Omistajat!

:):)

Kyselisin et minkälaiset ihmiset omistaa tanskandogin?
minkä ikäinen olit kun ekan dogin hommasit?
oliko kokemusta muista koirista, mistä?
missä asuit kun hankit?
oliko helppo kouluttaa?
tapahtuiko paljonkin tuhoa? (huonekalut, kengät jne...)
:)

4

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voke1

      matkaa päälle 40 ja ihmislapset maalimalla:) Haaveillut tosin dogista yli 20v., mutta mahdollisuudet oli aiemmin olemattomat ottaa doggi. kokemusta kultaisestanoutajasta pennutusta myöten sekä tiibetinspanielista, mutta edelleen oli haaveena oma doggi. eka dogin tullessa asuttiin omakotitalossa, asutaan edelleen 4 dogin kanssa ihan maalla. meillä ei koulutettuja, villiä ja vapaita luonnonlapsia:)), mutta on käyty ihmisten ilmoilla ja mennään edelleen. ja täähän ei ole kun mun esimerkki mun koirista mistä ei saa kukaan ottaa mallia jolla ei huumorintaju riitä elää villin ja vapaan dogin kanssa. tuhoista en viitsi alkaa kirjottaan, menen peilin eteen eli syyhän löytyy useimmiten sieltä:))

    • ddddane

      Olin parikymppinen kun hankin eka dogin, aiempaa kokemusta oli pienemmästä koirasta. Olen asunut kahdenkin dogin kanssa kerrostalossa, nykyään laumamme asuu maalla. Mutta elämä oli ihan sujuvaa tuolla lähiössäkin. Peruskoulutus on mennyt näillä maatiaisen opeilla perille ihan hyvin. Tuhoja on kertynyt mutta materiaahan se vain on ;-)

    • Maddja

      20v eukko olen.
      Eka doggi tuli 2v sitten, tosin piti lopettaa, kasvain päähän. Oli Virosta tuotu rescue doggi.
      Sitä ennen ollut 2 rottweileriä.
      Kerrostalossa asuin kun hankin dogin.
      Rescuet eivät ole koskaan helppoja kouluttaa, mutta palkitsevaa ja aikaa vievää :)
      Meillä tuhottu sohva, sänky, kenkiä.. oven karmeja.

    • - Omistajat ollaan avopari vm. -87
      - Meille doggi tuli viime syssynä hiukka ennen mun syntymäpäivää ja siitä sitten alkoi yhteinen taival.
      - Koirista ei ollut aiempaa kokemusta kovinkaan paljoa, mitä nyt tutuilla ja kaveripiirissä ollut koiria niin niiden kanssa touhuillut.
      - Kerrostalossa asuttiin ja asutaan edelleen
      - Koulutus ollut alkuun aivan yhtä tuskaa mutta nyt alkaa helpottamaan. Ei tämä mikään mahdoton tapaus ollutkaan :)
      - No tuhojako, ei meidän koira koskaan.... Mitä nyt yksin ollessa tuhonnut eteisen oven ja noussut seisomaan jossain vaiheessa uunin peltisäilön kahvan päälle niin että ränks, hajosipa sekin... Mutta mun mielestä tuhot ollu tosi pienet siihen nähden mitä odotin niiden olevan... Mutta onhan tässä vielä aikaa tuhota monia hyviä vuosia (toivottavasti monia hyviä vuosia)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5884
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3114
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      55
      2506
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1153
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      40
      1131
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1094
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      917
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      823
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      801
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    Aihe