moikka, osaisiko joku kertoa kätevimmän lipputyypin junalatkalle dublin-cork-dublin ?? corkissa kaksi päivää, kannattaako lipput juniin varata/maksaa etukäteen netistä, mikäli tiedän ajankohdan milloin haluan matkustaa?! toisaalta taas jos lento/bussi myöhässä enkä ehdikkään varaamaani junaan mitä sitten?!?!
dublin - cork
3
1364
Vastaukset
- Kissus
Mä menisin bussilla. Pitkänmatkan bussilla on helppoa matkustaa: Ostat vain lipun lippuluukulta ja päätät itse millä bussivuorolla menet. Liput ovat ns. "avoimia lippuja" eli ne ei ole sidottu johonkin tiettyyn vuoroon/päivään. Liput ovat voimassa kuukauden ostohetkestä.
Bussiin noustaessa lippu näytetään kuskille aivan kuten meilläkin on tapana. Hän leima sen ja siinä kaikki.
Bussit lähtee Busarasilta ja siellä on suuuuret valotaulut joista näet aikataulut ja sen, miltä portilta mikäkin bussi lähtee.
TOSI HELPPOA JA HALPAA. Esimerkki: kuukausi sitten meno-paluu Dublinista Belfastiin maksoi tasan 20€/hlö.- Kissus
Lentokentältä pääsee suoraan Busarasin ovelle bussi nro 747:lla (vihreä bussi, lähtee saapuvien hallin ulko-ovelta n. 30metriä vasemmalle). Siihen saa lippuja kuljettajalta. Yhteen suuntaan taisi maksaa 7€ ja meno-paluu oli kait 12€. Nuo paikallisbussihinnat ovat kalliita verrattuna mitä muu bussimatkustaminen irkuissa maksaa.
- bussi?
Dublinista bussilla Corkiin menee aikaa 4 tuntia 25 minuuttia, hinta taisi olla jotain 11-12 euroa. Junalla menee vähän alle 3 tuntia, junalippu taitaa maksaa sellaiset 20 euroa (riippuu vähän paikasta, kalliitakin lippuja on tarjolla). Rautatieasemalle täytyy tietysti kulkea jollakin konstilla, esim. Dublinin keskustasta pääsee Heustonin asemalle ratikalla (tram).
Mitä olen muutaman kerran junalla Irlannissa liikkunut, olen ostanut lipun vasta rautatieasemalla. Joissakin junissa saattaa kuulema olla ruuhkaa.
Junat http://www.irishrail.ie/home/
Bussit http://www.buseireann.ie/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1548329KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4327412Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei713831Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521503522Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1112998Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään512557- 1262016
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231863Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv361684Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811520