitä mieltä muut ovat. - Meriläinen
tuli mieleeni kun asuin aikoinaan savossa ja pääsin siellä pienen kyläkoulun kouluavustajaksi ensimmäiselle ja toiselle luokalle.
Siellä oli koko koulussa 47 oppilasta luokissa 1-6.
Eka ja toka luokka yhdellä opettajalla jne.
Kun oppilaat tulivat kouluun ensimmäiselle tunnille olimme opettajan kanssa vastassa ja käteltiin jokainen.
Tytöt niiasivat ja pojat pokkasivat.
Monet kerrat siellä keskusteltiin minkälaisia käytöstapoja oli ennen.
Opettajakin oli paljon nuorempi minua, Olin koko koulun vanhin ja siellä sai kyllä monesti muistella "millaista oli ennen". - ilkeilystä
olen ihmetellyt miten täällä jatkuvasti ilkeillään yksille ja samoille ihmisille vai pitäiskö sanoa nimimerkeille ja vaikka anonyymeille?
Tuohon teitittely linjalle en lähtisi sillä se luo jäykähkön vaikutelman ja vanhentaa teititeltyä ihmistä.
Tai sanotaan että jos kysymyksessä todella iäkäs ihminen silloin teitittely on paikallaan koska ovat tottuneet ja kasvaneet sellaiseen. - Pirre*
olla kyse myös pelkästään ilkeydestä, sillä ilkeitäkin ihmisiä maalimassa on, ja pahojakin..
Huomiotta jääminen aiheuttaa ilkeyttä, tai oletettu sellainen, ja huono itsetuntokin esim.
Paha olo niinkuin sanoistkin, aiheuttaa ilkeilyä, siirretää se toiseen - malliin ukko potkas akkaa akka potkas kissaa..jne..
Tavathan meillä pitäisi olla, olemmehan sen ikäluokan ihmisiä joilla vielä oli tapakasvatusta..:)- Kalle Kotton
Minun mielestä sellainen, jolla on asiat kunnossa, ei ilkeile.
Kerran luin, kun joku kertoi rahatilanteensa, miten vähän jäi kaikkien maksujen jälkeen elämiseen, ei hän ilkeillyt, mutta en ihmettele, jos katkeruus joskus nostaa päätään.
Sitten on avioeroja ja muita vaikeita elämäntilanteita, jossa saattaa hermot olla tiukalla.
Jollekin alkoholi on rähinä-viinaa, saattaa hyvin mukava ihminen muuttua piruksi muutaman ryypyn saatuaan.
Sitten on joku herkempi, joka saattaa ottaa ilkeilyksi sellaisetkin, jota ei ole ilkeilyksi tarkoitettu.
- Jermuxi tms.
Mutta sanotaan nyt vielä kerran helpoin vastaus koko juttuun. ÄLKÄÄ KESKITTYKÖ KIRJOITTAJAAN, vaan siihen tekstiin. On se nyt merkillistä, ettei voi teksitä tuupata tänne palstalle kuin pari riviä, niin alkaa nää "hankieläinten ja lääkeannostelijoiden" kaupustelijat huuteleen.
Jutelkaa tekstistä, ei kirjoittajasta...Siinä se on pätevä juttu tällekkin palstalle.- entinen merkillinen
On paljon helpompi keskustella asioista, kun ei ole toisilla kuvaa nimimerkistä jolla hän kirjoittaa. Onhan selvä luonnossakin, jos jonkun tiedetään olevan pappi, poliisi jne. ei hänelle voi mennä päin naamaa mennä väittämään niistä epäkohdista jotka ajattelee itse toisin. Tai voi mennä, mutta riitahan siitä syntyy väkisin.
Jos keskustelee nimettömänä, asiat riitelee ei henkilöt. - se kertoo,
entinen merkillinen kirjoitti:
On paljon helpompi keskustella asioista, kun ei ole toisilla kuvaa nimimerkistä jolla hän kirjoittaa. Onhan selvä luonnossakin, jos jonkun tiedetään olevan pappi, poliisi jne. ei hänelle voi mennä päin naamaa mennä väittämään niistä epäkohdista jotka ajattelee itse toisin. Tai voi mennä, mutta riitahan siitä syntyy väkisin.
Jos keskustelee nimettömänä, asiat riitelee ei henkilöt.että tuolla 40-palstalla ei samanlaista ilkeilyä ole lainkaan?
Siellä keslustellaan ja ollaan sovussa eri mieltä asoista, ilman ilkeilyä.
Aina sanotaan että ottakaa esimerkkiä vanhemmista mutta nyt kyllä on olisi se esimerkki otettava nuoremmista. - alima
se kertoo, kirjoitti:
että tuolla 40-palstalla ei samanlaista ilkeilyä ole lainkaan?
Aina sanotaan että ottakaa esimerkkiä vanhemmista mutta nyt kyllä on olisi se esimerkki otettava nuoremmista.et nuorempien palstalla ei ilkeillä.
Sehän on todella upeeta.
Meidän ilkeilevä ikäluokka onkin jo vähenevä luonnonvara.
Aivan ihanaa ajatella, jos tuo on totta, että jälkipolvi on meitä huomattavasti fiksumpaa, joten tulevaisuus on siltä osin turvattu. - alima
olla, että keskityttäis siihen asiaan mistä on kyse.
Toivoisin nyt sinunkin keskittyvän tähän ilkeilyteemaan ilmiönä ja mistä lienee johtuu.
Nyt ei puhuta keskustelusta yleensä, vaan ihan itse ilkeilyn halusta ja mistä se mahtaa juontaa juurensa. Mikä saa ihmiset ilkeilemään ja mitä se heille mahdollisesti antaa, vain antaako sittenkään toivottua tulosta. - ei ole kokemusta siellä olosta
se kertoo, kirjoitti:
Aina sanotaan että ottakaa esimerkkiä vanhemmista mutta nyt kyllä on olisi se esimerkki otettava nuoremmista.Pitää mennä sinne missä tuntuu olevan paras paikka keskustella. Minä taas pidän erilaisista mielipiteistä, ja erilailla esitetyistäkin asioista, joten täällä on hyvä kirjoitella.
Toisaalta pieni leikkimielinen kujeilu, ei ole ilkeilyä. Se on keskustelun värittämistä, ja elävöittämistä. - HTZA
se kertoo, kirjoitti:
Aina sanotaan että ottakaa esimerkkiä vanhemmista mutta nyt kyllä on olisi se esimerkki otettava nuoremmista.saa aikaan kireyttä ja kateutta.
Ja särkevä selkä, pää jalka, nilkka, sydän... saa pinnan tiukalle.
40 palstalla se menee vielä voimistelulla, saleilla kun on katseltavaakin.
Ja tuossa iässä ei, muistaakseni, tullut iäiset asiat vielä mieleen.
Silloin sitä ajatteli, hölmöyksissään, vielä luoda uuttakin. - HTZA
kaikilla kirjoittelijoilla on tapansa.
Ja niihin suhtaudutaan, juuri kuin kirjoittajan nimimerkkiin ja sitä kautta hänen entisiin lässytyksiinsä. - Jermuxi tms.
alima kirjoitti:
olla, että keskityttäis siihen asiaan mistä on kyse.
Toivoisin nyt sinunkin keskittyvän tähän ilkeilyteemaan ilmiönä ja mistä lienee johtuu.
Nyt ei puhuta keskustelusta yleensä, vaan ihan itse ilkeilyn halusta ja mistä se mahtaa juontaa juurensa. Mikä saa ihmiset ilkeilemään ja mitä se heille mahdollisesti antaa, vain antaako sittenkään toivottua tulosta.sellaiset reilut kymmenen vuotta vanhaa juttua siis, kun kerran anonyymimuumioina kirjuutetaan, niin helppoahan se on pläntätä tulemaan tekstiä.
Itse ilkeilen tasaisesti kaikille, koska se on hauskaa ajanvietettä. - Jermuxi tms.
HTZA kirjoitti:
kaikilla kirjoittelijoilla on tapansa.
Ja niihin suhtaudutaan, juuri kuin kirjoittajan nimimerkkiin ja sitä kautta hänen entisiin lässytyksiinsä.niin sinulla ja niin minulla. Avauksessa olikin kyse tästä ilmiöstä ja siihen minulla on vastaus omasta mielestäni.
Jos sinä ehdoin tahdoin muistelet toisten vanhoja "lässytyksiä" etkä koskaan lue, mitä he kirjoittavat, niin se nyt vaan on sinun oma valinta.
Itse olen Jermuna kirjoitellut jo monta vuotta ja sen tuntee kaikki näillä palstoilla. Eipä ole ongelmia esiintynyt meikäläisellä. Jos jollekkin muulle tulee siitä ongelma, että mä kirjuuttelen, niin se on edelleenkin hänen oma ongelmansa ja niistä on täällä turha tilittää, koska sellaisesta porukka oikein riehaantuu. Itse luen, mitä haluan, vastaan mitä haluan ja se on siinä.
Henkilöön käypää sanailua harrastan sitten vasta, kun aika kypsä. - Heikunkeikku
Jermuxi tms. kirjoitti:
niin sinulla ja niin minulla. Avauksessa olikin kyse tästä ilmiöstä ja siihen minulla on vastaus omasta mielestäni.
Jos sinä ehdoin tahdoin muistelet toisten vanhoja "lässytyksiä" etkä koskaan lue, mitä he kirjoittavat, niin se nyt vaan on sinun oma valinta.
Itse olen Jermuna kirjoitellut jo monta vuotta ja sen tuntee kaikki näillä palstoilla. Eipä ole ongelmia esiintynyt meikäläisellä. Jos jollekkin muulle tulee siitä ongelma, että mä kirjuuttelen, niin se on edelleenkin hänen oma ongelmansa ja niistä on täällä turha tilittää, koska sellaisesta porukka oikein riehaantuu. Itse luen, mitä haluan, vastaan mitä haluan ja se on siinä.
Henkilöön käypää sanailua harrastan sitten vasta, kun aika kypsä....sentäs, kirjotitkos tuon tekstin sun omilla sormillas vai kävikkö salaa nappaamas mun sormet lainaks?
Tuli vaan mieleen, että tuli semmonen tunne tonne takaraivoon, että luen omaa tekstiä, vaikka ihan selvästi näin, että nimimerkkinä luki Jermuxi tms.
Vilkasin heti käsiäni, että ovatko sormeni talles. Täs nää sormet sojottaa (10kpl:tta), mut mut jos vaikka ehdit jo palauttaa. Mystinen tapaus.
Joka tapauksessa teksti oli asiaa. Näin minäkin ajattelen. - HTZA
Jermuxi tms. kirjoitti:
niin sinulla ja niin minulla. Avauksessa olikin kyse tästä ilmiöstä ja siihen minulla on vastaus omasta mielestäni.
Henkilöön käypää sanailua harrastan sitten vasta, kun aika kypsä.minulla ne on "kun"- sanoja.
Kun on sukulainen koskalle.
Koska, olen lukenut
Kun muistan juttuja
Kaiken luen ja koskaan en kirjoita mitään, toiseen liittyvää, jos en ole kirjoitustaan lukenut.
Jos kirjoitus on ensimmäinen, niin vastaan sitten siihen.
Henkilöön en käy, aina nimimerkkiin. - Jermuxi tms.
HTZA kirjoitti:
minulla ne on "kun"- sanoja.
Kun on sukulainen koskalle.
Koska, olen lukenut
Kun muistan juttuja
Kaiken luen ja koskaan en kirjoita mitään, toiseen liittyvää, jos en ole kirjoitustaan lukenut.
Jos kirjoitus on ensimmäinen, niin vastaan sitten siihen.
Henkilöön en käy, aina nimimerkkiin.Mua ei sinänsä se nikkikään kiinnosta. Jotkut selaa pää märkänä noita nikkigallerioita ja katselee tekstejä ja valokuvia...Miksi, että löytyis henkilöstä jotain huomautettavaa???
Sun teksteissä on joskus oivaltavia juttuja ja hauskoja pätkäyksiä. Sitten pistätkin kaiken yhdellä rivillä linttaan ja tekstisi alkaa selitellä olemassaololleen oikeutusta.
Jos, kun, koska...Aivan sama mulle, tuollainen sanailu ei ole vielä yhtään mitään...Sinun pitää pistää paremmaksi, jos aiot jotenkin hätkäyttää täällä. - Jermuxi tms.
Heikunkeikku kirjoitti:
...sentäs, kirjotitkos tuon tekstin sun omilla sormillas vai kävikkö salaa nappaamas mun sormet lainaks?
Tuli vaan mieleen, että tuli semmonen tunne tonne takaraivoon, että luen omaa tekstiä, vaikka ihan selvästi näin, että nimimerkkinä luki Jermuxi tms.
Vilkasin heti käsiäni, että ovatko sormeni talles. Täs nää sormet sojottaa (10kpl:tta), mut mut jos vaikka ehdit jo palauttaa. Mystinen tapaus.
Joka tapauksessa teksti oli asiaa. Näin minäkin ajattelen."Kaikkihan me samalta näppikseltä kirjoitetaan...."
Niin, itse olen tätä mieltä ja raivokkaasti sitä olen mielipidettäni olen palstoilla puolustanut. Sellaiset sanailut on hauskoja, jos mitkä.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713