moikka!
yhteishaku on parin viikon päästä edessä ja nyt olen kahden vaiheilla, mäkelänrinteen ja ressun lukioiden nimittäin. keskiarvoni on reilusti yli 9,5:n, joten sikäli pääsisin todennäköisesti molempiin. toisaalta haluaisin opiskella rauhallisessa ilmapiirissä, mutta kaipaan myös rentoutumista ja rentoa porukkaa sekä olen liikunnallinen luonteeltani. kumpaan siis kannattaa hakea? kokemuksia molemmista saa laittaa myös.
Märsky/Ressu?
8
3994
Vastaukset
- abiiiii
Ressusta en tiedä, mutta märskystä on jo 77 kurssin kokemus ja nyt keväällä tulen sieltä ylioppilaaksi. Porukka on urheiluhenkistä ja tavallaan rentoa. Märsky saattaa poiketa ressusta varmasti siinä, että siellä on enemmän niitä kutosen oppilaita. Märskyssä on aika rentoa opiskella, ettei ole niin kamalaa kilpailua ja ymmärretään, vaikkei aina menisikään hyvin. Kuitenkin niitä kympin ja 7 laudaturinkin oppilaita löytyy. Ketään ei syrjitä vaikka millainen olisi ja kouluun voi tulla yhtä hyvin verkkareissa ja lenakkareissa kuin farkuissa, että kukaa ihmettelisi yhtään. Todella suurena miinuksena kuitenkin sanon, että valitettavasti monet kaveripiirit muodostuvat juuri sen oman lajin kavereita, joita koulussa on. Kerron mielelläni lisää jos kiinnostaa...
- yleishakija
Olitko ite yleis- vai urheilulinjalla? Tuosta kaveripiirien muodostumisesta sen verran, että miten paljon yleislinjalaisia "syrjitään"? Itse varmaankin hakisin yleislinjalle, mutta vaikka olen urheilullisia harrastuksia harrastava, onko minulla mitään mahdollisuuksia päästä näihin "ryhmiin"?
- sama ku ennen
yleishakija kirjoitti:
Olitko ite yleis- vai urheilulinjalla? Tuosta kaveripiirien muodostumisesta sen verran, että miten paljon yleislinjalaisia "syrjitään"? Itse varmaankin hakisin yleislinjalle, mutta vaikka olen urheilullisia harrastuksia harrastava, onko minulla mitään mahdollisuuksia päästä näihin "ryhmiin"?
Menin urheilulinjalle, mutta jouduin pian ykkösen alussa lajini jo lopettamaan vamman vuoksi, joten käytännössä olin yleislinjalla kokoajan. Sen verran piireistä, että on olemassa piirejä joihin on helppo päästä ja sellaisia joihin lähes mahdoton. Yleisurheilijoilla ja jääkiekkoilijoilla lähinnä on ne omat tiiviit porukat. En mennyt abi risteilylle mutta olen 100% varma, että kaikki yleisurheilijat olivat vain yleisurheilijoiden kanssa samassa hytissä. On kuitenkin paljon tyyppejä (kenellä on esim vähän harvinaisempi laji), että helppo päästä porukoihin. Ketään ei syrjitä. Ketään ei kiusata mitenkään. Sen voin luvata.
Se mitä eniten inhoan on, että jokaisella vähä tunnetummalla lajilla on oma pöytä tai sohva koulussa...Esim kun tulet kouluun siinä on iso päytä, joka on vain yleisurheilijoille ja kun menet rappusia ylöspäin, niin siellä on uimareiden sohva....Perseestä tollanen. Miksei kaikki vois istuu mis tykkää.
Onneksi nyt pääsen hakemaan TKK:lle, jossa ei ole tuollaista pöytäsysteemiä. - se sama edelleen..
sama ku ennen kirjoitti:
Menin urheilulinjalle, mutta jouduin pian ykkösen alussa lajini jo lopettamaan vamman vuoksi, joten käytännössä olin yleislinjalla kokoajan. Sen verran piireistä, että on olemassa piirejä joihin on helppo päästä ja sellaisia joihin lähes mahdoton. Yleisurheilijoilla ja jääkiekkoilijoilla lähinnä on ne omat tiiviit porukat. En mennyt abi risteilylle mutta olen 100% varma, että kaikki yleisurheilijat olivat vain yleisurheilijoiden kanssa samassa hytissä. On kuitenkin paljon tyyppejä (kenellä on esim vähän harvinaisempi laji), että helppo päästä porukoihin. Ketään ei syrjitä. Ketään ei kiusata mitenkään. Sen voin luvata.
Se mitä eniten inhoan on, että jokaisella vähä tunnetummalla lajilla on oma pöytä tai sohva koulussa...Esim kun tulet kouluun siinä on iso päytä, joka on vain yleisurheilijoille ja kun menet rappusia ylöspäin, niin siellä on uimareiden sohva....Perseestä tollanen. Miksei kaikki vois istuu mis tykkää.
Onneksi nyt pääsen hakemaan TKK:lle, jossa ei ole tuollaista pöytäsysteemiä.Juu tosiaan, varmasti alkaa ärsyttää tollainen. Oma lajini tosin on juuri yleisurheilu, mutta ajattelin kuitenkin hakea yleislinjalle koska en kuitenkaan koe olevani tarpeeks kunnianhimoinen valmennukseenkaan lähtemään.. Olen vielä yksin koulustamme hakemassa, toivon siis todella että ainakin yleislinjalta löytyy samantyyppisiä kavereita. Millaista porukkaa normilukion puolella on?
- märskyvairessu
Moi ! Itellä nyt sama tilanne ja samat lukiotkin mietinnässä... Kumpaan siis itse lopulta hait ja ootko tyytyväinen ? :)
- 55AA66
Märskyssä kyllä "urheilijat" tuntuvat omistavan koulun ainakin itsensä mielestä. Yleislinjalaiset haukutaan, jne.
- märskyläinen
Itse olen nyt jonkinaikaa ollut märskyssä yleislinjalla, enkä ole huomannut kyllä minkäänlaista yleislinjalaisten "syrjintää", vaan kaikki sulautuvat hyvin joukkoon eikä juuri ketään kiinnosta oletko valmennuksessa vai et.
- ikimärsky
Märskyssä ei kukaan edes tiedä oletko urheilija vai et jos eivät kysy. Kylhän siellä niitä porukoita on, mut tuolla joku sano että joihinkin "porukoihin on vaikee päästä". Ei ole kyse siitä onko "vaikee päästä" vaan ihan omasta motivaatiosta hankkia kavereita. Saman lajin harrastajat yleensä käy samassa valmennuksessa alusta asti, mikä luo niitä "porukoita". Minusta on kyllä kummallisempaa jos joku tuntee ihmisiä vain omasta lajiryhmästään. Sehän kertoo huonoista sosiaalisista taidoista kun ei ole kehenkään muuhun tutustunut koko kouluaikana kun niihin joiden kanssa käy harjoittelemassa. Oudompaa sellainen ryhmässä nyhjääminen kun monen erilaisen kaverin hankkiminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328